Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 14:38

Dag Bokkers,

Na aanleiding van diverse topics die voorbij zijn gekomen, met de vraag wat goede stallingskosten zijn, wilde ik jullie graag vragen wat jullie voor deze 'stal' zouden willen betalen. Wij willen wellicht in de toekomst een pension stal beginnen en zouden het leuk vinden om jullie reacties en indicaties te weten. :)

Waar het (in de toekomst) om zal gaan;

- (binnen/buiten) stal
- Stal word uitgemest, paarden worden gevoerd
- Nette, en verzorgende buitenbak (20x60) met een goede bodem. Bijna nooit nat en dus vrijwel altijd goed te rijden. Word wekelijks gesleept.
- Wasplaats (voor nu met koud water, in de toekomst zou dit warm worden)
- Voldoende weiland (nog niet bekend hoe we dit zouden gaan doen (met binnen/buiten zetten)
- Hooi, basisbrok, stro bij inbegrepen.
- Ruiterpaden, zandpaden, bos binnen (te paard) kleine 10 minuten te bereiken
- Pensionstal zou aan huis komen, dus altijd toezicht
- Vereniging (waar de mensen lid van zouden kunnen worden) met de auto 10 minuten te rijden, zodat de mensen altijd binnen zouden kunnen rijden met slecht weer. Eigen keuze. Is ook te rijden met paard. :j
- Eventueel trailer-stallingsplaats beschikbaar, niet overdekt.
- Les kan gegeven worden
- Paard/pony zou getraind kunnen worden

Dit is niet een plan wat binnen 2 maanden zal gaan ontwikkelen. Wij willen ons eerst goed laten inspireren en informeren en daarnaast de mening willen hebben van een heuse pensionklant. :D Wat zijn de wensen, waar moet een fijne stal aan voldoen?

Brand los, en alvast bedankt!! :D

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2


lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:45

Ik vind het heel lastig, maar de faciliteiten die je geeft heb ik al is eerder op een stal gehad en daar betaalde is uiteindelijk 210,00 per maand was ook aan huis dus altijd toezicht, alleen niet zo mooie uitrijmogelijkheden.
Ik zou zo rond de 200,00 -250,00 denk wel reeël vinden. maar zoals ik al zeg ik vind het erg lastig bekijken.

Want neem aan dat die laatste 2 streepjes gewoon apart kosten zijn die erbij komen en niet inbegrepen zijn bij de prijs..

Ravelli my dear, my dream, my everything :+: B+11 L1+14 L2+11 M1+15 M2+13 Z1+16 Z2+27 ZZ Licht + 12 ZZ Zwaar + 15 PSG- 62%
[ITP] Ravelli Z1 fotoshoot made by Mariska Musch fotografie*


mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:45

Hangt er van af welke regio denk ik.
Maar hier zou het ongeveer 200 -220 euro zijn, schat ik.

Komt er een paddock (of meerdere) waar de paarden kunnen staan als de weide te nat is?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:46

Hoelang gaan de paarden buiten in de zomer? En in de winter? Dat zou voor mij heel belangrijk punt zijn komen ze echt dagelijks buiten en hoelang.
Ik denk dat je afhankelijk van het bovenstaande toch al gauw op 200/250 zit. Maar ligt ook wel aan je omgeving hier zou je in ieder geval wel 200 euro kwijt zijn. Als de paarden echt dagelijks langer naar buiten gaan zou ik daar graag extra voor betalen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:46

Je mist denk ik het allerbelangrijkste, namelijk in welke regio je zit?

Verder heb ik de paarden zelf aan huis maar wat ik echt ongelofelijk belangrijk vind is veiligheid en toezicht. Dus geen uitstekende dingen, rommel waar ze over/in/tussen kunnen vallen, kapotte hekken ed. Niets zo erg als ongelukken die simpel voorkomen hadden kunnen worden.
Toezicht, als de paarden in de weide staan is dat prettig maar ook bijvoorbeeld dat er niet al te veel tijd zit tussen de laatste ronde 's avonds en de eerste in de ochtend.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 14:48

lieskehh schreef:
Ik vind het heel lastig, maar de faciliteiten die je geeft heb ik al is eerder op een stal gehad en daar betaalde is uiteindelijk 210,00 per maand was ook aan huis dus altijd toezicht, alleen niet zo mooie uitrijmogelijkheden.
Ik zou zo rond de 200,00 -250,00 denk wel reeël vinden. maar zoals ik al zeg ik vind het erg lastig bekijken.

Want neem aan dat die laatste 2 streepjes gewoon apart kosten zijn die erbij komen en niet inbegrepen zijn bij de prijs..



