moeheid, alsof mn batterijtje leeg is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

moeheid, alsof mn batterijtje leeg is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 18:22

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.. maar kort gezegd, ik ben moe.
Ik zou het daarom fijn vinden als bokkers met mij mee willen denken!

Sinds september zit ik op het hbo wat betekent dat een enkele reis al gauw 1,5uur kost. Naast het reizen maak ik lange dagen en moet er veel voor school gedaan worden en ik merk gewoon dat ik er geen zin meer in heb. De opleiding bevalt zeker heb het nog nooit zo leuk op een school gevonden!
Als ik zo terug denk is het al eerder begonnen, ik ben afgelopen carnaval ziek geworden met als resultaat moeheid, na de zomervakantie ging ik, voor mijn gevoel, fit weer naar school. Maar nu na 11 weken begin ik het niet meer te trekken, het lange reizen, de colleges en projecten zorgen ervoor dat ik nieteens zin heb om naar huis te gaan..

In april ben ik naar een acupuncturist gegaan(voor hooikoorts) en die concluseerde dat ik heel weinig energie had.

Ik slaap genoeg, niet te lang niet tekort. 'S morgens ben ik dan ook nooit moe. Ik probeer om doordeweeks op hetzelfde moment te eten. Zodat een vast ritme heb.

Ook heb ik gedacht dat het te maken had met de (geraffineerde) suikers die ik at maar dit maakte geen verschil.

Ik zit echt met mn handen in mn haar wat het kan zijn, of beter hoe het opgelost kan worden..

Otte001
Berichten: 107
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:25

Het beste is om eerst je bloed te laten controleren om te kijken of er niets ernstigs aan de hand is.
Ik heb ook heel lang moe rondgelopen en mijn dochter ook. Bleek dat we allebei een groot vitamine D tekort hadden. Sinds we beide extra vitaminen nemen gaat het een stuk beter (wel ff doorzetten, duurt een tijdje (maand) voor je er echt wat van gaat merken.

Sterkte!

PS: en minder suikers is altijd goed ;)

zazaza
Berichten: 738
Geregistreerd: 03-05-06

Re: moeheid, alsof mn batterijtje leeg is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:28

terug naar die acupuncturist, die kan je hier vast mee helpen!

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Re: moeheid, alsof mn batterijtje leeg is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:29

bloed prikken..
ik had dit ook en bleek mn schildklier te traag te sijn

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:31

Ben zelf ook de laatste tijd erg moe en kan me nergens aan toe zetten. Ben normaal wel erg actief maar moet me nu een schop onder de kont geven.
Ben weer. Net drie dagen begonnen met vitamines. Vorig jaar ook gedaan en hielp mij goed.
http://www.supradyn.nl/vitaminen

Vitamine b tekort heeft ook te maken met vermoeidheid.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:38

Ga eerst maar eens langs de huisarts en laat je bloed onderzoeken. Ben je slaperig of ben je vooral fysiek vermoeid (alsof je hard gesport hebt)? Drink je voldoende? Van vochttekort kan je ook moe worden. En ben je alleen maar met school bezig of doe je tussendoor ook even iets heel anders? Soms kan het al helpen om regelmatig even een stuk te wandelen of je even een half uur met iets totaal anders bezig te houden.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: moeheid, alsof mn batterijtje leeg is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 18:53

Dankjewel allemaal voor jullie snelle reactie's!
Bloedonderzoek ga ik sowieso achteraan!

@Dani, Ik wordt moe in m'n hoofd zodat ik het gevoel hebt of ik wil slapen (zou ik dan in bed gaan liggen kan ik niet slapen) Ik heb opgelet wat ik drink en dat is zon 1,5-2liter per dag. School wissel ik tussendoor af met wat lezen, beneden wat gaan theedrinken ed. Ook wissel ik beeldscherm af..

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:54

Gewoon rustig wachten :) Toen ik nog studeerde was ik ieder jaar de eerste paar maanden weer hondsmoe omdat ik moest wennen aan het reizen en opletten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:56

Wat je, naast bloedonderzoek, kan proberen, is in plaats van school af te wisselen met lezen en theedrinken, het af te wisselen met wat gym oefeningen. Even lekker springen, rekken, strekken, hart en longen aan het werk zetten en je lijf weer van zuurstof voorzien. Van de hele dag zitten wordt je echt heel moe.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: moeheid, alsof mn batterijtje leeg is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 19:01

@mayniac_val misschien heb ik het niet goed in mn OP gezet maar sinds ik ziek ben geworden ben ik alleen maar meer en meer moe geworden, dus niet zozeer van de nieuwe studie..

@lalidan ga ik proberen!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:07

Ik lees even mee, ik heb namelijk hetzelfde probleem. Helaas heb ik er jaren last van (met fases). Heb al vaker bloed laten onderzoeken, maar daar kan niks gevonden worden. Wat bij mij wel helpt (vooral in de winter), is om extra vitamines te slikken (bij het ontbijt bv.) en zo veel mogelijk gezond eten. Veel aan de frisse lucht en vitamine D (uit zonlicht) tanken helpt ook.

Mijn dagen zijn altijd heel erg druk. Ik ben zo'n 40 - 50 u per week met mijn studie bezig (college's, onderwijs, leren, huiswerk en reistijd), daarnaast werk ik in de weekenden (zo'n 10-12 uur) en heb ik een eigen paard. Daarnaast nog een vriend en een beetje een sociaal leven (dat momenteel wel op een heel laag pitje staat).

Op het moment vind ik het vooral zwaar om 's ochtends op te staan omdat ik eigenlijk constant wel moe ben (en ook regelmatig slecht slaap). De afgelopen weken ook redelijk wat stress gehad en ik kom eigenlijk chronisch tijd te kort om alles te doen wat op mijn planning staat. Sinds deze week ben ik zelf begonnen om gezonder te eten en vanaf volgende week wil ik proberen meer te gaan bewegen (naast het paardrijden). In het verleden heb ik daar veel baat bij gehad (regelmatig gaan hardlopen, daarbij komen endorfinen vrij (of iets anders, in ieder geval een positief hormoon haha)).

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: moeheid, alsof mn batterijtje leeg is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:56

Tijdens de lucnhpauze even een rondje buiten lopen. En proberen op tijd te gaan slapen. Dat je wel genoeg nachtrust krijgt.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: moeheid, alsof mn batterijtje leeg is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 23:01

@mg hoop voor je dat je snel een oplossing vind!

@annemiek welkom op het hbo daar heb je s morgens en smiddags pauze maar nooit een vaste pauze (of uberhaupt pauze...) ik kom sowieso een uur per dag buiten met reizen, 5km fietsen en 10min lopen heen, en ook weer terug, naast 3x pw bij de paardjes

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: moeheid, alsof mn batterijtje leeg is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:44

Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde!
Ben ook in september met een HBO begonnen en ik ben moeeeeeeee.
Het huiswerk is zo veel! Gelukkig heb ik dan niet zoveel school.
Maar toch, school trekt zoveel energie. Probeer nu 8 uur te slapen per nacht, maar soms moet ik dan echt even bijtanken door 's middags even te gaan slapen :=

Hier komt de vermoeidheid altijd in de bus. Dan moet ik echt vechten tegen de slaap. Ben altijd bang als ik in slaap val dat ik dan de halte voorbij cross :D

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:17

loveslimpie schreef:
@mg hoop voor je dat je snel een oplossing vind!

@annemiek welkom op het hbo daar heb je s morgens en smiddags pauze maar nooit een vaste pauze (of uberhaupt pauze...) ik kom sowieso een uur per dag buiten met reizen, 5km fietsen en 10min lopen heen, en ook weer terug, naast 3x pw bij de paardjes


Soms kan het juist helpen om tussendoor wat frisse lucht te krijgen. Maar je bent idd al best veel buiten.
En op zich dat de pauze niet vast is, is toch niet zo erg?

Verder zou ik het ook niet weten. Denk dat je misschien moet wennen aan het druk bezig zijn.