Meadows Wings @ dressuurles in Blueberry!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Priscilla__

Berichten: 1714
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Meadows Wings @ dressuurles in Blueberry!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 11:06

Hoi allemaal,

Gisteren weer dressuurlesje gehad, vriendje had late dienst en wou wel mee om wat foto's te maken. :) Wings liep gisteren heel fijn en deed goed z'n best. Dit is nml. niet altijd het geval, hij wil het me ooit nog wel is moeilijk maken als meneer geen zin heeft. Gelukkig valt dit de laatste tijd heel erg mee, galop ging ook allebei de kanten super (hij heeft rechtsom nog moeite met aanspringen). Hier heb ik helaas geen foto's van want deze waren te wazig om hier nog iets fatsoenlijks uit te halen. :+ Dus de volgende keer beter!

Meadows Wings
Tinker
Ruin
9 jaar

Puntjes om op te letten:
- Hakken uitdrukken/tenen naar binnen
- Rechtop zitten
- Binnenhand meer ontspannen
- En de moeilijkste niet naar m'n knappe paard kijken :+

Commentaar mag maar hou het lief. :)


1. Net opgepakt in de stap.

Afbeelding

2. Net aan het draven

Afbeelding

3. Andere kant

Afbeelding

4. Drafje

Afbeelding

5.

Afbeelding

6. Hoefslag

Afbeelding

7. Laatste stukje door een S van hand veranderen

Afbeelding

8. Van hand veranderen diagonaal

Afbeelding

9. We worden allebei moe :+ Dan gaat hij zakken en moet ik er meer bijblijven met m'n been.

Afbeelding

10. Richting halsstrekken

Afbeelding

11. Uitstappen

Afbeelding

Als laatste ook nog een kort filmpje, hier waren we wat aan het schakelen in draf.

https://www.facebook.com/photo.php?v=66 ... 0778290083



:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:15

het spijt me maar ik krijg hier spontaan pijn in mijn mond van. Je rijd op ontzettend veel druk aan die voorkant dat je paard op elke foto zijn mond open heeft. Het lijkt ook of je 50 kilo in je handen hebt hangen, jouw hand is zijn 5e been. Hij valt compleet op de voorhand hierdoor.
Ga op zoek naar een instructrice die werkt vanuit ontspanning, een zachte vriendelijke aanleuning van zowel ruiter als paard, gedragenheid. Ga zelf netjes recht boven je paard zitten om de goede balans aan je paard mee te geven, op veel foto's hang je naast je paard of ben je met een schouder meer terug. Dan kan je paard nooit zelf in balans zijn.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:24

Knappe Wings!
Alleen zie ik helaas best veel spanning in hem, probeer hem te ontspannen.
De voorkant komt vanzelf, zorg eerst voor een motor aan de achterkant :).

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Meadows Wings @ dressuurles in Blueberry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:55

Ik kan me niet aansluiten bij Joolien, hij valt idd op de voorhand maar ik vind dat je juist goed probeert hem weer op de achterhand te krijgen door veel te schakelen (in het filmpje). Ook vind ik dat je een nette houding hebt.
Je paard heeft idd wel op elke foto zijn mond open, in het filmpje vind ik je echter niet te streng met je handen, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat de rest vd tijd was. Mijn paard heeft ook altijd zijn mond open, zelfs met t halsstrekken en lange teugel in stap in draf, dus het hoeft niet altijd door een strenge hand te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:42

Joolien schreef:
het spijt me maar ik krijg hier spontaan pijn in mijn mond van. Je rijd op ontzettend veel druk aan die voorkant dat je paard op elke foto zijn mond open heeft. Het lijkt ook of je 50 kilo in je handen hebt hangen, jouw hand is zijn 5e been. Hij valt compleet op de voorhand hierdoor.
Ga op zoek naar een instructrice die werkt vanuit ontspanning, een zachte vriendelijke aanleuning van zowel ruiter als paard, gedragenheid. Ga zelf netjes recht boven je paard zitten om de goede balans aan je paard mee te geven, op veel foto's hang je naast je paard of ben je met een schouder meer terug. Dan kan je paard nooit zelf in balans zijn.


Overdrijven is ook een vak...

Je bent inderdaad wel wat te streng in je hand, maar je doet wel je best om het goed te doen.
Gewoon lekker door lessen :D

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:54

Wat een mooi setje! Blijf lekker oefenen dan komt het denk ik wel goed.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Re: Meadows Wings @ dressuurles in Blueberry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:55

Wat een ontzettend leuk dier! Op de eerste foto's lijkt hij nog heel stug, dat wordt later minder. Binnenhand inderdaad meer ontspannen. Wat doet hij als je hem meer ruimte geeft? Als je hier wat meer in probeert te variëren?
In het lichtrijden op het filmpje lijk je steeds iets voor zijn beweging uit te gaan staan, probeer je wat meer vanuit zijn beweging te laten opkomen. Ben het wel eens met Joolien qua balans, hier zou je wat aan kunnen werken.
Maar hele leuke combinatie hoor! Ach en gelukkig rijd niemand perfect en hebben we allemaal onze leerpunten ;) Komt vast helemaal goed!

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Meadows Wings @ dressuurles in Blueberry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:46

Waarom maak je je beugels niet iets korter, je drukt je hakken bijna niet tot nauwelijks uit en soms zie ik zelfs je tenen naar beneden wijzen, juist omdat hij zo hangt aan de voorkant ga jij ook voorover zitten ik denk dat je ook meer balans hebt als je je steun kunt vinden in het zadel en dat lijkt mij erg lastig met zulke lange beugels.

Verder vind ik jullie een leuk setje om naar te kijken :)

ulle_nina
Berichten: 196
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: hilversum

Re: Meadows Wings @ dressuurles in Blueberry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:32

jeetje jolien,je ziet dat t paard zo hangt dat hij zelf die 50 kilo aanneemt en dat ts haar best doet door middel van overgangen dat te verbeteren en hem op de achterhand te krijgen!!

miss moet jij t ff proberen

Priscilla__

Berichten: 1714
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 09:02

Bedankt voor de reacties. Ik heb via PB contact gehad met Joolien en uitgelegd hoe en wat. Dit laat ik verder voor wat het is.

We doen inderdaad ons best en als ik zie waar we vandaan komen (lees een heel sterk paard die alles vast zette, hij sloot zich helemaal af, tong uit z'n mond had hangen etc. voor uitgebreider verhaal PB ;) ). Ben ik heel blij met wat we al bereikt hebben en we blijven gewoon lekker door oefenen en lessen.

@ 44Myrthe44; Groot deel van de tijd rij ik zoals in het filmpje, soms maak ik wel een wat grotere ophouding. Maar dat doe ik liever dan dat ik stug blijf en vast blijf houden. Daarna laat hij vaak ook meteen weer los en moet ik meteen weer ontspannen.

@ RTM; Wingsje heeft idd altijd een beetje tijd nodig een beetje los te worden. Beetje een dieseltje :D. Met los rijden heb ik hem in het begin wel langer, en probeer dit in draf ook zo op te pakken. Dit verschilt per keer hoe hij het oppakt. De ene keer blijf hij fijn lang, laag en ronder de andere keer niet. Middenstap pak ik ook regelmatig mee. Wanneer ik hem wat langer laat, de ene keer reageert hij door te zakken en de andere keer drukt hij zijn neus er heel erg uit. Ik zal met het lichtrijden er wat meer op gaan letten. :j

@ Strasshorse; Vind 'm beugels zo eigenlijk het fijnste haha, maar ik zal is gaan proberen met een gaatje korter hoe dat zit. :) Heb snel het idee dat ze te kort zitten maar proberen kan geen kwaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:41

ulle_nina schreef:
jeetje jolien,je ziet dat t paard zo hangt dat hij zelf die 50 kilo aanneemt en dat ts haar best doet door middel van overgangen dat te verbeteren en hem op de achterhand te krijgen!!

miss moet jij t ff proberen

Ik zeg wat ik zie. Daar gaat het om. Hier heb ik het met ts al over gehad. Zelf zou ik het anders doen. Mijn post is misschien erg direct maar ik hou gewoon niet van subtiel.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:47

ulle_nina schreef:
miss moet jij t ff proberen

_O- Haha! Sorry :')

Leuk paardje! Vind het wel gevaarlijk dat je met een sjaal rijd...

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:00

nog wel één tipje O:)
kijk vooruit en niet de hele tijd naar de oren van je pony ;) ik weet dat tinker oortjes helemaal te gek zijn maar die gaan ook ergens heen :D
(heb wel alleen de foto's gekeken dus weet niet hoe dit in de filmpjes is)

Edit: zag dat je dit zelf ook al hebt aangemerkt :+

Priscilla__

Berichten: 1714
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Re: Meadows Wings @ dressuurles in Blueberry!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 19:34

@ Naomi_g1998; Ik rijd deze tijd eigenlijk altijd met sjaal.. Ik heb heel erg snel last van m'n keel nml. 1 keer zonder sjaal rijden/fietsen oid en ik heb super veel keelpijn.

@ Lisaterburg; Ja klopt ik moet inderdaad wat minder naar m'n knappe paardje kijken. :D