wat is belangrijker paarden thuis of woon werk verkeer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renep
Berichten: 194
Geregistreerd: 11-02-13
Woonplaats: Yeovil UK

wat is belangrijker paarden thuis of woon werk verkeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 16:05

Lastige keuze, voor mij in ieder geval.

Begin volgend jaar terug verhuizen naar nederland en wat te doen.
Huis kopen met weiland en stallen en dan 4 uur per dag moeten reizen van en naar huis voor werk of toch kiezen voor stalling in de buurt en dichtbij werklocatie gaan wonen?

wat zouden jullie doen en waarom?

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:07

Dat laatste. Die 4 uur per dag gaan je echt opbreken. :j

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:08

Pfoe, ik denk dat 4 uur per dag moeten reizen je uiteindelijk op breekt. Zeker als je daarnaast ook nog zelf je paarden moet onderhouden. Ik zou kiezen voor een pensionstalling.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:08

Tja.... wij wonen tegen de duitse grens aan en vriend werkt op schiphol!

renatuuh

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:09

Ik zal in zo geval toch kiezen voor een stalling in de buurt, want dan heb je meer tijd voor je paarden.
Want reken maar uit, 4 uur per dag x 5 in de week = 20 uur per week, die tijd kan je beter aan je paarden besteden ;)

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: wat is belangrijker paarden thuis of woon werk verkeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:10

heb je verder ook al naar het kostenplaatje gekeken? tijd is niet het enige belangrijke denk ik...

Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:10

Ik vind reistijd zondetijd (en ik spreek uit ervaring). Je kunt zo weinig onderweg. Zou dan toch kiezen voor huis dicht bij werk óf werk zoeken dichter bij huis (met weiland en stallen).

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:10

Persoonlijk zou ik zonder twijfel voor nummer twee gaan. Paarden bij huis is leuk, maar je moet er wel veel tijd insteken omdat je zelf alles moet doen. Daarnaast heb je je werk nog plus nog eens 4 uur reizen per dag. Dat gaat zeker weten opbreken. Dan heb ik liever werk dicht bij huis en een huis zonder paarden maar op een stalling waar alles voor je wordt gedaan.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:11

4 uur reizen per dag gaat je echt opbreken na een tijdje. Ik heb een poos 2,5 tot 3 uur gedaan (Breda -Brussel) en doe nu 2,5 uur (Breda - Muiderberg) en ik verzeker je dat het geen pretje is.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:12

Inderdaad dicht bij je werk gaan wonen. Als je 4 uur reistijd hebt, en gewoon fulltime werkt heb je dagen van 11 á 12 uur, zonder je eten ed meegerekend en dan moet je daarnaast ook nog je paarden doen.
Heb je ze dichtbij op stalling staan en weinig reistijd houd je ten opzichte van de paarden aan huis situatie ruim 3u per dag om met je paarden bezig te zijn (rekening gehouden met wat reistijd naar stal)

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:12

4 uur reizen zou ik persoonlijk niet doen.
Dan maar geen boerderij met paard aan huis.

Als je iedere dag om 5 uur op moet staan en dan om 7 uur pas thuis bent, nog moet eten, het huishouden doen en de dieren nog moet verzorgen, gaat volgens mij op een gegeven moment echt opbreken.

Als je een leuke, goede pensionstal zoekt, dan kun je die 4 uur reizen aan je paard(en) besteden.
En zo hou je waarschijnlijk ook nog wat privé leven over.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:13

Ik ben het eens met de bokkers hierboven en zou ook voor stalling in de buurt gaan.
Heb je een auto van de zaak straks? Want al die benzine van 4 uur heen en weer rijden elke dag zal ook wel wat kosten. Dat geld zou je ook weer in de stalling kunnen steken.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:14

Is er geen middenweg, want mij lijken dit twee uitersten waar je uit aan 't kiezen bent.
Hoe weet je nu al dat je 4 uur moet reizen als je een huis met weide en alles gaat kopen?
Ingaande op jouw vraag:
4 uur reizen is voor een keer niet erg met niet doorlopend, daarbij gaat er dan ook nog een hoop tijd in de paarden zitten aan huis.
Stallen mesten , voeren, mest afvoeren enz.
Denk dat je dat op gaat breken.

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:15

Kun je niet halverwege een stalling aan huis vinden?! Of zeg ik nu iets heel geks?
Ik zou denken dat het nu 2 uitersten zijn (zwart-wit) misschien is er nog ergens een grijsgebiedje?

Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:17

Lekker voor een stalling in de buurt. 4 uur per dag reizen... dan ben je stuk en kan je vervolgens ook thuis eerst nog aan het 'werk' voor de paarden voordat je eens van ze kunt gaan genieten. Lekker een fijne pensionplek in de buurt zoeken. Dat is wat ik zou doen!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:18

Ik vind het nadeel van stallen thuis dat je altijd veel moet regelen als je eens zelf niet jn de gelegenheid bent.
Op een stalling kun je dingen uitbesteden, al dan niet aan een stalbaas of aan stalgenoten.

Daarbij is elke dag 4 uur reizen een behoorlijke belasting, dat betekent dat je bij een 8 urige werkdag al 12 uur per dag voor je werk op pad bent.
Dat zou ik persoonlijk te veel vinden. Blijft er naast 6-8 uur slaap weinig tijd over voor je huishouden, je paarden, etc.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:19

Als je zo veel moet reizen en dan bij thuis komst nog je stallen moet mesten, voeren, etc. Dan kom je niet meer aan rijden toe. Ik werk vlak bij mijn huis, waar mijn paarden staan en ik merk al dat ik veel minder aan rijden toe kom dat vriendinnen die hun paarden in pension hebben. Elke dag ben ik al een x-aantal uur op stal bezig met de dagelijkse verzorging en dat tikt best aan in tijd, bovenop je werktijden, huishouden, koken, boodschappen, etc. En dan laat ik express het sociale leventje al weg.

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:19

Sowieso het laatste.
4 uur (!!!) op een dag is echt veel. En sowieso, als je vriend op Schiphol werkt, dan ben je echt niet met 4 uur thuis, denk maar aan de files waar je nu nog even niet aan denkt :)
toen ik 2,5 uur met de trein moest reizen naar stage ( Krommenie - Boven Leeuwen ) had ik er in het begin geen moeite mee, maar het gaat je echt opbreken na een tijdje.

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:21

ik zou in eerste instantie gaan voor dichter bij het werk wonen, sowieso, of je paarden nou aan huis staan of in pension.
daarnaast, als ze in eventueel (vol) pension staan, scheelt dat een hoop tijd wat je anders kwijt zou zijn aan uitmesten, verzorgen, stal en weide-onderhoud etc. dat compenseert dan weer met je reistijden.

hoe dan ook, ik zou als je de mogelijkheid hebt, dichter bij het werk gaan wonen en de paarden in pension zetten in geval van een full-time baan.

renep
Berichten: 194
Geregistreerd: 11-02-13
Woonplaats: Yeovil UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 16:24

het kosten plaatje bekeken en de boerderij op mijn salaris en het salaris van mijn vriendin voor onderhoud en paarden kosten.
Ik ben degene die moet reizen mijn vriendin rijd de paarden het enige wat ik doe is reparaties en en kruiwagens rijden met paarden stront hahaha.

de gulden middenweg is op dit moment niet te betalen voor ons en mijn vriendin moet ook nog een baan vinden in nederland. hopelijk internationale school aangezien ze engelse is en hier ook lerares is

Zou er nog voor kunnen kiezen om de dag naar huis te rijden en overnachten op het werk. en ook voor ons zou het tegen of net over de grens te kopen en dan reizen naar amersfoort.
Hier in Engeland 0600 paarden voeren en buiten zetten en 1800 weer naar binnen dan naar huis en meestal eten rond 2000 dus ook al lange dagen.

bedankt voor de responsies alvast en hebben gelukkig nog even de tijd tot de keuze gemaakt moet worden

piendepien
Berichten: 235
Geregistreerd: 10-08-10

Re: wat is belangrijker paarden thuis of woon werk verkeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:56

In het weekend ben je samen thuis en dan kun je twee hele dagen samen genieten van de paarden.
Mijn ervaring is dat het op iedere pensionstal wel IETS is, of er lopen vervelende mensen rond, of ze zeuren dat je te laat komt, of je hebt geen kans om fatsoenlijk in de bak te rijden.
Nee, ik zou voor thuis kiezen, desnoods doet je vriendin al het werk, zodat je allebei afgewerkt bent als jij thuis komt.
En ik vind het toch wel een hele luxe dat ,als je uit je raam kijkt, je je paarden ziet lopen.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:33

Met 4 uur bedoel je dus 2 uur heen en 2 uur terug? Dat is wel heel erg ver. Misschien dat jullie nog even verder moeten zoeken naar iets goedkopers en wat dichterbij, of eerst vlakbij de pensionstal gaan wonen en dan rustig aan naar iets kijken wat jullie ok lijkt.
Ik woon sinds augustus op 45 minuten van mijn werk, dus 45 minuten heen en 45 minuten terug. Het valt me reuze mee, te bedenken dat ik eerst op 2 minuten van mijn werk woonde. Iedereen hier verklaart me al voor gek, maar ik vind het lekker om na mijn werk mijn hoofd leeg te maken en lekker met de radio aan naar huis te rijden.
Maar , ik woon dan ook in een huis waar ik dolgelukkig ben, met de paarden aan huis, en mijn man werkt thuis, dus als ik werk verzorgt hij de rest in en rondom het huis, inclusief de paarden :)
[HTT] Mijn droomhuis is werkelijkheid geworden!! Kijk mee!!

Het hangt er natuurlijk van af wat je er voor over hebt om in een huis waar je je goed bij/in voelt te wonen. Veel succes met je beslissing :)

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: wat is belangrijker paarden thuis of woon werk verkeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:39

je praat over paarden! 1 paard is misschien te doen op een pensionstal. maar als iki mijn paarden zou moeten stallen dan moet ik er een baan bijnemen! voor ons is her geen keuze wat dat betreft. reizen en paarden of dichtbij het wek wonen zonder paarden...

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:41

Idd Suuzepuus, toen we nog 3 paarden hadden waren we toch al snel 600 euro per maand kwijt, nou dat is veel geld hoor.
Hoe hebben jullie het aangepakt om zoveel mogelijk tijd voor elkaar en de paarden over te houden? :)

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: wat is belangrijker paarden thuis of woon werk verkeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:48

wij werken beide onregelmatig. soms zien we elkaar heel veel, andere tijden juist minder/ heel weinig! Ik werk op 40 minuten rijden dus dat valt mee (afstanden rijden is hier veel normaler dan toen ik nog in de stad woonde) betekend wel dat de zorg voor de dieren op mij neer komt. maar dat is niet zo erg. vriendje blijft meestal een paar dagen daar!!