542 dagen met deze stoere man!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:47

Poging #2

Ik had ooit zin om dit topic te maken, toen was ik bijna klaar en drukte ik m weg.. maar, jullie verdienen we de uitgebreide versie dus ik ga m'n best doen :)

Dit topic is voor Ad en Floor, de eigenaren van Vic, omdat ze gewoonweg de liefste mensen zijn die ik ooit heb ontmoet.

Vandaag, precies 542 dagen geleden begon er een nieuw hoofdstuk. Op marktplaats had ik voor de grap eens gekeken of er leuke paardjes in de buurt stonden om bij te rijden. Mijn eigen paard, Ricardo, was net dampig verklaard en we waren hard bezig om zijn conditie weer op pijl te krijgen. Dit ging echter heel langzaam door een zware blessure en na eindeloos stappen zocht ik een paardje om weer eens intensief mee te trainen. Een paardje dat trainen ook leuk vond (in tegenstelling tot Ricardo). Zo viel mijn oog op een advertentie op de allereerste pagina van marktplaats.

'Springruiter voor mijn springpaarden gezocht. Het liefst met wedstrijdervaring, binnenbak aanwezig'

En wat was ik? Een 16 jarig meisje, dat een jaar geleden net echt had leren springen en 0.0 % wedstrijdervaring had. Ik hoor mijn moeder nog zeggen: 'Is dit niet iets te hoog gegrepen?'
Maar gelukkig heb ik toch gebeld, want die vrijdag mocht ik langskomen. Er stonden 5 paarden, waarvan één een veulen aan de voet had. Ik werd op de kleinste die er was gezet. Een kleine, dikke, 11 jarige vosruin van 1.62 met wel degelijk karakter, dat was te zien. Voor dat ik erop ging, werd er tegen me gezegd dat hij wispelturig kon zijn en dat ik moest opletten. Ondanks dat ik stikzenuwachtig was en al mijn aandacht nodig was om het er een beetje netjes uit te laten zien, liep het paardje op het eind best goed voor mijn gevoel. Met het afzadelen was hij enorm lief, een enorme kroelkont bleek het te zijn. En vanaf dat moment werd ik verliefd.

De afgelopen 18 maanden hebben Vic en ik veel meegemaakt. Ik heb gelachen, gehuild, maar ook vooral erg genoten. Ik heb doelen bereikt, dromen waargemaakt en heel veel geleerd, waar ik stiekem toch wel een beetje trots op ben :o .

Vanaf het begin af aan hebben Vic en ik elkaar eerst een beetje leren kennen. Gewoon rustig aan een beetje rijden, niets bijzonders doen. In juli zijn we begonnen met springen, want daar kwam ik immers voor. Na verschillende weigeringen en bijna-vallen, kreeg ik het een beetje onder de knie.



De hele zomer hebben we lekker doorgetraind (niemand wist waarvoor maar oke) en ook de eerste bosritjes werden een feit. Vic vindt het eng om van andere paarden weg te gaan, dus het opstarten was altijd een gedoe. Daarom zijn we de eerste 30x ook met een stalgenootje gegaan en dan was er niets aan de hand :') .

Afbeelding

In september reden we onze eerste oefendressuur. Met het inrijden lag ik er naast, maar de proef zelf ging goed! Ik had wat meer mogen oefenen op het rijden op de bordjes, maar ik was zeker niet ontevreden. Met een 3e plaats en 196 punten vertrokken we naar huis.


Afbeelding

Een hele stap verder, net na kerst 2012 zijn we voor het eerst op ander terrein gaan springen. Eerst gewoon lekker losspringen op dezelfde hindernis en daarna een parcours. Tenminste, dat was de bedoeling. Toen we zo ver waren dat we het parcours in konden, hebben we eerst alle hindernissen een voor een gesprongen. Alleen toen kwam het wispelturige van Vic naar boven. Net na de sprong gooide hij zijn achterbenen hoog de lucht in en hij draaide zicht helemaal als een wokkel. Hierdoor wist ik niet aan welke kant ik me moest vastpakken dus ben ik hard gevallen. Ik viel op mijn rug en kreeg even geen adem meer. Ik had zo veel last dat op een gegeven moment de ambulance is gebeld en zij hebben mij onderzocht. Gelukkig was het niet dusdanig erg dat ik mee moest en mocht ik gewoon naar huis. De week erop reed ik weer vrolijk rond *\o/* . Heb er nog wel een paar maanden last van gehad en soms voel ik het nog steeds met bepaalde bewegingen, maar verder gaat het erg goed.

In februari heb ik eens gefilmd hoe het is om Vic te laten vrijspringen. Dat paard heeft er zo veel lol in, geweldig om te zien. Ik hoef niets te doen, alleen te staan. Zet een hindernis neer, maakt niet uit hoe hoog, hij springt het met alle liefde.



Ook gaan de paarden in februari weer de wei op. Een heel spektakel om te zien. Ze zijn zo gelukkig dan! Rennen, spelen, bokken, net veulens :')

Afbeelding
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1299_n.jpg

In maart ging het rijden steeds beter. Onder andere de middendraf hadden we flink aangepakt en voor een paard dat gewoonweg de ruimte niet echt heeft, is dat toch aardig opgelost! Tuurlijk je bent nooit klaar met verbeteren, maar dit was al hel wat!

De middendraf
Afbeelding

In april ben ik mijn zusje gaan leren paardrijden op Vic. Ik zie haar maar 1x in de twee weken dus vaak kan ze niet mee, maar het gaat supergoed! Dit is een recente foto. Balkjes lopen doen we in stijl 8-)

Afbeelding

In mei waren we ondertussen alweer lekker buiten aan het rijden.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1419_n.jpg
Afbeelding

Van afgelopen zomer heb ik zo ontzettend veel foto's, niet normaal. Zo jammer dat ik er veel in linkjes moet zetten.

In juni dit jaar zijn Vic en ik naar een fotomeeting op het strand geweest. Rijden op het strand is altijd een van mijn dromen geweest en die is afgelopen zomer dan toch echt in vervulling gekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Met beste boktvriendinnetje Nenah (xTitanic)
Afbeelding
Afbeelding
Heerlijk koppie

In july is Nenah een paar keer bij mij komen logeren. De tweede keer heeft ze haar paard meegenomen!

Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik sinds deze zomer dan toch eindelijk die startpas die ik al zo lang wilde. Niet snel daarna werd mijn eerste officiële wedstrijd een feit. Het eerste winstpunt was meteen binnen en een paar weken geleden was dan ook de eerste springwedstrijd aangebroken. Jammer genoeg één klein tijdsfoutje, maar voor de rest helemaal foutloos! Tip: zet je geluid aan en let goed op het einde :')

https://www.facebook.com/photo.php?v=34 ... =2&theater

En afgelopen zondag heb ik ook een springwedstrijd gehad, deze ging iets sneller en tijdsfouten waren zeker niet van toepassing :')

BB: https://www.facebook.com/photo.php?v=58 ... =2&theater
B: https://www.facebook.com/photo.php?v=36 ... =2&theater

Nou, respect als je dit gelezen hebt. Wij kijken terug op een fantastisch jaar en ik weet zeker dat ons nog zo'n jaar tegemoet komt!


mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:51

Wat leuk, zeg.
Maar goed dat je toen toch gebeld hebt.
Lijkt me dat je in die tijd veel geleerd hebt met dit paard.

EmmaVZ

Berichten: 2703
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:54

Conclusie: Ik ben jaloers :')

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:00

Super leuk topic! Heb hem meteen getemd voor uitgelicht :) veel succes en plezier samen, erg leuke combi zijn jullie!

A horse is the mirror of your soulDulita M (Griseldi L x Boy B x Renville) <3
[EJL-ITP] Een jaar lang..
http://www.hippiqueinpicture.weebly.com

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 13:22

bedankt voor de leuke reacties!

Mouzs_engel
Berichten: 866
Geregistreerd: 28-02-12

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:34

Super leuk paard!
en dat filmpje van vrij springen , is zoo mooi !


Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 18:04

haha ja over dat filmpje heb ik veel leuk commentaar gekregen toen :')

Anoniem

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:07

Erg mooi topic en paardje! Fijn dat je zo'n kans hebt gekregen zeg, komt helemaal goed met jullie dat weet ik wel!

Wilma2005
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-02-13

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:07

Leuke topic Amber. Wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt bij Ad en Floor. Hoop dat je nog heel veel (rij)plezier hebt met de paardjes! :j

Snoraly

Berichten: 754
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Breda

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:21

Leuk hoor Ambie!
Tijd gaat echt snel.. Wauw :=

Mouzs_engel
Berichten: 866
Geregistreerd: 28-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:22

Amber27 schreef:
haha ja over dat filmpje heb ik veel leuk commentaar gekregen toen :')


Niet dan?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:29

Dat filmpje van het vrijspringen is echt geweldig! <3 Hij blijft maar doorgaan haha!

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 18:49

Julot_Engel schreef:
Amber27 schreef:
haha ja over dat filmpje heb ik veel leuk commentaar gekregen toen :')


Niet dan?

jawel :') juist wel :j

Xannee100

Berichten: 160
Geregistreerd: 25-02-10

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:03

Wauw.. kippenvel..

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:08

Xannee100 schreef:
Wauw.. kippenvel..

wat een compliment _/-\o_ tnx!

sajavado
Berichten: 872
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:21

ik kan je filmpjes op fb niet zien..

maar super leuk dat je deze kans heb gekregen! geniet er van ! :)

suivre tes rêves
omdat je soms alles even moet loslaten en van het moment moet genieten

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:22

Wat een leuk verslag en wat zijn jullie samen gegroeit.
Leuk om te lezen en te zien.
Ik wens jullie veel plezier en succes in 2014

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:32

Wow wat een gaaf paard!
Wees er maar trots op dat je toch hebt gebeld ;)

• Liberty <3

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:43

Ooh wat geweldig he jullie twee <3 en we hebben inderdaad nog duizenden foto's :')
Vic is een geweldig lief paardje en ik kijk er al naar uit om weer bij jullie te zijn.. ik denk Diallo ook stiekem :D

toptoptop!

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 20:26

haha nenah, ja dat moeten we zeker vaker doen! Heb er ook nu al zin in!

de rest ook bedankt voor alle leuke reacties natuurlijk :D

ireen12366
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-09-13

Re: 542 dagen met deze stoere man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:51

Heel leuk. Vraag me alleen af wat er met je eigen paardje is gebeurd?

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 23:07

ireen12366 schreef:
Heel leuk. Vraag me alleen af wat er met je eigen paardje is gebeurd?

hoe bedoel je? die staat bij mijn opa. rijd ik als het weer en de grond het toe laat nog recreatief mee, en natuurlijk lekker naar het bos. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers