10 weken stage in spanje. HELP!!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 15:30

Hallo bokkers.
In mei volgend jaar ga ik samen met 4 klasgenoten voor 10 weken op stage bij ACE Charity in zuid Spanje.
Heb er zelf voor gekozen, school vergoed alles (krijgen een bepaald bedrag voor de hele periode) en heb er super veel zin in!
Echter overdondert het me allemaal een beetje nu als ik zie wat ik allemaal moet regelen.

Vooral het vliegen zit me dwars. Dit wordt voor mij de eerste keer vliegen in m'n leven en moet gelijk zelf m'n tickets boeken, bagage regelen, inchecken, etc.
Kan bijvoorbeeld kiezen uit verschillende bagagegewichten. wat zouden jullie aanraden?
En wat kan er allemaal in de handbage?

Wat zouden jullie allemaal meenemen?
ik heb sowiezo:
- laptop voor de opdrachten
- fotocamera
- kleding (natuurlijk geen 30kg kleren, we kunnen daar gewoon wassen)
- extra werkschoenen
- paardrijspul (buitenrit door de bergen daar <3 )
- toiletartikelen
- m'n eigen kussen :')
- sigaretten. (ben een mierenn**ker qua merk, en gok dat ze dat in Spanje niet verkopen)

Wat ik verder nog allemaal moet regelen is:

- OV studentenreisproduct stopzetten voor 3 maanden (hier krijgen we dan een OV vergoeding voor in de plaats ivm studie in het buitenland)
- stufi op uitwonend zetten.
- zorgverzekering checken op dekking in het buitenland.
- checken of en welke entingen ik nodig heb. (i.v.m kans op hondenbeten)

Verder weet ik 't allemaal ff niet, kan iemand me please geruststellen en zeggen dat 't allemaal goed komt? :')


Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:33

Komt wel goed! := +:)+

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:35

Tuurlijk komt het goed!
Heb je medicijnen/de pil? Niet vergeten dan!
Je bent in ieder vroeg zat, dus je hebt nog even de tijd om je lijstje bij te werken :)

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:36

Verschillende bagage gewichten? Dat heb ik nog nooit gehoord met vliegen?

Handbagage zou ik vooral je breekbare dingen (laptop, camera, paspoort etc) mee nemen. Spanje is niet zo ver (paar uurtjes hooguit), dus daar heb je verder weinig spullen voor nodig.
Vliegen stelt echt niet veel voor en je gaat toch met klasgenoten samen?
Goedkoop vliegticket kan je op http://www.tix.nl bijvoorbeeld kopen.

En die andere dingen zijn zo geregeld. Even een middagje een paar telefoontjes plegen en klaarrrr :D

Trouwens die entingen zou ik wel op tijd navragen, soms moet je 2 entingen met een aantal weken ertussen

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:37

Check of je reisverzekering ook geldt voor stages, dat is niet altijd het geval.

Verder zou ik paardrijspullen niet mee nemen voor een eenmalige rit, dat neemt echt veel ruimte (en gewicht) in en hebben ze daar ook te leen. Gewoon goede stevige schoenen meenemen die je ook voor het paardrijden kunt gebruiken.

Je kussen meenemen is wel een uitdaging, die dingen nemen ook echt veel ruimte in.

Verder gaat het echt helemaal goedkomen, vliegvelden zijn dummy-proof dus er kan niets fout gaan. En als je het echt even niet meer weet zijn er overal behulpzame medewerkers :)

Ann_moi

Berichten: 3849
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:38

Ooh wat leuk! Toen ik 16 was ben ik ook bij ace geweest voor een stage van 2 weken.
Logeer je in een gastgezin?
Qua kleding zou ik iig voor niet te nieuwe kleding kiezen door de weeks, want ik kan me nog herinneren dat ik aan het eind van een werkdag helemaal onder de hondenpoep zat. :')

Voor de handbagage zijn op de website richtlijnen te vinden qua gewicht. Voor die 2 weken dat ik ging had ik alleen maar handbagage bij me, maar ook geen laptop.

Denk van te voren om genoeg medicijnen mee te nemen (pil enz.)

Voor het paardrijden heb je in principe daar weinig nodig, caps zijn wel te leen, en werkschoenen functioneren vaak prima op het paard. :)

Wat ook leuk is om een boekje mee te nemen waar je wat in kan schrijven, ik vond dat zelf in ieder geval leuk om te doen, maar had dan ook geen laptop bij me. Vergeet ook niet je bikini, bij mijn gastgezin zat er een zwembad in de tuin en zijn we ook naar zee geweest. :P

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
B+8 :)

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:38

Het vliegen valt erg mee, voor je het weet ben je er al ;)

Wat ik nog zou doen, is een AB kuur meenemen voor de zekerheid, mocht je wat oplopen, kun je
er wat tegen doen, naar een dokter gaan in het buitenland is soms lastig.

Veel plezier!

Hakuna Matata

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:39

Ja, klopt, verschillende bagage gewichten.
Je kan geloof ik kiezen tussen 15-20-23-30(?)

Ik koop mijn vliegtickets overigens altijd via http://www.skyscanner.nl

De entingen moet je even kijken op de site van de ggd, ik denk dat daar wel het 1 en ander opstaat.
Ik denk dat de zorgverzekering geen problemen zal geven, ik ben hier in Zweden een jaar verzekerd met Nederlandse zorgverzekering, maar dan wel alleen noodgevallen. Bij welke zorgverzekering zit je?

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 15:43

Snap dat er daar evt. spullen te leen zijn, maar heb foto's gezien van andere stagiares en die hadden geen van allen een cap op, dus die neem ik wel graag mee (en ik zit niet te wachten een op legioen luizen := )
De pil is idd een goeie haha, geen zin om ongesteld te worden daar.

De voorkeur van het bedrijf is om te vliegen met Transavia, (dan kunnen er honden met ons mee terug naar Nederland vliegen) en daar kan je bij ruimbagage kiezen voor 10, 20 of 23 kg.

Vliegvelden dummy proof haha :')
Laatst met vriendlief wezen vliegtuigspotten op schiphol (en stiekem even de luchthaver verkennen, was er nog nooit geweest := ) maar 't is daar groooot :wow: ben echt bang dat ik ga verdwalen en m'n vlucht ga missen.

@Iselda, ik ben verzekerd bij CZ.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:45

Ik ga even voor je kijken op de site van CZ, meestal kan je het zo vinden en als moet je even een mailtje eruit gooien! :)
Je gaat niet verdwalen op het vliegveld, zeker niet, en je gaat je vlucht halen.
Ik ben voor de eerste keer alleen gaan vliegen op krukken (overigens geen succes), en zelfs dat ging goed haha.
Zorg dat je optijd op Schiphol bent, heb je genoeg tijd om te zoeken!

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 15:47

Entingen voor Spanje heb ik net even naar gezocht, en er wordt voor Spanje zelf niks aanbevolen.
M'n tetanus is nog geldig en door verplichte inenting bij m'n vorige opleiding (verzorgende) ben ik voor het leven beschermd tegen Hep. B. Meer heb ik dus blijkbaar ook niet nodig.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:49

+31 46 459 58 12.
Dit is het nummer dat je kan bellen met vragen over verzekerd in het buitenland.
Als je het makkelijker vindt kun je natuurlijk ook gewoon mailen.
Ik snap de vragen op de site die je moet beantwoorden op de site om achter je situatie te komen niet helemaal :+
Maar ik neem aan dat zij je snel antwoord kunnen geven!

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:51

carr_friesje schreef:
Snap dat er daar evt. spullen te leen zijn, maar heb foto's gezien van andere stagiares en die hadden geen van allen een cap op, dus die neem ik wel graag mee (en ik zit niet te wachten een op legioen luizen := )
De pil is idd een goeie haha, geen zin om ongesteld te worden daar.

De voorkeur van het bedrijf is om te vliegen met Transavia, (dan kunnen er honden met ons mee terug naar Nederland vliegen) en daar kan je bij ruimbagage kiezen voor 10, 20 of 23 kg.

Vliegvelden dummy proof haha :')
Laatst met vriendlief wezen vliegtuigspotten op schiphol (en stiekem even de luchthaver verkennen, was er nog nooit geweest := ) maar 't is daar groooot :wow: ben echt bang dat ik ga verdwalen en m'n vlucht ga missen.

@Iselda, ik ben verzekerd bij CZ.



Verdwalen? hahah nee joh! Gewoon zorgen dat je er op tijd bent!
Eerst op borden kijken welke vertrekhal je moet hebben en welke balie.
Daar krijg je boarding pass en daarop staat gate nummer, dat is waar je vliegtuig vertrekt!

Is echt simpel en anders gewoon 100x vragen!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:52

Annuuuhh schreef:
Het vliegen valt erg mee, voor je het weet ben je er al ;)

Wat ik nog zou doen, is een AB kuur meenemen voor de zekerheid, mocht je wat oplopen, kun je
er wat tegen doen, naar een dokter gaan in het buitenland is soms lastig.

