Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 19:24

Dit zet mij toch een beetje aan het denken. Niet om die mensen, het is echt heel erg dat dat daar gebeurd is en ik begrijp heel goed dat die mensen geld nodig hebben om te kunnen overleven.

Maar hoeveel jaar zijn Nederlands al aan het klagen dat er crisis is?
Een land dat 13 miljoen kan inzamelen voor een ander land, is daar wel crisis?


Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:27

Een snelle google levert mij op dat Nederland ongeveer 16 miljoen inwoners heeft. Als iedereen al maar 1 euro doneert zit je al aan 16 miljoen euro. Dus zo raar vind ik het bedrag niet? Natuurlijk heeft niet iedereen gedoneerd maar sommige mensen zullen dan weer 10 euro doneren...

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:28

Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:31

13 miljoen is echt heel veel. Als het maar ook echt naar de Filipijnen gaat en niet naar iemands broekzak.


Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:33

13 miljoen lijkt veel, maar het tekort is miljarden in Nederland... 13 miljoen, als 13 van de 16 miljoen mensen een euro geven, heb je dat al.
Dus of dat echt zoveel is, ja hier is crisis.
En ik denk dat het nu in de Filipijnen net wat erger is. Hopelijk komt alles goed terecht!
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 18-11-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:34

Kaitlyn schreef:
Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.


Crisis?? Het feit dat wij het in dit verwende land crisis noemen zegt al genoeg over hoe veel (of weinig) we gewend zijn. Walgelijk, zo'n instelling! Geen huis meer hebben, geen eten hebben en in het ergste geval geen familie meer hebben, DAT is pas crisis!


Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:34

kan er wel crisis zijn, maar in Nederland is dat een verschil tussen een extra keer uit eten of niet, daar is het een verschil op leven en dood

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:35

xxelviraxx schreef:
13 miljoen is echt heel veel. Als het maar ook echt naar de Filipijnen gaat en niet naar iemands broekzak.


+:)+ inderdaad!

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:35

De volgende keer misschien een inzamelingsactie houden voor ons land?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:36

RedPassion schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.


Crisis?? Het feit dat wij het in dit verwende land crisis noemen zegt al genoeg over hoe veel (of weinig) we gewend zijn. Walgelijk, zo'n instelling! Geen huis meer hebben, geen eten hebben en in het ergste geval geen familie meer hebben, DAT is pas crisis!


_/-\o_

Inderdaad..

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:36

Ik las vanmorgen in de nos app (kan het nu helaas niet meer terug vinden) dat bij de tsunami ruim 200 miljoen is opgehaald toen der tijd.

Nou dan is deze 13 miljoen echt een lachertje.
Er stonden nog meer inzamelingsacties benoemd en deze 13 miljoen is veruit het laagste bedrag.
Daaraan kun je toch goed merken dat wij Nederlanders niet meer zo gul zijn wat denk ik vooral te maken heeft met geld dat aan de strijkstok is blijven hangen bij eerder inzamelingen en de gemiddelde Nederlander zelf al ieder dubbeltje om moet draaien.
Laatst bijgewerkt door moyra op 18-11-13 19:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:37

RedPassion schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.


Crisis?? Het feit dat wij het in dit verwende land crisis noemen zegt al genoeg over hoe veel (of weinig) we gewend zijn. Walgelijk, zo'n instelling! Geen huis meer hebben, geen eten hebben en in het ergste geval geen familie meer hebben, DAT is pas crisis!


Uh nee, 'wij' zitten ook gewoon in de crisis :')

Voor sommigen is dat niet het verschil tussen een extra keer uit eten of niet.

Het is echt heel veel geld, maar als je het omrekent naar 'per persoon' is het niet zoveel..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:37

Ik vind het prima, laat mensen zelf bepalen waar ze geld aan willen geven :)

De een aan Greenpeace, de ander aan Brooke en weer een ander aan giro 555. Ik hoop alleen wel dat het geld ook echt daar komt waar het nodig is...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:38

purny schreef:
De volgende keer misschien een inzamelingsactie houden voor ons land?


Voor elke euro die je geeft, krijg je er ook 1 terug? :D

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:39

Geryon schreef:
Uh nee, 'wij' zitten ook gewoon in de crisis :')

Voor sommigen is dat niet het verschil tussen een extra keer uit eten of niet.

Het is echt heel veel geld, maar als je het omrekent naar 'per persoon' is het niet zoveel..


Ik denk ook niet dat de mensen die het niet kunnen missen geld hebben gedoneerd hoor. Maar er zijn een heleboel mensen die gemakkelijk een 10tje kunnen missen en dat zijn dan ook de mensen die hebben bijgedragen aan die 13 miljoen.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:39

Laura01234 schreef:
kan er wel crisis zijn, maar in Nederland is dat een verschil tussen een extra keer uit eten of niet, daar is het een verschil op leven en dood

_/-\o_

'Crisis' hier en crisis daar is nogal een verschil. Hier merkt een groot del niks van de crisis en kunnen mensen misschien een jaar niet op vakantie of een tijdje geen 'extra dingen' doen. Daar gaan mensen dood als wij ze geen geld sturen, hebben ze geen huis, familie, niks meer. Vind het echt heel cru om te zeggen dat we die 13 miljoen maar zelf moeten inzamelen omdat we het hier allemaal oooooh zo zwaar hebben... Nederland is gewoon een verwend land, bah.

Gelukkig mag iedereen nog zelf bepalen of en hoeveel hij/zij doneert. Ben blij dat er heel veel mensen zijn die dus wel donaties geven en dat wij als rijk land zo'n arm land in moeilijkheden kunnen helpen!

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! Muziek!

Kyana18
Berichten: 117
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:39

die 13 miljoen hadden we hier in nederland ook goed kunnen gebruiken.

Ebalia v. Harley VDL x Indorado

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:40

Kyana18 schreef:
die 13 miljoen hadden we hier in nederland ook goed kunnen gebruiken.

Maar in de Filipijnen net even 10x beter...

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:40

Jemiggggggggg die mensen hebben niet eens een droge plek om te SLAPEN laat staan dat ze gewoon iets te eten hebben!!!!!!!!!! en dan gaan er hier mensen zeuren dat wij uit de crisis moeten komen?
Zeikende Nederlanders :roll:

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:41

RedPassion schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.


Crisis?? Het feit dat wij het in dit verwende land crisis noemen zegt al genoeg over hoe veel (of weinig) we gewend zijn. Walgelijk, zo'n instelling! Geen huis meer hebben, geen eten hebben en in het ergste geval geen familie meer hebben, DAT is pas crisis!


+:)+

Behalve dat er altijd nog "gewone" mensen zijn, die nog altijd doneren, zijn er natuurlijk ook allerlei acties/veilingen en donaties van bedrijven. Er zal nog best wat bijkomen. Ik hoop toch minimaal wel op een verdubbeling van dit bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:42

Als wij ooit een ramp hebben krijgen wij dan 13 miljoen van de Filipijnen? Hoog waarschijnlijk niet

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:42

Kyana18 schreef:
die 13 miljoen hadden we hier in nederland ook goed kunnen gebruiken.


Wij hebben tenminste schoon drinkwater...

Met 13 miljoen help je Nederland ook niet echt. T is echt een klein bedrag. Lijkt veel, maar is het niet. Dat is nog lang geen euro per Nederlander.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:42

Een inzamelingsactie houden voor Nederland, alsjeblieft zeg.. walgelijk gewoon. :r

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:43

Alleen jammer dat gebleken is dat het giro 555 geld in het verleden niet op tijd en niet bij de juiste mensen terecht kwam.... Ik zoek liever een heel kleinschalig project en doneer daar mijn geld aan. Maar dat ze daar het geld meer nodig hebben dan wij hier lijkt me wel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Lante op 18-11-13 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:43

takkie_muis schreef:
Als wij ooit een ramp hebben krijgen wij dan 13 miljoen van de Filipijnen? Hoog waarschijnlijk niet


:')
Wat wil je hiermee zeggen? Dat zij niets mogen ontvangen, omdat zij waarschijnlijk niets zullen geven?

Wij hebben gelukkig zelf ook een fonds, EU die bij zal springen etc. Dus vrees niet, ook dan komt hulp van alle kanten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-11-13 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maren, Sterrendief en 32 bezoekers