Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 11:09



Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 11:15

Ik blijf het liefst bij duits dressuur bloed

Hopelijk heeft iemand er veel verstand van van deze afstamelingen dit word mijn eerst veulen met mijn paardje

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:45

Een hele interessante hengst is Whahid ... hij is een Hannoveraans ggk hengst, heeft dus ook zijn HLP gedaan in Duitsland.
Hij is wel in prive bezit en wordt door zijn eigenares zelf bereden en uitgebracht in dressuur.
Fantastisch karakter, gummiebal bewegingen met veel takt, vos, 167 cm.
Zijn oudste nakomeling zijn van 2008/9 en worden nu pas uitgebracht. Verschillende nakomelingen bij de eigenares te bezichtigen.
Vader is Worldly (Weltmeyer x Brentano II) en moeder is A Jungle Princess (A Jungle Prince x Davignon I).
Geeft een mooie aansluiting terug op Donnerhall. :9
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/406946

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 10:21

Dankje! :D heb je misschien ook een site waar ik fotos van hem kan vinden want ik zie er geen groetjes

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:45

De stal heet 'Koekoek's Hof' (Belgie) ... er is een site maar momenteel zijn ze bezig die te hernieuwen.
Eigenares heet C laudia P eeraer ... en die kan je terug vinden op FB waar er heel veel foto's van Whahid en zijn nakomelingen op staan.

agerrits
Berichten: 967
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:57

Donnerhall via de vader, en van moeder Rohdiamant, het bloed van rubenstein I, Dat is de D en de R, D-D-R en D-R-D werken, dat houd in dat je het beste De Niro of directe zoon kunt gebruiken. Niet een W zoals word voorgesteld. Maar een D. ;) een W combineert beter op een R;) Dit is theoretisch gezien, mijn advies. Met nummer 1 vererfer bij de dressuurpaarden De niro, Dat gaat passen op de van jou, vooral even de kunst om dan tussen al die De Niro's zonen een passende te vinden.

Apollo V. Samber, AES ggk, BPS-sport, ZZL
Nikita ZZ springen (Nicky)
Jan, kwpn, bont, obelisk x turskinski

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:02

Wrm terugfokken op Donnerhall als er zoveel andere keus is?

En De Niro is een tophengst, maar daarom moet je die niet voor elke merrie aangeven...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 12:09

Dus de begin letter van de naam heeft er ook al wat mee temaken?
Ik heb zelf nog nooit een veulen gehad bij mijn paardje dus heb er bijna geen verstand van ik ken wel veel hengsten maar toch je kan niet zomaar 1 kiezen die je mooi of leuk vind je moet ook naar de gangen en de bouw kijken toch is wel moeilijker dan ik dacht haha

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:47

Heb je ook een goede standfoto?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:10

Fleurit schreef:
Dus de begin letter van de naam heeft er ook al wat mee temaken?
Ik heb zelf nog nooit een veulen gehad bij mijn paardje dus heb er bijna geen verstand van ik ken wel veel hengsten maar toch je kan niet zomaar 1 kiezen die je mooi of leuk vind je moet ook naar de gangen en de bouw kijken toch is wel moeilijker dan ik dacht haha


De eerste letter van de naam verwijst naar de lijn waar de hengst uit komt ;)

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:33

Gezien jouw wensen zou ik kiezen voor Bon Bravour. Ik heb hem dit jaar ook gebruikt op mijn Hannover merrie. Ik zou De Niro niet gebruiken voor deze merrie. Een beetje lijnenteelt is niet zo'n probleem, maar hier vind ik Donnerhall dan 2x te dicht bij elkaar zitten.

Hier heb je de lijst met hengsten die op dit moment Hannover gekeurd zijn:
http://service.vit.de/pferd_praesentati ... ilungsplan

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 13:23

Pletje123 schreef:
Fleurit schreef:
Dus de begin letter van de naam heeft er ook al wat mee temaken?
Ik heb zelf nog nooit een veulen gehad bij mijn paardje dus heb er bijna geen verstand van ik ken wel veel hengsten maar toch je kan niet zomaar 1 kiezen die je mooi of leuk vind je moet ook naar de gangen en de bouw kijken toch is wel moeilijker dan ik dacht haha


De eerste letter van de naam verwijst naar de lijn waar de hengst uit komt ;)


Ja nu valt het mij op bv een hengst met de R hebben allemaal papa opa en overgroot opa met een R
Dus word nog een moeilijke zaak want bijna alle hengsten met een D of R zit al in het bloed van haar en mag denk ik niet te dichtbij toch?

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 13:23

Anoeska27 schreef:
Gezien jouw wensen zou ik kiezen voor Bon Bravour. Ik heb hem dit jaar ook gebruikt op mijn Hannover merrie. Ik zou De Niro niet gebruiken voor deze merrie. Een beetje lijnenteelt is niet zo'n probleem, maar hier vind ik Donnerhall dan 2x te dicht bij elkaar zitten.

Hier heb je de lijst met hengsten die op dit moment Hannover gekeurd zijn:
http://service.vit.de/pferd_praesentati ... ilungsplan


Dankje is een handige site

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:45

Fleurit schreef:
Fleurit schreef:
Dus de begin letter van de naam heeft er ook al wat mee temaken?
Ik heb zelf nog nooit een veulen gehad bij mijn paardje dus heb er bijna geen verstand van ik ken wel veel hengsten maar toch je kan niet zomaar 1 kiezen die je mooi of leuk vind je moet ook naar de gangen en de bouw kijken toch is wel moeilijker dan ik dacht haha


Ja nu valt het mij op bv een hengst met de R hebben allemaal papa opa en overgroot opa met een R
Dus word nog een moeilijke zaak want bijna alle hengsten met een D of R zit al in het bloed van haar en mag denk ik niet te dichtbij toch?


Is er geen ervaren fokker bij je in de buurt die je wil helpen? Fokken is niet zwart wit en ook niet een simpel sommetje ;)

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:31

Fleurit schreef:
Ja nu valt het mij op bv een hengst met de R hebben allemaal papa opa en overgroot opa met een R
Dus word nog een moeilijke zaak want bijna alle hengsten met een D of R zit al in het bloed van haar en mag denk ik niet te dichtbij toch?

Dat klopt, de naam van het veulen moet beginnen met de eerste letter van de naam van de vader.

Wat je je goed moet bedenken is dat je met het veulen wel naar de keuring Duitsland moet om het op te laten nemen in het stamboek. Voor mij is dat maar 1,5 uur rijden, maar ik weet niet waar jij precies zit.

En als je voor een hengst van een Duitse hengstenhouder kiest, dan moet er eerst een slijmmonster genomen worden en het dekgeld dient vooraf betaald te worden. Allemaal niet zo'n probleem, maar wel handig om van tevoren te weten.

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 14:44

Pletje123 schreef:
Fleurit schreef:
Dus de begin letter van de naam heeft er ook al wat mee temaken?
Ik heb zelf nog nooit een veulen gehad bij mijn paardje dus heb er bijna geen verstand van ik ken wel veel hengsten maar toch je kan niet zomaar 1 kiezen die je mooi of leuk vind je moet ook naar de gangen en de bouw kijken toch is wel moeilijker dan ik dacht haha


Ja nu valt het mij op bv een hengst met de R hebben allemaal papa opa en overgroot opa met een R
Dus word nog een moeilijke zaak want bijna alle hengsten met een D of R zit al in het bloed van haar en mag denk ik niet te dichtbij toch?


Is er geen ervaren fokker bij je in de buurt die je wil helpen? Fokken is niet zwart wit en ook niet een simpel sommetje ;)[/quote]

Ja ik ken wel iemand maar die doet in springpaarden maar hij zei wel uit jou paard moet je zeker is een veulen uithalen is zo mooi en een super stamboom maar hij zelf heeft geen idee welke hengst het beste is maar misschien kent hij wel weer dressuur fokstallen

En IPS zit hier ook in de buurt maar die gaan natuurlijk hun eigen hengsten voorstellen :D

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 14:46

Anoeska27 schreef:
Fleurit schreef:
Ja nu valt het mij op bv een hengst met de R hebben allemaal papa opa en overgroot opa met een R
Dus word nog een moeilijke zaak want bijna alle hengsten met een D of R zit al in het bloed van haar en mag denk ik niet te dichtbij toch?

Dat klopt, de naam van het veulen moet beginnen met de eerste letter van de naam van de vader.

Wat je je goed moet bedenken is dat je met het veulen wel naar de keuring Duitsland moet om het op te laten nemen in het stamboek. Voor mij is dat maar 1,5 uur rijden, maar ik weet niet waar jij precies zit.

En als je voor een hengst van een Duitse hengstenhouder kiest, dan moet er eerst een slijmmonster genomen worden en het dekgeld dient vooraf betaald te worden. Allemaal niet zo'n probleem, maar wel handig om van tevoren te weten.


Ik woon in Belgie Turnhout dicht bij eindhoven en tilburg
Ik had ook al contact opgenomen met de hannoveraanse stamboek vereneging maar telkens sturen ze mij door naar iemand anders maar op mijn laatste mail heb ik nog geen antwoord gehad die mensen zullen het wel echt weten wat het beste is die zijn er elke dag mee bezig

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:48

Ik snap je laatste post niet echt, maar ik fok zelf ook met een Hannover merrie en ben lid van het stamboek. Het is dus niet dat ik niet weet waar ik over praat.