Dat klopt inderdaad! :j

Provincie Overijssel :)

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

ellissofie

Berichten: 203
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:49

Ik zou 250 betalen. Maar alleen als het paard ook binnen en buiten wordt gezet. Jammer dat de binnenbak verder weg is. Als er een binnenbak was geweest had ik wel 300/325 euro willen betalen. Zelf vind ik belangrijk dat het paard op stal onbeperkt hooi heeft en in de zomer lekker kan grazen op de wei. In de winter is een paddock met onbeperkt hooi ook goed. Ik woon op de Veluwe trouwens :)

El Capone (Oscar x Facet) Z2+3 eindstand
Follow your dreams and never give up

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 14:50

mika11 schreef:
Hangt er van af welke regio denk ik.
Maar hier zou het ongeveer 200 -220 euro zijn, schat ik.

Komt er een paddock (of meerdere) waar de paarden kunnen staan als de weide te nat is?


Wij hebben het voordeel van een hele droge grond, waardoor het water al heel gauw weg zakt. Tot heden hebben wij nog geen enkel probleem ondervonden met onze huidige weide(s).

Paddocks zou gerealiseerd kunnen worden.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 14:51

Tigra_ schreef:
Hoelang gaan de paarden buiten in de zomer? En in de winter? Dat zou voor mij heel belangrijk punt zijn komen ze echt dagelijks buiten en hoelang.
Ik denk dat je afhankelijk van het bovenstaande toch al gauw op 200/250 zit. Maar ligt ook wel aan je omgeving hier zou je in ieder geval wel 200 euro kwijt zijn. Als de paarden echt dagelijks langer naar buiten gaan zou ik daar graag extra voor betalen.



Als ik kijk naar mijn paarden NU, die gaan in de zomer 24/7 buiten, en in de winter (nu dus) in de nacht op stal, en overdag in de wei. :j

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 14:53

0000 schreef:
Je mist denk ik het allerbelangrijkste, namelijk in welke regio je zit?

Verder heb ik de paarden zelf aan huis maar wat ik echt ongelofelijk belangrijk vind is veiligheid en toezicht. Dus geen uitstekende dingen, rommel waar ze over/in/tussen kunnen vallen, kapotte hekken ed. Niets zo erg als ongelukken die simpel voorkomen hadden kunnen worden.
Toezicht, als de paarden in de weide staan is dat prettig maar ook bijvoorbeeld dat er niet al te veel tijd zit tussen de laatste ronde 's avonds en de eerste in de ochtend.


Bij ons zal er altijd iemand aan wezig zijn, gezien het feit dat we een melkveebedrijf hebben. De eerste ronde zal rond 05.30 zijn, en de laatste rond 22.30

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:53

Ik heb in Overijssel op een stal gestaan waar ongeveer hetzelfde werd aangeboden, alleen zat de brok niet bij de prijs in. Paarden kwamen zowel 's zomers als 's winters overdag op de wei, s' avonds op stal. Ze werden buiten- en binnengezet. Voeren werd gedaan, uitmesten deed de stalbaas ook; alleen de weekenden moest je zelf je eigen stal mesten. Ik betaalde op deze stal 130 euro voor bijna soortgelijke faciliteiten.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 14:54

Mloes schreef:
Ik heb in Overijssel op een stal gestaan waar ongeveer hetzelfde werd aangeboden, alleen zat de brok niet bij de prijs in. Paarden kwamen zowel 's zomers als 's winters overdag op de wei, s' avonds op stal. Ze werden buiten- en binnengezet. Voeren werd gedaan, uitmesten deed de stalbaas ook; alleen de weekenden moest je zelf je eigen stal mesten. Ik betaalde op deze stal 130 euro voor bijna soortgelijke faciliteiten.


Dat vind ik eerlijk gezegd, heel goedkoop. Dat zou voor ons niet haalbaar zijn om dan aan alles van bovengenoemde te voldoen.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:55

Oh grappig, je komt uit Wierden zie ik in je advertenties. De stal waar ik stond was in Nijverdal, dus denk wel vergelijkbare prijzen.

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:55

200-250 euro denk ik, maar alleen als de paarden ook binnen en buiten gezet worden. Als dat niet gebeurt denk ik dat er veel mensen afhaken!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:56

Melanie_B schreef:
Mloes schreef:
Ik heb in Overijssel op een stal gestaan waar ongeveer hetzelfde werd aangeboden, alleen zat de brok niet bij de prijs in. Paarden kwamen zowel 's zomers als 's winters overdag op de wei, s' avonds op stal. Ze werden buiten- en binnengezet. Voeren werd gedaan, uitmesten deed de stalbaas ook; alleen de weekenden moest je zelf je eigen stal mesten. Ik betaalde op deze stal 130 euro voor bijna soortgelijke faciliteiten.


Dat vind ik eerlijk gezegd, heel goedkoop. Dat zou voor ons niet haalbaar zijn om dan aan alles van bovengenoemde te voldoen.


Toch zijn er in de omgeving Rijssen / Wierden / Nijverdal / Holten genoeg stallen te vinden <150e. Dan moet je je wel ergens mee onderscheiden van andere stallen.
Laatst bijgewerkt door Mloes op 19-11-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:57

Voor mij zou ook belangrijk zijn of de paarden apart of in groeps verband naar buiten aan.
Is het ook mogelijk om op vlas/zaagsel te stallen ipv stro?
Les alleen van 1 persoon of les van wie je wil?

Vergelijkbare stallen zitten hier tussen de 175 en 230.
Hoe meer mogelijkheden, hoe meer ik bereid ben om te betalen

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 15:02

Donna89 schreef:
Voor mij zou ook belangrijk zijn of de paarden apart of in groeps verband naar buiten aan.
Is het ook mogelijk om op vlas/zaagsel te stallen ipv stro?
Les alleen van 1 persoon of les van wie je wil?

Vergelijkbare stallen zitten hier tussen de 175 en 230.
Hoe meer mogelijkheden, hoe meer ik bereid ben om te betalen


Uitgaande van 1 persoon voor de les.
Vlas/zaagsel, is mogelijk maar denk dat de prijs dan hoger moet liggen.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:05

Ik heb op een stal gestaan waar ik het vlas zelf aanleverde dus zelf betaalde.
Boven op het stal geld
Misschien is dat een optie?
Les van 1 persoon is voor mij wel een beperking
Niet iedereen kan met 1 instructrice en niet iedereen heeft de mogelijkheid om dan op een andere locatie te lessen.
Dat zou voor mij dus wel een minpunt zijn.

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:07

Dat zou voor mij zelfs een dealbreaker zijn, alleen les van vooraf bepaalde instructrice.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 15:08

Donna89 schreef:
Ik heb op een stal gestaan waar ik het vlas zelf aanleverde dus zelf betaalde.
Boven op het stal geld
Misschien is dat een optie?
Les van 1 persoon is voor mij wel een beperking
Niet iedereen kan met 1 instructrice en niet iedereen heeft de mogelijkheid om dan op een andere locatie te lessen.
Dat zou voor mij dus wel een minpunt zijn.


Over de les, dat zou nog besproken moeten worden (voor ons). Kan wel eigen instructie laten komen bij ons dan, maar ik verwacht dat je dan bijvoorbeeld moet gaan werken met 'bak huren' ivm meerdere klanten.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:12

200-250 is wel reëel denk ik.
Is jullie regio over het algemeen prijzig?

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 15:13

Wat ik net begreep van Mloes, zijn er dus wel goedkope stallen. Echter moet het ook haalbaar zijn, en als we willen proberen alle luxe te verwezenlijken, kunnen wij voor 130,- niet bestaan.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:13

bijvoorbeeld.
Bij ons was het of je schrijft in de agenda wanneer je les hebt. Of je lest met bijrijders in de bak.
Nou hadden wij een binnen en buiten bak dus dat was nog handiger.
Maar les van eigen instructrice is denk ik voor veel mensen heel belangrijk dus ik zou daar wel een systeem voor bedenken...

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 15:16

Donna89 schreef:
bijvoorbeeld.
Bij ons was het of je schrijft in de agenda wanneer je les hebt. Of je lest met bijrijders in de bak.
Nou hadden wij een binnen en buiten bak dus dat was nog handiger.
Maar les van eigen instructrice is denk ik voor veel mensen heel belangrijk dus ik zou daar wel een systeem voor bedenken...




:j Goed dat je dat benoemd.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:21

De prijzen die genoemd worden zijn absoluut reëel gezien de huidige prijzen van hooi, stro etc. Alleen zijn er in onze regio veel boerderijtjes waar je heel goedkoop je paard kan stallen. Inderdaad moet je dus zorgen dat je je kan onderscheiden.

Wat ik érg belangrijk vind is een goede sfeer onderling. Bereid zijn elkaar te helpen, evt. samen op concours gaan, niet bang hoeven zijn dat je spullen gejat worden. Maargoed dat kan je natuurlijk niet zo goed van tevoren vastleggen! Pluspuntje vind ik dat ze 's zomers dag/nacht op de wei gaan en 's winters 's nachts op stal, je kan daarvoor evt. een wisselend tarief doen of die keus bij de eigenaar laten. Wil je hele jaar door 's nachts op stal dan betaal je gewoon meer.
Verder is een goede bak een must. Regen e.d. is niet zo erg maar het moet niet wekenlang een grote drekzooi zijn := Ook in kleine groepen op de weides vind ik fijn. Weet niet voor hoeveel paarden je plek hebt? Wel erg leuk hoor!

EquiSieraad Betaalbare sieraden met paardenhaar!
Bles & Jack


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Verara en 91 bezoekers