Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 20:46

Mijn mooie Jader die ik nu bijna (4 december) 2 jaar heb.
Afbeelding
Afbeelding


Hij is een kruising Arabier/new forest en komt uit Friesland, wat een lange rit was dat om hem op te halen!
Ik had een heerlijk landje voor hem gehuurd met stal; betonplaten laten neerleggen, zand gestort, slowfeeder gekocht, mestcontainer gekocht, nieuw veilig paardenhek gemaakt en er stond al een vriendje voor hem klaar; mijn lieve NMPRS hengstje Bento!

Afbeelding

Eenmaal bij mij thuis kwam ik erachter dat hij toch wat minder was beleerd dan werd gezegd; hij kon geen voetjes geven, had zadel nijd, voernijd, was best scheef in zijn lijf, deed dominant/chagrijnig, kon niet stilstaan want dan trok hij het touw kapot, wilde niet achter me lopen maar voor me, zijn rug zat 'vast' en hij had nog nooit een tandarts gezien :( arm paard... :(:)
Hier was dus werk aan de winkel! :P
Dit is een foto van Jader in de eerste maand bij mij.
Afbeelding

Nu zijn we dus 2 jaar verder; osteopaat geweest, tandarts, Parelli lessen,en we hebben veel geoefend en geleerd van elkaar, ik ben nog lang niet uitgeleerd maar weet wel dat als ik een 'makkelijke' pony had gehad ik nooit zoveeeel had geleerd als nu. :j
Afbeelding
Afbeelding

We hebben samen gezwommen, gesprongen, op instructiekamp geweest, op vakantie naar de Veluwe geweest en heeeel veel buitenritten gemaakt zonder zadel. Dit omdat er gewoonweg geen goed passend zadel te vinden was; Van Rijs is 2 x geweest, Divoza is geweest en m'n Boomloze zadel ging schuiven (maar denk nu dat dat komt omdat wellicht m'n pommel te groot was :P) Nu net 4 maanden geleden een maatzadel van Massimo Trail laten maken. Dat past...eindelijk :D _/-\o_

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb om hem gelachen, gehuild, trots gevoeld, klunzig gevoeld, zekerder geworden en heeel veeel liefde voor hem zit in m'n lijf
Afbeelding
Afbeelding

Helaas krijg ik toch het gevoel; ondanks de vorderingen, dat Jader gelukkiger zou zijn met iemand die elke dag met hem rijdt; die hem meer kan helpen om zijn scheefheid uit zijn lijf te krijgen, iemand die de financiën en een bak ter beschikking heeft om goed met hem aan de slag te kunnen. Ik heb geen bak, niet de financiën om elke week te lessen en ben een gewone recreatie ruiter die graag zonder zadel wat rond hobbelt door het bos, een sprongetje doet, het water ingaat; kortom vooral lol met je knol /3

Afbeelding
Afbeelding

Na een paar weken geleden ongelukkig ten val te zijn gekomen, nadat meneer in galop schrok van een vogel tijdens onze zadelloze buitenrit en besloot te bokken #) , is mijn arm gelukkig weer uit het gips maar mag ik de komende 3 weken niet rijden.. :(
Dit heeft me doen nadenken... mag ik Jader houden voor mijn eigen geluk of moet ik toch kiezen voor zijn geluk? Dan kom ik toch uit op Jader's geluk.. ;(
En dat is een baasje dat goed in balans zit, graag elke dag met hem gericht kan werken, hem kan trainen die scheefheid te verminderen...maar die natuurlijk ook houdt van LOL met je KNOL *\o/* en lekker springen in de natuur want dat vindt hij SUPER :D en natuurlijk iemand die hem noooit verkoopt..of anders terug aan mij :)

Afbeelding
Afbeelding

Dus dacht ik 'kom, laat ik eens een advertentie op bokt zetten' met de gedachte dat er niet snel iemand zal reageren...totdat ik net een mail krijg dat er iemand is geïnteresseerd. *SLIK*
Ze komt woensdag kennis maken en de zenuwen gieren nu al door m'n lijf; niet dat ik hem wegdoe aan de eerste de beste maar gewoon het idee dat hij misschien straks niet meer bij mij is.... %) Wat is dit moeilijk zeg... |o

Lieve Jader, voorlopig ben je nog bij mij en ik hou van je.... * de tranen lopen nu en ik vind dit zo lastig ... *
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 17-11-13 22:42, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Foto's netjes neergezet.

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!


