Springlesje voor beginners

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 18:25

Ik ben zegmaar als de dood voor springen, maar ik wil het weer oppakken. Niet met mijn verzorgpaard, die kan niet springen (dont ask) en dus mocht ik een springlesje doen op paard van een vriendin. Dat paard is super nuchter en lief dus dat scheelt.

Eerst lukte het me al geen eens om hem in draf en galop te krijgen :') maar uiteindelijk ging het beter. Steeds in drap en galop balkjes gedaan totdat ik durfde te springen. 2x een kruisje gedaan en toen vond ik het genoeg, wilde niet teveel doen in 1x.

We hebben ook echt gewoon rondjes in galop/draf gedaan dat ik steeds in verlichte zit moet zitten, kan dat niet zo goed :')

Wilde gewoon dit even delen, graag geen commentaar want ik wéét dat het allemaal slecht eruitziet, maar daarom begon ik ook bij de basis en helemaal onderaan.

1. Even instappen en hij was zo lekker sloom xd
Afbeelding

2. Begonnen met balkjes in verlichte zit
Afbeelding

3. Nog keer balkjes, me hakken niet omlaag
Afbeelding

4. Eerste sprong in draf, hakken niet omlaag
Afbeelding

5. Eerste sprong in galop, ben hier blij met me hakken. Lijkt of ik aan teugels trek maar ik heb hier de manen vastgepakt om te voorkomen dat ik zou trekken.
Afbeelding

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:32

Zo slecht ziet het er helemaal niet uit hoor! Voor zover ik kan zien stoor je het paard nergens. Misschien is het een idee om de kruisjes vooraf te laten gaan van een drafbalkje (ruim 2 m vóór het kruisje) en een grondbalk voor het kruisje (2-3-cm ervoor) zelf te leggen?

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 08:13

Voor hoger had ik dat ook wel gedaan

Saaaash
Berichten: 1681
Geregistreerd: 16-07-10

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:18

Nou hartstikke gaaf dat je op het paard van je vriendin mocht. Dit is een goed begin toch? Volgende week weer!

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:29

Zo slecht ziet het er niet uit hoor!
En wat fijn dat je de topper van je vriendin mag lenen hij ziet er uit als een fijn leer paard!

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 14:58

Het is echt een goedzak :P Wel lui :')
Ik ga kijken of ik ooit nog een keertje mag springen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:11

Probeer wat minder te gaan staan met de verlichte zit en wat meer boven het zadel te blijven hangen zeg maar. Als het paard nu op de rem gaat vlieg je zo over zijn nek. Had je springles van je vriendin of van een echte instructeur? Wel lief dat je haar paard mag lenen.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 15:41

capopjekop schreef:
Probeer wat minder te gaan staan met de verlichte zit en wat meer boven het zadel te blijven hangen zeg maar. Als het paard nu op de rem gaat vlieg je zo over zijn nek. Had je springles van je vriendin of van een echte instructeur? Wel lief dat je haar paard mag lenen.


Oh, ja, ik kon tijdens het oefenen in voltes de verlichte zit wel goed maar dan tijdens een sprong ben je gespannen en dan doe je het fout :')

Gewoon van mijn vriendin. Haar paard is een echte springgek en weigert nooit dus dat durfde ik wel aan.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:46

Mss kun je eens aan haar vragen of je eens les mag volgen op haar paard van een echte springinstructeur? Ik heb in het verleden ook vaak springles gehad van verschillende mensen, maar het meest heb ik geleerd van een zeer ervaren springinstructeur. Hij heeft me ook echt van mijn angst af geholpen (bij een andere instructrice was ik zo bang dat ik moest huilen omdat ik over 40 cm moest :') bij de springinstructeur durfde ik op een gegeven moment ook lijntjes van 1,20 te springen met mijn pony van 136 en wedstrijden te starten)

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 15:53

capopjekop schreef:
Mss kun je eens aan haar vragen of je eens les mag volgen op haar paard van een echte springinstructeur? Ik heb in het verleden ook vaak springles gehad van verschillende mensen, maar het meest heb ik geleerd van een zeer ervaren springinstructeur. Hij heeft me ook echt van mijn angst af geholpen (bij een andere instructrice was ik zo bang dat ik moest huilen omdat ik over 40 cm moest :') bij de springinstructeur durfde ik op een gegeven moment ook lijntjes van 1,20 te springen met mijn pony van 136 en wedstrijden te starten)


Heb ik niet echt de behoefte voor. Ik vind haar heel aardig, geduldig en rustig en ik ben al super blij dat ze haar zondagmiddag voor mij vrij maakte. Springles van trainers, daar ben ik alleen maar door getraumatiseerd. (Bv letterlijk met paard en al eroverheen gesleept worden door trainer.)
Bovendien zou ik geen eens geld hebben voor springles. Heb nét genoeg geld voor dressuurlesjes.

troytroy

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:38

leuk zeg

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 23:28

Dankje :)

Anoniem

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:29

Ziet er lief en rustig uit hoor! Prima start om er vertrouwen in te krijgen zo met z'n tweetjes!

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:50

Vind het er niet storend uitzien hoor! Heb alleen maar respect dat je van je angst af wilt en er gewoon voor gaat! Succes verder en wat top dat je het paard van je vriendin mag gebruiken!

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Springlesje voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:10

Dankjullie :D

Misschien toch, over paar weekjes, eens kijken of ik haar weer zover kan krijgen :P