Het verhaal van mijn lieve fjordje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
VITAxYANTHE
Berichten: 49
Geregistreerd: 03-01-12

Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 12:50

Hallo lieve Bokkers *\o/*

Ik weet niet of jullie mijn fjord en mij al kennen, maar het leek mij leuk weer eens wat foto's te plaatsen, dus bij deze :)


Het begon allemaal 3 jaar geleden. Ik reed op een kleine manege in Limburg. Op een dag kwam de manege houdster naar me toe en vroeg aan mij of ik toevallig nog een pony zocht. Ik was toen al langer opzoek naar een geschikte pony, dus ja, het leek me wel leuk. Ze had me verteld dat de pony op een gehandicapte manege stond, daar deed ze huifkar ritjes.

Afbeelding

Ik was der gaan proefrijden, ze was echt .. vreselijk. Ze stond altijd met der zus in de wei en wilde daar dan ook absoluut niet van weg. Ze rende alsmaar terug, bokken steigeren, alles.. zolang ze maar terug kon gaan. Mama vond het te gevaarlijk voor mij. We gingen terug naar huis. Na een paar dagen belde de man van Vita (de pony) ons of we haar echt niet wilde, anders werd ze geslacht. Dat kregen we natuurlijk niet over ons hart, terug gereden met trailer en al, paard ingeladen en op weg naar de manege. Ik heb haar daar de eerste 3 maanden gereden. Daar ging ik dan, door weer en wind op het fiestje, elke dag een uur heen en terug. Het ging elke keer beter en beter en ze begon het rijden te snappen.

Afbeelding

We kregen er beide meer plezier in. Na 3 maanden, rond carnaval, mocht ze dan eindelijk naar haar echte huisje, bij ons in de tuin. Dat was natuurlijk voor iedereen helemaal geweldig! Ik ging in de wei rijden. Na een paar weekjes gingen we voor de eerste keer springen, niet hoog natuurlijk, maar wat was ik trots!

Afbeelding

Na een tijdje ging ik dan ook mijn eerste buitenritjes maken met haar. Natuurlijk nog aan de longe want ze kon soms nog wat sterk zijn.

Afbeelding

Ze deed het super, na enkele dagen ging ik ook al zonder de longe. We maakten heerlijke ritjes en ze werd steeds liever, natuurlijk had ze nog der streken, maar lang niet zo als eerst. Ik had mijn eerste ritje met de trailer gemaakt, we gingen naar het bos. Daar was ook een leuke terrasje waar je de paarden ook kon stallen, daar stond ze dan. Heerlijk op der gemak.

Afbeelding

Ze werd steeds liever en liever en we kregen een echte band. Zij ging mij meer vertrouwen en ik haar. We deden de gekste dingen, paard beschilderen, met halloween langs de deuren, met carnaval verkleed door de straten, planken op mijn pony! :D

Afbeelding

Toen werd ze kreupel, begin vorig jaar. De dierenarts was haast een wekelijks bezoek.. ze werd maar niet beter.
Ze had vele kreupelheids testjes gekregen, prikken in der hele been, röntgenfoto's en nog vele andere dingen. Ik moest met der naar de kliniek, zelfs daar kwamen ze er niet achter wat het was. Voor een paard van bijna 23 vonden we het wat te veel van het goede om een scan te laten doen (denk aan honderden euro's). Het enige wat we nog konden proberen was gewoon rust. Zoveel mogelijk. Ze stond lekker 24/7 op de wei, dat vond ze heerlijk. Ik rende elke ochtend vol goede moed naar buiten om te kijken hoe ze liep. Maar nooit was er verbetering. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat ze ging liggen in de wei.... :( :(

Afbeelding

Vanaf dat moment zag ik geen enkel positief beeld meer voor me. Ik dacht dat het misschien wel der laatste weekjes konden zijn. Ik was er kapot van...

Maar toen.. ineens .. ging het beter, ze rende uit zichzelf door de wei. Ze liep niet meer kreupel, ze galoppeerde rond alsof ze nooit wat had gehad. Toch gaf ik er nog rust. Na een half jaar, nu, is ze eindelijk 'beter'. Ik ga natuurlijk niet meer op der springen, of werelds grootste ritten met der maken. Maar een uurtje lekker stap draf en galop kan weer makkelijk. Wat ben ik trots op der. Dit had ik nooit, maar dan ook nooit durven dromen! <3

We doen ook aan vrijheidsdressuur (begonnen door Jaydee en Joyce de Vos) , grondwerk en soms wat natural horse manship. Ook rij ik bitloos, wat ze allemaal erg goed oppakt. Ze is nu 23, ik doe rustige ritjes met der. Dus wees niet bang dat ik haar over belast, ik let goed op wat ze wel of niet meer aan kan.

Hier nog enkele foto's van de laatste maand! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was mijn topic, ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om te lezen, een reactie zou echt enorm lief zijn! :') <3

Don't dream it, be it... ♥♥♥


Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:55

Leuk overzicht hoor, met mooie foto's!

Today is the tomorrow you worried about yesterday and all is well!

Apochewinta

Berichten: 666
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:55

Leuke foto's; fijn dat jullie zo'n band met elkaar hebben opgebouwd.
Geniet ervan!

