Kitten en kerstboom..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 08:37

Hallo

Wij hebben sinds september een kitten en die is nogal ondeugend, hij klimt graag op tafels in gordijnen enz.
Maar straks als de kerstboom weer staat hoe moet dat dan? Of voor de zekerheid maar geen kerstboom opzetten?

Wat doen jullie bokkers?

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:39

Ik zou een haakje in het plafond maken met een touwtje naar de kerstboom. Dan kan hij in elk geval niet omvallen. En gelijk beginnen met afleren.

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:40

Ik lees mee, want ik denk dat mijn kitten alle ballen uit de boom gaat slaan.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:48

Geen kerstballen onderin de boom hangen en de eerste paar uurtjes klaarzitten met een plantenspuit. Zo hebben we het onze katten afgeleerd. Nu alleen kijken of het ook werkt voor onze nieuwe kitten, die is wat brutaler dan de jongens ooit geweest zijn.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:50

Wij hebben altijd gewoon een kerstboom gehad. Onze katten die we al van kleins af aan hebben zijn nooit in de boom geklommen. We zorgen wel altijd dat onder in de boom plastic ballen ipv glazen hangen, omdat ze het wel leuk vinden om de ballen uit de boom te tikken

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:52

Ik heb 3 bengalen... Die gebruiken hem als krabpaal en ik heb er ooit eentje betrapt die in de boom lag te slapen.
Vol bewondering kijken ze altijd hoe ik die mooie-speciaal-voor-hen-opgezette-krabpaal opzet.
Ik heb er geen breekbare dingen in en moet hem regelmatig opnieuw optuigen. Het is ook een nep-boom trouwen.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:56

Wij hebben ook een kunstboom ja :j

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:02

Gaat in elk geval meestal niet samen is mijn ervaring :D
En ik heb veel kerstbomen en katten gehad :')

Ik gebruik plastick ballen en een kunstboom, wel zo veilig want nadeel van een echte is dat je echt overal de naalden gaat vinden, en de bak met zand waar ie instaat wordt doorgaans verward met een kattenbak :')

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:09

De kans is wel aanwezig dat ze erin klimmen ja ;)
Ik heb er 1 die is niet zo speels en laat de boom wel met rust, de ander wil er wel inklimmen. Tis helaas geen kitten maar een volwassen Maine Coon, dus het wil wel eens gebeuren dat de boom omvalt zonder maatregelen.

Oplossing: de voet degelijk verzwaren, flink wat zand onderin en plastic ballen, de keuze is reuze ;) dus geen probleem.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:12

Een plafondkerstboom!

Afbeelding

Anoniem

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:21

Wij hebben het hier heel gemeen gedaan. De katten weggehouden terwijl we de boom opgezet hadden. Met de ogen dicht de kamer in genomen en ze bij de boom neergezet. Toen een rotherrie gemaakt zodat ze zich het apezuur schrokken. Misschien zielig, maar ze hebben Respect voor de boom. Komen er ook niet bij in de buurt. Liever dat dan dat een grote zware boom op ze valt!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:22

Ik heb een nepboom en onderin plastic en houten versiersels. Je moet wel goed op blijven letten en ze niet alleen bij de boom laten (en je moet ze er niet bij hebben met versieren), maar op een gegeven moment snappen ze wel dat kerstboon een ' no go area' is als jij erbij bent. :D

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:25

Wij hebben ook een kunstboom met onbreekbare ballen.

1x zat de kleine erin die heb ik eruit geplukt, in zijn nekvel door elkaar geschud en hem zo de (toen echte boom) in terug gegooit.
Ja dat deed zeer die stekels en takken op zijn lijf.
Hij heeft het nooit meer gedaan.

Inderdaad ook met een plantenspuit klaar zitten.

femkeonneke

Berichten: 178
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Duiven

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:27

Mijn vriendin heeft gewoon geen glazen ballen

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:53

Ik zit er inderdaad ook een beetje mee. De laatste 2 jaar heb ik de boom gewoon niet opgezet, maar dat is ook echt niet leuk. Enige probleem bij mij, ik heb 4 katten en ze zijn altijd in de woonkamer, ook als we niet thuis zijn.
En laten die katten van mij nou slim genoeg zijn om te snappen dat als ze iets niet mogen als wij thuis zijn, ze het beste kunnen doen als we niet thuis zijn....

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:57

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

biancatjuh27

Berichten: 317
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:01

wij hebben een kunstboom. Meestal zetten we de boom eerst kaal neer, ik heb namelijk een kat die na 11 jaar nog steeds de boom in wil klimmen met haar 6 kilo. En dat doet ze dan een keer, de boom valt om en de rest van de periode dat de boom staat blijft ze er uit de buurt. En wat al eerder gezet is plastic ballen in de boom doen.

Paola33
Berichten: 289
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:02

Ik heb hem bij de jongste eerst leeg neer gezet, zij kijkt er eigenlijk niet naar om. Ik heb er gewoon glas in hangen, alleen hang ik onderin geen dingen die ze leuk vinden maar matte ballen. Zien ze zichzelf ook niet. Heb er een die inmiddels 5 is en die wil er nog wel eens inklimmem, maar nog nooit hier omgevallen. Wel bij mijn ouders stond er toen naast en mijn vorige kat nam een aanloopje en sprong midden in de oom, kon hem toen net opvangen. Daar hingen papieren strikken in die ze erg leuk vond. Toen die eruit waren heeft ze dat niet meer gedaan. Bij mij zitten er zelf veertjes in maar die zitten hoog.

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:06

Liek_ schreef:
Wij hebben het hier heel gemeen gedaan. De katten weggehouden terwijl we de boom opgezet hadden. Met de ogen dicht de kamer in genomen en ze bij de boom neergezet. Toen een rotherrie gemaakt zodat ze zich het apezuur schrokken. Misschien zielig, maar ze hebben Respect voor de boom. Komen er ook niet bij in de buurt. Liever dat dan dat een grote zware boom op ze valt!

Stiekem moest ik lachen om dit idee, maakt mij dat gemeen? :')

Ik wil dit jaar ook graag een kerstboom, dat zou de eerste boom zijn die een van onze katten bij ons mee maakt. Bij haar ben ik stiekem ook bang dat ze de boom als 'speelterrein' zou kunnen gaan zien. Wellicht is jouw manier i.c.m. klaarzitten met de plantenspuit wel een idee voor haar!

AZNLady

Berichten: 1866
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:10

Haha, wat zijn katten toch heeeerlijke dieren !
Amen ! }>

XxKayleigh

Berichten: 216
Geregistreerd: 26-08-10

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:17

Wij hebben een nepboom, met onderin plastic ballen.
Beide katten doen er eigenlijk niks mee.
En mochten ze er onderin eentje uit slaan met spelen, dan kunnen de ballen niet kapot.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:30

Ik heb het opgegeven, ik kon dagelijks de ballen, maar ook de boom, opnieuw opzetten.. 4 draken die totaal geen respect hebben voor herrie of water.

Apochewinta

Berichten: 666
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:41

Tja, het blijft een lastige combinatie: katten en kerstspullen :)
Maar... wat mijn moeder als oplossing had, werkte uitstekend. Ze zette de boom neer en zette de kittens bovenin de boom. Met heel wat gespartel vallen ze dan als het ware door de takken van de boom naar beneden. Zielig, maar het is één keer en daarna nooit meer problemen. Ze weten voor de rest van hun leven dat een kerstboom iets is om respect voor te hebben. Alsnog kun je dan kiezen voor minder breekbare ballen onderin de boom :+

Onze huidige kat had al een boom gezien voordat hij bij ons kwam, dus dat probleem hadden we niet. Bij hem is het weer een ander verhaal; hij wordt helemaal dol als ik die doos tevoorschijn haal; dat is écht een mega stoere stoomboot-doos! Kun je je heerlijk in verstoppen en af en toe komt er dan nog zo'n koppie uit. Heerlijk!

Succes!

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:51

Wij hebben geen kat die in boom klimt , maar wij hebben hond die niet doorheeft dat hij een grote zwiepende staart heeft , dus ik volg even

AZNLady

Berichten: 1866
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:09

faunty schreef:
Wij hebben geen kat die in boom klimt , maar wij hebben hond die niet doorheeft dat hij een grote zwiepende staart heeft , dus ik volg even

Hahahahaha ! <3