Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:38

Hoi

Vanmiddag wordt mijn paard geopereerd, eerst om half twee scan om te zien hoeveel weefsel ze moeten verwijderen en ze verwachten dat ze pas om half vijf klaar zijn, iemand tips om die uren zonder teveel stress door te komen. Ze verwachten geen complicaties bij de ingreep dus dat is wel prettig in elk geval.

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:40

Bokken!! Veel sterkte vanmiddag. Wat is er precies aan de hand en hoe lang moet je paardje blijven?

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:40

Even een uurtje wandelen met de hond of een vriendin in het bos? Ben je iig even weg

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:44

Ze mag zaterdag naar huis, ging voor behandeling van sacroid wat met zalf zou gebeuren maar zit een ander soort gezwel onder in haar oksel en dat zou dus toch operatief moeten. Vriendinnen zijn allemaal werken dus dat is helaas geen optie.

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:51

Heftig, sterkte! :(:)
Helaas 2/3 jaar geleden ook meegemaakt. Mijn pony werd toen geopereerd aan een kwaadaardige tumor op haar kogel.

Ik heb eigenlijk tot het telefoontje dat het geslaagd was en ze was bijgekomen alleen maar in de stress gezeten. Kon me eigenlijk niet bezig houden met wat anders, het bleef me bezig houden. Maar bij jou helpt het misschien wel dat ze je hebben gezegd dat ze geen complicaties verwachten. Die bevestiging had ik niet.. Gelukkig is het allemaal goed gekomen!

Heb je chocolade in huis? Dat is vaak de beste oplossing die er is. :Y)
Of even naar buiten, een rondje lopen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:53

Bij kogel zit minder huid wat het moeilijker maakt lijkt mij. Hoe lang heeft die van jou moeten herstellen? Is de tumor daarna goed weg gebleven?

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:53

Mag je niet aanwezig zijn? In sommige klinieken mag je bij een operatie aanwezig zijn, zelf zou ik zoiets doen vind dat altijd super interessant, bij mijn vorige hengst ook bij de operatie/castratie op de tafel aanwezig geweest.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:55

Denk niet dat ik daar goed tegen kan, wel tegen casteratie enzo maar dit lijkt me wat heftiger om te zien wegens houding waarin ze haar moeten leggen om goed bij de plek te komen en me zoontje komt zo uit school en is dan vanmiddag om kwart voor vier weer klaar.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:56

Het is in begin best slikken maar het went maar als je zelf niets lijkt moet je niet doen maar ik vond het zeer interessant, chirurg legde me ook alles netjes uit en als ik weg wou kon ik gewoon weg lopen. Welke kliniek ben je? Ik was toen in emmeloord :)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:02

Mijn paard wordt morgen geopereerd ik hoop er weer zelf bij te mogen zijn, is ook een operatie die lang gaat duren. Als ik er niet bij mag zijn uhm gewoon lekker op stal bezig en bokken.
Ik denk altijd maar zo op een betere plek als daar kunnen ze niet zijn.

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:03

SandravdB schreef:
Bij kogel zit minder huid wat het moeilijker maakt lijkt mij. Hoe lang heeft die van jou moeten herstellen? Is de tumor daarna goed weg gebleven?


Herstel heeft zo'n 6 maanden geduurd. Ze heeft eerst 3 weken in de kliniek gestaan zodat ze daar elke dag haar medicijnen toegediend kreeg. En na 3 weken kwam ze thuis. Toen kreeg ik elke week, 6 weken lang, de DA op bezoek die het verband dan wisselde en keek hoe het ging. Daarna moest ik het wisselen van het verband zelf over nemen en zalf gaan smeren. En als controle naar de DA toe, elke dag een foto maken en doorsturen zodat ze konden zien hoe het eruit zag.
Ja, dat was ook het moeilijkste, ze wisten niet of ze de huid zo ver konden uitrekken om het aan elkaar te hechten. Er bestond een kans dat de huid na het hechten zou gaan scheuren en dan was het einde verhaal. Tumor is helemaal weg gebleven. DA zei dat de tumor alleen terug zou kunnen komen als ze cellen vergeten waren. Maar dat was gelukkig niet het geval.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 16:26

Eerste twee uur me goed bezig gehouden, nu nog ruim uur wachten op bericht, blij als me zoontje dadelijk weer uit school is, wat extra afleiding om me heen.

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:31

Jaa dat geloof ik. Sterkte nog. Hopen dat jouw paardje snel hersteld!

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 16:33

Ze verwachten dat herstel snel zou gaan, twee weken na thuis komst stalrust, dan controle om hechtingen eruit te halen, dan paar weken stappen aan de hand en dan als het netjes dicht is mag ze weer de wei op.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:30

Wat fijn dat alles goed gegaan is.
Ik heb mijn paardje net afgeleverd en ik mag er morgen bij zijn dus kan ik me vermaken met mee kijken.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 18:33

Alles is goed gegaan, als het goed is herstelt ze volledig en zo goed als geen kans dat het nog terug komt. Dus goed nieuws. Morgen haar even opzoeken in de kliniek.

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:13

Goed nieuws :) gelukkig !

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Uren door komen terwijl je paard geopereerd wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:16

Gelukkig TS!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:50

fijn dat het goed is gegaan, heel veel sterkte verder met het herstel!

mijn paard is een paar jaar geleden in Utrecht geopereerd, wij mochten er toen 'bij zijn', we zaten boven en konden naar beneden op de operatieruimte kijken en alles ook op een scherm volgen...