Tip gevraagd; altijd smerige benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 00:06

Mijn lieve schat is echt heel relaxed, zo relaxed dat hij elke nacht heeeerlijk ligt te slapen in zn stal. Maar ja, hij gaat gewoon in zn eigen mest liggen.... ik mest ELKE dag uit (niet opstrooien, maar echt mesten), maar dat maakt niet uit. Hij zit van zn kont tot zn hoef (wat bij hem allemaal wit is) onder de stront. Nu was ik bijna elke dag zijn benen, maar met de vrieskou vind ik dat niet zoooo geweldig. Mischien is er wel een gouden tip die ik nog niet ken! :D


TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:08

De gouden tip: je er niet meer aan ergeren, dan heb je er geen last meer van. :D
Wat maakt het uit dat zijn benen vies zijn? Het is misschien niet direct de tip die je zoekt, maar ik ben daar serieus benieuwd naar... :D

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:09

wat meer vlas/stro/zaagsel of andere bodembedekking gebruiken zodat het niet zo nat/vies wordt.
en als ze dan gaat liggen wordt ze ook minder vies.

Nocturnal Grey sinds 6 juli 2010 in mijn bezit

LadyKantje
Berichten: 421
Geregistreerd: 02-03-11

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:12

Inderdaad wat MarlonFloris al zegt meer bodembedekking gebruiken, misschien dat dat helpt. Mijn paard gaat altijd in zijn mest liggen omdat het zoveel warmer is dan een laagje stro. Nu ik wat meer op strooi doet hij het al veel minder.

Don't get your knickers in a twist!

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 00:16

TurdusMerula schreef:
De gouden tip: je er niet meer aan ergeren, dan heb je er geen last meer van. :D
Wat maakt het uit dat zijn benen vies zijn? Het is misschien niet direct de tip die je zoekt, maar ik ben daar serieus benieuwd naar... :D



hahaha ja, zou idd een goede oplossing zijn he;-) Ik erger me er aan, omdat je toch een mooie paardje hebt, en ik het er echt onverzorgd vind uit zien.

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 00:17

marlonFloris schreef:
wat meer vlas/stro/zaagsel of andere bodembedekking gebruiken zodat het niet zo nat/vies wordt.
en als ze dan gaat liggen wordt ze ook minder vies.


Geloof me, hij krijgt echt een dik PAK stro. Vlas was net zo erg, hadden we op de vorige stal. Hij gaat gewoon in de hopen liggen mooie jodokus:-)

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:17

Eerlijk: laat dat beeld los en je hebt nergens meer last van... :D

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:20

Maak je er gewoon niet meer druk over... Makkelijkste optie denk ik. :+

~ There are many wonderful places in the world. My favourite is on the back of my horse ~

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:23

Staldeken??

( bukt voor commentaar :D :+ :D )


Iedereen een Connemara!!


.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:37

Een staldeken voor schone benen? Dan mag je wel een staljurk proberen :))

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


pluisje88

Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:46

Laat gaan! Het is winter. Je hoef niet naar concours.. Waar maak je druk om? Mijn schimmel is nu ook meer bruin dan wit maar boeie je voorkomt het toch niet. Ik ben ook echt een type die dat eigenlijk niet wil. Maar ik heb me erbij neergelegd Elke dag wassen heeft echt geen nut. Dat je hem als je naar les gaat ofzo schoon wilt hebben snap ik maar als hij op stal blijft lekker laten lopen. Al dat wassen richt meer schade aan dan vieze benen.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:48

Wooops niet goed gelezen.. :o
( heb zelf naast een valk ook schimmels... en hun benen is wel het minste waar ik me druk over maak... maar die líjven..pffff)


Iedereen een Connemara!!


.

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:50

Een laagje vlas voor het absorberen van plas en een dikke laag stro erover...
Een staartzak...
Benen scheren...

❣️Manchester ❤️ Bairlando ❤️ Moschino❣️
*Your horse can only be as brave as you are*

Enphalu

Berichten: 772
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Brabant

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:51

Sokken aandoen.

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 08:22

Meiden, jullie hebben eigenlijk ook gewoon gelijk! Waar maak ik me druk om.... ik zie er zelf ook niet uit! Ik sta op een boerderij namelijk:-)) Hij heeft er ook geen last van........Dan maar met een strontpaard de paden op en lanen in, ik kom toch alleen maar in de polder, who cares!

pluisje88

Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:57

Precies! Als hij meent zijn/haar roeping als varken gemist te hebben lekker zo laten ;) in de zomer wil ik hem wel zo veel mogelijk schoon hebben maar het is en blijft toch een dier. Dan moet he als mens soms maar wat concessies doen.

Je eigen ik zal heel blij worden van dit besluit :D

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 09:59

Ja, in de zomer is hij niet zo vies, dan staat ie lekker op het land, maar in de winter is het of de paddock of stal, en tja, een varkentje ligt het liefst in de stront he:-)

pluisje88

Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:00

Nee mijn schimmel ook niet. Maar nu :oo

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 10:04

:D :+

sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:12

Hihi.... Mijn schimmellief is al sinds 32 jaar n varken.Hij wil gewoon niet wit zijn eens in de zoveel tijd waag ik n poging, dus wassen. Dan is de box compleet uitgemest, op de wei en in de bak geen hoop te vinden...en meneer krijgt t toch voorelkaar... denk ik nog happy:t is maar zand (of gras, als in de wei)... op zijn laatst n uur later zitten er gele vlekken op... en naar de nacht op stal... ik noem t maar lief palomino. Ik heb me er bij neergelegd. Nu in de winter heeft hij n deken op... dus lijf is wit...hals,hoofd,benen... zwijgen wij liever

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:13

De benen inspuiten met equistar dan kun je ze makkelijker schoon poetsen. Niet spierwit maar wel echt veel schoner.

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

jacquelinee

Berichten: 498
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:59

haha dit kinkt zo bekend,
ik heb een bonte met halaas meer wit dan bruin.
in het begin wasde ik haar elke dag maar dat heb ik na een aantal weken mijzelf toch maar afgeleerd want je blijft bezig~!!
het helpt wel als je een deken op doet! :o dat doe ik swinters zoizo en somers kan je lekker wassen haha

Zit je even in een neerwaartse spiraal Kijk dan naar een paard in een sandaal. :)

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Tip gevraagd; altijd smerige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:09

Buiten zetten :j.

Mijn lichte pony's gaan absoluut niet naar binnen voor ik wedstrijd heb. Als ze op stal staan mag ik nog een keer wassen omdat ze van kop tot kont onder de stront zitten (ook als ik voor het slapen ga nog ff mest en 's ochtends als ik m'n bed uit kom meteen weer).
Buiten heb ik dit probleem helemaal niet, hooguit een beetje zand er af borstelen en soms een grasvlekje en klaar. Nu in met het viezere weer gaat er wel een regendekentje op als ze schoon moeten blijven, de andere dagen niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Symke, Wieke en 113 bezoekers