en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:02

Bij een goed rapport krijg ik een 4 de paardje.
Maar ik weet niet hoen ik zou moeten pakken.
Ik ben 1m64 dus kleine ponys gaan al niet.
Sterke paarden gaan ook al niet want echt super strek ben ik niet :p
Hun galop moeten goed zitten want mijn galop is nogal een ramp ahahha
Zou ik met mijn lengte nog lang op een c-pony kunnen rijden?
En welk ras zou het best bij mij passen?
Ik heb niet zo een speciaal iets dat ik leuk vind maar springen vind ik wel tof!
Grt :)

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3


Anoniem

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:04

Je geeft aan, kleine ponies gaan niet. Een C pony is nou niet echt groot te noemen :+
Er is niet een ras wat wel of niet bij je past, er is een paard of pony die bij je past. En met 1.64 pas je prima op de wat grotere en stevigere ponies hoor. Wat voor paardjes heb je nu dan staan?

Undefined
Berichten: 3764
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:05

Ik zou voor een e-pony gaan, daar kun je nog mooi een tijdje mee.

Krijg je series een 4de pony? Je hebt er dus al 3??

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:05

chelle_dora schreef:
Je geeft aan, kleine ponies gaan niet. Een C pony is nou niet echt groot te noemen :+
Er is niet een ras wat wel of niet bij je past, er is een paard of pony die bij je past. En met 1.64 pas je prima op de wat grotere en stevigere ponies hoor. Wat voor paardjes heb je nu dan staan?

1 paard nrps/arabische volbloed en 2 shetters (rij ik wel niet op)

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:06

Undefined schreef:
Ik zou voor een e-pony gaan, daar kun je nog mooi een tijdje mee.

Krijg je series een 4de pony? Je hebt er dus al 3??

ja :s mijn mama had vroeger ook paarden dus ze is er wat losser in

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:07

je NRPS/Arabische volbloed topic heb ik net ook al gezien :+ Die kan ik nou niet echt een NRPS/Volbloed noemen. Maar je kan er wel mee springen, en je past er netjes op :') Dus snap niet waarom ponies niet zouden kunnen maar goed.. Wie ben ik :=

Als je er verder mee wilt komen met het springen, dan zou ik voor een paardje gaan wat al hoger heeft gereden in het springparcours, dan kan jij daar mooi op meeliften :)

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:09

chelle_dora schreef:
je NRPS/Arabische volbloed topic heb ik net ook al gezien :+ Die kan ik nou niet echt een NRPS/Volbloed noemen. Maar je kan er wel mee springen, en je past er netjes op :') Dus snap niet waarom ponies niet zouden kunnen maar goed.. Wie ben ik :=

Als je er verder mee wilt komen met het springen, dan zou ik voor een paardje gaan wat al hoger heeft gereden in het springparcours, dan kan jij daar mooi op meeliften :)

Haar vader is een Arabische-Volbloed en moeder een nrps.
Ik vroeg al: ik ga dan een d-pony pakken mijn mama: ge hebt al een e-pony/paard
dus paard dat gaat niet direct mogen

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

Anoniem

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:11

Wat ik al zei, ik heb net het topic gezien en ik zie het er niet in terug.. Staat het in d'r paspoort dan?
Ik kan van de mijne ook wel roepen dat er arabier in zit.. Sterker nog.. Ben bang dat de mijne daar meer op lijkt dan de jouwe.. :')
Tja.. Misschien dan wijs zijn en lekker nog helemaal niet voor een extra paard gaan? Ponies pas je naar eigen zeggen niet op en een paard heb je al staan. Dan houden je mogelijkheden snel op.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:12

chelle_dora schreef:
Wat ik al zei, ik heb net het topic gezien en ik zie het er niet in terug.. Staat het in d'r paspoort dan?
Ik kan van de mijne ook wel roepen dat er arabier in zit.. Sterker nog.. Ben bang dat de mijne daar meer op lijkt dan de jouwe.. :')
Tja.. Misschien dan wijs zijn en lekker nog helemaal niet voor een extra paard gaan? Ponies pas je naar eigen zeggen niet op en een paard heb je al staan. Dan houden je mogelijkheden snel op.

Jep staat erin :) en ik pas niet meer op een a-pony en kleine b-pony maar c gaat nog en d heel goed

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:13

Ik zal dan voor een grote D-pony gaan, of een breedgebouwde.

Mag ik vragen waarom je er eigenlijk een 4de paard/pony bij wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:14

Een c pony betwijfel ik aangezien ik zelf ook 1.64 ben en dan is een C pony over het algemeen (als je dus een beetje atletisch gebouwde wil waar je mee kan springen) toch echt wel te klein voor je.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:14

esmee_2001 schreef:
Ik zal dan voor een grote D-pony gaan, of een breedgebouwde.

Mag ik vragen waarom je er eigenlijk een 4de paard/pony bij wil?

Mijn shetters kan ik niet berijden en iedereen wilt wel veel ponys

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:14

Waarom zou je nog een paard erbij willen, zeker als je nog prima op je pony past :) je gaat het straks alleen maar drukker krijgen met school, ik vraag me uberhaupt af waar een 13 jarige de tijd vandaan haalt om voor 3 paarden te zorgen, laat staan nog een 4e :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:15

Waarom wil je nog een pony? 4 ponies is veel hoor! En als je al een paard hebt, vestig daar lekker je aandacht op, en train zodat je verder kan komen! Met twee paarden (Of zelf 4 in dit geval), of 1 paard en 1 pony, is het moeilijker om de aandacht te verdelen. Bovendien, mocht jij een pony of paard kopen, en je dus 1 pony en 1 paard hebt staan, zal het rijden ook misschien minder gaan. Een pony rijdt anders dan een paard. Denk er goed over na!

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:15

Umh, nee niet iedereen. Ik heb er 1 en ik wil er echt niet nog meer! Maar als je straks 2 paarden te rijden hebt, heb je dan wel genoeg tijd? Met school enzo.

AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:17

Misschien een type pony waar je moeder ook op kan rijden?

Voor altijd in m'n hart, Tommie


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:17

juliexxxx schreef:
esmee_2001 schreef:
Ik zal dan voor een grote D-pony gaan, of een breedgebouwde.

Mag ik vragen waarom je er eigenlijk een 4de paard/pony bij wil?

Mijn shetters kan ik niet berijden en iedereen wilt wel veel ponys


Nou eh, echt niet iedereen. Ik heb er 1 en dat is meer dan genoeg, en dan zit ik nog geeneens op school.
Ik zou die vierde pony lekker laten voor wat het is, en investeren in veel lessen en mooi springmateriaal.. Dan kan je later ieder sterk paard aan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-13 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:17

Een 4de.. wow toe maar! Ik heb mijn handen al vol aan 1 pony :')

Een type zoals haflinger, fries, fjord etc.. lijkt je dat niks?

Paardrijden is nog altijd een denk/team sport en geen krachtsport ;) dus ook een sterke pony zou je met goede begeleiding aankunnen!

Mijn haflinger is ook sterk maar ik ben haar gewoon te slim af waardoor er niks van kracht aan de pas komt!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:20

NesxNas schreef:
Waarom wil je nog een pony? 4 ponies is veel hoor! En als je al een paard hebt, vestig daar lekker je aandacht op, en train zodat je verder kan komen! Met twee paarden (Of zelf 4 in dit geval), of 1 paard en 1 pony, is het moeilijker om de aandacht te verdelen. Bovendien, mocht jij een pony of paard kopen, en je dus 1 pony en 1 paard hebt staan, zal het rijden ook misschien minder gaan. Een pony rijdt anders dan een paard. Denk er goed over na!

Mijn paardje is al 18 jaar dus binnekort moet zij op pensioen en dan heb ik geen paardje om te rijden

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:20

AnnemiekvM schreef:
Misschien een type pony waar je moeder ook op kan rijden?

Mijn mama rijd op elke ponys ahhahaha
mijn zus haar b-pony was vroeger te hevig: mijn mama reed erop.
Ze is zelf maar 1m64

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:21

juliexxxx schreef:
NesxNas schreef:
Waarom wil je nog een pony? 4 ponies is veel hoor! En als je al een paard hebt, vestig daar lekker je aandacht op, en train zodat je verder kan komen! Met twee paarden (Of zelf 4 in dit geval), of 1 paard en 1 pony, is het moeilijker om de aandacht te verdelen. Bovendien, mocht jij een pony of paard kopen, en je dus 1 pony en 1 paard hebt staan, zal het rijden ook misschien minder gaan. Een pony rijdt anders dan een paard. Denk er goed over na!

Mijn paardje is al 18 jaar dus binnekort moet zij op pensioen en dan heb ik geen paardje om te rijden

Ik weet niet of jouw paard iets mankeert, maar met 18 kunnen ze meestal nog prima 10 jaar mee.

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:21

18 is nog lang niet oud hoor :P bij ons staat een pony van 33 op stal die nog meerdere malen in de week gereden wordt :) waarom zou jouw paardje binnenkort met pensioen moeten?

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:21

juliexxxx schreef:
NesxNas schreef:
Waarom wil je nog een pony? 4 ponies is veel hoor! En als je al een paard hebt, vestig daar lekker je aandacht op, en train zodat je verder kan komen! Met twee paarden (Of zelf 4 in dit geval), of 1 paard en 1 pony, is het moeilijker om de aandacht te verdelen. Bovendien, mocht jij een pony of paard kopen, en je dus 1 pony en 1 paard hebt staan, zal het rijden ook misschien minder gaan. Een pony rijdt anders dan een paard. Denk er goed over na!

Mijn paardje is al 18 jaar dus binnekort moet zij op pensioen en dan heb ik geen paardje om te rijden


Waarom zou je je paard met pensioen doen omdat hij 18 is? Mijn paard is al 21 en wordt nog gereden enzo.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 21:22

Calanddra schreef:
18 is nog lang niet oud hoor :P bij ons staat een pony van 33 op stal die nog meerdere malen in de week gereden wordt :) waarom zou jouw paardje binnenkort met pensioen moeten?

Altijd leuk om te horen dat ze nog lang meegaat, ik lig er s'avonds steeds van wakker :(

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:22

Onze fjord van 20 wordt nog 6 dagen in de week fanatiek gereden. En dan bedoel ik ook echt een uur fanatiek, zonder in- en uitstappen erbij opgeteld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers