hoe deden jullie dat? zwangere bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

hoe deden jullie dat? zwangere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 20:34

hoe deden jullie dat?
je paard verzorgen tegen het einde van je zwangerschap
rij sinds dat ik 26 weken ben niet meer en had ook niet meer de puf voor longeren (dit is ook geen optie om veel te doen ivm eerdere pees bless)
geschikte ruiter niet gevonden wel goed gezocht.

paard staat gelukkig aan huis lekker op verharde padock ivm modder in weide en zand etend paard (met maatje)

poetsen wil nog wel maar duurd allemaal veel langer maar hoe krabben jullie de hoeven uit? dat vind ik nu echt een drama doe dit ook nog maar 1x per week tenzij er ongemak lijkt te zijn hadden jullie dit ook ?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:37

had en heb er zelf geen last gelukkig. Vorgie zwangerschap tot 16 weken gereden en daarna aan stalgenoten overgelaten, heb toen nog wel ongeveer zelf 1 a 2x gelongeerd/getut om nog wel feeling met hem te blijven houden.
Dit keer -ben nu 22 weken zwanger- gaat het lichamelijk wat moeizamer, maar ik red me er nu nog prima mee. Ben nu nog zoekende naar bijrijder, dat is wel even lastig omdat ik hem niet meer voor wil rijden enzo, misschien nog een enkele keer een klein beetje stapwerk in de bak maar meer niet.

Je hebt ze aan huis staan zeg je, heb je iemand die kan helpen (is het andere paard van jezelf of van iemand anders die bij kan springen?).

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:46

Ik heb helemaal nergens last van gehad. Bedoel je nou serieus dat je de hoeven niet meer uit kunt krabben?? Waar heb je dan last van? Van je bekken ofzo?

Rijden heb ik gedaan tot 25 weken, toen werd het wel wat zwaar omdat ik een stout en sterk paard had toen. Maar elke dag mestte ik 4 stallen, tot aan de dag van mijn bevalling aan toe. Mesten, kruiwagens rijden, mesthoop opsteken en vegen. Daarbij de paarden verzorgen, gewoon poetsen en eventueel longeren. Op de dag van mijn bevalling heb ik met weeen zelfs nog snel even gemest.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 20:47

ja heb ze gelukkig aan huis staan en had in mijn hooft planning vooruit beetje gereken op een bijrijder die ik niet gevonden heb
en een beetje op mijn schoonzusje (stond bij ons op stal ) maar die kwam paar weken na dat wij het verteld hadden met het leuke nieuws ik ben 4 weken na jou uitgeteld.. en zet paard bij mijn eigen neer ivm financiele kosten dan lager (snap ik ook) maar goed .. heb hier nog wel iemand op stal die wel wil poetsen en een keer rijden maar ze is 16 en komt met haar (leas/ verzorg) paard van ons soms al niet over ivm school hoewel ze het best wil doen heeft zij er gewoon de tijd niet voor

gelukkig doet schoonvader de stallen + binnen buiten zetten en voeren (help nog wel mee hoor) maar mocht ik mijn dag niet hebben moet het ook niet

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 20:48

Suzanne F. schreef:
Ik heb helemaal nergens last van gehad. Bedoel je nou serieus dat je de hoeven niet meer uit kunt krabben?? Waar heb je dan last van? Van je bekken ofzo?

Rijden heb ik gedaan tot 25 weken, toen werd het wel wat zwaar omdat ik een stout en sterk paard had toen. Maar elke dag mestte ik 4 stallen, tot aan de dag van mijn bevalling aan toe. Mesten, kruiwagens rijden, mesthoop opsteken en vegen. Daarbij de paarden verzorgen, gewoon poetsen en eventueel longeren. Op de dag van mijn bevalling heb ik met weeen zelfs nog snel even gemest.



nou gewoon het ongelukkig staan wat je dan doet zit toch echt mijn buik ruim in de weg en paard staat echt wel op zich zelf hangt niet half op mij

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: hoe deden jullie dat? zwangere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:49

Geen last van gehad, bij geen van de drie.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:52

snorkel1986 schreef:
nou gewoon het ongelukkig staan wat je dan doet zit toch echt mijn buik ruim in de weg en paard staat echt wel op zich zelf hangt niet half op mij


Ik herken dat echt niet. Voerzakken sjouwde ik hoogzwanger nog weg. Ik legde ze gewoon bovenop mijn buik.
Ik wil niet zeggen dat je je aanstelt maar ik herken het gewoon niet.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:53

Mijn buik zat ook flink in de weg om de hoeven uit te kunnen krabben en niet pas aan het eind van de zwangerschap. Ik droeg mijn zoontje naar voren en dat merkte ik met onder andere hoeven uitkrabben. De eerste hoef was kiezen op elkaar zetten en het ongemak verdragen, zodra die hoef uitgekrabd was, tilde mijn paard haar hoeven 1 voor 1 netjes op en hoefde ik niet zo te gaan bukken.
Het uitmesten heb ik met bijna 41 weken nog gedaan in het weekend terwijl ik weeën had, daar had ik weinig moeite mee en longeren ging ik tot het eind 2 keer in de week doen verder heeft mijn paard toen vakantie gehad.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 20:54

ik herken het ook niet echt van mij zelf en mag verder volgens mij ook niet klagen maar goed zijn er bijna
nog 1 week tot uitgetelde datum!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:54

In mijn zwangerschap heb ik mijn paard uitgeleend aan de rijschool. Daar had ik zelf ook les, en is niet te vergelijken met een gewone manege les. De andere pony (te oud om te berijden) had ik wel thuis, en daar is een tijdelijke pony bij komen te staan. Die heb ik gevonden via bokt. Al met al een fijne situatie: mijn rijpaard werd doorgereden, en ik had de andere pony nog wel thuis.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 20:55

C_arola schreef:
Mijn buik zat ook flink in de weg om de hoeven uit te kunnen krabben en niet pas aan het eind van de zwangerschap. Ik droeg mijn zoontje naar voren en dat merkte ik met onder andere hoeven uitkrabben. De eerste hoef was kiezen op elkaar zetten en het ongemak verdragen, zodra die hoef uitgekrabd was, tilde mijn paard haar hoeven 1 voor 1 netjes op en hoefde ik niet zo te gaan bukken.
Het uitmesten heb ik met bijna 41 weken nog gedaan in het weekend terwijl ik weeën had, daar had ik weinig moeite mee en longeren ging ik tot het eind 2 keer in de week doen verder heeft mijn paard toen vakantie gehad.


ik draag mijn kleine ukkepuk ook erg na voren dus mischien is het dat wel een beetje

Liefbeestje
Berichten: 151
Geregistreerd: 04-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:08

Ik had zowel mijn pony's als paard op verschillende locaties staan, allebei niet aan huis.
Twee verzorgsters deden de pony's in het weekend en 3x doordeweeks 's middags, ik deed 4 ochtenden en mijn broer deed ze ook nog een dag.
Mijn broer zorgde ook deels voor mijn paard en ik had een bijrijdster. Ik kon al snel niet meer rijden vanwege bandenpijn, en door veelvuldig bloedverlies mocht ik al heel vroeg in mijn zwangerschap helemaal niets meer doen. Ik heb het ontzettend gemist, maar was heel blij met de goede zorgen van de verzorg(st)ers en bijrijd(st)ers. Uiteindelijk wel 4 weken te vroeg bevallen, maar van een kerngezond meisje ! Ik heb na de bevalling veel tijd nodig gehad om weer in conditie te komen, omdat ik maanden niets anders dan zitten en liggen had gedaan...

Je vindt vast wel een oplossing die goed voor je werkt...

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:23

Elke zwangerschap is anders, bij nr 1 heb ik de paddock nog betegeld nu met 30 weken kan ik ook amper wat door bekkeninstabiliteit en een lage buik die in de weg zit. Hier heeft het paard nu vakantie

Voer en mest zelf wel nog 7 xperweek,de overige keren zijn verdeeld met een leaser en een hulp, maar dit ka ik echt niet nog 10 weken doen maar het gaat nu helaas niet anders

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: hoe deden jullie dat? zwangere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:09

De eerste weken van mijn zwangerschap had ik nergens last van en deed ik alles zelf. Daarna werd mijn zwangerschap erg zwaar (mijn zoontje lag met zijn hoofd tegen mijn maag aan, waardoor ik geen eten binnen kon houden, ben 17 kg afgevallen... en hij lag met zijn voeten tegen de urineleider aan, waardoor ik bijna niet kon plassen... ) gelukkig heeft mijn vriend de verzorging overgenomen, dus die voerde, mestte uit etc. Mijn paarden hebben die periode gewoon vrijaf gehad van enig werk en werden verder niet gepoetst oid, behalve de onderlinge verzorging.

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 01:15

Ik ben nu 38 weken zwanger en had haar ook thuis staan, maar aangezien mijn man het risico te groot vond dat er wat gebeurde, aangezien hij doordeweeks niet thuis is, hebben we haar weg gebracht en staat ze in een groepje paarden waar ze top verzorgt word :j .

Eerst vond ik het idee nog niet wat, maar nu geeft het me zoveel rust dat ik blij ben dat ze daar nu staat :o , ik hoef me geen zorgen te maken dat ik verplicht ben om met kruiwagens en water te slepen..

Ze is wel pas met 32 weken ofzo weg gegaan, aangezien ik toen ook veel last kreeg van mijn stuitje en bekken :j

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 04:07

Ik heb Kyra verhuisd naar volpension en hoeven uitkrabben? Dat deed ik met behulp van een krukje (en wat training). Ik ben op de foto 7 maanden zwanger en vond het ook niet fijn om haar benen omhoog te houden.
Ik heb de foto in mijn profiel geplaatst omdat ie een beetje groot was. :+

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: hoe deden jullie dat? zwangere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 07:59

Gelukkig ben ik heel blij met mijn man, die nu allebei de paarden doet. Ze staan ook in pension, dus mesten etc hoef ik niet te doen. Ik ga 's avonds gewoon met hem mee, poets de paarden en zadel op. Ben nu dus groom ipv ruiter. Hij rijd ze allebei. Ik merk wel dat het na een dag werken (7 uur weg, 5 uur thuis) steeds wat zwaarder wordt om 's avonds nog tot 10 uur op stal te lopen. Maar dat zal ook wel los lopen.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: hoe deden jullie dat? zwangere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:02

ik kon ook niet veel meer rond de 25 weken hoor, ik heb drie paarden en kon nog drollen wippen enz maar ik was zo dik (26 kilo aangekomen!!!) dat ik echt niks zwaars meer kon tillen of mesten of hoeven krabben. Ik had de mazzel dat mijn vent me toen heel veel geholpen heeft. De beweging lekker laten gaan als hij toch buiten komt.

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:30

Mijn vriendin en stalgenoot moet nog 2 maanden en kan nog steeds 1x per week op haar paard "rijden" (ik zadel op en loop ernaast als ze erop zit) , het is dan hooguit 15min stappen. Ze laat haar paard nog 1 a 2x per week aan de longe lopen en ik rij haar 1x per week dressuur en de andere week naar het bos toe.

Zo samen zorgen we ervoor dat ze allebei toch nog wat leuke dingen kunnen doen, als het haar binnenkort teveel word dan neem ik het over tot ze zelf weer kan.