Veel plezier!

Antibiotica mee??? Het is Spanje, geen onbewoond eiland in Azië.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:53

MoonChloe schreef:
Annuuuhh schreef:
Het vliegen valt erg mee, voor je het weet ben je er al ;)

Wat ik nog zou doen, is een AB kuur meenemen voor de zekerheid, mocht je wat oplopen, kun je
er wat tegen doen, naar een dokter gaan in het buitenland is soms lastig.

Veel plezier!

Antibiotica mee??? Het is Spanje, geen onbewoond eiland in Azië.


Eens. En je kan in Spanje de meeste dingen krijgen zonder recept van de dokter ;)
En het is ook 'maar' 10 weken, komt allemaal heus wel goed! :)

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:54

Agh en als het echt allemaal niet meer gaat, dan zit je in een paar uurtjes weer in Nederland ;)

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 15:54

AB kuur lijkt me idd ook een beetje overdreven :=

We krijgen bij aankomst van de praktijkbegeleider een pakketje met alle info die we nodig hebben.
Zo is er ook een nederlandse huisarts vlakbij waar wij verblijven

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:55

Weet je wat je trouwens ook kan doen, leuk voor de mensen thuis, even een account maken op http://www.waarbenjij.nu
Kunnen de mensen hier in Nederland genieten van je verhalen, heb het zelf ook en valt erg in de smaak! :))

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:02

Naja het is ook maar een tip.

Ik was met school 3 dagen in spanje en kwam terug met ernstige salmonella.. daar wil ik je voor behoeden, dus erg overdreven is het in mijn ogen niet :')

Hakuna Matata

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 16:04

Maarja ik ga ook niet zomaar te pas en te onpas 'even' een antibioticakuurtje nemen.
Als 't nodig is krijg ik die wel van de doker daar :=

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:13

Annuuuhh schreef:
Het vliegen valt erg mee, voor je het weet ben je er al ;)

Wat ik nog zou doen, is een AB kuur meenemen voor de zekerheid, mocht je wat oplopen, kun je
er wat tegen doen, naar een dokter gaan in het buitenland is soms lastig.

Veel plezier!


En waar ga je die antibiotica vandaan halen als je niks hebt en welke antibiotica ga je meenemen aangezien geen enkele antibiotica geschikt is als je niet weet wat je gaat krijgen.

Verder neem een woordenboek mee en lees alvast wat over Spanje, de normen en waarden. Het begroeten in het Spaans en leer gewoon wat algemene woorden.

In de handbagage mag je sowieso niet meer dan 100ml aan vloeistoffen meenemen. Dus al je badkamer artikelen in je koffer en als je lenzen gebruikt een klein flesje in je handbagage stoppen. Stop in je handbagage ook ondergoed en een schone set kleren. Mocht je koffer namelijk naar verwegistan vliegen heb je iig iets van schoon goed bij je.
Als je laarzen teveel ruimte innemen, dan trek je ze aan :)

Welk merk sigaretten rook je? Je kan ze ook nog op Schiphol halen, scheelt je weer geld.

Omdat je toch een week of 10 gaat zou ik genoeg kilo's aanhouden, je kan beter minder in je koffer hebben dan bij moeten betalen want dat is DUUR!

Heel veel plezier en het komt goed!

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 16:23

Inlezen over de cultuur daar is een hele goeie lucifer! thnx :D
Ik rook de kliksigaretten van kent, dat was in Frankrijk en Luxemburg ook al een crime :')
Maar idd taxfree opp sciphol halen is ook een goeie!
Qua paardenspul neem ik m'n joppers mee, die kan ik in 't asiel ook gebruiken tijdens 't werk.

Bedankt voor alle tips mensen! echt super :D

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:25

Ik meen mij iets te herinneren over dat sigaretten maar tot een bepaalde hoeveelheid ingevoerd mogen worden, zou daar ook voor de zekerheid maar even naar zoeken. :)

Verder kan ik zo 123 niks bedenken! Heel veel plezier iig! :D


Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 16:31

hmz. klinkt idd wel logisch haha.
Maar denk dat het max. 10 pakjes zullen zijn.

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: 10 weken stage in spanje. HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:33

Dan kan het nog wel geloof ik! :') Had zo'n douaneprogramma gekeken en iemand had bijna een halve koffer vol....tja. xD


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies en 78 bezoekers