Hoe maak ik het haar duidelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 23:38

Hallo,

Pfft, had gehoopt dit bericht nooit te hoeven typen, maar ik ben ten einde raad met mijn huisgenootje -O-
We wonen samen in een appartementje, en hebben in totaal op het moment even 5 katten (twee van mij, hadden we al, twee logees, en zij nam er eentje bij voor zichzelf)

Daar begon het allemaal mee, met dat katje voor zichzelf. Katje werd opgehaald, tuurlijk...het had vlooien. Meteen gewassen met vlooienshampoo (ze was nog te jong voor druppels)
Leek allemaal goed te gaan, en de andere katten ook meteen preventief behandeld.
Vervolgens werd haar slaapkamer, waar haar katje steeds snachts verblijft, een derde wereldoorlog qua rotzooi. Prima omgeving voor vlooien om in te overleven...prooien die elke nacht er zijn, ze kunnen meereizen naar de woonkamer en daar de andere katten te grazen nemen.

Ik ben druk bezig mijn kamer netjes, en op die manier zo vlo vrij mogelijk te houden. Om de dag stofzuigen, dweil komt er wekelijks aan te pas, en ik probeer mijn katten zo goed mogelijk bij te houden (al merk ik dat dit vrij lastig begint te worden)

Ik heb haar al verteld dat ze haar kamer moet opruimen, dat haar katje ziek word, bloedarmoede begint te krijgen, slomer word etc. Gisteren heb ik haar weer ingesprayed met vlooienmiddel...en zojuist heb ik haar met haar kop vol vlooien aangetroffen -O-

Mijn vriendin riep haar dat ze NU haar katje moest gaan wassen, ivm de vele aanwezige vlooien die we nu zagen. ''Ja, straks!'' kregen we als antwoord. Ik was er flink klaar mee, want dit was al de zoveelste keer. Ik heb het katje gepakt, vlooienshampoo erbij gepakt, en hopsa, weer gewassen. De spray werkte duidelijk niet, en de vele vlooien kropen gewoon omhoog om dit te ontwijken. Ik heb meer dan 50 vlooien weggespoeld/gewassen, en tijdens het afdrogen nog weer verder geplukt

Afbeelding

Ik heb al gezegd; Als je het niet aan kan, doe haar dan weg (ik kan mijn twee onderhouden, de logees worden natuurlijk vergoed door de eigenaar zelf, maar ik kan niet extra vlooienmiddel/dierenartsbezoek betalen voor haar. Daarbij, het is háár kat)
Als het zo door gaat, kunnen we een gat voor haar graven, etc.
Ik dring niet tot haar door, en ze geeft haar geld lukraak uit (maar duidelijk aan foute dingen...we hebben dit katje nu al sinds juli en sindsdien ook al vlooien)
Ik word er zelf nu knettergek van. Mijn vriendin en ik worden gebeten, mijn eigen katten hebben vlooien, en haar katje heeft er duidelijk last van.
Zijzelf; het kan haar niks schelen. Ze lacht er om en maakt er grapjes over.

Hoe kan ik het nu in hemelsnaam nog duidelijker maken? -O- Iemand tips?

Nienke15

Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:57

Wat een jeuk zul jij hebben :oo vlooienbeten jeuken zo verschrikkelijk..

Lastig.. Ik weet wel manieren om de vlooien weg te krijgen (of in elk geval veel minder te laten worden) maar hoe maak je dat zoiemand duidelijk...

Wij sprayen regelmatig het hele huis in met vlooienspray, de katten krijgen druppen en we kammen ze af en toe (met een bak water met zeepsop ernaast, als je al het haar + vlooien wat je eruit kamt daarin doet verdrinken de vlooien :+ ) .

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:02

Alleen de katten ontvlooien heeft geen zin, bij zo een vlooienplaag.
Een groot deel van de vlooien zit niet op de kat, maar op het bankstel, vloer etc.
Toen ik hier kwam wonen, was er ook een vlooienplaag dankzij de vorige bewoners.
Maar je moet minimaal 2 x ook het hele huis spuiten met vlooienspul, vooral alle kiertjes in de vloer, stoffen bankstel etc.
Juist niet dweilen een tijdje, op dat vocht leven vlooien juist goed op. :D
Ik heb toen Stronghold gebruikt voor het huis (had al van alles geprobeerd, maar kwam niet van die vlooien af).
En met dat middel was het daarna helemaal over!
Laat je huisgenootje delen in de kosten, dat jij desnoods alles sprayt, dan weet je zeker dat het goed gedaan wordt.

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 00:08

zeker, de jeuk is vervelend aanwezig. af en toe voel je het zelfs -O-
omgevingsspray is al in huis. durf alleen niet te sprayen in haar kamer, omdat ik bang ben dat het geen zin heeft met die troep in haar kamer. heb eerder het idee dat ik ze er resistent mee maak. haar kamer is zo'n troep dat ze overal kunnen schuilen tegen het spul. zeg ik haar dat ze dr kamer moet opruimen hiervoor, dan heeft ze te weinig tijd (terwijl ze wel tijd heeft voor de playstation, en nu bijvoorbeeld gewoon relaxed op de bank zit)

dat dweilen zal ik dan even laten rusten :D

kosten delen...van een kale kip kun je niet plukken. ze zegt om de haverklap blut te
zijn :(
Laatst bijgewerkt door Tigress op 18-11-13 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:11

Andere kamergenoot zoeken? Ik persoonlijk zou niet met zo'n persoon in een huis willen wonen.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:12

misschien helpt de vriendelijke methode, doorvragen werkt vraagt averechts. Op een dag dat ze in een goede bui is zou je kunnen voorstellen om samen op te ruimen en vervolgens samen een vlooienbestrijdings-offensief te beginnen met spray etc?

Succes iig

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:14

Je hebt toch een huisbaas hij wie je dit probleem kunt neerleggen of niet?

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:17

Bij "luizwansen" helpt de vriendelijke manier niet. Die moet je een gigantische schop onder de reet verkopen anders doen ze niks. En als het dan ook nog over de welzijn van een dier gaat, je huisgenoot en diens huisdieren, nou.. dan weet ik het wel.

En waar ik de wijsheid vandaan haal? Ik ben beroeps luizwans.

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 14:22

Iedereen, thanks voor de tips so far. Aangezien wij niet op kamers leven, maar echt in een appartementje, is het denk ik eerder een probleem van mij en mijn huisgenootje dan van de huisbaas. Zij is mijn ex-schoonzusje (relatie tussen haar en mijn broer is net over :'))

Een gigantische schop onder de kont...wil ik érg graag, maar om een of andere reden lukt/durf ik het niet/ Misschien te bang dat ik te afhankelijk van haar ben? Ik weet het niet, maar moet het zeker inderdaad gaan doen! Moet eens op mijn strepen gaan staan.

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:34

Kijk goed welk vlooien middel je gebruikt! Van sommige is de werkzame stof niet meer voldoende werkend. Een goede hygiene en een strikt vlooienbeleid kan een plaag verhelpen. Dat betekend dat je daar actief in moet zijn, maar dat je ook moet investeren in degelijke ontvlooiing. Vaak kan je beter even langs je dierenarts daarvoor ipv een dierenwinkel. En houd er rekening mee dat als je alles strikt opvolgt dat het nog wel zeker 2-3 maanden kan duren voordat je ervan af bent.

Je kan vlooienmiddel gebruiken van advantage, bolfo gold of anders de stronghold. Deze moet je strikt om de 3-4 weken gebruiken voor iedere kat. Na het geven kan je zo'n leeg pipetje open knippen en in de stofzuiger (zak) doen zodat daar ook vlooien gedood worden. Verder omgevingsspray zoals bijv. De indoor x.

Vind je pipetjes te veel gedoe, dan kan je evt een vlooienband omdoen. En dan geen goedkope van de supermarkt maar bijv. Seresto. Deze zijn ong €30 per stuk maar werken 6-8 maanden en zijn veilig in gebruik. Hiermee bespaar je al snel aan aantal pipetjes per kat.

Succes!

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 14:38

ik gebruik inderdaad de bolfo gold, deze werd mij aangeraden. En dank voor de tip! mijn vriendin vertelde mij al over een stukje vlooienband in de stofzuigerzak
Er werd mij verteld op school dat de vlooienbanden maar lokaal werken. Ik weet niet of dit in de loop der jaren al is veranderd?
Ik heb de omgevingsspray van Exil. Deze zou ook erg goed zijn. Maar ja, dat durf ik dus niet volledig te spuiten. Ik ben bang dat als ik mijn kamer, badkamer, woonkamer, keuken en hal doe, en haar slaapkamer niet, ik niks oplos. Maar haar kamer is dus zo'n rommel dat ik daar niet durf te spuiten ivm resistentie opbouwen van de vlooien, omdat ze overal kunnen schuilen, en het spul dus niet overal even goed kan werken :c

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:45

ik begrijp niet dat ze zelf de ernst van de situatie inziet ......... laat haar dit topic maar eens lezen zou ik zeggen

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 14:52

jiperdepip schreef:
ik begrijp niet dat ze zelf de ernst van de situatie inziet ......... laat haar dit topic maar eens lezen zou ik zeggen

Ik heb haar de dingen in dit topic al meerdere keren gezegd, maar helaas...ze blijft de ernst er niet van inzien.
Zij word niet gebeten, dus wij stellen ons blijkbaar aan. Ik kijk nu bijvoorbeeld naar mijn arm die vol zit met rode bultjes van de vlooien. Maar ja, daar heeft zij geen boodschap aan, want zij heeft nergens last van -O-
Ik ben al aan het kijken naar een ander huisje met mijn vriendin. Hoe eerder we daar weg zijn, hoe beter. Zeker als zij zich niet denkt te hoeven aanpassen.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:52

Benfan schreef:
Bij "luizwansen" helpt de vriendelijke manier niet. Die moet je een gigantische schop onder de reet verkopen anders doen ze niks. En als het dan ook nog over de welzijn van een dier gaat, je huisgenoot en diens huisdieren, nou.. dan weet ik het wel.

En waar ik de wijsheid vandaan haal? Ik ben beroeps luizwans.


En hoe kan je dan zo'n persoon duidelijk maken dat er nu toch echt iets gedaan moet worden? De vlooien op het bed strooien, in de onderbroeken verstoppen ;)

Misschien heb je wel een aantal tips voor de TS. Ik kan je niet helpen.

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 15:00

_O- noh, misschien wel een idee :') dode vlooien verzamelen en die snacht's uitstrooien op haar bed :') kijken hoe zij het vind om in de vlooienbende wakker te worden (dit is mij 1x overkomen, en ze lachte er om. Ik had haar kat een pipet gegeven, katje is snachts bij mij op bed gaan liggen, en mijn bed lag vol met dode/half dode vlooien.
Gisteren hebben we haar dit ook gezegd na het wassen, waardoor het katje in de woonkamer bleef vannacht, maar ze lachte erom en zei ''gezellig toch, zoveel vriendjes in bed'' -O-

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:04

De seresto band zit hetzelfde in als in de bolfo gold en de advantage namelijk imidacloprid. Alleen heeft de band nog een stofje toegevoegd tegen teken.
Bij een pipet leegdukken op de huid wordt de stof opgenomen in de onderhuidse vetlagen. (Het verspreid zich niet over de huid.)
Seresto geeft de stof ook geleidelijk af aan de binnenkant van de halsband. Lijkt me dat het ook enigszins op dezelfde manier wordt opgenomen en zo verspreid. Ik zie niet in waarom het alleen maar plaatselijk zou helpen tov een pipet.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:06

Een vlooienplaag is echt vreselijk. Ik heb het een keer meegemaakt.. en sindsdien ben ik bijna obsessief bezig met het schoonhouden en het ontvlooien van mijn katten. Brrrrr

Misschien aankaarten dat het nu zij of jij eruit is? Kun je evt. tijdelijk ergens anders wonen met je katjes, totdat zij ervoor gezorgd heeft dat het huis vlovrij is.
Een dag + tijd afspreken en samen om tafel gaan? Erop staan dat ze met je meegaat om geld te pinnen waar je vlooienspul van haalt?

Wss heb je dit allemaal al geprobeerd.. lijkt me vreselijk om met zo'n persoon te leven :=
Succes iig :(:)

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:08

Als ik dit lees word ik al pislink!
Ik zou deze dame echt laten merken dat je dit niet meer pikt en anders maatregelen wil- eisen dat ze binnen een x aantal dagen haar boel op orde heeft en mee betaald in de bestrijdingsmiddelen, zolang de kat vlooien heeft op d'r eigen kamer houden . Hoe oud is dit zielige persoon? Misschien dit topic even laten lezen?

Autumnn

Berichten: 8038
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:10

Wat vreselijk!
Weet niet wat je tegen haar moet zeggen, maar misschien een tip
om Frontline Combo te geven. Die weren niet alleen de volwassen luizen, maar ook de eitjes
én ook de aanwezige in huis. Verder misschien nog tapijtspray gebruiken? (in alle hoekjes en kieren spuiten)
dat adviseerde ik altijd klanten toen ik nog bij de dierenwinkel werkte :j
succes verder!! :(:)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:19

Heeft ze niet in de gaten dat dit echt slecht is voor haar eigen gezondheid is en tevens heel slecht voor haar kat. Daarnaast dragen vlooien ook bacteriën bij zich die slecht zijn voor de gezondheid.
En laten we maar zwijgen over de ontlasting van de vlooien. Deze kunnen ademhalingsproblemen veroorzaken.

Ik zou idd alle vlooien verzamelen en in haar bed strooien, ze heeft een grote mond als het anderen treft. Totdat het bij haarzelf gebeurd. En anders een paar vlooien in haar shampoo verstoppen ( oohh wat ben ik slecht).

Maar zolang zij zo smeerboel houd, is straks vlooien niet haar enige probleem. Je moet dan denken aan andere ongedierte.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:22

Lizzyy schreef:
Wat vreselijk!
Weet niet wat je tegen haar moet zeggen, maar misschien een tip
om Frontline Combo te geven. Die weren niet alleen de volwassen luizen, maar ook de eitjes
én ook de aanwezige in huis. Verder misschien nog tapijtspray gebruiken? (in alle hoekjes en kieren spuiten)
dat adviseerde ik altijd klanten toen ik nog bij de dierenwinkel werkte :j
succes verder!! :(:)


frontline is geen slecht middel maar werkt pas als je het heel goed doseerd en liever zelfs nog iets over doseert. Echter bij een verzwakte kat en zeker een jong dier raad ik frontline niet aan. Wij gebruiken dan advantage of stronghold.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:23

Misschien het op een beetje een banketstaaf manier aanpakken. Dr spullen in vuilniszakken in de schuur oid neerzetten en toch haar kamer ook behandelen. En dan zorgen dat haar spullen pas naar binnen kunnen als die ook behandeld zijn. Wie niet horen wil.... Maar eigenlijk is het schandalig dat gezondheid voor haarzelf, anderen en dieren haar niks boeien. Laat t lang genoeg duren en die kat is dood. Misschien is het nog een optie om cold turkey die kat weg te doen. Het kan dr toch weinig schelen lijkt t.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:27

Dierenambulance bellen dat ze het beestje komen ophalen omdat er niet voor gezorgd wordt. Als ze het katje nog terug wilt zal ze de kosten van de verzorging daar moeten betalen en het uitbetalen van het asiel waar het katje zat.

Ondertussen kun jij alles weer vlo vrij proberen te krijgen.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:36

Je gaf aan dat ze de ex is van je broer, kan hij niet met haar gaan praten, misschien dringt hij door die plaat voor haar kop heen.
En anders echt voet bij stuk houden, die vlooien eruit of zij eruit.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:45

hoe oud is het katje?
Want je kunt ook stronghold roze gebruiken.
Behandel je gelijk tegen wormen (geen lintworm). Met zo'n grote vlooienplaag heeft het beestje dat vast ook wel.
Mag vanaf 6 weken uit mijn hoofd. Op het asiel waar ik heb gewerkt gaven we het al vanaf 4 weken

Jammer dat ze er zo laks over doet. Beestje kan er inderdaad dood aan gaan.
Weet zo geen andere tips dan die er al gegeven zijn