GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 11:57

Ik kon het niet echt vinden, maar ik vroeg me eens af, kun je die verende beugels van GPG of de Sprenger bow balance beugels ook gebruiken als je dressuur/recreatief rijdt?

Op de verpakking van de sprenger beugels staat namelijk een springpaard afgebeeld en op de site van GPG kan ik het ook niet helemaal goed terug vinden.

Mijn probleem is namelijk als volgt, als ik ga rijden, krijg ik na ongeveer een kwartier gigantisch last van mijn knieën, naast mijn knieschijf aan de buitenkant in dat 'geultje' naast je knieschijf zeg maar. Met als gevolg dat als ik eraf kom haast niet kan lopen, van 'stijfheid' en gewoon erg pijnlijke knieën. Dit heb ik op verschillende paarden en in verschillende zadels, maar vooral na lange stukken in stap.
Daarnaast heb ik de laatste tijd ook heel veel last van mijn onderrug na het rijden, dus ik dacht, wellicht bieden de verende beugels een verbetering. Maar nu zag ik dus al die springpaarden afgebeeld en kon ik me ook wel voorstellen dat die vering van de beugel de klap van de landing bij het springen opvangt, maar minder nut heeft voor dresuurruiters. Of heb ik dat mis?

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:04

Op stal rijden een aantal personen alleen dressuur en zij zweren bij de Sprenger bow balance beugels, zelfde geldt voor een vriendin van me. Het lijkt me dat je ze daar dus goed voor kunt gebruiken.

Biskwie
Berichten: 2310
Geregistreerd: 22-12-08

Re: GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:54

Geweldige beugels!! Ik kon niet meer zonder (rij nu niet meer). Zowel vanwege dat je fysiek gewoon veel minder belast wordt en dat echt merkt, maar dat ik veel minder vaak mn beugels verloor tijdens een abnormale sprong en dat ze stil afhangen dus dat je ze ook in no time weer terug had. En ze zijn veilig, je bent er zo uit als je valt. Nou ben ik een doorgewinterde springruiter, maar al mijn springpaarden liepen ook in de dressuurring. Met een dressuurzadel en bowbalance.... Je doet jezelf tekort om met andere beugels te rijden als je deze eenmaal gewend bent. En voor het oog hoef je het niet te laten, ik vindt ze niet lelijker dan normale beugels.

Biskwie
Berichten: 2310
Geregistreerd: 22-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:56

Jibbel schreef:
Maar nu zag ik dus al die springpaarden afgebeeld en kon ik me ook wel voorstellen dat die vering van de beugel de klap van de landing bij het springen opvangt, maar minder nut heeft voor dresuurruiters. Of heb ik dat mis?


De klap van de sprong heb je natuurlijk in de dressuur niet. Maar kijk eens naar de schokken van de draf die je wel iedere stap te verwerken krijgt en neem daarin ook eens de galop en overgangen mee?

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Re: GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:58

Ik gebruik mijn GPG beugels alleen maar voor recreatief rijden, kan niet meer zonder, merk wel degelijk verschil.

Je moet eerst een niemand zijn om iemand te kunnen worden.


hesterve

Berichten: 1923
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:05

ik heb ze (de GPG)een tijd voor dressuur gebruikt. Beviel best goed alleen toen ik een nieuw zadel had gewone beugels gaan gebruiken en dat ging toen ook goed met mn knieën. Als je in de buurt woont mag je de mijne best lenen om te kijken of t wat voor je is.

Kato Z2 + 11 pr229,5 pnt, Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 16:25

Thnx voor de reacties! Goed om te horen dat het voor dressuur toch ook wel zin heeft om ze te gebruiken en dat er positieve ervaringen mee zijn.

Hesterve, helaas zit je niet echt in de buurt, maar toch bedankt voor je aanbod!

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:39

Ik doe er ook alles mee, super fijn :j Dressuur, springen, buitenrijden etc. Heb de Bow balance niet meer, maar nu de 'neppe' van €40,- en merk geen verschil terwijl ik echt hele slechte knieën heb.

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Re: GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:14

Ik gebruik ze alleen maar voor de dressuur, heb een Fries die behoorlijk opgooit in de draf en dat is funest voor mijn knieën... Sinds de bow balance beugels geen last meer! Was het geld meer dan dubbel waard!

~ Tetsje v. Tilhouten Sport ~ B + 13, L1 + 13, L2 + 10, M1 + 11, M2 + 13, Z1 + 20, Z2 + 0~

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: GPG / sprenger bow balance beugels bij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:13

Ik zweer bij mijn GPG's. Ze hangen standaard aan mijn dressuurzadel en ik heb net een extra paar gekocht voor aan mijn springzadel, omdat ik geen zin had om constant te wisselen.
Naast de vering vind ik de antislip echt ideaal!

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:16

IK heb ook de bow balance waar ik alleen nog mee dressuur. ontlast je gewrichten,en zitten echt fijn.

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Elevien

Berichten: 943
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:24

Snoevie schreef:
IK heb ook de bow balance waar ik alleen nog mee dressuur. ontlast je gewrichten,en zitten echt fijn.

Hier hetzelfde :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Googlebot, Jadero, MyChoice, Plonspony, roosjenat, Tess__ en 16 bezoekers