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 15:04

Anoeska27 schreef:
Ik snap je laatste post niet echt, maar ik fok zelf ook met een Hannover merrie en ben lid van het stamboek. Het is dus niet dat ik niet weet waar ik over praat.


Nee dat bedoel ik niet hoor ik geloof jullie wel dat jullie er zeker iets van weten maar ik had ook contact opgenomen met duitsland voor te vragen welke hun voorstellen voor mijn merrie

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:33

Neem is contact op met de eigenares van Whahid. Die kan je alles vertellen over het Hann. Stamboek, wie je moet hebben, enz enz. Zelf als je niet voor Whahid gaat, heeft zij heel veel inzicht en ervaring wat betreft hengsten keuze en fokkerij. Zij woont 2290 Vorselaar, toch niet ver van Turnhout. Indien interesse stuur mij een PB en dan geef ik haar GSM door.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:14

Peterina schreef:
Neem is contact op met de eigenares van Whahid. Die kan je alles vertellen over het Hann. Stamboek, wie je moet hebben, enz enz. Zelf als je niet voor Whahid gaat, heeft zij heel veel inzicht en ervaring wat betreft hengsten keuze en fokkerij. Zij woont 2290 Vorselaar, toch niet ver van Turnhout. Indien interesse stuur mij een PB en dan geef ik haar GSM door.

Whahid staat niet op de lijst met Hannover gekeurde hengsten voor 2013. En die lijst is actueel en up to date. Ik heb om eerlijk te zijn ook echt nog nooit van dat dier gehoord. Nu zegt dat niet alles, maar ik heb me de laatste jaren erg verdiept in de Hannover hengsten.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:09

Beetje verder verdiepen in de hengsten die al ggk zijn in voorbije jaren. :D
GGK in 2005, 70 dagen HLP gelopen in Adelheidsdorf in 2006.
De site gaat maar vanaf jaargang 2007. Als je navraagt dan krijgt je de information.
Is wel in prive bezit (in Belgie).
Dit is een stuk over zijn moeder, A Jungle Princess (A Jungle Prince x Davignon I): http://www.hannoveraner-dressurpferde-b ... ncess.html
Laatst bijgewerkt door Peterina op 29-11-13 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:18

Peterina schreef:
Beetje verder verdiepen in de hengsten die al ggk zijn. :D
GGK in 2005, 70 dagen HLP gelopen in Adelheidsdorf in 2006.
De site gaat maar vanaf jaargang 2007. Als je navraagt dan krijgt je de information.
Is wel in prive bezit (in Belgie).
Dit is een stuk over zijn moeder, A Jungle Princess (A Jungle Prince x Davignon I): http://www.hannoveraner-dressurpferde-b ... ncess.html

Hoe kom je daarbij? Dit is een lijst met alle hengsten die goedgekeurd zijn bij het Hannover die op dit moment beschikbaar zijn voor de dekdienst. Jazz, Bellisimo en Londonderry staan er ook op en die zijn echt voor 2007 goedgekeurd bij het Hannover. Ook met google kom ik alleen op berichten van jou uit en verder is er gewoon weinig tot niets over de hengst te vinden.

Eifelopfok

Berichten: 225
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Neuerburg, Duitsland

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:37

Whahid is voor zover ik kan zien in 2005 gekeurd en daarna verkocht naar Belgie waar hij voor 7 nakomelingen heeft gezorgd. Op internet is niet veel over hem te vinden, en hij staat inderdaad niet in de lijst van aangemelde/actieve hengsten van het Hannoveraner Verband. Zo'n hengst valt voor mij meteen af.

Ik zou gaan voor 'F' bloed als je een dikkere hals en beter achterbeen, dus Fidertanz of Florencio.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:39

Omdat jij hem niet kan vinden kan ik niets aan doen EN wilt niet zeggen dat hij niet ggk is.
Hij is in prive bezit, hij is GGK, hij heeft zijn HLP onder Hannoveraan vlag gelopen, hij dekt, zijn veulens krijgen HBI/A-register papieren zij het Hannoveraan, BWP, KWPN enz enz. en hij loopt in het dressuur sport onder zijn eigenares (die niet altijd veel tijd heeft om competitie met hem te lopen).

Niet iedere prive hengsten houder is gediend met bekendheid van hengst. Deze eigenares gebruikt hem op haar eigen warmbloed merries en op merries van kennissen (en hij heeft een grote fanclub !). Er wordt ZEER selectief met hem gefokt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers