Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 02:41

Hallo,

Aangezien ik benieuwd ben naar de meningen over bovenstaande stelling heb ik dit topic geopend.

Stel, je ontmoet een hele leuke jongen / man, maar die is kleiner dan jij. Dan heb ik het niet over 1 - 2 cm maar minimaal 5 cm (of meer) kleiner. Zou dit voor jou een een belemmering zijn om toch met hem te gaan daten?

Wellicht hebben bokkers hier ervaring mee. Ik ben benieuwd :)


josewoos

Berichten: 4809
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 02:45

No go! En als ik hakken aan heb ben ik helemaal een reus naast m'n date :+
Nee ik vind het echt geen gezicht en zal er ook nooit op vallen. Ik zou zo'n iemand niet eens zien staan, en nee daar bedoel ik niet mee omdat ik eroverheen kijk :')

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 02:51

Gaat het om daten en 'plezier' of een serieuse relatie?
Bij dat laatste kan ik mij namelijk niet voorstellen dat deze vraag serieus is...

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 03:01

Ik bedoel de vraag wel degelijk serieus.

Zal ook uitleggen hoe dat komt. Ik zit nl. momenteel zelf in zo'n situatie. Ik (1.83m, 24j) heb in het verleden altijd lange, grote jongens als vriendje gehad. Maar nu heb ik iemand leren, die ik steeds leuker begin te vinden. Hij is alleen wel een stukje kleiner dan ik (1.77m). Vandaar dat ik hier over nadenk en benieuwd ben naar wie zoiets nog meer heeft meegemaakt.

Ik had nooit verwacht van mezelf dat ik zou kunnen vallen op iemand die kleiner is dan ik, maar dat is toch echt gebeurd ;) Ook zie ik in mijn omgeving steeds vaker stellen waarvan de vrouw langer is dan de man.

Anoniem

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 03:02

Ik ben 1.85 en heb wel vriendjes/dates gehad die wat kleiner waren. Gebeurt nou eenmaal bij ons "lange" meiden. Ik zie het probleem er nooit zo heel erg van in, het staat alleen wat minder traditioneel.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 03:09


I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

Anoniem

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 04:01

Zou het wel wat storend vinden en voel me dan gauw een reus. Weet ook niet of ik dar zou kunnen. Vast wel als het echt serieus is !

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 07:24

Bambolina schreef:
T' kan veel erger :+ http://www.dailymail.co.uk/news/article ... beach.html
(overigens vind ik ze super schattig samen)


Die meid heeft een tumor die dit veroorzaakt..

Als je verliefd bent..ben je dat.. ;)
En dan maakt lengte heus niet uit.. :)

Gelukkig ben ik 1.72 en mn vriend maar 20cm groter :p

Arra
Berichten: 669
Geregistreerd: 02-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 07:41

Als je maar gelukkig bent met je kleinere man , zelf persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken. Ik ben zelf klein(1.60)dus dan een nog kleinere man nee dank je _O-
Mijn man is 1.87 dat vind ik veel beter.

Zinzi_jewel

Berichten: 8774
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 07:47

Ik en mijn vriend schelen een heel klein stukje. Maar als ik hakke. Draag wat meer.
Toch als je echt gek bent van die gozer maakt het verschil in lengte niet uit.
177 is al niet klein.

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:22

Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:27

Is persoonlijk :)
Als je er goed bij voelt, waarom niet?
Ik heb een jongen 'gehad' die kleiner was, maar ik voelde er totaal niet prettig bij. Ik voelde me er ontzettend lomp naast. Maar nogmaals, dit is heel persoonlijk!

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care..

[IM] Veel te vroeg, veel te plotseling: dag lieve gekke merrie..

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:27

Hangt er vanaf hoeveel kleiner... 5 cm valt niet echt op, maar 10 cm of meer vind ik toch wel lelijk. :o
Ik zou ook bang zijn hem pijn te doen, haha :')

Muronia

Berichten: 19491
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:29

Nou voor mij was het een no-go. Ik ben 1.80 en zou echt geen vriendje willen die kleiner was dan mij. Vreselijk. Niet voor de looks, maar voor mn eigen gevoel, ik had altijd al kleinere vriendinnen en voelde me dan zo "aanwezig" als we samen liepen of ergens naartoe gingen. Dat gevoel had ik niet gewild met een vriend/relatie. Gelukkig is mijn a.s. man 1.90 dus heb ik die zorg niet haha.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:30

Ik ben 1,73 ongv en mijn vriend is kleiner..
T scheeld niet heel veel maar t is toch wel een stukje.

En ik zou nooit meer een ander willen..
Ik heb er geen last van en loop ook gewoon op hakken..
En dan ik dan boven hem uitkijk zal me wat..
Hij maakt me gelukkig en dat vind ik veeel belangrijker

Foto ter idee
Afbeelding

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:31

Yes, been there, done that, maar ik date niet meer met mannen die kleiner zijn dan ik ben. En Cayenne, het gaat daarbij echt niet alleen om uiterlijk vertoon, vind dat behoorlijk oppervlakkig gedacht van jou als ik heel eerlijk mag zijn. Voor mij is het echt een stukje (oer)gevoel. Ik wil het gevoel hebben dat een kerel me kan beschermen als er iets gebeurd en niet dat hij bij wijze van spreken achter mij komt schuilen omdat ik groter/sterker ben. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:31

Maar dat is toch stereotyping? Waarom mag een man dan wel groter zijn dan een vrouw, maar niet andersom?
Mijn vriend is wel een stuk langer als ik, maar toch zie ik het probleem niet. Als hij 20 centimeter kleiner was geweest had ik het ook geen issue gevonden, maar ik kijk nou eenmaal verder dan uiterlijk. Snap niet dat mensen zich zo druk maken om wat anderen vinden.

Wanneer jullie vriend verder wel helemaal perfect was geweest, maar toch een stuk kleiner als jullie, hadden jullie hem dan ook niet gedate? :?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-11-13 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:36

Geniet lekker van je verliefdheid en zie maar waar het svp strandt!
Misschien merk je gaandeweg dat het helemaal net zo'n big deal is. Het gaat er om dat jullie het leuk hebben samen :j
Mijn vriend is 8 jaar jonger, dat had ik ook nog nooit meegemaakt en vond ik ook niet kunnen.. Ik realiseerde me dat we het leuk hadden en liet de opmerkingen voor wat ze waren. Nu zijn we 3 jaar verder, hebben we een huis en hoor ik er nooit meer iemand over..
Gewoon voor gaan joh, straks laat je iets heel moois lopen!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 20-11-13 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:37

Vanillia schreef:
Yes, been there, done that, maar ik date niet meer met mannen die kleiner zijn dan ik ben. En Cayenne, het gaat daarbij echt niet alleen om uiterlijk vertoon, vind dat behoorlijk oppervlakkig gedacht van jou als ik heel eerlijk mag zijn. Voor mij is het echt een stukje (oer)gevoel. Ik wil het gevoel hebben dat een kerel me kan beschermen als er iets gebeurd en niet dat hij bij wijze van spreken achter mij komt schuilen omdat ik groter/sterker ben. :=



Mijn vriend is kleiner(zie foto)
Maar kan mij echt wel bescherme als dat nodig is.
Vind het echt onzin dat dat danniet zou kunnen

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:38

Ik heb het geprobeerd.. Hele leuke jongen, erg knap en super lief. Maar telkens als ik naast hem liep, had ik het gevoel dat er iets niet klopte. Het voelde gewoon niet goed! Ik val dus blijkbaar alleen op grotere jongens. Leermomentje :)

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care..

[IM] Veel te vroeg, veel te plotseling: dag lieve gekke merrie..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:40

Oppervlakkig van cayenne??
Sorry, maar zelfs na je uitleg vind ik het juist niet oppervlakkig! ;-)

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:42

Vanillia schreef:
Yes, been there, done that, maar ik date niet meer met mannen die kleiner zijn dan ik ben. En Cayenne, het gaat daarbij echt niet alleen om uiterlijk vertoon, vind dat behoorlijk oppervlakkig gedacht van jou als ik heel eerlijk mag zijn. Voor mij is het echt een stukje (oer)gevoel. Ik wil het gevoel hebben dat een kerel me kan beschermen als er iets gebeurd en niet dat hij bij wijze van spreken achter mij komt schuilen omdat ik groter/sterker ben. :=


Waarom zou een man die iets kleiner is dan jij je niet kunnen beschermen?
Dat gevoel ligt naar mijn idee vooral aan het karakter en postuur van die jongen! Zelf een een jongen gedate die oaar centimeter kleiner was dan ik, maar hij was behoorlijk bespierd en breed, dus had totaal geen moeite met zijn lengte. (Ookal had ik niet mijn voorkeur, ik laat er iemand niet om staan)
Maar jij hebt duidelijk geen ervaring hiermee :D

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:44

Cayenne schreef:
Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.


Dus omdat ik niet val op jongens kleiner dan mij ben ik oppervlakkig? Sorry maar dat vind ik nogal krom. Ik val daar gewoon niet op, hetzelfde als Pietje niet op blonde dames en Jantje bij wijze van alleen op donkere dames.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:46

Dan moet het toch al wel een George Clooney zijn :D

Yviertje

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Yf's Paradise

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:56

Mijn vriend is ook kleiner en ben echt niet bang dat ie mij niet kan beschermen. :') Maar met 1.85 heb ik al gemerkt dat ik niet superveel keuze heb qua langere mannen en vind het totaal geen probleem, dus mijn "eis" dat een vriend langer moet zijn heb ik naast me neer gelegd. En ben onwijs blij met m'n vriend.

Laat een ander in zijn waarde, want niemand is heiliger dan Holy Pope!
Ik ben niet lui, ik ben extreem gemotiveerd om niets te doen!