De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 16:48

Ik huur nu al ruim 5 jaar een weiland van een instelling. Er staat geen [schuil]stal op, helemaal niets, wel veel bomen er omheen. Schaduw hebben ze genoeg in de zomer en tegen de regen genoeg blad aan de bomen om te schuilen.Maar in de Herfst en Winter zijn alle bomen kaal en is hun schuilplaats weg.
Omdat ik mijn spullen toch kwijt moest heb ik er een soort van 'tent' gemaakt. Dit zijn 4 ronde palen, een houten frame op het dak en zeilen erop/omheen. Het geheel staat goed stevig, het heeft al enkele stormen overleeft. Alleen het zeil slijt heel erg en waait kapot.
Nu zeiden veel mensen die langs kwamen waarom ik er geen mooi houten hok/stal neer ging zetten.
Ik zou dat zeker wel willen, maar het mág niet v.d. gemeente om de simpele reden, het bestemmingplan laat geen bebouwing toe. Ik ben ook al in gesprek geweest met de gemeente, maar met zo'n bestemmingplan mag er niets op staan, zelfs geen partytent of trailer. Van de instelling mocht ik het wel, die vinden het geen probleem, maar wezen dus ook naar de gemeente. Ze willen niet het bestemmingsplan veranderen omdat dit een hoop rompslomp met zich mee brengt, en daar hebben ze geen zin in.

Nu heb ik die 'tent' al een jaar of 3 staan,nooit geen gemeente op bezoek gehad of er iets over gehoord.Het word dus toe gestaan.Er rijden regelmatig auto's langs het weiland v.d. gemeente,dus ze weten wel dat het er staat.
Ook ligt er naast het weiland een volkstuinen complex met hetzelfde bestemmingsplan [van horen zeggen],hier mag dus ook niet op gebouwd worden.Maar hier staat veel schuurtjes en mooie tuinhuizen op gebouwd,terwijl het geen bouwgrond is.
Zou ik de gok kunnen nemen en er iets van hout neer kunnen zetten?
Ik wil dan wel iets wat je snel weer hebt afgebroken, mocht ik het moeten afbreken.
Ik zat zelf te denken aan houten schuttingdelen, die zijn mooi uit 1 stuk, zijn netjes en makkelijk aan elkaar te maken.
Het dak wil ik ook van schuttingdelen maken en dan een zeil er over heen spannen,goed strak!en dan nog een frame er extra overheen. Ik wil een groot geheel maken en dan in 2 stukken delen, en deel voor de paarden en een deel voor de kasten en andere spullen.

Zouden jullie ook deze gok durven te nemen?

Zo ziet mijn 'tent' er nu uit,na de laatste zware storm.

Afbeelding

Dat ziet er toch niet netjes uit.

http://i41.tinypic.com/6dsjkw.jpg

Ik heb dit wel in me eentje gebouwd,zonder een trapje bij te gebruiken.Het viel dus ook niet mee om het netjes te krijgen.

FB Groep Second Chance.


Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:52

Misschien is dit een opl? [VSW] Ervaringen gevraagd met schuilstal

Je kan de schuilstal eerst huren en als de gemeente er niet op reageert, overkopen. Moet hij alsnog afgebroken worden is hij verplaatsbaar (volgens de website althans)

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 16:56

Dat topic heb ik gezien,maar ik wil geen dure stal en huren wil ik liever niet.Wat als er wat kapot gaat aan de gehuurde stal? dan kan je dat zelf betalen uiteraard.Nee huren ben ik niet voor in,gewoon iets van mezelf.

FB Groep Second Chance.


chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:31

Maar je mag dus helemaal niks volgens hun? Zit je in het buiten gebied of niet? Ik heb laatst bij onze gemeente (waar de pony's staan) eens gezocht en daar mag ik in het buitengebied gewoon een simpel stalletje bouwen mits ik me aan een aantal voorwaarde hou. Via deze link kom je op onze gemeente en hun beleids stuk.. Ik kan van Ermelo niks terug vinden op hun site helaas maar misschien heb je er toch wat aan
http://www.valkenburg.nl/bestuur-en-org ... 16793.html

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:35

Zelf zou ik kijken naar een goedkope container te kopen en die te laten plaatsen, dan heb je niet alleen voor jou spullen een plek maar ook een schuilstal voor je paarden.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 17:38

Volgens mij zit ik nét op de grens van het buitengebied en valt het weiland er net binnen.
Maar voor deze gemeente zegt dat nix,ik had ook een weiland in het buiten gebied waar een stal opstond,al vanaf 1993.Opeens ging iemand er over klagen en de stal moest afgebroken worden.Kreeg officiële brieven met een eind datum dat de stal weg moest zijn,anders kreeg ik een dwangsom van duizenden euro's per dag.
Het schijnt dat als er niemand klaagt,de gemeente er niets van zegt blijkbaar?
De gemeente Ermelo is helemaal niet soepel en zijn erg streng w.b.t. regels.

Een container durf ik echt niet,ik weet zeker dat die binnen 1 week weg moet.
Kijk het moet wel een beetje bij de natuur passen,en hout past daar wel bij.

FB Groep Second Chance.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:51

Ik meende altijd dat je een schuilstal zonder bouwvergunning mocht plaatsen.
Zolang maar één van de vier wanden open geheel is.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 17:53

myk_en_shant schreef:
Ik meende altijd dat je een schuilstal zonder bouwvergunning mocht plaatsen.
Zolang maar één van de vier wanden open geheel is.


Was het maar waar! maar zo is het helaas niet.

FB Groep Second Chance.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:59

Vergunningen komen pas om de hoek kijken als je een bouwblok hebt. Geen bouwblok = niet bouwen, dat staat volkomen los van of je een vergunning nodig hebt áls je mag bouwen.

Ik zou kijken of je iets van wilgentenenschermen kunt bouwen. Probeer verse te krijgen, zodat ze gaan wortelen en uitlopen. Dan heb je een groene schuilstal, in ieder geval aan de buitenkant, en daar kunnen ze moeilijk bezwaar tegen maken. Daarbinnen zou je dan eea waterdicht kunnen maken in de hoop dat dat niet gezien wordt.

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:00

Wij hebben de buurt eerst gevraagd of ze problemen hadden met een trailer in de wei.
Om ons gehuurde weiland staan een aantal huizen namelijk. Die vonden het prima, eigenaar van het land vond het goed, maar wel op eigen risico.
Daarna hebben we er een afdak aangemaakt. Nooit klachten gehad. Vanaf de staart zie je ook alleen de trailer, het afdak niet.
Maar onze paarden staan er alleen van maart tm oktober. In de wintermaanden breken we de boel af.

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:03

Ik zou eens informeren hoe streng je gemeente is.
Ik zit in Belgie wat toch al befaamd is :P maar mijn gemeente onderneemt niets actiefs tegen niet-vergunde objecten zolang er niet geklaagd wordt door de buren. Als je een gemeente hebt die juist acteert als een soort Gestapo kun je natuurlijk wachten op problemen en veel kosten voor niets.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:11

Bij ons mag je wel een 'mobiele' schuilstal neerzetten Misschien kun je daar naar informeren..

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 18:13

__laura schreef:
Bij ons mag je wel een 'mobiele' schuilstal neerzetten Misschien kun je daar naar informeren..


Daar heb ik ook al over gesproken bij de gemeente,er mocht van hun niets op staan.Niet eens een aanhanger zeiden ze.

FB Groep Second Chance.

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:23


StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:28

nou als ze over dat schuurtje wat je nu hebt geen moeite doen, zou ik iets van hout er neer planten ziet er beter uit als wat er nu staat. want dat ziet er eerlijk gezegt gewoon niet uit.

misschien kun je ook iets via mp op de kop tikken qua materiaal.
zorg voor 4 stevige hoekpalen dan ben je al een heel eind.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:32

Maar wat ik niet snap, een aanhanger mag niet, maar die tent die er al jaren staat is geen probleem?
Gemeentes :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 18:55

Ja dat snap ik dus ook niet,het is geen gezicht die tent.En daarom wil ik de gok wagen en er iets van hout neer zetten.
Ik zweer,als ze dan opeens wél commentaar hebben,dan stap ik echt naar de media.
Gewoon om te laten zien dan dat een lelijk tentje jaren lang mag staan en een netjes gemaakt afdak niet.

FB Groep Second Chance.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:06

volgens mij staan er op marktplaats redelijk vaak gratis of voor heel weinig houten schuurtjes af te halen..likje verf erover en neerzetten, en als je het toch onverhoopt weer moet afbreken, heb je alleen het werk en geen tot nauwelijks kosten.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:15

Je bent overgeleverd aan de grillen van de gemeente in deze (in de zin van tolereren ze wat je neerzet). Je weet nooit waar ineens het protest vandaan komt, daar moet je gewoon op bedacht zijn, dus kan je iets relatief snel weer weghalen zonder professionele hulp, zodat je een evt. boete niet riskeert. Je kunt nog denken aan iets op wielen, dat kan ook een argument zijn -mobiel/verplaatsbaar, dus niet 'vast' op de plek-. En het netjes houden eromheen is zowiezo belangrijk. De tip van wilgenschermen vind ik wel een hele goede, zou ik zeker overwegen. Daar kan je veel landelijk mee maken.

Edit: houd ook bij hoe lang je nu al je tent had staan (foto's, getuigen). Hoe langer getolereerd door de gemeente kan ook weer een argument zijn.
Laatst bijgewerkt door stefje op 18-11-13 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:15

Eenvoudig afdak en wat beplanting ervoor zodat het niet opvalt een laurier of zo kost niet veel en groeit hard.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 11:56

@stefje de tent staat er nu ongeveer 2 jaar,daarvoor stond er ook een soort van tent,maar dan alleen met dak en 1 zijkant,de rest was open.
Ik wil het 'hok' maken van stevige schuttingdelen die je makkelijk aan elkaar schroeft.Dit is ook snel weer afgebroken.Ik kan er wel planten of boompjes voor zetten,maar mijn paarden eten dat helemaal kaal.Ik had een mooie Blauwspar in de wei gezet,zodat ze in de winter toch eronder konden schuilen omdat die geen 'blad' verliest.Ze hebben hem helemaal kaal gevreten.

FB Groep Second Chance.

SJANNE_DARK
Berichten: 940
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:44

Hier mogen wij ook niets bouwen. Ons was verteld met het idee dat het af te breken is en dus niet verankerd is in de grond. Inmiddels 10 jaar pachten wij de grond al en de stal is elke keer verder uitgebouwd.

http://i10.photobucket.com/albums/a120/ ... 5973b0.jpg

achter de groene deur zadel kamer. Meerdere kasten en hebben zelfs stroom. Veel kabels aan moeten leggen maar toch

http://i10.photobucket.com/albums/a120/ ... 3cd9b6.jpg

1000 liter tank die het regen water opvangt door middel van dakgoten. Verder zie je achter de vos een schuin gedeelte. Hier staan kruiwagens, zaagsel en gereedschap. Nooit iets van gemeente gehoord. maar ja moet het afgebroken worden dan moet het. Maar staan er al 10 jaar.

Laat de lente en zomer maar komen!!
in veel topic kunnen veel spelfouten staan van mij. Mijn exusses daarvoor
maar ik heb dislectie. Hoop dat jullie daar rekening mee kunnen houden.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:46

sjanne let je op met wat je op internet zat wat waar zit? je weet maar nooit.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 17:28

StalNollie schreef:
sjanne let je op met wat je op internet zat wat waar zit? je weet maar nooit.


Idd. er zijn miss. ook bokkers die in/bij jou gemeente werken?

FB Groep Second Chance.

Karlee

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-08-13

Re: De gok toch maar nemen? [afdak/hok maken].

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:31

Gewoon doen, in Nederland krijg je altijd eerst een waarschuwing.. dus als het dan echt niet mag, kun je het nog altijd weghalen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, fdalebout, lovelance, Thami en 134 bezoekers