Hulp bij trauma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Hulp bij trauma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:25

Hooi,

Ik zit met een probleempje want vorig jaar ben ik een keer tijdens het paardrijden in de winter er super hard afgevallen. Ik heb er echt een trauma aan over. Ik had geen bodyprotector aan en de grond was helemaal bevroren. Ik viel plat op mn rug en kreeg geen lucht meer. (Ik weet er zijn veel ergere ongelukken gebeurd maar daar gaat het niet om) mijn probleem is dat ik het nu best eng vind om in de winter paard te rijden. Want bijv. Vorige week is er nog iemand van datzelfde paard af gevallen. Dus ik zit heel angstig op mijn paard dan. En in mijn vorige groep werd ik daar ook heel erg mee gepest. Maar gelukkig zit ik nu in een super leuke groep met super leuke vriendinnen. Maar wat kan ik hier aan doen?

Hebben uullie tips want de winter is er eigenlijk al en ik wil niet weer hetzelfde mee maken.
Plz zet laat je comment achter want ik weet echt niet wat ik moet doen

Xx

Lucky mijn alles <3 5-12-14



Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: In de winter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:28

Zijn dit manege paarden?

In de winter staan op veel manege's de paarden binnen en kunnen ze hun ei niet kwijt. Daarom gaan ze stout gedrag onder het zadel vertonen en zijn de ruiters er de dupe van.

Overleg met je instructrice of je voor de winter alleen op de rustige paarden mag. De leuke vriendinnen uit je huidige groep zullen dit ook vast en zeker niet erg vinden en je hier ook niet om pesten!

Als je instructrice hier niet in mee stemt kan je altijd eens proberen een van je ouders mee te nemen! Paardrijden hoort voor je plezier te zijn!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:31

Misschien kun je altijd een bodyprotector dragen tijdens het rijden? Ik weet niet of je er al een hebt of dat je dat al doet?
Is er een binnenbak in de buurt waar je kan rijden in de winter? Vaak zijn die niet bevroren, en als je dan valt, valt dat een stuk zachter. Vaak geeft dat voor mensen ook een veiliger gevoel om binnen te rijden. Is er geen paard die je echt goed vertrouwd, waarvan je weet dat ie bijna nooit gek doet?
Wel super dat je nu in een leuk groepje zit met leuke vriendinnen ! :)

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:42

M_hartje_M schreef:
Zijn dit manege paarden?

In de winter staan op veel manege's de paarden binnen en kunnen ze hun ei niet kwijt. Daarom gaan ze stout gedrag onder het zadel vertonen en zijn de ruiters er de dupe van.

Overleg met je instructrice of je voor de winter alleen op de rustige paarden mag. De leuke vriendinnen uit je huidige groep zullen dit ook vast en zeker niet erg vinden en je hier ook niet om pesten!

Als je instructrice hier niet in mee stemt kan je altijd eens proberen een van je ouders mee te nemen! Paardrijden hoort voor je plezier te zijn!



Ja het zijn manege paarden maar ik zit in een andere groep en dus heb ik ook een andere instructrice dus ik weet niet of dat zo'n goed idee is maar ik zal het zeker proberen

Lucky mijn alles <3 5-12-14

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:45

Bopje schreef:
Misschien kun je altijd een bodyprotector dragen tijdens het rijden? Ik weet niet of je er al een hebt of dat je dat al doet?
Is er een binnenbak in de buurt waar je kan rijden in de winter? Vaak zijn die niet bevroren, en als je dan valt, valt dat een stuk zachter. Vaak geeft dat voor mensen ook een veiliger gevoel om binnen te rijden. Is er geen paard die je echt goed vertrouwd, waarvan je weet dat ie bijna nooit gek doet?
Wel super dat je nu in een leuk groepje zit met leuke vriendinnen ! :)



Er is wel een binnenbak maar daar rijd al een andere groep beginners en ik ben half gevorderd. Ik ben op zoek naar een 2e-hands bodyprotector want mijn moeder vind ze anders te duur maar ik weet de maat enzo niet. En er zijn wel een paar pony's die ik echt 1000000% vertrouw alleen daar mag ik niet meer op rijden |( dus dat is denk ik geen optie want we hebben een aantal paarden die vast in onze les rijden en iedere week wisselen de ruiters van paard zeg maar en de pony's die ik zo leuk vind zit dus niet in onze groep

Lucky mijn alles <3 5-12-14

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hulp bij trauma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:54

Met je instructrice praten zal wel helpen hoor!
Je moet het ook op een goede manier brengen :)

Door bijvoorbeeld te zeggen: 'Ik vind de paarden in de winter niet fijn dus wil graag of brave paarden' is natuurlijk niet echt de manier.

Zeg gewoon echt dat je angst hebt voor het rijden en dat je het eigenlijk niet meer zo leuk vind. Daarom wil je het graag eens gaan proberen op de bravere paarden. Als jij stopt met rijden omdat ze jou alleen maar op de niet brave paarden laten zullen ze een klant verliezen, en ongeacht welk bedrijf je ook tegenover je hebt, geen enkel bedrijf wilt een klant verliezen :)

Overleg het gewoon eens goed en zeg dat het je echt dwars zit. Instructrices zijn echt niet de slechtste mensen, sterker nog! Ze zijn er voor je te helpen met problemen op het gebied van rijden, dus ook dit probleem.

Succes ermee!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 00:00

M_hartje_M schreef:
Met je instructrice praten zal wel helpen hoor!
Je moet het ook op een goede manier brengen :)

Door bijvoorbeeld te zeggen: 'Ik vind de paarden in de winter niet fijn dus wil graag of brave paarden' is natuurlijk niet echt de manier.

Zeg gewoon echt dat je angst hebt voor het rijden en dat je het eigenlijk niet meer zo leuk vind. Daarom wil je het graag eens gaan proberen op de bravere paarden. Als jij stopt met rijden omdat ze jou alleen maar op de niet brave paarden laten zullen ze een klant verliezen, en ongeacht welk bedrijf je ook tegenover je hebt, geen enkel bedrijf wilt een klant verliezen :)

Overleg het gewoon eens goed en zeg dat het je echt dwars zit. Instructrices zijn echt niet de slechtste mensen, sterker nog! Ze zijn er voor je te helpen met problemen op het gebied van rijden, dus ook dit probleem.

Succes ermee!



Morgen ga ik weer rijden dus dan zal ik het er wel even over hebben. En ik snap wel dat het niet de slechtste mensen zijn hoor :D haha heel erg bedankt in elk geval ik zal morgen even laten weten hoe het is gegaan etc.

Lucky mijn alles <3 5-12-14

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 20:12

Ik heb het niet kunnen overleggen want ik had er geen tijd voor maar het ging verder super goed alleen mijn pony ging heel erg goed maar ik had hem goed onder controle _/-\o_

Lucky mijn alles <3 5-12-14

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Hulp bij trauma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 23:22

Ik bedoel heel erg hard :D

Lucky mijn alles <3 5-12-14

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hulp bij trauma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:48

Blijf het niet uitstellen, dat maakt het alleen maar moeilijker :)

Een gesprekje duurt hooguit 10 minuten! Schuif het niet vooruit want als het eenmaal winter is en je komt er dan mee is je lesgeefster misschien een beetje verrast en neemt ze je niet serieus. Als je er nu mee komt dat is het duidelijk te zien/merken dat je er echt mee zit en dat je je nu al zorgen maakt voor de komende winter.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 13:38

M_hartje_M schreef:
Blijf het niet uitstellen, dat maakt het alleen maar moeilijker :)

Een gesprekje duurt hooguit 10 minuten! Schuif het niet vooruit want als het eenmaal winter is en je komt er dan mee is je lesgeefster misschien een beetje verrast en neemt ze je niet serieus. Als je er nu mee komt dat is het duidelijk te zien/merken dat je er echt mee zit en dat je je nu al zorgen maakt voor de komende winter.


ja dat snap ik, ik heb met haar gepraat en een les rustig op die pony gereden en ik begin het vertrouwen weer terug te krijgen heel erg bedankt voor de tips iedereen!

Lucky mijn alles <3 5-12-14

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:43

lienieminie schreef:
M_hartje_M schreef:
Zijn dit manege paarden?

In de winter staan op veel manege's de paarden binnen en kunnen ze hun ei niet kwijt. Daarom gaan ze stout gedrag onder het zadel vertonen en zijn de ruiters er de dupe van.

Overleg met je instructrice of je voor de winter alleen op de rustige paarden mag. De leuke vriendinnen uit je huidige groep zullen dit ook vast en zeker niet erg vinden en je hier ook niet om pesten!

Als je instructrice hier niet in mee stemt kan je altijd eens proberen een van je ouders mee te nemen! Paardrijden hoort voor je plezier te zijn!



Ja het zijn manege paarden maar ik zit in een andere groep en dus heb ik ook een andere instructrice dus ik weet niet of dat zo'n goed idee is maar ik zal het zeker proberen



Dan overleg je toch met de manege en de instructrice. Helaas zijn de manegepaarden swinters wel wat ondeugender/ frisser door de kou en minder buiten kunnen komen, ik spreek ook uit eigen ervaring.

Maar had het vroeger altijd prima onder controle toen ik nog reed op de manege.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:45

lienieminie schreef:
M_hartje_M schreef:
Blijf het niet uitstellen, dat maakt het alleen maar moeilijker :)

Een gesprekje duurt hooguit 10 minuten! Schuif het niet vooruit want als het eenmaal winter is en je komt er dan mee is je lesgeefster misschien een beetje verrast en neemt ze je niet serieus. Als je er nu mee komt dat is het duidelijk te zien/merken dat je er echt mee zit en dat je je nu al zorgen maakt voor de komende winter.


ja dat snap ik, ik heb met haar gepraat en een les rustig op die pony gereden en ik begin het vertrouwen weer terug te krijgen heel erg bedankt voor de tips iedereen!


Wat goed van je dat je erover gepraat hebt!!

Veel plezier met rijden deze winter :) Na de winter kan je vast en zeker weer op de wat moeilijkere paarden. Zo blijft het rijden ook leuk!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 14:14

Een gesprekje duurt hooguit 10 minuten! Schuif het niet vooruit want als het eenmaal winter is en je komt er dan mee is je lesgeefster misschien een beetje verrast en neemt ze je niet serieus. Als je er nu mee komt dat is het duidelijk te zien/merken dat je er echt mee zit en dat je je nu al zorgen maakt voor de komende winter.
[/quote]

ja dat snap ik, ik heb met haar gepraat en een les rustig op die pony gereden en ik begin het vertrouwen weer terug te krijgen heel erg bedankt voor de tips iedereen![/quote]

Wat goed van je dat je erover gepraat hebt!!

Veel plezier met rijden deze winter :) Na de winter kan je vast en zeker weer op de wat moeilijkere paarden. Zo blijft het rijden ook leuk![/quote]

ja heel erg bedankt in ieder geval het heeft me echt geholpen en hier leer je ook weer heel erg veel van dus daar ben ik erg blij mee

Lucky mijn alles <3 5-12-14


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers