Welke pup, ? (heeft reden)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Welke pup, ? (heeft reden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 22:44

Hallo Lieve mensen,

We hebben sinds 3 weken een lieve herder pup. Maar willen eigenlijk nog een lief hondje erbij(middelmaatje). Nu weten we alleen niet wat voor eentje. Daarom wil ik jullie vragen
of jullie nog leuke ideeën hebben.

We zoeken dit:
- Lief van aard( maar we zijn van mening dat je dit zelf aanbrengt)
- middelmaatje
- een pup die als ie is uit gegroeid wel een beetje actief en sportief is
- maximaal 450 euro ( dit omdat de aanschaf van spullen ook nog goedkoop is)
- stamboom is niet van belang maar een goede omgeving waar ze weg komt wel!

De pup krijgt alles wat haar hartje begeert. De pup nu mist gewoon een vriendje, hoe we dit
merken zal ik even uitleggen. Mijn schoonmoeder heeft 5 hondjes, waarvan eentje een shi tzu
super druk en spelerig is met onze pup. We vinden dan ook dat onze pup dit thuis ook verdient.
Aan liefde en aandacht ontbreekt het hier niet,

Wie helpt ons?

Groetjes

Blondedesi & Kaily de witte Herder

p.s. We hoeven geen vervelende reactie's we willen juist graag mensen die denken te weten
welk ras geschikt is bij onze herder.

Foto's van kaily wil ik natuurlijk wel plaatsen


MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Welke pup, ? (heeft reden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:50

Wij hebben een jack russel en een kruising bordercollie/husky, die kunnen het samen ontzettend goed vinden.
Altijd spelen en bij elkaar liggen, dat is wel heel leuk.
Maar ik denk dat het ras niet echt uitmaakt, het is meer of de karakters bij elkaar passen.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 22:52

MirandaFuego schreef:
Wij hebben een jack russel en een kruising bordercollie/husky, die kunnen het samen ontzettend goed vinden.
Altijd spelen en bij elkaar liggen, dat is wel heel leuk.
Maar ik denk dat het ras niet echt uitmaakt, het is meer of de karakters bij elkaar passen.
Klopt, alleen willen wij graag mensen die leuke combinaties hebben als mening. we weten zelf niet wat voor ras we willen.. er zijn gewoon te veel..

bedankt voor je reactie

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Welke pup, ? (heeft reden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:54

Zou je niet liever een tijdje wachten? Twee pups tegelijk is denk ik niet zo handig...

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

packer
Berichten: 316
Geregistreerd: 12-12-09
Woonplaats: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:54

Ik heb een duitse herder reu van net 1 jaar, en heb voor hem als maatje een labrador teef gekocht, zij is nu 5 maand.
Ik had geen betere keuze kunnen maken, ze zijn stapelgek op elkaar, heb hetzelfe energie niveau, en ze kan prima tegen het ongeremde karakter van mn herder, die soms erg lomp is.
Ook zijn ze beide gek op water, dus vaak te vinden bij de plassen. Ik heb lana zonder stamboom gekocht (geen broodfok), dit scheelt gewoon de helft.

Sem en Lana, mijn hondekinders

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:55

Ik heb jaren een Duitse Herder en een Friese Stabij gehad samen. Ging heel goed samen, allebei actief en konden elkaar goed bijhouden.
Stabij is ook een ongecompliceerde hond, nog nooit 1 meegemaakt die niet aardig was. Kan natuurlijk altijd maar mijn ervaring is dat ze heel meegaand zijn. De stabij is er nog de DH helaas niet meer, maar was een mooi span.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:56

Ik zou nog even wachten met een nieuwe pup erbij, wij hebben ook 2 pups en die zijn die 7 en 8 maanden oud en zitten nu apart omdat ze serieus vechten. Wel kun je al een ouder hondje pakken van 2 a 3 jaar, dit gaat vaak goed. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:57

Zelf heb ik meerdere jack russels gehad en die waren toch allemaal heel verschillend van karakter, dus het lijkt me moeilijk daar je keus op te baseren.
Maar is er dan zelf niks wat je aanspreekt?
En wat voor honden speelt Kaily het liefste mee, dat zou je kunnen uitproberen.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:00

Wat al eerder is genoemd; ik zou óf nog even wachten en over 1/2 jaar een ander pupje erbij nemen óf kiezen voor een ouder hondje. In het begin zijn twee pups leuk (wel heeeeel veel werk) maar je hebt kans dat er later een strijd komt die niet meer over gaat...

When nothing goes right,

go left.


blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:02

@lieveli : Dit zijn dus van zulke reactie, maar ik zal hier even antwoord op geven. Ik heb niet gezegt dat de pup morgen hier moet zijn. We zijn ons aan het oriënteren dus of het nou volgende week is of over een jaar, wij hebben de tijd en gaan rustig op ons dooie gemakje bekijken en zoals hier op bokt vragen stellen.. ervaring delen vind ik ook wel fijn snapje

En dan nog wat Lieveli, de pups die in de jongere jaren met elkaar omgaan is makkelijk als op latere leeftijd en ze is met alle honden super lief.

@packer : Wat een super leuke combinatie, ja misschien is dat wel een goed idee. Bedankt voor je reactie die ga ik onthouden... Mijn vriend moet het natuurlijk aanstaan..

@mirandaFuego : Qua uiterlijk spreken mij de Akita's wel aan. Golden retriever maar er is zoveel wat ik mooi leuk en lief vind.. en vandaar deze oproep..

@rytir : Dat hangt van opvoeding af, als je alleen bent krijg je wel strijd maar mijn vriend wil eigenlijk ook zijn hondje. Kaily is zo op mij gericht enz snapje..

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:02

Mijn pup is nu ruim vijf maanden en is middelmaat en heel erg actief maar wel braaf. Kan ook tot nu toe met alles samen: van onopgevoede pitbulls tot grote herdershonden. Hij is et iedereen vriendjes. Waar mijne vandaan komt hebben ze volgens mij ieder jaar een nestje. Mijne gaat in ieder geval nooit meer weg <3 Tis een boeren fox.

Afbeelding

De rechter dus

Succes met zoeken +:)+ (ps zijn er in deze tijd van het jaar eigenlijk wel nestjes?)

Peru's Casablanca C (Casanova C x Peru's Scen Tao)b+19

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:02

Wij hebben twee duitse herders en een engelse cocker spaniel en dit gaat super.

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:03

Iedereen bedankt, ik hoop op meer reactie's

p.s. jaa er zijn nog genoeg nestjes..

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:07

Ben zelf iemand die altijd jachthonden hebben gehad, erg actieve dieren.
Daar zou je eventueel ook voor kunnen kijken, heb je in kleinere maten.
Zou persoonlijk nog wel even wachten, je hebt neem ik aan al genoeg aan je hoofd met de pup die je nu hebt.

Wat ik mij alleen wel afvraag: Als je er een hondje bij wil, waarom niet eventueel eentje uit het asiel of een herplaatser?
Wij hebben zelf een herplaatser, was ander half toen hij bij ons kwam, is van een wat angstige en slecht luisterende hond nu een vrolijke en goed luisterende hond, is een leeftijd dat je ze nog goed naar je eigen kan zetten.

Succes!
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 18-11-13 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:08

blondedesi schreef:
@lieveli : Dit zijn dus van zulke reactie, maar ik zal hier even antwoord op geven. Ik heb niet gezegt dat de pup morgen hier moet zijn. We zijn ons aan het oriënteren dus of het nou volgende week is of over een jaar, wij hebben de tijd en gaan rustig op ons dooie gemakje bekijken en zoals hier op bokt vragen stellen.. ervaring delen vind ik ook wel fijn snapje

En dan nog wat Lieveli, de pups die in de jongere jaren met elkaar omgaan is makkelijk als op latere leeftijd en ze is met alle honden super lief.


Joh, als je geen reacties wilt, ook geen kritische, dan moet je geen topics openen op een openbaar forum. Mijn ervaring is dat 2 pups moeilijker zijn om op te voeden en dat ze zich tegen elkaar kunnen keren in de pubertijd, hoe lief ze eerst ook waren.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:10

Het valt wel mee, ze plast bijna niet meer in huis. Geeft al aan wanneer ze moet plassen ect. Speelt heerlijk... leert heel gauw.. en weet al veel dingen

@lieveli ": Je luistert dus weer niet!! Ik hoef hem niet morgen en ben alleen maar ervaring aan het kijken van andere mensen!!

