[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:24

You go girl! Ponypower op z'n best! 8-)
Evita begon tegen het einde ook ineens met der kop te schudden, malloot.
Heeft er nu nog nooit gedaan. :') :=
Straks moet ik nog met een vliegennetje starten? >;)

Nicole

Berichten: 8144
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:28

__Astrid schreef:
You go girl! Ponypower op z'n best! 8-)
Evita begon tegen het einde ook ineens met der kop te schudden, malloot.
Heeft er nu nog nooit gedaan. :') :=
Straks moet ik nog met een vliegennetje starten? >;)


Is dat niet gewoon dat ze wat gaat pesten? Het lijkt me op dit moment niet echt vliegenweer :P
Vliegennetjes binnen vind ik altijd zo apart staan :P

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:29

mwah ik dacht dat ze dat vorige keer al geleerd had toen ze ook al zo'n k*topmerking maakte (ik denk dat ze mij gewoon niet mag ondanks dat ik haar niet eens echt ken. Ik ken haar van naam maar that's it.) en toen liep Sam ook hogere punten dan haar paard... En eigenlijk, al zou ie 50% lopen.Ik betaal ook inschrijvinsgeld, waarom zou ik er niet mogen rijden met 'm! :+
Alleen al om die reden vind'k dat zo'n opmerking van niks... Mja eigenlijk mag ik me er niet druk om maken! Maar als ze neerbuigend wil doen, doet ze dat maar over mij, niet over Sam.. (niet dat ik denk dat Sam er veel last van heeft maar goed, het gaat om het principe! Je wrok t.o.v een persoon uitwerken op een paard op eender welke manier is gewoon stom! Neem het tot het extreme en je hebt die drie jarige hengst in Zutendaal.. (gezien die eigenaar ook al aan wraak dach., laat duidelijk zijn dat dit gewoon de uitleg is waarom ik zo principieel ben hierin, ik wil niet zeggen dat deze ruiter dergelijke dingen zou doen!)

Nicole: Nee Sam is zeker geen trapzak! :') Heb al zo vaak gelachen met dat beest... En zo druk als ie voor de 2e proef was, zo kalm was ie voor de 1e (terwijl hij dan toch net aan komt en je zou denken dat ie heter zou zijn?) ... Toen stond ie haast te maffen... _O-

Lisanne; jep, Sam komt van Shanna (enfin was half in het bezit van Shan en half in bezit van Ellis hier op bokt als ik het goed heb)
Ah Stiekem vind ik dat wel leuk maar niet "om de grote er af te rijden" maar omdat ik heel bewonderend heb staan kijken naar veel combinaties in mijn proef en dacht "als ik Sam toch eens zo door de baan zou kunnen laten gaan..." want ik ben éigenlijk best onzeker over mijn kunnen als ruiter... En dan is het gewoon heerlijk motiverend om te merken dat een jury toch waardeerd wat je doet op je paard... :o Eigenlijk zou ik die pluimen in mijn kont niet nodig moeten hebben natuurlijk maar als ik een dag heb dat ik me niet goed voel kan ik hier wel even aan terug denken en denken "we kúnnen het wel!" :j
Sam heeft in de zomer trouwens zo'n kapje op om de vliegen rond zijn oren uit te houden. Dat werkt wel. :) (is ie erg gevoelig voor nl.) maar in de winter is dat niet nodig... (mag ook niet in Belgie)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:39

Gefeliciteerd Ayasha!! Dat vind ik ook altijd het leukste van winnen. De mensen die dan zo'n stomme opmerking hebben gemaakt wat kom jij hier doen met je pony, er gewoon dik afrijden haha! Vrijdag kreeg ik trouwens wel leuke opmerkingen en de vraag is het een arabiertje? De jury zei zelfs je hebt een leuke aansprekende pony. Achter mijn rug om zullen er zeker ook wel neerbuigende opmerkingen zijn geweest maar die krijg je met een ander ras ook of een lelijk paard oid ook. Afgunst noemen we het maar :Y)

Ik heb ook alleen maar merries en rijd ook heel graag met hengsten. Het makkelijke van merries vind ik dan weer die kan je tenminste gewoon samen laden, hoeft niet telkens rekening te houden als er andere paarden in de buurt komen etc. Hun hormoon wisselingen neem ik maar voor lief. Ik weet hoe ze zich dan voelen op die momenten haha ;) Een ruin heb ik nog nooit gehad, puur omdat het mij niet aantrekt :)

Ayasha, hoe zit het nou precies met vliegennetjes in Belgie? Ik heb namelijk best vaak bijv. binnen moeten losrijden of de proef binnen moeten starten en had dan ook een vliegennetje op. Is de regel anders seizoensgebonden en over welke datum gaat dit?

Lazize Arabians / Arabian Horse Weekend
[color=#FF0040]...and from the desert rose a mirage of beauty, The Arabian Horse

Nicole

Berichten: 8144
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:45

Paroeska schreef:
Gefeliciteerd Ayasha!! Dat vind ik ook altijd het leukste van winnen. De mensen die dan zo'n stomme opmerking hebben gemaakt wat kom jij hier doen met je pony, er gewoon dik afrijden haha! Vrijdag kreeg ik trouwens wel leuke opmerkingen en de vraag is het een arabiertje? De jury zei zelfs je hebt een leuke aansprekende pony. Achter mijn rug om zullen er zeker ook wel neerbuigende opmerkingen zijn geweest maar die krijg je met een ander ras ook of een lelijk paard oid ook. Afgunst noemen we het maar :Y)

Ik heb ook alleen maar merries en rijd ook heel graag met hengsten. Het makkelijke van merries vind ik dan weer die kan je tenminste gewoon samen laden, hoeft niet telkens rekening te houden als er andere paarden in de buurt komen etc. Hun hormoon wisselingen neem ik maar voor lief. Ik weet hoe ze zich dan voelen op die momenten haha ;) Een ruin heb ik nog nooit gehad, puur omdat het mij niet aantrekt :)


Laden met een ander valt met die van mij heel erg mee zelfs! Hij staat geregeld met een ander op de trailer, beide gewoon wat korter en is niks aan de hand is ook puur opvoeden ze weten gewoon dat ze niet gaan mogen kloten :)

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:48

Gefeliciteerd ayasha! :)

Ik pleur mijn hengst gewoon naast een ander op de trailer hoor. Toen ik net een nieuwe merrie had zijn we met beide op buitenrit geweest. Ze was zo hengstig als de pest :') beide kort vastzetten en gewoon goed doorrijden :'). Hij gedraagt zich maar :)

Wel altijd eerst de hengst op de trailer zetten. Ik maak het anders wel erg verleidelijk voor hem als hij achterop een merrrie kont komt lopen en er dan tóch langs moet. Het blijft een dekhengst en in t dekseizoen, hoe braaf hij ook is, ga ik hem dan denk ik niet op andere gedachten kunnen brengen.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:50

Nou dames ik lees dadelijk even alles bij :D

Maar zal mijn avontuurtje van gister ook maar weer vertellen, ben dus op wedstrijd geweest met michelle.
Ravelli was super braaf met opzadelen alles erom heen met inrijden beetje terughoudend maar al gauw was dat voorbij en liep die echt heerlijk daar :D Nou toen we de ring in moesten gingen weer alle knoppen bij hem op en hij sprong van links naar rechts. heb de tips van Annash beetje meegenomen door volte 10 meter te gaan rijden maar echt alles zat zo vast zijn nek en zijn lijf dat de buiging echt verschrikkelijk ging, en hij gewoon tegendraads is. Naar mate we de proef reden ging het iets beter maar binnenkomen had ik dus al een 5 omdat hij alle hekjes nog eng vond. had dus ook 174 punten en bij de 2e proef ging echtt stuk beter maar ging die weer te diep lopen en had daar ook 174 punten...
Laatst bijgewerkt door lieskehh op 18-11-13 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ravelli my dear, my dream, my everything :+: B+11 L1+14 L2+11 M1+15 M2+13 Z1+16 Z2+27 ZZ Licht + 12 ZZ Zwaar + 15 PSG- 62%
[ITP] Ravelli Z1 fotoshoot made by Mariska Musch fotografie*

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:50

Neerbuigende opmerkingen krijg je altijd wel denk ik... Zo hoorde ik diezelfde ruiter over een andere ruiter die aan het longeren was (goed, ik vond dat ook niet leuk, de bak was al kleiner dan 20*40, het was druk en zij palmde ook nog eens meer dan de helft in met haar paard want niet eens mag eigenlijk in de winter.) zeggen "als je niet eens ruiter genoeg bent om op je paard te kruipen blijf dan thuis" waarop ik nog gezegd heb "makkelijk oordelen als je er niet op hoeft he. ;)"
Maar het was misschien bij nader in zien toch niks persoonlijks dan... _O- Ze had misschien gewoon een slecht humeur. _O-


