vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Batman_Q

Berichten: 45
Geregistreerd: 23-10-12

vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:51

Komt er de afgelopen week iemand bij me met de vraag of ik uit kan zoeken of er tips en trucs zijn tegen vreselijke pms :')
Uhm....ik ben misschien soms handig op de computer maar weet niets van dat soort dingen.
Daarnaast is het niet bepaald iets waar ik ervaring mee heb als man zijnde :=
En aangezien hier best veel dames met kennis van zaken huizen heb ik de stille hoop dat ik hier wat wijzer kan worden door jullie ervarings deskundigen???

en nee......dit gaat niet over Q :x

Afscheid nemen bestaat niet,ik kom als de wind die je voelt en de regen
Dag lieve SG,het was een eer.....


Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:53

Het kan soms minder worden door de pil te gebruiken (of er juist mee te stoppen).
Verder is het toch een kwestie van uitzitten hoor. Veel verwennen met liefde, chocola en huilfilms.

09/10/2023 <3

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:53

Over je minnares dan Batman? :(:) Ik heb geen idee, ik worstel er net als veel andere vrouwen ook mee.
Wat kan helpen is een paar kilo chocola maar als dat niet meer helpt en je vriendin er serieus last van heeft..geen idee?

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:54

Haha waarom moet jij dat doen? Googlen is toch niet zo moeilijk? Of is ze heeeeel blond? :P
Maar wat goed schijnt te helpen is teunisbloemolie. Dat kan ze googlen.
Laatst bijgewerkt door Magiccc op 18-11-13 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:54

Er zijn speciale pijnstillers voor. Advil Feminax?

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:55

Chocola. Heel veel chocola :)).

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:55

Het beste middel tegen PMS is naar de kroeg gaan met vrienden en pas weer het huis binnen komen als het voorbij is..


_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:57

Knieën omhoog, op je zij rollen, warme kruik en koppen thee met alive feminax..
Verder kan het aan de hormoonspiegeling liggen, bij mijn ma is dit na stoppen met pil veel minder geworden :j

Ik weet dat er in het boek Psychologie en geneeskunde Een heel hoofdstuk is met aantal verwijzingen naar wetenschappelijke artikelen, misschien staat daar nog iets in?

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:58

Maar dames even onder ons..los van de pijn, wat doen jullie tegen de moodswings? Ik hoop echt op gouden tips..

liedje89
Berichten: 7155
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:01

Ik vraag me trouwens af in hoeverre je uberhaubt iets moet doen, veel vrouwen stellen mannelijke bemoeienis in hun PMS en ongesteldheidsklachten nu niet echt op prijs :P. Zelfs als ze er om vragen je hebt kans dat je de deksel op je neus krijgt, ik snap het sowieso niet kent deze vrouw geen andere vrouwen?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 18-11-13 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ironically common sense is not common...

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:02

Blije series kijken, waar ik erg vrolijk van word. Hopen chocolaatjes eten en voor een keer wél mogen snoepen van mezelf, tot ik er bijna ziek van ben. Iets nieuws kopen. Wat extra tijd voor jezelf hebben om een lekkere kop koffie te gaan drinken. Geen zware fysieke arbeid moeten verrichten. Genoeg afleiding hebben, maar dan geen vervelende dingen, want daar voel je je ook zielig door :')

En vooral niets verkeerds zeggen. Nee, we zijn niet humeurig, nee, we zijn geen chagrijnige krengen, we zijn gewoon ongesteld ;( Gewoon doen alsof je het niet opmerkt maar terwijl wel éxtra lief zijn, doet wonderen.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:02

Pauline schreef:
Maar dames even onder ons..los van de pijn, wat doen jullie tegen de moodswings? Ik hoop echt op gouden tips..


Als in huilen uitbarst (gemiddeld 20x per dag ^) ) vertel ik ook rustig waar het van komt.. en dat ik er écht niets aan kan doen.
Ik heb alles opgegeven en speel open kaart, maar ach ik ga alleen maar huilen..

Ik zat met kitten op schoot, broertje van mijn vriend pakt de kitten van schoot.. en hoppa daar ging ik want hij had de kitten afgepakt.. Jochie is 12 en het was niet eens mijn kat, maar van hun O:)

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:02

Aparte vrouw die een man vraagt om dit uit te gaan zoeken. Ik zou haar adviseren eens http://www.google.nl in te typen en vervolgens 'tips tegen pms' -> klik 'zoeken' en tadaa! :D
Is echt niet moeilijk. En anders lijkt me het meer een vraag om aan je vriendinnen/moeder te stellen.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:03

Stoppen met de pil was bij mij het enige dat hielp bij die mood swings, totdat ik mijn vriend tegen het lijf liep. Heb hem van tevoren wel maar even vertelt dat ik niet altijd even vrolijk ben toen ik weer met de pil ging beginnen. Ik wordt vooral heel snel chagrijnig of geïrriteerd en probeer dan toch eerst tot 10 te tellen alhoewel dit ook niet altijd even makkelijk is :')

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:04

Jahoor, ik kon ook niet tegen de pil, weg met die troep!
Gelukkig zijn ze bezig met een pil voor mannen. }>
Verder is het een kwestie van jezelf kennen, je schema een beetje aanpassen en je man leert vanzelf ook wanneer uit de buurt te blijven. :+

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:04

Mars schreef:
Aparte vrouw die een man vraagt om dit uit te gaan zoeken. Ik zou haar adviseren eens http://www.google.nl in te typen en vervolgens 'tips tegen pms' -> klik 'zoeken' en tadaa! :D
Is echt niet moeilijk. En anders lijkt me het meer een vraag om aan je vriendinnen/moeder te stellen.


Ik vind het ook heel raar. Of is die vrouw waar je het over hebt TS soms 70 jaar oud? :D

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:06

Geschreven door een kennis van me:

Hoi! Dit is een stukje informatie dat ik met jullie wil delen dat voor mij in het verleden zich bewezen heeft als van onschatbaar belang voor een harmonieus huishouden. Dankzij het menstruatie-overlevingspakket zul je je partner steun kunnen bieden in die tijd van de maand, wat geheid zal leiden tot haar waardering.

Het menstruatie-overlevingspakket is een verzameling van items die samen er voor zullen zorgen dat, de naam zegt het al, de menstruatie zo voorspoedig en aangenaam mogelijk doorstaan wordt. Heel globaal bestaat het overlevingspakket uit de volgende onderdelen:
•Minstens drie soorten chocoladerepen. Variatie is belangrijk hierbij, spits dit verder toe op de persoonlijke voorkeur van degeen voor wie dit pakket is bedoeld.
•De Intiem, Viva, Mijn Geheim en/of andere soortgelijke bladen. Minstens drie, spits het weer een beetje toe op de persoonlijke voorkeur (als ze van Donald Ducks houdt, dan gebruik je Donald Ducks).
•Een pakje tampons of maandverband
•Een doosje Ibuprofen
•Eventueel een DVD van een suffe sitcom die ze al sinds tijden niet gezien heeft (let wederom op voorkeuren).
•Iets van een magnetronkruik.

Dit alles doe je in een mandje met een strikje eromheen en bied je haar dan aan. Nu zijn er een aantal dingen waar je op moet letten bij de toepassing en samenstelling van dit pakket. Ten eerste de timing. Je stelt het pakket samen zodra je weet dat de eerste tekenen van de menstruatie zich manifesteren. Je scoort bonuspunten als jij het eerder weet dan je partner. Je bent te laat als ze zelf om het pakket moet vragen.

Ten tweede, hoewel je vrij bent in je keuze van wat voor bladen en dvd’s je in het mandje doet, je moet je wel de reden beseffen van deze toevoegingen. Bladen als de Intiem of de Donald Duck zijn niet echt heel erg intellectueel stimulerend en dat is precies de bedoeling. Met dit pakket willen we onze partner niet intellectueel stimuleren, maar willen we haar intellectueel verdoven. Het woord “overleving” in “menstruatie-overlevingspakket” slaat namelijk niet op haar welzijn, maar op het jouwe.

Het pakket is op de eerste plaats bedoeld om haar te pacificeren en om haar frustratie te temperen. Ik kwam op het idee door de eerste partner waarmee ik samen heb gewoond. Ze was een groot en nogal sterk meisje. In haar goede dagen was ze een heerlijke minnares. Tijdens de dagen dat de rode vlag uithing?

“Ik ben zielig!” kopstoot op mijn neus
“Jullie mannen snappen het toch niet!” chokehold
“Ik verdien een knuffel! knie naar het kruis

Mijn kwaliteit in leven werd vele malen beter toen ik het concept van het menstruatie-overlevingspakket had bedacht en ik mijn eerste pakket voorzichtig met een bezem haar richting op schoof, in de slaapkamer. Het werkte. Ze was vertederd door mijn geste en ik had bovendien een kwartier voorsprong op haar.

En het werkte niet alleen voor mij. Een maat van me vroeg me eens hoe het overlevingspakket in elkaar stak. Een week later had zijn vriendin een post geplaatst op Facebook. “OMG, ik heb het liefste vriendje ooit! Wat hij me nou toch gegeven heeft!!”

Het werkt, echt.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

furora
Berichten: 152
Geregistreerd: 12-02-04

Re: vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:09

Ja koolhydraten beperken. Ik ben er 3 jaar geleden mee begonnen om af te vallen en de moodswins bleven op een gegeven moment achterwegen, een zeer prettige bijkomstigheid moet ik zeggen.

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:15

Ik krijg hier al 3 dagen van tevoren last van, dan is de echte ongesteldheid nog niet eens begonnen. Dikke pijnstillers (6x paracetemol, 3x Ibuprofen) helpen me nét de week door... Lig vaak 's nachts nog wakker door de pijn.

Een kruik, voldoende warmte, niet teveel mensen in mijn omgeving en geen gezeur helpen ook. Lekker in 5 gymnasium, een PW dat niet lukt moet er namelijk net niet zijn. En mocht het niet lukken, bed in en slapen totdat het over is.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:22

Bij mij helpt het al met de pil. Het word niet minder heftig maar nu kan ik het zelf timen. Nooit meer tijdens een vakantie/belangrijke week, das erg fijn.
Wbt pijnstillers, 4x op een dag 2 paracetamol (maximale hoeveelheid) op aanrading van dokter en zo lang mogelijk slapen. Emoties alleen uiten naar de mensen die het begrijpen of me goed genoeg kennen, en verder gewoon proberen me niet te veel van alles aan te trekken (ik word niet verdrietig, maar ga denken dat mensen me niet leuk vinden of lelijk of niet slim genoeg of te lui oid).
Eerst rationeel nadenken voordat je iets aanneemt helpt echt bij mij haha. En de paracetamol helpen beter dan ibuprofen erbij.
Enne.. eten helpt echt :') De rest van de maand doe ik het rustig aan, maar in die tijd heb je gewoon koekjes en chocolade nodig.

&if=1

[o]

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:26

Hier hetzelfde Noor. Ik voel me zoveel blijer als ik alles op mag peuzelen. Grappig genoeg kom ik er ook nooit van bij, in tegendeel.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

tamary

Berichten: 29056
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:42

Op tijd pijnstillers en rust. Misschien kruidenthee, maar ik ben er misselijk bij, en dan is eten het laatste wat je wil. Acupunctuur helpt, maar niet op het moment zelf. Wel om de klachten minder te laten worden.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:52

Ik zie drie opties:
- In een hoekje in de foetus houding heen en weer wiegen met een warme kruik tot het over is.
- Iets of iemand in elkaar slaan. Voor de veiligheid en voor de portemonnee, raad ik een bokszak aan en houd dure apparaten uit de buurt.
- Hormonen, bij voorkeur de Mirena.


Ik heb nooit begrepen wat iedereen met chocola heeft specifiek in die periode. Chocola is lekker, maar chocola is elke dag lekker :P
Suffe bladen en films zou je mij niet blij mee maken, liever gewoon een goede serie. Sporten vind ik een hele goede remedie.

Janneke2

Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:28

PMS kan heel goed gewoon overgaan.
Bijna helemaal, dan: dat ik op "die" dagen wat dromeriger ben en van opruimen houd - dat mag van mij zo blijven.

Nare aspecten van de vrouwelijke cyclus zijn niet nodig.
Het beste advies: stap naar een goede orthomoleculaire arts of therapeut.

Om de gedachte te bepalen:
mbt voeding: eet lekker veel noten en zaden; graag vezel rijk (= fruit en groente, eventueel graan). Uiteraard chocolade, maar wel belangrijk: graag zo donker mogelijk (72% cacao).
Qua voedingssupplementen is het, als je het zelf uitprobeert wat zoeken, maar ten eerste is het belangrijk dat je als vrouw voldoende vitamine B complex, vitamine C, vitamine D, zink en magnesium "aan boord" hebt.
Komt die periode er weer aan, heeft het zin om extra calcium binnen te krijgen (die neem je lastig op op het moment) en ook L- Tryptofaan kan goede diensten bewijzen.
Eventueel aanvullen met teunisbloem olie.

Ps: voor menstruatiepijn geldt hetzelfde in de zin dat het niet nodig is en goed te verhelpen is - maar het hoort niet bij PMS. (Wel zijn er helaas wanboffers die beide kwalen hebben. )

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: vraag aan de volwassen vrouwen...serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:41

Mocht je ondanks je pil toch nog erg veel last hebben van PMS, is een bezoekje aan de dokter voor een ander soort pil wellicht de uitkomst. Ik begon met een hele lichte pil waarbij ik in mijn stopweek het vrolijks was en mij het lekkerste voelde. De overige 21 dagen waren kommer en kwijl, hel voor de mensen om mij heen :P Nu een andere pil en heb ik het slechts incidenteel.

Verder voor de heren; zoek dekking, doe liever tegen je vriendin dan je ooit gedaan hebt en ga heeeeel begripvol met haar om. Hoe stom, ongegrond en extreem de reacties en huilbuien ook zijn :P Chocolade kan de reactie uitstellen en misschien zelfs uitsluiten. Chocolade is dan ook het codewoord :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Inney, SentiBot, tirzasarah10 en 48 bezoekers