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:10

Een tweede pup is niet handig. De honden gaan aan elkaar hangen wat de opvoeding lastig maakt. Beter kun je dan kijken voor een vrolijk en enthousiast asielhondje van 1 of 2 jaar oud :)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:11

Hallo, ik heb niet met je geknikkerd, kun je gewoon fatsoenlijk blijven? Dat blijf ik ook. Je zegt zelf dat het je ook niet uitmaakt als de pup met een week komt, dus wees gewoon eerlijk en zeg dat je je opties openhoudt.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Welke pup, ? (heeft reden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:13

Ik hou alle opties open.. en fatsoenlijk blijf ik wel.. ik heb er geen rare woorden ingezet. En ik open dit forum niet voor kritiek.. maar juist voor mensen die ook ervaring ermee hebben..

En nu hoop ik dat je ophoud in dit forum..

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:13

secricible schreef:
Een tweede pup is niet handig. De honden gaan aan elkaar hangen wat de opvoeding lastig maakt. Beter kun je dan kijken voor een vrolijk en enthousiast asielhondje van 1 of 2 jaar oud :)



ja, zou ook optie zijn, goed bedacht en bedankt!!

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:14

Dalmatiër? Wij hebben thuis een tervuurense herder en een dalmatier, allebei schatjes. En ze vullen elkaar goed aan. Niet te druk, en je kan er lekker mee lopen!

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:15

Inderdaad, 2 pups tegelijkertijd zijn niet aan te raden, puur omdat het (in het ergste geval) 2 kanten op kan, 1: De pups gaan verschrikkelijk aan elkaar hangen en krijgen gewoon een soort verlatingsangst, of 2: De pups gaan een ware oorlog beginnen tussen elkaar.. Het handigste is om bij een pupje een oudere hond (+- 3 jaar) te zetten.

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 23:16

chantalboes schreef:
Dalmatiër? Wij hebben thuis een tervuurense herder en een dalmatier, allebei schatjes. En ze vullen elkaar goed aan. Niet te druk, en je kan er lekker mee lopen!
oeh ja, dat is ook idee. Die onthoud ik ook even.. vind dat ook erg mooie beesten de dalmatier

@ tessa : OKe, naja mensen waar we contact mee hebben, 2 uit zelfde nest ;)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:16

blondedesi schreef:
Ik hou alle opties open.. en fatsoenlijk blijf ik wel.. ik heb er geen rare woorden ingezet. En ik open dit forum niet voor kritiek.. maar juist voor mensen die ook ervaring ermee hebben..

En nu hoop ik dat je ophoud in dit forum..


Nee sorry, ik vind dat je niet fatsoenlijk reageert door mij zo bijzonder te benaderen. Jij vraagt om ervaringen, ik geef je ervaringen en het zijn dan niet de ervaringen die je graag zou willen horen en dan schoffeer je me. Zoals je ziet vinden meerdere mensen het niet verstandig, je kunt niet bepalen wat mensen zeggen in een topic dat jij geopend hebt.

Ik vind het wel heel goed dat je je op tijd oriënteert op wat voor soort pup je wilt, credits voor dat. Bedenk ook dat je meer geld kunt sparen als je wat langer wacht, want gezondheid gaat boven de prijs en als je aan zo'n bedrag vastzit lijkt me dat lastig.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 18-11-13 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:17

Hmmm je stelt je wel een beetje aan vind ik eerlijk gezegd. Lieveli geeft gewoon haar mening, zijn topics voor, zij denkt dat je beter zou kunnen wachten, kan je gewoon normaal op reageren en hoef je niet meteen te zeggen: dit soort reacties bedoel ik nou..

Persoonlijk denk ik ook dat je beter gewoon kan wachten, maar dat had ik hierboven al genoemd..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, GrapeshotBot, XXInKA, YandexBot en 164 bezoekers