Van die oortjes mogen enkel in de zomercompetitie (April - oktober meen ik) indoor of outdoor maakt dan niet uit. In de zomercompetitie mag het van de kempische/vlp. Hoe het met LRV zit weet ik niet. Netjes (neus en ogen) mogen trouwens niet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-11-13 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:51

Hoe heb jij dat geleerd en ook met een merrie? Mijn 3-jarige hengst komt deze of volgende week naar huis en ik zou hem dus heel graag samen met een merrie mee op wedstrijd willen nemen. We hebben wel een hengstenrek in de trailer (voor mijn merrie die buurvrouw altijd lastig valt :o ) en ik had al bedacht om hier iets van een hoes oid omheen te maken. Wij zetten de paarden voorin de trailer vast zeg maar zodat ze nog hooi kunnen eten, daarom hebben ze nog best veel ruimte. Ze staan niet aan de zijkant vast of tussen 2 touwen.
Zijn jullie er de eerste keren ook bij blijven staan tijdens de rit?

Lazize Arabians / Arabian Horse Weekend
[color=#FF0040]...and from the desert rose a mirage of beauty, The Arabian Horse

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:54

Gewoon eerst hengst erop, kort vastzetten. Merrie ernaast, kort vastzetten (ze moeten niet kunnen neuzen) en rijden maar. Laat dat hooi maar mooi even wezen en zet ze aan de zijkant vast.
Als ze naast elkaar op stal kunnen maakt dat het wat makkelijker op de trailer.

Ik heb geen hengstenrek overigens.

Absoluut niet in de trailer gaan staan!
Laatst bijgewerkt door cp112 op 18-11-13 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.


Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:54

Hier in NL is het verboden om te longeren in de losrijbak. Gelukkig, dat is echt levensgevaarlijk!

Volgens mij rijd ik volgens de VLP regels en het seizoen loopt gelukkig ook van april - oktober. Kwam er ook al achter dat alleen witte dekjes mogen. Hier in NL rijd ik wel eens met een donkerblauw of zwart dekje.

Bedankt voor de tip cp112. Dat word dus maar gewoon een kwestie van proberen en thuis al goed opvoeden.

Lazize Arabians / Arabian Horse Weekend
[color=#FF0040]...and from the desert rose a mirage of beauty, The Arabian Horse

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:55

Heb mn reactie nog even uitgebreid boven je :j

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:56

Ik zou er nooit bij blijven staan op de trailer... Levensgevaarlijk..

Paroeska; vlp mag idd een wit dek. :) (enfin creme mag ook maar wit of beige dus, geen zwart/grijs)
Hier mag et normaal ook niet maar dan nog kan je dat op een fatsoenlijke manier zeggen ook.. :o Je hoeft iemand niet meteen te gaan uitschelden.. Was een "nieuwe" ruiter. (ik kende haar naam iig niet van vorig seizoen dus ze kan nog niet veel mee gereden hebben bij ons) dus kan best zijn dat ze het gewoon niet wist...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Nicole

Berichten: 8144
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:58

Paroeska schreef:
Hoe heb jij dat geleerd en ook met een merrie? Mijn 3-jarige hengst komt deze of volgende week naar huis en ik zou hem dus heel graag samen met een merrie mee op wedstrijd willen nemen. We hebben wel een hengstenrek in de trailer (voor mijn merrie die buurvrouw altijd lastig valt :o ) en ik had al bedacht om hier iets van een hoes oid omheen te maken. Wij zetten de paarden voorin de trailer vast zeg maar zodat ze nog hooi kunnen eten, daarom hebben ze nog best veel ruimte. Ze staan niet aan de zijkant vast of tussen 2 touwen.
Zijn jullie er de eerste keren ook bij blijven staan tijdens de rit?


Nee niet bij blijven staan *hebben ook camera*, we hebben vaak gewandeld met andere paard gewoon naast hem en hij als leid paard erop rijdend en andere paard aan halster en touw. Wij leren ze hier dat ze alleen mogen springen/dekken met hengstenbit en daarbij horende hoofdstel hebben ze halster of normale hoofdstel in mogen ze dit onder geen enkele beding. Je dier hoort ook respect voor je te hebben en weten wanneer jij zegt dat het niet mag dit te moeten accepteren anders heeft ie nog gewoon lak aan je. Hengsten rek is alleen maar + puntje als je dat hebt. Maar als inderdaad op stal gewoon kan moet ook op trailer kunnen maar hij moet wel weten dat hij niks mag doen. Ligt er ook nog aan hoe erg hengst hij natuurlijk is :)

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:05

Dat klopt Ayasha... het waren waarschijnlijk de zenuwen haha ;)

We hebben gelukkig ook een camera. Dan gaan we het op die manier oefenen. Ik heb geen idee hoe hengst hij is. Waar hij nu staat zeggen ze dat hij totaal niet hengst is dus dat hoop ik maar. Het zal geen dekhengst worden de komende jaren, eerst maar eens kijken wat voor kwaliteit hij heeft. Mocht hij echt vervelend worden heb ik al besloten om hem te castreren. Bij mijn veulens die de eerste keer op de trailer gingen bleef ik er trouwens altijd bij staan :o

Lazize Arabians / Arabian Horse Weekend
[color=#FF0040]...and from the desert rose a mirage of beauty, The Arabian Horse

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:14

Nicole schreef:
__Astrid schreef:
You go girl! Ponypower op z'n best! 8-)
Evita begon tegen het einde ook ineens met der kop te schudden, malloot.
Heeft er nu nog nooit gedaan. :') :=
Straks moet ik nog met een vliegennetje starten? >;)


Is dat niet gewoon dat ze wat gaat pesten? Het lijkt me op dit moment niet echt vliegenweer :P
Vliegennetjes binnen vind ik altijd zo apart staan :P

Nee was echt alsof ze ergens last van had aan haar oren. :=
Zal de proef vanavond proberen online zetten, dan zul je t zien.

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:14

Wij hadden ook altijd de jonge hengsten bij de merries op de trailer, inderdaad een kwestie van opvoeding, oftewel respect en gehoorzaamheid, en kort vastzetten.

Oornetjes zijn er niet alleen voor de vliegen trouwens he... Ik rijd er in de zomer ook mee, maar dat is meer vanwege het dempen van geluid. Pony is anders ontzettend snel afgeleid en meent veel sneller dat iets eng is, met een oornetje is dat zo goed als verholpen. Ik dacht dat het in Nederland niet meer indoor mocht, sowieso bij het springen niet, maar zag vorige week nog zat mensen rijden met een oornetje dus nou weet ik het niet meer zo zeker. :+


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:22

Hoeveel inch hebben jullie trouwens op je pony liggen qua zadel?
Zadelmaker raadt 17inch aan nu, maar ik twijfel of ik daar wel in pas. :=
Heb nu vrij kleine 18 inch en had al eens een 17,5 inch wintec en die zat goed...
Maar 17inch? Zou dat passen met broekmaat 38?
Mag evt via PB dat we niet teveel offtopic gaan. ;)

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:24

Ik heb een 17,5 inch op Jou-Jou liggen


Iedereen een Connemara!!


.

Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:31

Ik heb 2 zadels voor de mijne en beide zijn 17,5", groter zou ik zo wie zo niet doen. Kleiner past mijn derrière niet in.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:33

Ik heb op mijn pony een 17 inch omdat langer niet past op haar korte rug.
Broekmaat 38 past daar hier wel in. Maar groter moet het niet worden.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:43

Ik heb zelf 17.5 inch wel nodig. Maar paardlief heeft maar 42 cm ruimte :/ ben zoekende naar een passend zadel.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:06

Ik heb nu een 17 inch! :j
Bovendien is het ene zadel niet het andere zadel niet en moet je gewoon kijken naar het type :j!
Ik vind juist dat hey erg mooi staat een oornetje, maar het ligt ook aan je pony :)

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:20

Een 17,5 inch heb ik al gevonden en makkelijk om op te gaan halen.
17 inch is ook dichtbij, als ze reageren ten minste. :P
Hoop echt dat t past, want er is echt weinig op de markt van hetgeen ik wil... :=

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:22

Ik heb een 15 inch erop liggen :')
en op mijn grotere pony een 17 inch, voor mij zou het kleiner mogen, maar mijn zusje moet er ook op kunnen. En het is wel zo fijn om ook eens een vriendin mee uit rijden te kunnen nemen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun en 11 bezoekers