Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 16:58

Na zo'n 6 jaar studeren komt er binnenkort toch echt een eind aan... Volgende week maandag begin ik officieel met m'n eindscriptie/masterthesis/hoe je 't ook wilt noemen. Daar heb ik 5 weken voor en dan ben ik klaar. Dan heb ik de master Behavioural Ecology afgerond. Daarbij komt nog eens de zoektocht naar werk... Vooral voor biologen is er niet veel te vinden heb ik 't gevoel.
Eerst dacht ik altijd dat je afstudeert en dan op zoek gaat naar een baan. Nu volg ik het vak 'loopbaanoriëntatie' en daar werd duidelijk dat het toch wel handig is om van tevoren al op zoek te gaan... Komende zaterdag ga ik dus naar een evenement voor werkzoekers en de zaterdag daarna naar de nationale carrièrebeurs.
Het leek me iig wel leuk om hier (afstuderen/scriptie schrijven) met andere afstudeerders over te praten. Ik gok zo (ik weet 't wel heel zeker :') ) dat ik onder andere wel geregeld een schop onder m'n kont kan gebruiken.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:01

Ik studeer dit jaar wel af, maar hoef geen scriptie te schrijven :P Wel een afstudeerdossier met meerdere opdrachten xD Heb het idee dat een scriptie toch wat anders is (professioneler/hoger niveau), hahah
k studeer af van de opleiding Ondernemen,dier&gedrag, MBO niveau 4.
Heb em dan in 3 jaar gedaan.
Mijn dossier bouw ik in Spanje op, waar ik o.a. een onderzoek ga doen. Maar dat begint op 1 maart, en dan voor 11 weken. Daarna moet ik in Nederland de proeve van bekwaamheid doen bij een ander bedrijf.

heleen_
Berichten: 65
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:06

Ik ben al bezig met mijn scriptie.. Heb soms echt een schop onder mijn kont nodig!
En in februari mijn afstudeerstage:)

Hier wordt de zoektocht naar werk ook lastig (PABO)...

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:08

Oh Heleen ik zit in precies hetzelfde schuitje! Kan alleen zo moeilijk tot werken komen :\ hebben jullie daar ook last van?

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:09

Ik ben al bezig met de afronding van mijn scriptie. Laatste loodjes wegen echt het zwaarst. Soms is de motivatie dan ook echt ver te zoeken, ik maak mijn scriptie met behulp van zelfstudie en dan is je paard nogal eens verleidelijk.

Als tip wil ik jullie geven dat jullie goed de verwachtingen en afspraken op papier moeten hebben staan. Dit zijn zaken waar je later op terug kan komen indien zaken ineens veranderen om wat voor reden dan ook!

Ik studeer PBM (people and business management) en ook daar is de zoektocht lastig.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:12

Ik mag pas in februari gaan beginnen op zijn vroegst en hoop tegen de zomer klaar te zijn, telt dat ook? Moet me tot kerst nog door een hoop tentamen stof & twee tentamens + 1 herkansingen heen slaan ;(
Ik doe trouwens de health & social psychology master.

Karmandi

Berichten: 698
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:12

Ik heb vorig jaar mijn afstudeeronderzoek gedaan en ben nu met mijn scriptie bezig. Ondertussen volg ik nog wel wat vakken die ik tijdens mijn stage niet heb kunnen doen. Als alles goed gaat, ben ik dit jaar dus ook afgestudeerd, van mijn bachelor dan. Ik wil voorlopig nog geen master volgen, dus ik ben ook langzaam wel uit aan het kijken naar werk.
Die schop onder m'n kont heb ik ook wel ernstig hard nodig zo nu en dan :p
Het is lastig werken zo zonder deadlines!

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:13

Ik ben bezig met de voorbereidingen voor m'n afstudeeronderzoek en portfolio. Ik zou per januari moeten gaan beginnen. Dan heb ik na zes jaar (met een beetje geluk) eindelijk m'n HBO papiertje binnen!

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:15

Ik wil graag in februari afstuderen. Ik doe de tweedegraads lerarenopleiding Nederlands. Ik werk momenteel al, 3 dagen in de week.

Ik moet wel een stukje onderzoek doen, maar dit stelt niet zo heel veel voor. Hiervoor heb ik de (academische) pabo gedaan en daar heb ik wel veel moeite met mijn scriptie gehad.
Ik moet alleen ook nog heel veel vakken afronden. Ik heb in januari mijn laatste tentamens en moet begin februari alles inleveren. Dit zijn allemaal eerste kansen hoor, dus ik hoef dat niet in te halen ofzo ;) Hier loopt het gewoon gelijk met je onderzoek, wat het wel zwaar maakt als je daarnaast ook nog werkt ;)

Maargoed, even doorbikkelen en dan heb ik het straks mooi binnen :D
Laatst bijgewerkt door sharonalover op 20-11-13 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:15

Ik volg nu een verplicht vak waarvoor je vast wat oriënterende opdrachten moet doen ter voorbereiding op het schrijven van je scriptie. Het echte schrijven daar begin ik in januari mee. Ik doe trouwens de master Geschiedenis van de internationale betrekkingen.

Bravour89
Berichten: 132
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:18

Ik hoop binnenkort te horen te krijgen dat ik ben afgestudeerd. Ik ben al wezen oriënteren op de arbeidsmarkt maar het is nu gewoon lastig. ik mag echt van geluk spreken als ik nu HBO-werk zou krijgen bij mij in de buurt in de diersector (Ik doe de studie Diermanagement). Ik kijk het nu voorlopig aan en ik probeer qua werk flexibel te zijn. Als ik te lang thuis zit zonder werk dan overweeg ik misschien om een cursus te volgen of een verkorte opleiding.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:26

Wat een hoop reacties :oo Ik ga ze zo even lezen en reageren. Zie wel wat dierstudies voorbij komen, leuk!

Floortje_89
Berichten: 208
Geregistreerd: 25-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:30

Als ik de komende tentamenperiode mijn mastervakken haal dan kan ik ook beginnen met afstuderen (in februari). Ik was in augustus klaar met mijn bachelorthesis en in september begonnen met de master bedrijfskunde.. dus nog een paar vakjes en dan is het weer zo ver. Zie er best tegenop, dat hele thesistraject straks al weer in te gaan :+
Moeten jullie een scriptie schrijven of een stage lopen?

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:32

Ook ik studeer (hopelijk :+ ) dit schooljaar af. Ik ga in februari stagelopen waar ik mijn scriptie ook moet gaan produceren.. Ben er wel een beetje bang voor hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:36

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:44

1234 schreef:
Ik studeer dit jaar wel af, maar hoef geen scriptie te schrijven :P Wel een afstudeerdossier met meerdere opdrachten xD Heb het idee dat een scriptie toch wat anders is (professioneler/hoger niveau), hahah
k studeer af van de opleiding Ondernemen,dier&gedrag, MBO niveau 4.
Heb em dan in 3 jaar gedaan.
Mijn dossier bouw ik in Spanje op, waar ik o.a. een onderzoek ga doen. Maar dat begint op 1 maart, en dan voor 11 weken. Daarna moet ik in Nederland de proeve van bekwaamheid doen bij een ander bedrijf.

Afstuderen is afstuderen toch. Ieder op z'n eigen niveau, niks mis mee :) Wat gaaf dat je naar Spanje gaat! Ik las daar toevallig net een topic over. Deze: [LZP] 10 weken stage in spanje. HELP!!. Misschien heb je er iets aan.

heleen_ schreef:
Ik ben al bezig met mijn scriptie.. Heb soms echt een schop onder mijn kont nodig!
En in februari mijn afstudeerstage:)

Hier wordt de zoektocht naar werk ook lastig (PABO)...

Waar gaat je scriptie over? Ik dacht altijd dat je als leraar wel snel aan 't werk kon. Maar ik hoor van meer mensen dat dat allemaal nog niet zo makkelijk is inderdaad.

lisanne87 schreef:
Oh Heleen ik zit in precies hetzelfde schuitje! Kan alleen zo moeilijk tot werken komen :\ hebben jullie daar ook last van?

Lees m'n verhaaltje helemaal onderaan in dit bericht, ja :P Ik doe vanalles heel de dag, opruimen, mailtjes verwerken, bokken, series kijken, koken, boodschappen. Maar aan m'n scriptie beginnen...

Els_175 schreef:
Ik ben al bezig met de afronding van mijn scriptie. Laatste loodjes wegen echt het zwaarst. Soms is de motivatie dan ook echt ver te zoeken, ik maak mijn scriptie met behulp van zelfstudie en dan is je paard nogal eens verleidelijk.

Als tip wil ik jullie geven dat jullie goed de verwachtingen en afspraken op papier moeten hebben staan. Dit zijn zaken waar je later op terug kan komen indien zaken ineens veranderen om wat voor reden dan ook!

Ik studeer PBM (people and business management) en ook daar is de zoektocht lastig.

De laatste loodjes wegen inderdaad zwaar altijd. Ik heb wel geleerd bij loopbaanoriëntatie dat goed, goed genoeg is. Snap je wat ik bedoel? Ik ben zelf ook nogal perfectionistisch hoor. Vooral wat opmaak betreft. Dat moet allemaal precies hetzelfde, nergens een dubbele spatie enz.
Afspraken kwa deadlines heb ik inderdaad al staan! Vind ik zelf erg prettig want dan kun je echt ergens naartoe werken.

_MG schreef:
Ik mag pas in februari gaan beginnen op zijn vroegst en hoop tegen de zomer klaar te zijn, telt dat ook? Moet me tot kerst nog door een hoop tentamen stof & twee tentamens + 1 herkansingen heen slaan ;(
Ik doe trouwens de health & social psychology master.

Wat mij betreft telt dat ook :j

Karmandi schreef:
Ik heb vorig jaar mijn afstudeeronderzoek gedaan en ben nu met mijn scriptie bezig. Ondertussen volg ik nog wel wat vakken die ik tijdens mijn stage niet heb kunnen doen. Als alles goed gaat, ben ik dit jaar dus ook afgestudeerd, van mijn bachelor dan. Ik wil voorlopig nog geen master volgen, dus ik ben ook langzaam wel uit aan het kijken naar werk.
Die schop onder m'n kont heb ik ook wel ernstig hard nodig zo nu en dan :p
Het is lastig werken zo zonder deadlines!

Kun je voor jezelf geen deadlines stellen?

LizMD schreef:
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor m'n afstudeeronderzoek en portfolio. Ik zou per januari moeten gaan beginnen. Dan heb ik na zes jaar (met een beetje geluk) eindelijk m'n HBO papiertje binnen!

Welke HBO ben je mee bezig? Ik hoop dat je idd dan je opleiding af kan ronden!

sharonalover schreef:
Ik wil graag in februari afstuderen. Ik doe de tweedegraads lerarenopleiding Nederlands. Ik werk momenteel al, 3 dagen in de week.

Ik moet wel een stukje onderzoek doen, maar dit stelt niet zo heel veel voor. Hiervoor heb ik de (academische) pabo gedaan en daar heb ik wel veel moeite met mijn scriptie gehad.
Ik moet alleen ook nog heel veel vakken afronden. Ik heb in januari mijn laatste tentamens en moet begin februari alles inleveren. Dit zijn allemaal eerste kansen hoor, dus ik hoef dat niet in te halen ofzo ;) Hier loopt het gewoon gelijk met je onderzoek, wat het wel zwaar maakt als je daarnaast ook nog werkt ;)

Maargoed, even doorbikkelen en dan heb ik het straks mooi binnen :D

Pfoeh dan mag ik niet zeuren met alleen maar een studie waar ik tijd in moet stoppen :=

Sunrise_ schreef:
Ik volg nu een verplicht vak waarvoor je vast wat oriënterende opdrachten moet doen ter voorbereiding op het schrijven van je scriptie. Het echte schrijven daar begin ik in januari mee. Ik doe trouwens de master Geschiedenis van de internationale betrekkingen.

Dat lijkt me wel handig, zo'n vak! Heb je er ook echt wat aan?

Bravour89 schreef:
Ik hoop binnenkort te horen te krijgen dat ik ben afgestudeerd. Ik ben al wezen oriënteren op de arbeidsmarkt maar het is nu gewoon lastig. ik mag echt van geluk spreken als ik nu HBO-werk zou krijgen bij mij in de buurt in de diersector (Ik doe de studie Diermanagement). Ik kijk het nu voorlopig aan en ik probeer qua werk flexibel te zijn. Als ik te lang thuis zit zonder werk dan overweeg ik misschien om een cursus te volgen of een verkorte opleiding.

Mag ik vragen op wat voor sites/bedrijven jij op zoek gaat naar werk?

Floortje_89 schreef:
Als ik de komende tentamenperiode mijn mastervakken haal dan kan ik ook beginnen met afstuderen (in februari). Ik was in augustus klaar met mijn bachelorthesis en in september begonnen met de master bedrijfskunde.. dus nog een paar vakjes en dan is het weer zo ver. Zie er best tegenop, dat hele thesistraject straks al weer in te gaan :+
Moeten jullie een scriptie schrijven of een stage lopen?

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, met dat thesistraject in gaan. Ik stel 't zelf ook al een tijdje uit :=

gemma92 schreef:
Ook ik studeer (hopelijk :+ ) dit schooljaar af. Ik ga in februari stagelopen waar ik mijn scriptie ook moet gaan produceren.. Ben er wel een beetje bang voor hahah

Waar ben je precies bang voor?

Voor de schop onder hun kont mensen. Ik had in feite begin oktober al kunnen beginnen met werken aan m'n scriptie. Maar dat heb ik dus nog niet gedaan... Op 25 november begin ik officieel en dan moet ik dus ook echt beginnen. Ik weet ook niet goed waarom ik niet begin eigenlijk. Bang om fouten te maken? Ook wel ergens bang om af te studeren eigenlijk. Dan moet ik namelijk echt op zoek naar werk...

Zijn er meer mensen die overwegen om naar het evenement Zin in Werk te gaan komende zaterdag of naar de nationale carrièrebeurs op 30 november? Ik heb zelf ervaren dat zo'n evenement iig erg inspirerend is!

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:46

Ah nog meer mensen die in t zelfde schuitje zitten. Ik doe de lerarenopleiding Engels en wil dit schooljaar afstuderen, dan krijg ik een vaste aanstelling bij mijn huidige werkgever. Ik moet mijn masterpiece nog schrijven maar vind het zo moeilijk om een goed onderwerp te vinden. Het moet over onderwijs, de taal of cultuur gaan. Dus als een van jullie nog tips heeft dan hoor ik het graag :)

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:49

Hier staat ook alles in het teken van mijn masterthesis (of scriptie) :)
Ik kan wel pas begin juni afgeven dus ik heb nog meer tijd dat de meerderheid hier, maar als alles meezit studeer ik dus ook dit academiejaar af :)

Ik studeer Geschiedenis dus er wordt bij ons heel veel belang gehecht aan de thesis, ik kan dus maar beter zien dat het goed is. Doordat de thesis hier op zoveel punten staat, heb ik wel minder examens, dat is dan wel weer mooi meegenomen.

Karmandi

Berichten: 698
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:50

Floortje_89 schreef:
Als ik de komende tentamenperiode mijn mastervakken haal dan kan ik ook beginnen met afstuderen (in februari). Ik was in augustus klaar met mijn bachelorthesis en in september begonnen met de master bedrijfskunde.. dus nog een paar vakjes en dan is het weer zo ver. Zie er best tegenop, dat hele thesistraject straks al weer in te gaan :+
Moeten jullie een scriptie schrijven of een stage lopen?


Wij mochten kiezen voor intern of extern afstudeeronderzoek. Ik heb extern gedaan, dus een onderzoek in opdracht van een bedrijf, wat wel neerkomt op stage lopen. Uit dat afstudeeronderzoek komt mijn scriptie voort.

Ik zie dat sommige mensen hier een vak krijgen over het scriptieschrijven, dat lijkt me fijn! Bij ons was er alleen een voorlichting, die helaas gepland was op het moment dat ik een tentamen had, haha :')
We hebben hier wel een Scriptorium, daar kan je naartoe voor hulp met je scriptie.

Bravour89
Berichten: 132
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:52

_Tara_ schreef:
Bravour89 schreef:
Ik hoop binnenkort te horen te krijgen dat ik ben afgestudeerd. Ik ben al wezen oriënteren op de arbeidsmarkt maar het is nu gewoon lastig. ik mag echt van geluk spreken als ik nu HBO-werk zou krijgen bij mij in de buurt in de diersector (Ik doe de studie Diermanagement). Ik kijk het nu voorlopig aan en ik probeer qua werk flexibel te zijn. Als ik te lang thuis zit zonder werk dan overweeg ik misschien om een cursus te volgen of een verkorte opleiding.

Mag ik vragen op wat voor sites/bedrijven jij op zoek gaat naar werk?