Anoniem

Re: Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:48

Ah wat een mooi verhaal! Ik hoop echt voor je dat hij een geweldig thuis krijgt! Echt een leuke pony. Snap dat je verdrietig bent! Succes met je zoektocht en sterkte met de verkoop. :(:)

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 20:49

Dankje :) Vind het verschrikkelijk lastig :S

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:50

Nogmaals veel sterkte, hoop dat hij een lief huisje vindt waar je hem nog kunt opzoeken!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-13 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

anneroxanne
Berichten: 150
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: in Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:51

wat een leuke pony, het plezier straalt er vanaf. heel veel sterkte met de verkoop, hopelijk vind je een leuk nieuw baasje voor hem :(:)

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:53

Och meis, wat zal dat moeilijk worden :(:)
je hoeft (sterker nog; je bent verplicht aan Jader en aan jezelf :j ) om een goed baasje voor hem te vinden!!
Dat is misschien deze, maar misschien ook niet! Neem er de tijd voor, hij hoeft niet binnen een week weg volgens mij.
Heel veel sterkte.

Cynthia82

Berichten: 9285
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:56

Lief vriendinnetje van me! Je weet hoe ik erover denk: Ik heb diep respect voor jouw doorzettingsvermogen met Jader! Het is een knappe en lieve pony, maar als jullie elkaar niet gelukkig kunnen maken, is het inderdaad eerlijker naar hem (en zeer zeker ook naar jezelf!) om in alle rust een baasje voor hemte zoeken met wie het beter klikt. Iemand die verder met hem kan komen dan jij.
Het ligt niet aan jou, jij hebt alles gedaan wat in je macht ligt om een team te worden. Soms lukt dat helaas niet.

Neem je tijd, neem geen overhaaste beslissingen en je weet me te vinden als je me nodig hebt!

Dikke knuffel!

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 20:58

Dankje Lizzy en AnneRoxanne :) hij hoeft zeker niet snel weg; al blijft hij nog een jaar :D Hij gaat alleen naar een top baasje die hem ook de mogelijkheid geeft tot de hele dag te bewegen zoals nu; dus geen stal opsluiting voor hem :)en ondertussen werken we gewoon samen verder...

Lieve Cynthia; dankje voor je lieve berichtje en ik kom zeker binnenkort met je kletsen over m'n poown, hart luchten is wel zo prettig ja :j Knuffel terug!

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

Friesfanaat

Berichten: 1331
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:02

Heel veel sterkte, ik vind het een moedig besluit van je dat je voor het belang van je paardebeest kiest!

:(:)

Julia ´fan Melman´ Tymen 503 x Wimer 461 - 04-05-2019
Meiske ´fan Melman´ Eise 489 x Wimer 461 - 06-03-2020


~ No Fear, Life's Better Than You Obviously Thought ♡ ~

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:02

Wat goed van je dat je ook denkt aan het geluk van jou paard ! Ik hoop voor je dat je een leuk en lief baasje voor hem mag vinden !!

no hay mas dios que dios

veronique6
Berichten: 0
Geregistreerd: 20-05-13

Re: Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:34

Leuke foto's! Veel gedaan al afgelopen twee jaar moeilijke, maar helaas nodige beslissing voor jullie allebei. Sterkte! Hoe laat komt ze woensdag? Kan er wel bij zijn? Slaap lekker xxx

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:40

Mooi verhaal
moet er ook even van slikken doet me denken aan mijn paardje toen ik haar bijna weg moest doen toen ons verteld werd dat ze waarschijnlijk niet beter zou worden :(

maralou

Berichten: 89
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:40

Mooie foto's en een dapper en eerlijk besluit. Sterkte!

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 22:51

Dank jullie voor jullie reacties, dat is een fijn gevoel :)

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:43

Ik weet precies hoe je je voelt, heb mijn maatje ook moeten verkopen! Heel veel sterkte. Hou de gedachte dat het voor hem beter is goed in je achterhoofd!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...


Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:12

Ik ken jullie van de instructieweek, jullie zijn leuk samen. Jader is absoluut niet de makkelijkste, maar wel een pony waar je veel vertrouwen in hebt. Hij zou wat meer respect voor je mogen hebben.
Alleen, wat zoek jij in een paard/pony? Wat zou er aan Jader verbeterd/veranderd moeten worden om perfect voor jou te zijn? Of wat zou jij moeten veranderen om perfect voor Jader te zijn?
Ik weet hoeveel je van hem houd, ik hoop dat je geen spijt krijgt.
Knuffel van mij...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alicegohome en 20 bezoekers