Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:15

eigenlijk is het wel een soort spelletje
zo erg is het toch ook niet om een paar mensen te vragen of die willen stemmen

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:16

is ook niet het geen waardoor ik me vervelend voel. Is meer dat er op sommige kanjers gewoon niet is gestemd, dat ik het gevoel heb dat mensen niet naar het topic kijken met een open geest en daardoor stemmen op het paard wat ze bij voorbaat al in hun hoofd hebben

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:28

__Lauraa schreef:
Celiien schreef:
Sowieso vind ik t raar dat er hele huiskamer topics voor bepaalde veulens worden gestart, maar dat is mijn mening!

Winnaars gefeliciteerd :j

Lola's kletstopic is geopend omdat we teveel offtopic gingen in de fototopic's en in het kletstopic kunnen we zo offtopic gaan als we willen. Waarom zou dat raar zijn?

Het slaat gewoon nergens op het is een veulen :')


Al is Lola een geit wat ze niet is. Maar met een topic is niks mis mee hoor Laura! Je doet het goed!!

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:48

De aantal stemmen bij Aslan kloppen met wat ik aan bedankjes heb gepbt.
Dat er op sommige niet gestemd is dat hou je altijd tuurlijk is dat voor de eigenaar/eigenares niet leuk.
Maar dat is nu eenmaal zo daar kan je niks aan veranderen.

Dat er mensen zijn die er helemaal voor gaan wordt niets fout mee gedaan.
Ik vind het juist leuk dat iemand er voor gaat.

Vind het heel jammer dat er zo gereageerd wordt.
Dan moet je niet mee doen als je hier niet tegen kan of een naar gevoel over hebt.

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:02

Wat een leuke, wel verdiende uitslag! Al mijn stemmen in beide top 3's!

Ik wil Patrick nog bedanken voor het leuke PB'tje, maar ik dacht laat ik dat maar in het topic doen, je PB box staat waarschijnlijk al rood gloeiend :+

spiritajax
Berichten: 100
Geregistreerd: 07-09-13
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:14

Ach, wat een prachtveulens! Echt schatjes :j
Gefeliciteerd voor de gelukkige eigenaars!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:17

Ik denk dat er 1 iemand op mij gestemd heeft die ik persoonlijk ken. Ik heb ook geen reclame gemaakt ofzo daarom voor mij des te leuker.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:18

Tooske schreef:
Ik denk dat er 1 iemand op mij gestemd heeft die ik persoonlijk ken. Ik heb ook geen reclame gemaakt ofzo daarom voor mij des te leuker.

Jij hebt ook echt een prachtig veulen. Hij stond ook hoog op mijn lijstje :).

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:27

:D Ik zit dit topic zo mee te lezen en ik vind dat iedereen die meegedaan heeft gefeliciteerd dient te worden, het zijn nl. allemaal toppers, anders hadden we ze toch niet gefokt? Als je deze vraag niet met een volmondig JA, kunt beantwoorden, kun je nl. beter stoppen met vermeerderen! En mensen de Bokt veulenverkiezing is natuurlijk hartstikke leuk maar toch niet 'zaligmakend'.

Logisch dat de 'populaire' veulens ook veel stemmen krijgen, daar ontwikkel je (hoe raar misschien ook) een band mee ;-) en tja..... dan wordt er ook vaak op gestemd.

En misschien een tip om de verkiezing zo 'schoon' mogelijk te houden: ALLEEN ÉÉN FOTO - NAAM VEULEN - EIGENAAR EN/OF FOKKER en meer niet! Geen linken naar topics, geen onderschriften met pakkende teksten enz. enz.! Dan moeten alle stemmers nl. op zoek naar de 'verhalen' achter de veulens en dan is dit achteraf 'gemiep' per direct klaar. Mensen die nl. de moeite nemen om de verhalen achter de veulens te zoeken willen ook écht op díe veulens stemmen!

En laten we eerlijk zijn, mensen die voor het verhaal stemmen, díe stemmen win je met een 'ze zijn gelukkig gezond geboren en er is niets mis mee veulen' toch niet snel :o

En als ik mag kiezen, ik heb liever mijn veulens zonder problemen van merrie en/of veulen zonder het winnen van deze verkiezing dan dat je wint (of bovenaan staat) met een triest verhaal en ik weet zeker dat iedereen met zo'n verhaal het daarmee hartgrondig eens is!!

edit is typefout

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:31

Citaat:
En misschien een tip om de verkiezing zo 'schoon' mogelijk te houden: ALLEEN ÉÉN FOTO - NAAM VEULEN - EIGENAAR EN/OF FOKKER en meer niet! Geen linken naar topics, geen onderschriften met pakkende teksten enz. enz.! Dan moeten alle stemmers nl. op zoek naar de 'verhalen' achter de veulens en dan is dit achteraf 'gemiep' per direct klaar. Mensen die nl. de moeite nemen om de verhalen achter de veulens te zoeken willen ook écht op díe veulens stemmen!