Van alles: normale uitzendbureaus, agrarische uitzendbureaus (Agrojobs), via sites zoals paardenwerk en FNRS waar je zelf ook vacatures kan plaatsen. Ook bekijk ik gewoon websites van bedrijven die ik interessant vindt en stuur ik open sollicitaties naar interessante bedrijven.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:54

har166 schreef:
Ah nog meer mensen die in t zelfde schuitje zitten. Ik doe de lerarenopleiding Engels en wil dit schooljaar afstuderen, dan krijg ik een vaste aanstelling bij mijn huidige werkgever. Ik moet mijn masterpiece nog schrijven maar vind het zo moeilijk om een goed onderwerp te vinden. Het moet over onderwijs, de taal of cultuur gaan. Dus als een van jullie nog tips heeft dan hoor ik het graag :)

Heeft je huidige werk ook iets met Engels te maken? Misschien een scriptie schrijven wat op je werk aan sluit? Of is je werk nu ook al Engels leraar? Lastig hoor...

History_ schreef:
Hier staat ook alles in het teken van mijn masterthesis (of scriptie) :)
Ik kan wel pas begin juni afgeven dus ik heb nog meer tijd dat de meerderheid hier, maar als alles meezit studeer ik dus ook dit academiejaar af :)

Ik studeer Geschiedenis dus er wordt bij ons heel veel belang gehecht aan de thesis, ik kan dus maar beter zien dat het goed is. Doordat de thesis hier op zoveel punten staat, heb ik wel minder examens, dat is dan wel weer mooi meegenomen.

Ben blij dat er bij ons niet zoveel belang aan gehecht wordt := Ben jij wel goed in teksten schrijven enzo?

Bravour89 schreef:
_Tara_ schreef:

Mag ik vragen op wat voor sites/bedrijven jij op zoek gaat naar werk?


Van alles: normale uitzendbureaus, agrarische uitzendbureaus (Agrojobs), via sites zoals paardenwerk en FNRS waar je zelf ook vacatures kan plaatsen. Ook bekijk ik gewoon websites van bedrijven die ik interessant vindt en stuur ik open sollicitaties naar interessante bedrijven.

Dankjewel! Sommige van die sites kende ik nog niet.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:00

Onze halve opleiding bestaat uit papers schrijven dus daar ben ik gelukkig al in getraind :P als je niet goed bent in teksten schrijven, haal je je masterthesis normaal niet, dus het zou moeten lukken als ik er genoeg tijd insteek. Morgen wordt ik voor het eerst beoordeeld door mijn proffen, dan zal ik zien hoe ver ik sta :P

Ilse_C

Berichten: 1454
Geregistreerd: 14-10-06
Woonplaats: Bled, Slovenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:06

Ik meld me ook. We zijn net een week begonnen met blok 2, waarbij we de Research Workshop hebben en onze begeleiders gaan kiezen en de research question opzetten. Vanaf januari gaan we dan echt schrijven en 6 juni zal ik (als alles gewoon gaat zoals het hoort te gaan) afgestudeerd zijn!

Het gaat btw om de master Cultural Economics and Entrepreneurship aan de Erasmus Universiteit :) De bachelorscriptie vond ik al een hel, dus dit wordt nog wat. Ik wil gewoon gaan werken ipv al dat onderzoek en krijg het dus ook niet echt voor elkaar een goeie vraag op te zetten. Het zal wel iig over de performing arts sector gaan. De evenementen voor werk hierna zijn leuk, maar voor mij niet heel interessant omdat het vrijwel niet over theaters of producties gaat en dat is toch wel echt waar ik wil eindigen

heleen_
Berichten: 65
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:11

_Tara_ Ik doe mijn scriptie over het begeleiden van leerlingen met een autisme :)
Hier in het noorden is helaas niet zoveel werk voor leerkrachten in het basisonderwijs..

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:15

Ik zit nog in spanning te wachten op het onderwerp van mijn onderzoek. Onze masterscriptie bestaat eigenlijk gewoon uit een onderzoek dat ong. een half jaar in beslag zou moeten nemen. Elke student mocht drie keuzes doorgeven en uiteindelijk worden we uitgenodigd voor een soort sollicitatie gesprek bij de betreffende docent. Helaas is er ook een kleine kans dat je geen enkele van je eigen keuze mag doen en je een andere keuze toegewezen krijgt... Heel spannend omdat ik mijn drie keuzes alle drie heel erg leuk vind en gewoon hoop om daar eentje van te mogen doen.