Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 16:36

Hallo mensjes, ik bekijk -zoals waarschijnlijke alle mensen die Facebook hebben- de startpagina met alle updates die erop staan. Vandaag kwam ik toch ik tegen wat me raakte, ik zag dat een oude kennis van mij een pagina geliked had '*naam* heeft elke week een ander lief.' Bij alleen de titel te lezen dacht ik al ' waar gaat dit naar toe..' Ik ging even op de pagina wat berichten lezen, deze raakte me echt wel, dat arme meisje wordt gewoon zwart gemaakt voor heel Facebook, heel de wereld eigenlijk.
De volgende berichten zijn door de pagina geüpload:

"*naam*, ge zijt ne focking slet en iedereen weet et. Ik snap feitelijk ni da ge elk week ne ander kunt hebbe want ge zijt zo damn lelijk. Uw karakter alleen zegt al genoeg. Moest gij mijn kind zijn, khad u al lang terug gestoke van waar dat ge kwam. Schaam u fackt prutsmuts "
"Ik ben *naam* de kleine slet en kwil met iedereen na bed"
"Ge zijt een schande voor de maatschapij ze meisje.. Da gij u zo kunt gedragen voor elke jong, ksnap u totaal nie.. Binne, neuke & buite pff. Ge hebt al bekans me iel sin truin gehad. Ocharm u ouders die met zo een schup moete leve gelijk gij, voze"


Ik had de pagina dus aangegeven, ik vind het absoluut iets wat niet kan (er is by the way nog zo'n pagina over iemand anders, staat wel wat minder gel*l dat ze dit en dat is, maar het blijft erg), wat krijg ik terug van Facebook? Dit:
"Bedankt dat je de tijd hebt genomen iets te rapporteren waarvan jij denkt dat het wellicht in strijd is met de richtlijnen voor de Facebook-community. Rapporten zoals die van jou zijn belangrijk om Facebook een veilige en prettige omgeving te maken. We hebben de pagina gecontroleerd die je hebt gerapporteerd vanwege pesterijen, maar zijn niet van mening dat de inhoud in strijd is met onze Richtlijnen voor de community.
Opmerking: als je problemen hebt met iets op de pagina, moet je de inhoud rapporteren (bijvoorbeeld een foto), niet de hele pagina. Op deze manier kunnen we je rapport beter beoordelen."

Dit zijn dus volgens Facebook geen pesterijen, wat vinden jullie ervan? Heeft Facebook goed gereageerd of is het gewoon onredelijk?

[Ik heb de andere pagina ook net aangegeven (heb hem nu pas gezien), ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.]


Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:38

Wat kansloos zeg! :=
Denk dat negeren de beste optie is!

Ik blijf erbij dat pestende Belgen niet echt pestend overkomen door overal netjes u te gebruiken.. :o

'In het land der blinden is eenoog koning'

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:39

Totaal onredelijk! Als dat meisje maar genoeg van dat soort berichtjes ziet/krijgt kan dat helemaal verkeerd aflopen. Snap echt niet dat facebook hier niks mee doet!
Misschien meerdere mensen die het aangeven. In een pb mag je de link wel sturen, geef ik de pagina ook even aan. Echt belachelijk!

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:40

Nou eventjes afwachten op het volgende antwoord dan maar!

Als ze het bericht zelf lezen zullen ze dat eigenlijk wel als pesten aan zien. Wat het meisje stuurt of 'slet' en dergelijke is natuurlijk niet acceptabel

Maar dat is het hele vervelende aan facebook weer. Alles wat je erop zet zal door iedereen gelezen kunnen worden en die mensen kunnen allemaal hun verschillende meningen erover hebben, waaronder dus ook deze bovenstaande.

Ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben maar als iemand op facebook plaatst dat zij ieder week een nieuw vriendje heeft kunnen dit soort dingen over haar gedacht worden en sommige uiten dit zelfs in een bericht..

@Sok: 'u' betekent gewoon 'jij' voor de belgen :D

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:40

Je mag de link ook wel naar mij sturen. Ik wil het ook wel rapporteren. :)

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:41

I know, maar als iemand mij zo zou pesten, zou ik me op de een of andere manier toch minder aangevallen voelen omdat het voor ons kaaskoppen zo netjes en formeel is :))

'In het land der blinden is eenoog koning'

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:41

Ja facebook snap je soms echt niet.

Als je wil mag je de pagina wel doorsturen naar mij en nog andere bokkers misschien. Dan wil ik ook wel via mijn account een melding maken. Met meer sta je sterker.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:42

en als je nu bepaalde berichten op de site rapporteert? en dan nogmaals de hele pagina?

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:43

Maar heb je de pagina aangegeven of de berichten? Je moet erg specifiek zijn hierin, omdat zij zelf niet elk bericht gaan checken. Als je dit zo hebt gedaan, vind ik hun reactie belachelijk. Dit is zeker wel pestgedrag en hoort echt niet op fb thuis. Laat dat meisje lekker zelf bepalen wat ze doet, heeft de rest van de wereld niets mee te maken.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:43

Laatst bijgewerkt door Amaris op 19-11-13 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LoessM

Berichten: 227
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:44

Belachelijk, nou moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd steeds meer mijn twijfels heb over waar het met de wereld naartoe gaat. Dat klinkt heel dramatisch, maar er is 0 privacy. Mensen kruipen anoniem achter de pc en maken vanuit daar zo makkelijk een ander het leven zuur. Open communicatie van vroeger is bijna nergens meer te vinden en mensen denken al helemaal niet meer na voordat zij iets zeggen/doen. Ik denk er ook steeds meer over om te stoppen met facebook. Zo gaan er namelijk veel meer zaken op facebook rond, die vreselijk respectloos zijn, hier wordt niets aan gedaan.

"Whoever said that diamonds are a girls best friend, never owned a horse.."

jacquelinee

Berichten: 498
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:44

Geeft dat meisje dat zelf ook niet aan bi Facebook?
neem aan dat zij deze teksten ook niet zo fijn vind

Zit je even in een neerwaartse spiraal Kijk dan naar een paard in een sandaal. :)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 16:45

Amaris schreef:
Is dit niet al iets ouds? Ik kan me herinneren hier iets over in de media gelezen te hebben.

Een tijd geleden was een er pagina met 'Antwerpse ho*ren' etc. Dit is een pagina over specifiek één persoon.:)

Ik heb al een aantal berichten verzonden met de link, ik doe zo de rest.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:46

Facebook doet wel vaker niks. Was ook een filmpje van een ezel die werd mishandelt (van een berg afgeschopt en zo dood is neer gevallen) en dat vonden ze ook geen mishandeling.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:46

Nouja zeg, dat is ook misdadig! :r

NatassJa

Berichten: 7491
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:47

Triest zeg :r
Zag dat er 2 van die pagina's zijn? Heb ze beide gerapporteerd!

Nu is de pagina alsnog erg makkelijk te vinden hoor TS, alleen intypen "heeft elke week" en je komt er al via FB.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 16:50

NatassJa schreef:
Nu is de pagina alsnog erg makkelijk te vinden hoor TS, alleen intypen "heeft elke week" en je komt er al via FB.

Dat is waar, maar ik kan moeilijk alles weglaten?:)
Anders wijzig ik mijn post zo wel even.xD

En het zijn er inderdaad twee, heb ik ook in de startpost vermeld, de andere staat helemaal onderaan de pagina voor de andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:51

Facebook doet helaas niets aan zulke zaken.
Zoenende homostelletjes of vrouwen die borstvoeding geven zijn wel eens verwijderd geloof ik, dat is aanstootgevend! Maar pesterijen, racisme, diermishandeling of elkaar zelfs dood wensen: geen probleem. Ik heb al zo vaak dingen gerapporteerd die ik buiten proporties vond, en die simpelweg racistisch of bedreigend waren, maar kennelijk mag dat gewoon.

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:53

Ik vind sowieso dat het er op FB en andere sites waar je je mening kan geven abnormaal hard aan toe gaat. Denk aan hoe er over de zwarten pieten kwestie gesproken word, over hoe mensen Trijntje Oosterhuis nu aanspreken, of hoe mensen op VK Mag reageren. Het getuigt van weinig klasse en weinig hersenen en ik schaam me voor hoe mensen zich uiten op internet. Als dit een spiegel is van de maatschappij dan vind ik het geen leuke maatschappij meer.

Antares Z1 startgerechtigd
Weston M1 + 1
Caddy M1+6 Verkocht
Picasso eindstad M1 met winst.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:54

wat te denken van de 'Stop giro 555, eigen volk eerst' of iets dergelijks wat er nu rond gaat.

:r :r :r wildersvolk

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:58

Amaris schreef:
wat te denken van de 'Stop giro 555, eigen volk eerst' of iets dergelijks wat er nu rond gaat.

:r :r :r wildersvolk


Hoewel ik het niet met die strekking eens ben en giro 555 goed vind, moet iedereen dat zelf weten als je daar op een respectvolle manier over kunt praten. Maar het lijkt wel alsof iedereen verandert in hersenloze monsters als ze hun mening geven op het internet.

Antares Z1 startgerechtigd
Weston M1 + 1
Caddy M1+6 Verkocht
Picasso eindstad M1 met winst.

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:59

Amaris schreef:
wat te denken van de 'Stop giro 555, eigen volk eerst' of iets dergelijks wat er nu rond gaat.

:r :r :r wildersvolk

Ik ken genoeg niet pvv-ers die zo denken (en uiten op hun FB).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:00

Onder wat moet je zo'n pagina nu melden? := haatdragende taal?

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:02

Ik heb de pagina ook gerapporteerd.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:03

Pff echt triest zeg! :n

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers