Hoe engels verbeteren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Hoe engels verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 18:28

Hoi!

In maart komen er Italianen hier, en in juni ga ik naar Milaan toe voor een uitwisseling. Opzich ben ik op school best goed in Engels, maar als ik een gesprek heb in het engels.. Vreselijk, dat kan ik echt niet. Nu vroeg ik me af mensen weten hoe ik dit kan verbeteren? Ik dacht eerst lezen, maar daar ben ik toch goed in dus dat is geen probleem, maar gewoon een gesprek kan ik dus totoaal niet

-


Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Hoe engels verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:30

Series kijken zonder ondertiteling

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:30

Ik doe op school hoog niveau Engels, zij raden altijd aan vooral BBC te kijken (wij hebben dit standaard op de tv) en als je leest, helpt het ook als je hardop leest. Ikzelf vindt het vooral heel fijn om gewoon gesprekjes te oefenen + het hardop lezen (met zo'n Brits accentje O:) )

xMartJuH

Berichten: 378
Geregistreerd: 25-05-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:31

Vraag aan je ouders of vriendinnen om gewoon gesprekken in het engels te voeren. Kunnen zij en jij je engels verbeteren. Kan je bij moeilijke woorden elkaar nog helpen ook.

Volg mijn Facebook cosplay page https://facebook.com/AppletiniCosplay/

maximexfleur

Berichten: 882
Geregistreerd: 12-11-11
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:31

Engelse films/serieus kijken, engelse boekjes lezen. Niet gelijk in het begin te moeilijk beginnen maar rustig steeds moeilijkere boeken lezen.

:¨·.·¨:
`·.K
atie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:31

Gewoon heel veel Engels praten. Vraag aan de leraar of hij de lessen helemaal in het Engels doet, en jullie ook in het Engels moeten reageren! Ik heb 4 jaar op een tweetalige school gezeten, waar je alles in het Engels kreeg. De eerste week begreep ik er niets van, maar dat komt al heel snel bij. Voor de rest gewoon veel Engelse series zonder ondertiteling kijken, dan leer je ook beter begrijpen wat iemand zegt, en kan je dus ook beter antwoorden.

eline10

Berichten: 2317
Geregistreerd: 26-12-10
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:31

Beniesje schreef:
Ik doe op school hoog niveau Engels, zij raden altijd aan vooral BBC te kijken (wij hebben dit standaard op de tv) en als je leest, helpt het ook als je hardop leest. Ikzelf vindt het vooral heel fijn om gewoon gesprekjes te oefenen + het hardop lezen (met zo'n Brits accentje O:) )

Op welke zender zit de BBC?

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:32

mijn engels is heel erg verbeterd doordat ik veel engelse series ben gaan kijken ( zonder nederlandse ondertiteling ) dus je leert de woorden goed te verstaan maar je leert ook de uitspraak .. leuke manier en je leert er zeker ook van ! ... voor serie tips ;) stuur maar een berichtje !

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Þyrnihofi

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:32

eline10 schreef:
Beniesje schreef:
Ik doe op school hoog niveau Engels, zij raden altijd aan vooral BBC te kijken (wij hebben dit standaard op de tv) en als je leest, helpt het ook als je hardop leest. Ikzelf vindt het vooral heel fijn om gewoon gesprekjes te oefenen + het hardop lezen (met zo'n Brits accentje O:) )

Op welke zender zit de BBC?


Ik zal speciaal voor jou even naar beneden rennen en de zender opzoeken.. hahaha :P

Ibbel

Berichten: 49057
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:33

Mijn leraar Engels gaf mij 40 jaar geleden de volgende tip: stel je voor dat je jouw popidool tegenkomt. Wat ga je hem vertellen? Schrijf letterlijk dat gesprek op (of praat tegen jezelf, maar schrijven is in het begin handiger), en bedenk ook wat jouw idool terug zou zeggen. Hele leuke oefening.
Kies maar iemand met wie je wel eens zou willen praten en begin maar :+

Hiermee moet je nl actief zélf wat bedenken. Lezen en series kijken is passief, daar leer je niet van praten.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 18-11-13 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:34

Veeeeel series kijken *\o/* Da's geen straf, toch? En voor een mooi accent moet je gewoon overdreven stereotyp gaan praten.

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 18:34

Dankje, ga morgen gelijk naar de bieb voor een engels boek. Nog tips voor boeken?
En de serieus ga ook even aan nadenken, daar had ik al eerder naar gekeken maar kon niet echt iets vinden zonder te downloaden.
En BBC ga ik gelijk aanzetten. :D

-

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Hoe engels verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:36

Veel series kijken :D
Liefst zonder ondertiteling.
Wat ook kan helpen is boeken die je leuk vind(en dus al eens gelezen hebt) in het engels lezen. Zo weet je wat er gebeurt en kan je terug denken wat het ook al weer in het nederlands was :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:37

eline10 schreef:
Beniesje schreef:
Ik doe op school hoog niveau Engels, zij raden altijd aan vooral BBC te kijken (wij hebben dit standaard op de tv) en als je leest, helpt het ook als je hardop leest. Ikzelf vindt het vooral heel fijn om gewoon gesprekjes te oefenen + het hardop lezen (met zo'n Brits accentje O:) )

Op welke zender zit de BBC?


601 en 602 bij ons, je hebt t/m 606 maar dan moet je betalen...

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:38

VeraPopeye schreef:
Dankje, ga morgen gelijk naar de bieb voor een engels boek. Nog tips voor boeken?
En de serieus ga ook even aan nadenken, daar had ik al eerder naar gekeken maar kon niet echt iets vinden zonder te downloaden.
En BBC ga ik gelijk aanzetten. :D


Ik had de film warhorse gezien en wilde dan ook wel het boek lezen! Boek is veeeeeeel mooier, echt gehuild.. Wat erg eigg :') Een heel mooi boek en volgens mij ook wel goed te begrijpen + het gaat over paarden! *\o/*

Shadow0

Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:39

VeraPopeye: gewoon doen en je niet teveel zorgen maken over of het klopt of hoe het overkomt.
:j Communicatie (dus elkaar begrijpen en duidelijk kunnen maken wat je wilt) is belangrijker dan perfect Engels spreken, en dat is vaak vooral creatief zijn, ook gebruik maken van gebaren en de omgeving, een beetje proberen en je niet teveel schamen.

Hardop lezen is misschien wel een goede ja. Maar de vaardigheid van het reageren is iets dat je echt in de praktijk leert. Leuk spelletje trouwens dat ze in de klas vaak zouden moeten spelen is 'verboden woord' - dus dat je een bepaald woord moet omschrijven zonder bepaalde voor de hand liggende termen te gebruiken.

Naast boeken lezen kun je trouwens ook nog eens kijken of je ergens luisterboeken kunt opduikelen.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:39

De enige manier om het te leren is door er actief mee bezig te zijn. Dus inderdaad gewoon een keer Engels praten met vrienden of thuis. Is het vooral het spreken, of ook het maken van zinnen en het vinden van woorden? Dan zou je ook via de computer kunnen kijken of je met iemand in het Engels kunt kletsen, via een forum of chat bijvoorbeeld. Ik zou me er verder niet te druk om maken, het praten went snel zodra je het echt moet gaan doen :)

Verder ga ik mee met Ibbel. Door series en boeken raak je misschien wel wat gewoner met Engels, maar als het probleem 'm zit in het actief gebruik (spreken en schrijven) dan ga je dat niet oplossen door passief (luisteren en lezen) ermee bezig te zijn.

Anoniem

Re: Hoe engels verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:41

En dus ook vragen of de leraar in de les Engels praat, en jullie ook zo terug moeten praten! (Wij mochten letterlijk geen Nederlands praten in de lessen, leer je ongelofelijk veel van!)

Ibbel

Berichten: 49057
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hoe engels verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:42

And why not start here? Try to explain what you want to say to your Italians guests when they are visiting. Start practicing...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:46

Ibbel schreef:
And why not start here? Try to explain what you want to say to your Italians guests when they are visiting. Start practicing...


Good one! ;)

I wouldn't worry too much, we had an exchange to Italy too when I was in highschool and their English was about half of mine, and I thought my English was bad :=
It was actually quite funny, trying to figure out what the other means using gestures and half descriptions :+

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Hoe engels verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:49

Read English books, watch English series without subtitles, go on Omegle and talk to people.
Worked for me :D goodluck +:)+

:D

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:52

Oehh Vera, je moet de House of Night boeken lezen. Makkelijk te begrijpen en je wilt ze ook niet meer wegleggen. De volgorde op het begin is Marked, Betrayed, Chosen, Untamed en dan Hunted. Die hebben ze gewoon bij die bieb in het centrum.

Ik heb de eerste drie jaar TTO gedaan, als je wilt kan ik wel een keer met je gaan zitten, en dan alles dat je wil weten in het Engels (echt alles.. ALLES) Dat is een hele goeie manier om het te leren, wij hadden onze lessen ook altijd in het Engels, en dan kon je het gewoon vragen als je iets niet weet. Werkt geweldig. Maar mijn Italiaan komt zometeen aan, dus dan kan dat pas volgende week.

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Hoe engels verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 18:55

Oh gaaf dat jou Italiaan zo al komt Cindy, dat was van vorig jaar nog toch, een andere uitwisseling?

Op de andere berichten ga ik zo reageren in het Engels, maar ben even mijn motivatie brief in het Nederlands aan het schrijven. Dus dat wordt voor nu even teveel tegelijk. Krijg er al helemaal stress van. :P

-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:56

To take a break:



:))

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Ibbel

Berichten: 49057
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hoe engels verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:13

Haaaarrry, we verstoan d'r geen baaal vaaan...

Schitterend, google translate avant la lettre :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Azmay, Bianca_v_s, cinniz123, Cowboy55, IASCrawler, judithM, Kimmej, Maanon_, Marti19, Valerie93 en 183 bezoekers