Hier ben ik het helemaal mee eens

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:34

Het is hartstikke gezellig in het topic, hij was bedoeld om niet te veel offtopic te gaan in andere topics, maar we praten er écht niet alleen over Lola hoor!

Maarja, laten we er maar over ophouden :)

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:43

__Lauraa schreef:
Ik ga even heel eerlijk zijn. De volgende keer als ik een veulen heb denk ik eerst nog eens 20 keer na voor ik het veulen opgeef, want alle negativiteit die er over mij heen is gekomen in dit topic, maar ook via pb, vind ik echt niet tof. Ik had het graag leuk gevonden om mee te doen en ik had nu blij moeten zijn dat Lola heeft gewonnen maar eerlijk? Niet zoals ik eigenlijk zou zijn. Niet als er zoveel negatiefs wordt gezegd. Ik snap het dat je baalt als het veulen waarvan je had gewild dat het won niet heeft gewonnen maar je kunt wel met respect reageren en de uitslag accepteren zoals die is toch?

En over de foto's met medaille. Ja ik heb de stemmen vanaf het begin bijgehouden. Ik wist dus dat Lola ruime voorsprong had en die heeft ze ruim een week achter elkaar gehad. Dan is het toch niet zo gek dat ik op zondag de foto's ga maken als ik de dag erna een afspraak heb en het dan dus niet was gelukt?

Verder ga ik inhoudelijk niet meer op de reacties in en dit is het laatste wat ik op al het negatiefs zeg.

Misschien jezelf eens achter je oren krabben? Als er zoveel negativiteit is, is dat er niet voor niets natuurlijk, komt heus niet uit de lucht gevallen. Het is ook niet een puntje waar mensen over vallen, en zeg nou zelf is jou veulen nou echt beter als alle andere deelnemers? Misschien bekender op bokt. Daarbij zijn er meerdere veulens tussen met een verhaal en misschien wel meer als wij bokkers weten.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:47

Ik vond het erg jammer dat we maar 1 foto mochten plaatsen.
Ik zou zeggen namelijk 2 foto's en qua tekst alleen iets over ras/afstamming/kleur en de naam.

En iedereen gewoon 1 stem i.p.v 2, wat is het nut van 2 stemmen.

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:00

Mijn eigen quote: En als ik mag kiezen, ik heb liever mijn veulens zonder problemen van merrie en/of veulen zonder het winnen van deze verkiezing dan dat je wint (of bovenaan staat) met een triest verhaal en ik weet zeker dat iedereen met zo'n verhaal het daarmee hartgrondig eens is!!

Ik denk dat er heel veel mensen reageren zonder te lezen! Niemand wil een ziek/zwak/zielig veulen! Niemand! En iedereen wil een gezonde merrie! Dus.... waarom zo boos op elkaar..... het is de BOKT Veulenverkiezing, leuk hoor, maar het gaat niet over het genezen van één of andere enge ziekte.......!

@CrazyCat: Ik vind 2 foto's ook prima (een van een net geboren veulen <3 en een van hoe ze zijn tegen de tijd dat de verkiezing is :j)

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:09

abba schreef:
@CrazyCat: Ik vind 2 foto's ook prima (een van een net geboren veulen <3 en een van hoe ze zijn tegen de tijd dat de verkiezing is :j)


Precies ik had zoveel moeite met kiezen tussen de jonge foto en de recente foto en het lijkt mij ook logischer om 2 foto's te plaatsen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:12

Misschien dan ook verschillende rubrieken ?
Het is nu immers appels met peren vergelijken ...

Kiezen tussen het mooiste diertje, de beste afstamming of het meest aangrijpende verhaal :?

Dat is in feite toch geen doen ?
Als men serieus commentaar wil hebben op haar of zijn veulen, ga er dan mee naar een keuring waar het vergeleken kan worden met soortgenoten door een deskundige en onpartijdige jury ( hopen we dan ;) ) en maak je niet druk over een spel op een forum :n

En gun de mensen die er plezier in hebben dat plezier gewoon !

Alle veulens zijn goud in mijn ogen, ook degene die niet gewonnen hebben en degene die niet eens zijn opgegeven door hun eigenaren, of dat nu een veelbelovende merrie is met een topafstamming, of een klein wollig, misschien zelfs wel ongewenst, hengstje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:13

Zo om een lang verhaal kort te houden , de verkiezing moet een doorstart krijgen :j

Vindt het ook 'unfair' om op maar 1 veulen te stemmen

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:15

takkie_muis schreef:
Zo om een lang verhaal kort te houden , de verkiezing moet een doorstart krijgen :j

Vindt het ook 'unfair' om op maar 1 veulen te stemmen


Hoezo vindt je dat unfair. In principe maakt het toch helemaal niks uit of je 1 of 2 stemmen mag geven.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:18

Twee stemmen vind ik ook beter, meestal kies ik er een uit het appaloosa topic die me het meest aanstaan en zo kan ik dan nog het veulen wat me verder erg aanspreekt een stem geven.

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:23

Deze verkiezing is voorbij! Klaar! Over! Uit!

Je mag op twee merrieveulens stemmen én op twee hengstveulens, dat is toch meer dan genoeg! Als er op kleur, ras, enz. enz. gekozen moet gaan worden doe ik niet meer mee, dat weet ik nu al, ik ga zelf al naar shows en stamboekkeuringen en daar krijg ik van kenners feedback over mijn fokkerij en dat vind ik genoeg!

Er zijn prachtige veulens gekozen als 1, 2 en 3 in allebei de rubrieken! Jammer voor de rest (waaronder mijn 2 veulens) maar de verkiezing is voorbij!

Ik vind ook dat alle veulens van goud zijn, want de veulens die hier genomineerd worden, zijn allemaal gewenst, allemaal met een goed baasje die duidelijk trots op zijn veulen is en dat is voor veel veulens nogal wat anders......! Dus alle veulens moeten in hun hoefjes knijpen ;-) met zulke fanatieke baasjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:24

CrazyCat schreef:
takkie_muis schreef:
Zo om een lang verhaal kort te houden , de verkiezing moet een doorstart krijgen :j

Vindt het ook 'unfair' om op maar 1 veulen te stemmen


Hoezo vindt je dat unfair. In principe maakt het toch helemaal niks uit of je 1 of 2 stemmen mag geven.

Dan krijgt een ander ook nog stemmen , om nou alleen op de populairste te stemmen..

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Gouden Boktveulens 2013 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:41

2 foto's vind ik een goed idee, het is moeilijk om een mooie foto te kiezen.
Vaak heb je zoveel mooie foto's.

Een of twee stemmen uitbrengen zou voor mij niet uitmaken....
Het is niet verplicht om twee stemmen uit te brengen.
Ik heb voor 2 veulens een stem uitgebracht zowel bij de merries en hengsten.
Ik sta ook achter mij 2 stemmen.

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:44

Ik ga me zeker niet mengen in negativiteit maar ik kies voor het veulen dat mij van de foto het meest aan spreekt. Ik ga er geen verhaal achter lezen of zoeken naar op wie zou ik nou het best kunnen stemmen. Er zijn gewoon een paar veulens (buiten die van mij zelf want tsja dat blijft voor mij de leukste!) die mij aan spreken en die ik zelf ook wel zou willen hebben op die veulens stem ik. En dat er dan 3 in de top 3 staan vind ik dan echt geweldig! Zijn er met mij meer die vinden dat deze veulens gewoon geweldig leuk zijn.
Als ik mijn veulen had op willen geven had ik dat ook in mijn onderschrift gezet "Kyowa doet mee aan de veulenverkiezing neem eens een kijkje hoe mijn toppertje er uit ziet" Tsja iedereen doet wat ie wil en ach het is een veulen verkiezing geen Wereldbeker finale toch?
Helemaal leuk vind ik het veulentjes kijken en ga ik lekker elk jaar mee door of het nou trieste of juist geweldig leuk verhalen zijn daar trek ik me niet zo veel van aan... Liefst lees ik alleen leuke verhalen want zit graag met een lag achter mijn computer :D ...

Dus bij deze GEFELICITEERD allemaal met jullie geweldig leuke veulentjes ik heb genoten van al jullie foto's van jullie knappe mooie veulentjes. *\o/* *\o/*

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:57

CrazyCat schreef:
Hoezo vindt je dat unfair. In principe maakt het toch helemaal niks uit of je 1 of 2 stemmen mag geven.

takkie_muis schreef:
Dan krijgt een ander ook nog stemmen , om nou alleen op de populairste te stemmen..


:')

Is dat nu juist niet het doel van een verkiezing ?

Om er middels stemmen achter te komen wie of wat het meest populair/gewild/gewenst is ?

_Inge

Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:14

Poeh wat een discussie zo gaande :o

Fay is een 'zielig' verhaal , althans zielig, ik noem haar eerder een succesverhaal tot nu toe.
Zelf had ik haar nooit opgegeven , het is dat er meerdere mensen vonden dat ze er zeker tussen hoorde.
Voor mij is mijn andere veulen minstens zo mooi en leuk en lief, haar hebben we tenslotte van dracht tot geboorte meegemaakt, maar daar had vast zowat niemand op gestemd :+
Zelf heb ik niks aan promoten gedaan, Fay heeft zelfs nog nooit op ITP gestaan :o .

Op zich is het wel logisch dat er veel stemmen op iets wat ze bekend voorkomt, dus die je veel hebt gezien op ITP , vele hebben een soort van band gekregen ook met die veulens, logisch dat hun dan als nummer 1 voor ze staan.

Wij zijn trots op de derde plek, nooit verwacht van ons lelijke eendje ( wat een mooi zwaantje uhh of paardje ;) gaat worden)