Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Shirley

Berichten: 26860
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:53

En jij ook nog even extra gefeliciteerd met je bronzen plak :D
En met je schitterende vechtertje !

Denk dat de meeste deelnemers ook wel spontaan meegedaan hebben en niet bewust een half jaar druk bezig zijn met voorbereidingen voor iets als dit ...

En ik wil toch ook nog wel even van de gelegenheid gebruik maken om het stemmen-werven-verhaal van Lola te ontzenuwen, want ik weet voor 100% zeker dat dit buiten de wil om van Laura gegaan is.
Sterker nog, toen duidelijk werd dat er één en ander gaande was achter de schermen, heeft ze de betreffende bokker(s) onmiddellijk verzocht hun "hulp" te staken en hiervan de betreffende mod op de hoogte gesteld.
Dus meer dan een aangepast onderschrift (en natuurijk een enorm leuk veulen) is hier niet in de "strijd" gegooid !

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !


Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:01

Sir Aslan had een stem van mij gehad en Illuminati de geweldige vos, de laatste kende ik niet maar dat vond ik toch wel een geweldig dier om te zien, Sir Aslan heeft wel een verhaal maar ik heb absoluut niet op hem gestemd omdat hij 'populair is of zielig'!

Op Lola heb ik expres niet gestemd, het vragen om stemmen word ik zelf altijd een beetje naar van dus dat expres ontweken.

'Mijn' merrie's waren
TR Lil Queen of Hearts – jody87
Freedom (NL) Pumpkin - Rhyddid

Beide niet bekend maar ik vond deze gewoon geweldig leuke dieren. De enige bekende was voor mij dus Sir Aslan, maar dit was niet mijn beweegreden om voor hem te stemmen, ik hou helemaal niet van stemmen omdat het dier zo populair is, vind het ook altijd jammer als er weinig reactie's komen op ITP op niet populaire of niet bekende bokkers.

Shirley: Ik heb haar helaas toch meerdere keren moeten betrappen op het 'schooien' om stemmen en dat was voor mij de druppel niet te stemmen. Dat terwijl ik het een vreselijk aandoenlijk veulen vind in alle kostuums die het aangetrokken wordt waardoor ik weer met een halve lachstuip over mijn bureau hang van het lachen.. :+

Ik probeer bewust te stemmen op veulens die er voor mij uitspringen op de foto en vind het dan erg lastig om mij niet te laten lijden door inderdaad populariteit, vandaar mijn keuze bewust niet op Fay, Lola en Fiore te stemmen.

Edit: Mensen mogen van mij stemmen op wie ze zelf willen, ik probeer hier alleen uit te leggen hoe ik zelf probeer te stemmen, want als ik mijzelf hier niet op zou controleren zou ik ook meegaan met de meute en stemmen op populariteit. Dit is wat ik niet wil, ik probeer blanco enkel en alleen op foto’s te stemmen om het zo voor mezelf eerlijk te houden.

Dat Aslan hierbij zit klopt, maar daarvoor heb ik alle hengstveulens nagekeken en toch tot besluit gekomen dat ik hem gewoon ontzettend geweldig leuk qua foto!
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 19-11-13 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:07

Shirley schreef:
En jij ook nog even extra gefeliciteerd met je bronzen plak :D
En met je schitterende vechtertje !

Denk dat de meeste deelnemers ook wel spontaan meegedaan hebben en niet bewust een half jaar druk bezig zijn met voorbereidingen voor iets als dit ...

En ik wil toch ook nog wel even van de gelegenheid gebruik maken om het stemmen-werven-verhaal van Lola te ontzenuwen, want ik weet voor 100% zeker dat dit buiten de wil om van Laura gegaan is.
Sterker nog, toen duidelijk werd dat er één en ander gaande was achter de schermen, heeft ze de betreffende bokker(s) onmiddellijk verzocht hun "hulp" te staken en hiervan de betreffende mod op de hoogte gesteld.
Dus meer dan een aangepast onderschrift (en natuurijk een enorm leuk veulen) is hier niet in de "strijd" gegooid !


Klopt helemaal & ook helemaal mee eens!!

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:37

Ik ben heel tevreden over de resultaten, had het ook totaal niet verwacht, Knoxx had maar twee topics gehad. Vind het echt super leuk om te zien dat zoveel andere mensen ons veulentje ook geweldig vinden.

Aan de top 3 merrie- & hengstenveulens, gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

Yellow Yakary ♥❤♥ Casual at Full Moon ♥❤♥ Shira-Yumi ♥❤♥ Charlie Knoxx ♥❤♥ Oh Notorious Infinity

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:46

De verkiezing is en klaar en het is afgelopen. Volgend jaar misschien wel weer. Als je het spelletje helemaal eerlijk wil spelen, moet je niet eens KS-ITP hebben. Gewoon niks over de veulens openbaar maken. Dan speel je het helemaal eerlijk, want iedereen ziet dan je veulen voor het eerst tijdens de verkiezing. Maar dat is toch helemaal niet leuk?! Sommig veulens moet je dan 10 maanden verschuilen. ;)

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:01

Wat leuk!!! Alle paarden waar ik op heb gestemd zijn zilver of goud geworden. *\o/*
Gefeliciteerd allemaal! :))

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:10

Ik denk dat het voor het team best een idee is om dieper op de negativiteit in te gaan. Blijkbaar is er behoefte aan een andere manier van verkiezen.
2 stemmen vind ik nog prima per rubriek en denk niet dat het een optie is om nog meer rubrieken te maken.
Wel de informatie korter. Naam, afstamming, ras. Eigenaar is immers toch de gene die het dier plaatst. Twee foto's vind ik ook een goed idee, vond het heel moeilijk kiezen inderdaad

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

cathyenbeau

Berichten: 548
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:31

Ik ben het met sommige bovengangers van mij eens.

Ik vind zelf ook dat je niet moet gaan vragen of ze op je willen stemmen, bij mij komt dat dan gelijk over als een verplichting, en dan wil je degene niet teleurstellen. Hierbij wil ik bij name Lola echt niet afkatten. Ik vind het een prachtig veulen en feliciteer haar dan ook met het prachtige resultaat.

Waarom ik op Fiore en Mayflower heb gestemd? Omdat ik vanaf het begin af aan het topic al volgde, en allebei de bevallingen heb gezien!

Waarom ik op Damarae Ddu gestemd heb, ik vind dit een onwijs mooie hengst.

Ik ben het voornamelijk eens met Woogy maar ook met Ayla.

Gaat het er nu om wiens veulen het mooiste is? Het populairste is? Het knapste is? Of het zieligste verhaal heeft? Edit: dit is serieus, en geen sarcasme
Laatst bijgewerkt door cathyenbeau op 19-11-13 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

De Vriesjes Beau (Marit's Mistique x Brummerhoeve's Boss) Z1 + 2!

Mondy

Berichten: 11788
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:39

Wat een hoop negatief gedoe zeg... waarom hoor je de top zoveel niet en alleen de gene met de mindere stemme..
Uiteraard is het leuk als je veel stemmen hebt, maar zo niet dan moet dat voor jezelf niks uitmaken. Vind je t niet leuk als je weinig stemmen kan krijgen, dan doe je niet mee.
Het wel of niet anders stemmen heeft imo geen nut.
Hoe ik stem is afhankelijk van wat ik me van het veulen kan herinneren. Dus leuke topics, een positief of negatief verhaal een hele knappe enz.
Ik kijk wel naar alle veulens die voorbij komen omdat ik ze stuk voor stuk leuk vind. Maar ik heb altijd wel namen die meteen in mijn hoofd zitten. Bijv bij de merries lola vanwege al die schattige topics, zo gaaf hoe die kleine knuffel alles laat doen. De tweede was mayflower, niet omdat ik het het mooiste veulen vond maar vanwege de nachten en dagn die ik heb meegeleefd mbt de bevalling. Dat wil niet zeggen dat ii de rest niet leuk vind. Er zijn er nog een paar waar ik wat mee heb zoals fi fay en de knappe stippels. Maar je moet kiezen.
Mocht ik dan zoals bij de hengstjes toevallig maar een favoriet hebben, pas dan ga ik selecteren op de ingezonden foto's en verhalen.

Zoals ik stem stemmen er een hele hoop denk ik. Dat is toch ook de bedoeling van de hele verkiezingen. Welk veulen staat voor jou op 1.

Dus kap aub met dat negatieve gezeur, ALLE veulens die voorbij zijn gekomen zijn super en of ik nu wel of niet op ze gestemd heb wil niks zeggen over of ik t veulen wel of niet leuk vind.
Ja het gaat erom welk veulen je het leukst of het zieligst of het knapst vind... lijkt me toch logisch ???? Ik stem niet op een veulen omdat ik hem oerlelijk vind of omdat het een paars halster omheeft (bij wijze van he voor ik iemand beledig)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Mondy

Berichten: 11788
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:42

Woogy schreef:
Ik denk dat het voor het team best een idee is om dieper op de negativiteit in te gaan. Blijkbaar is er behoefte aan een andere manier van verkiezen.
2 stemmen vind ik nog prima per rubriek en denk niet dat het een optie is om nog meer rubrieken te maken.
Wel de informatie korter. Naam, afstamming, ras. Eigenaar is immers toch de gene die het dier plaatst. Twee foto's vind ik ook een goed idee, vond het heel moeilijk kiezen inderdaad


Denk je dat dat iets gaat veranderen ?????? Mis een enkele stem maar het merendeel zal toch stemmen zoals ze nu gedaan hebben. Ik denk dat het grootste gedeelte wat op mayflower gestemd heeft het hele bevallingsverhaal kent. Die van fay de problemen en die van fi alle ti en fi topics uit hun hoofd kennen.
Wat jij wil is eigenlijk het anonimiseren van de veulens. .. dat gaat nooit lukken.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:50

daar gaat het mij helemaal niet om, gaat mij erom dat het lijkt of sommige mensen bijna bedelen om stemmen. Er de grootste zielige verhalen staan bij de foto's en dat mensen dan met een 'awwwww wat zielig' idee gaan stemmen.

Hoeft toch niet meer te staan dan naam, afstamming en ras?

Ik weet het niet, heb met mijn Arie meegedaan maar weet niet of ik het weer zou doen, leek mij gewoon dat het ging om de basis die ik hierboven noem met een mooie foto erbij, niet om een heel groot 'zeikverhaal'...

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31228
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 16:52

Heel simpel: het gaat er om wat je als stemmer aantrekt in een bepaald veulen. En dat kan van alles zijn, van een verhaal van begin tot eind gevolgd hebben, tot de wauw-factor van een foto die je voor het allereerst ziet, een voorkeur voor een bepaald ras of kleur, noem maar op.

Boktveulen wordt het veulen waar de meeste bokkers hun stem aan geven, soms is dat een veulen met een bijzonder verhaal en soms is het ook 'gewoon' een knap veulen.

Ik heb er zelf ook aan zitten denken om de opzet volgend jaar anders te doen.
Minder tekst klinkt daarbij goed, zodat je meer eenheid hebt in het opgavetopic.
Een link naar maximaal 1 topic lijkt me daarbij ook een idee.
In zo'n eigen topic kun je eventueel naar zoveel topics linken als je wilt, maar dan blijft het opgavetopic zelf meer gericht op de gekozen foto's.
Ik denk zelf dat de meeste mensen als ze stemmen echt niet 10 topics door klikken, willen ze wel verder 'onderzoek' doen naar de veulens voordat ze kiezen, dan kan dat via het profiel of het gelinkte topic.

Wat wel gewoon een feit blijft, is dat mensen je veulen beter herkennen als het door het jaar heen al veel te zien is geweest in leuke topics.
Dus ik zou zeggen: het is iedereen vrij om wekelijks een nieuw fototopic te plaatsen op KS-ITP :)

Wat mij betreft blijft het in de toekomst wel ook bij 1 foto, het is echt al moeilijk genoeg om uit al die foto's te kiezen zoals de opgavetopics nu zijn. Aan de deelnemers om hun mooiste foto te kiezen.
(Als je een foto neemt die niet aanspreekt doordat hij niet duidelijk is of je ergens een eind verderop een veulen ziet staan, dan zul je minder stemmen krijgen dan wanneer je veulen op zijn knapst in beeld staat.
En nee, het hoeven echt geen professionele foto's te zijn maar kies er een die mensen aanspreekt.)

Wat ook blijft, is 2 stemmen per categorie. Dit is idd zo gedaan zodat hopelijk alle veulens stemmen krijgen en je krijgt er een bredere competitie door.

Onderschriften zijn vrij op bokt, je mag bijvoorbeeld in je onderschrift ook linken naar een advertentie terwijl dat op de rest van het forum niet mag. Als mensen dus in hun onderschrift linken naar de veulenverkiezing, dan zijn ze daar helemaal vrij in en wat ik dan altijd hoop, is dat de stemmer die via die link bij de stemtopics uitkomt, ook gebruik maakt van zijn tweede stem en ook bij de andere rubriek gaat stemmen.

De hengstveulens ga ik zeker ook nog even nalopen, het was alleen al een tikje laat vannacht toen ik met de merrietjes klaar was :+

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 311 dgn / Nina x Vaderland 255 dgn (28-3)

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:55

Misschien is het wel een optie om bijvoorbeeld ks-itp voor die periode een max van 1 topic op te leggen? Zo blijft et een stuk overzichterlijker, en dan bijvoorbeeld rasomschrijving en een paar foto's?
Als mensen het veulen dan echt interessant vinden, kunnen ze het hele verhaal eromheen wel met de zoekfunctie vinden..

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Mondy

Berichten: 11788
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:58

Maar je hebt voor de verkiezingen al een hoop topics die je kunt zien. Als iemand vaker een topic opent zoals fi zullen meer mensen fi kennen dan een veulen waar nooit een topic over is geweest. Maar je kan niet zeggem dat ze geen topics kunnen openen want het ene veulen is al een aantal maanden oud terwijl t andere misschien een paar weken oud is.

Of begrijp ik je nu niet :')

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:00

Mwaah, ik bedoelde meer dat er gelinkt werd naar een apart ks-itp, waar 1 topic op kwam. dus normale ks-itp zegmaar soort van verbannen voor die periode := ik onthoud bijvoorbeeld echt niet alle namen van die veulens hoor :')

Ik vind gewoon dat er veel gespammed is, op een topic en op een pb manier. En laten we wel wezen, zo'n hk topic is toch 'extra' reclame, om even in het geval van lola te praten.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Mondy

Berichten: 11788
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:04

Dan zou het appaloosa hk topic ook niet mogen want daar zitten ook bijna alleen maar fokkers van appies op. Even als voorbeeld.
En tja dat er dan een hk topic "voor een veulen" komt is niet anders door de boktregels. Je mag niet offtopic gaan. Als je dan een vaste groep hebt die ook naar elkaars wil en wee vragen is een hk topic wel handiger. Dat de naam van lola dan in t topic staat.. tja daar kent iedereen elkaar toch van :?

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31228
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 17:06

KS-ITP is open voor iedereen, mensen aan banden leggen wat topics betreft is niet aan de orde (wel hebben we een richtlijn van 1 topic per week)(edit: iedereen mag nu na de verkiezing een topic openen om te bedanken, ook als er nog een topic liep dat nog geen week oud was)

Ik zou graag juist nog meer mensen een fototopic zien maken :) Altijd leuk voor ons bokkers om naar te kijken toch :)

Als een fototopic uit de hand loopt doordat er enorm veel in gekletst wordt, verplaatsen wij als mods het naar de HK, of vragen de TS om er daar een te openen.
Dat geldt niet alleen voor fototopics trouwens, maar gebeurt over heel bokt.

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 311 dgn / Nina x Vaderland 255 dgn (28-3)

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:08

Alle winnaars van harte gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:14

Nina nog 4e bij de merrieveulens *\o/*
Ik wil alle stemmers bij dezen heel erg bedanken! _/-\o_

Wbt de verkiezingen denk ik wel dat het vrij zinloos is om een veulen zonder verhaal of zonder veel of druk bezochte voorgaande topics mee te laten doen. Is toch wel een stukje naamsbekendheid wat meespeelt bij het stemmen :j

Voor Nina heb ik dit jaar niet bijzonder veel topics geopend of er aandacht op gevestigd. Ik heb haar opgegeven omdat ze van zichzelf bijzonder is met haar kleurtje en uitstraling. (Is zelfs al geschilderd door een bokker, vond ik al een hele eer! :D) En ik heb haar gewoon alvast de naam Golden meegegeven :))
Voor mij is ze sowieso het gouden veulen van de wereld, maw, ik ben er heel heel heel(!) blij mee :D en dat vind ik het belangrijkst. :D

Cynthia82

Berichten: 9285
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:20

Ik heb op Nina gestemd, omdat ik het echt een prachtig veulen vind en heel benieuwd ben naar hoe ze uitgroeit!

Ik heb sowieso op de veulens gestemd die ik het mooist vind :)

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

moyra

Berichten: 9654
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:30

Is het geen optie om rond de verkiezen KS-ITP een max van 1 topic per 2 of 3 weken op te leggen ?
Want ik vind dat we dit jaar echt dood gegooid werden met bepaalde veulens en er ook veel op elkaars vingertje getikt werd door deelnemers aan de verkiezing.

Verder wil ik alle winnaars feliciteren *\o/*

Caitss
Berichten: 16
Geregistreerd: 27-01-13
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:54

Gefeliciteerd!
Op naar 2014! *\o/*

Roos_Doos

Berichten: 560
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Hoorn

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:11

Winnaars gefeliciteerd!!

Wil iedereen bedanken die op Stormchaser heeft gestemt, toch in de top 10!! :D

Stormchaser B+32 L1+11 L2+13 M1+21 M2+12 <3
Alwin B+30 L1+13 L2+8 rust zacht lieve Bompa

Schaapje8
Berichten: 202
Geregistreerd: 14-12-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:18

Wat een PRACHTVEULENS :D
Gefelicteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd :D

+ R.I.P Kaja!! Ik mis je nog altijd lieverd! 24/7

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:04

Benieuwd of IK nu heel bokt over me heen krijg....?!?!

Misschien die verkiezing maar afschaffen, als er hier mensen zijn die zich zo kinderachtig gedragen en niet tegen hun verlies kunnen, en ja ik kom op voor laura, geen flauw idee wat er allemaal is gezegd, maar het schijnt dat ze een lading van kritiek over zich heen heeft gekregen, sorry maar dit vind ik echt onbehoorlijk!!! Gedraag je, we zijn allemaal volwassen, kun je niet tegen je verlies, doe dan niet mee aan een spelletje!!!!

Of ga kickboksen o.i.d. om je frustraties te uiten i.p.v. Naar een meisje dat trots is op haar veulen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: atilla, Mondy, xBeauuu en 32 bezoekers