Crème fraîche in lasagne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 05:13

Hoi,

Ik gebruik altijd dit recept voor lasagne :9, maar nu ik in Canada zit kan ik geen crème fraîche vinden in de winkels.
Ga deze week nog even langs een Nederlandse winkel, maar als zij het ook niet hebben, wat kan ik er dan het beste voor in de plaats doen en hoeveel?

Ik moet deze ook van te voren maken om vervolgens mee te nemen in de auto voor 45-60 minuten. Kan ik hem dan daar gewoon het beste nog even terug de oven in stoppen?
En weten jullie misschien nog een leuk Nederlands nagerecht? Cake, taart, koekjes, iets? Hoeft totaal niet bij de lasagne te passen. :+

Sorry, ben geen keukenprinses. :')


Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 06:24

Voor mijn pasta kip pesto gebruik ik vaak van ehm.. Tsja, nu ben ik de naam kwijt :') het is philadelphia achtig iets. Als ik het niet vergeet zal ik morgen eens in de koelkast kijken. Want de enige creme fraiche die ik hier kon vinden was ''te waterig'' en deed ook niet wat ie moest doen.
Verder zijn ze hier vooral dol op kersenflappen :) Even een groot vel (10in x 10in) puff pastry (van bijv PC als ze dat bij jou ook hebben) in 4en snijden en vlaaivulling erin :)
Of boterkoek :) en heb zaterdag tompoucen zooi gehaald bij de Dutch store, misschien ook een idee :)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:36

Ik zou eens naar sour Cream kijken. Enige risico is dat het schift. Toetje een vlaflip (yoghurt, vla, siroop) of appeltjes uit de oven.

Of
Je kan ook zure room gebruiken maar dan mag het gerecht niet meer koken want dan gaat het schiften. In de Allerhande heeft een keer gestaan hoe je het zelf kan maken. Je voegt daarvoor twee eetlepels yoghurt toe aan 250 ml slagroom (zo'n pakje houdbare, nòg goedkoper...) en laat dat een dag buiten de koelkast staan. Je kunt het dan in de koelkast zo'n vier dagen bewaren.
http://www.kookdiscussie.nl/t1020-alter ... staat.html

En ik denk dat double Cream ook wel werkt.

Anoniem

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:56


Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:07

Je kunt crème fraîche wel door deze dingen vervangen (bij yoghurt wel dikke, Griekse oid nemen), maar roer dan 1-2 eetlepels bloem door de vervanging voor je hem toevoegt, de kans op schiften is dan veel kleiner.

Je zou misschien ook roomkaas met een beetje citroensap kunnen proberen.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:10

Ik zou of de creme fraiche weg laten of vervangen door bechamelsaus.

Met creme fraiche is het echt minder lekker.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:15

Idd, een bechamelsausje is erg lekker en kun je prima meebakken!

When nothing goes right,

go left.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:17

Het orginele recept is zelfs met bechamelsaus.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Anoniem

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:33


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:34


That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:39

ik vind zelf creme fraiche lekkerder, maar volgens mij heeft TS inmiddels inspiratie genoeg :-)

Anoniem

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:44

Room erdoorheen werkt ook prima ...

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:47

Room of cream cheese misschien?

Als toetje, misschien kun je ergens in de nederlandse winkel stroopwafels vinden? Als je die een half minuutje in de magnetron doet, met een bolletje roomijs en evt wat slagroom erop.. Erg lekker!

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:51

Kun je geen double cream gebruiken?

Insta: ArtbyEvaRoeters

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:24

Bechamelsaus heet ook wel 'witte saus', het is de basis voor o.m. kaassaus. Het wordt ook wel over bloemkool gegeven...

Traditioneel wordt lasagne inderdaad met bechamelsaus gemaakt, maar als jij het met crème fraîche lekkerder vindt, zou ik proberen het te imiteren.

crème fraîche is vetter dan bechamelsaus, maar ook frisser van smaak.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:55

Het spul wat ik in de koelkast heb staan in Philadelphia Cooking Crème. Het is weliswaar een "cream cheese product" maar dat werkt bij mij met mn pasta prima als vervanging.

Anoniem

Re: Crème fraîche in lasagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:41

Thanks voor alle suggesties, heb uiteindelijk sour cream gehaald. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jade91, lynnXtubbie en 79 bezoekers