Blessed to be a blessing!
Lipi: Z1 +2 - Tara: M1 +1
In liefdevolle herinnering: Tjinta, Christel, Apochewinta's Memory, Paledo's Apochewinta, Alette, Ulona

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:59

Mooi fjordje!

elsa91

Berichten: 440
Geregistreerd: 27-01-13

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:04

Leuk overzicht! & mooie fjord :)

Jaronico
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:07

Leuke foto's en ze ziet er goed voor een 23 jarige dame!

steefvicky

Berichten: 2568
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:07

Mooi verhaal! :) en gaaf fjordje!

PaulaC98

Berichten: 631
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:39

aaah yanth qat ben ik toch trots op jullie tweetjes! ik weet nog goed dat ik fotos van jullie kwam maken en toen was ze echt n duiveltje haha ik had nooit verwacht dat jullie zo goed vooruit zouden gaan met bitloos rijden etc maar kijk aan hoegoed jullie tweetjes gaan <3
en wat ben ik blij voor jullie dat t weer beter gaat en ik hoop dat t voorlopig zo blijft of beter word, hopelijk hebben jullie twee scheetjea nog een hele lange leuke tijd samen ♡

Taifoen

Berichten: 1024
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:42

Aah super leuk Yanthe! ze is echt mooi geworden :)

VITAxYANTHE
Berichten: 49
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 16:43

PaulaPom schreef:
aaah yanth qat ben ik toch trots op jullie tweetjes! ik weet nog goed dat ik fotos van jullie kwam maken en toen was ze echt n duiveltje haha ik had nooit verwacht dat jullie zo goed vooruit zouden gaan met bitloos rijden etc maar kijk aan hoegoed jullie tweetjes gaan <3
en wat ben ik blij voor jullie dat t weer beter gaat en ik hoop dat t voorlopig zo blijft of beter word, hopelijk hebben jullie twee scheetjea nog een hele lange leuke tijd samen ♡



Aaaaah wat super super lief van je Paultje! Echt heel lief, dankjewle hihi! En jij moet echt weer eens HEEL snel komen eigenlijk he hihi! mis youuu

Don't dream it, be it... ♥♥♥


Greek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:45

Ohh wat een heerlijk verhaal en wat zijn jij en Vita leuk! :+:
En ik had haar nooit 23 gegeven, ze ziet er echt super uit :D

Snorretje

Berichten: 822
Geregistreerd: 22-05-12
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:45

Aahh wat een leuk fjordje! Maar zet je pony nooit zo vast aan het bit, want als hij dan schrikt..

[o]

paarden369
Berichten: 115
Geregistreerd: 09-06-13
Woonplaats: zutphen

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:52

Laatste foto is egt leuk

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:20

Superleuk Yanthe! <3

"If the plan doesn't work, change the plan, but never the goal"

VITAxYANTHE
Berichten: 49
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 17:31

Snorretje schreef:
Aahh wat een leuk fjordje! Maar zet je pony nooit zo vast aan het bit, want als hij dan schrikt..



Ja klopt ! heb je helemaal gelijk in! We waren ons halster vergeten.... hadden gelukkig het tafeltje wat daarnaast stond maar alsnog heb je idd gelijk! Dankjewel :D

Don't dream it, be it... ♥♥♥

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:43

Waauw, geweldig ! Jullie hebben nu zo'n goede band op gebouwd omdat je echt van het begin af kwam. Erg leuk om te zien en te lezen !

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:45

super mooie foto's ! Jullie passen echt bij elkaar !

Macho ♥

Sam (V/d Nyewendoren Don Normando) :+:

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:32

wat een leuk overzicht en wat fijn dat jullie zulke leuke dingen doen. nog veel plezier gewenst samen :)

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!

kiara_xxx

Berichten: 250
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: België

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:37

super om te lezen!! (behalve van haar beentje natuurlijk) ik vind dat je echt de transformatie ziet van jullie band :D prachtpaard

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:25

wat een verhaal zeg van mooi naar minder mooi ik ben blij dat het nu goed gaat! en dat je nog maar veel geluk samen mag hebben :D

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3

hiljaax
Berichten: 51
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 07:26

Wauw Yanthe ! echt supermooi verhaal, en echt nog heel veel plezier met vita ! <3

Anna Cara <3
"the greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do."

VITAxYANTHE
Berichten: 49
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 10:56

Allemaal ontzettend bedankt voor de lieve reacties! Heel lief! <3

Don't dream it, be it... ♥♥♥

nouwxie

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: Wijchen

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:22

Wauw mooi verhaal hoor! Erg leuk samen! :j

One day I caught myself smiling for no reason, then I realized I was thinking of you.

Geaa05

Berichten: 210
Geregistreerd: 31-07-09
Woonplaats: Uden

Re: Het verhaal van mijn lieve fjordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:05

Haha ik zie bekende foto's!
Ze komen wel eens voorbij op mijn FB, via Anke.

Mooi verhaal en natuurlijk mooie foto's!

VITAxYANTHE
Berichten: 49
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 19:33

Geaa05 schreef:
Haha ik zie bekende foto's!
Ze komen wel eens voorbij op mijn FB, via Anke.

Mooi verhaal en natuurlijk mooie foto's!


hahah dat kan! Anke maakt idd altijd heel veel foto's van ons, waar ik HEEL blij mee ben hihi! <3

Don't dream it, be it... ♥♥♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Happy_Hippie, Hobbyhorse, Isa_Sofie, lissssan en 24 bezoekers