Fietsen in het donker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Fietsen in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:16

Hoi,

Ik weet niet of het hier goed staat, het heeft wel met paarden te maken maar toch weer niet haha. Ik vroeg me vaak of hoe meisjes van mijn leeftijd het doen een eigen (lease) paard en school als het om 5 uur donker is. Ik mag niet in het donker naar huis, omdat ik niet in de stad (tilburg) rijd maar in een dorp. In Tilburg is het geen probleem om savonds te fietsen, maar mijn vader heeft liever niet dat ik uit de stad ga in het donker.
Nou zie ik veel meisjes die toch ook een half uur minimaal moeten fietsen en toch elke dag gaan. Nu heb ik de luxe dat mijn vriend mee gaat zodat ik in het donker kan, maar het maakt me wel afhankelijk.
Worden jullie gebracht, gaan julle in het donker op de fiets? Misschien moet ik het donker toch maar trotseren. :P
Ik ben 17 trouwens.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Fietsen in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:17

Ikzelf heb een bloedhekel aan het donker. Ik mocht alleen leasen omdat ik mijn rijbewijs had, zodat mijn pa niet hoefde te brengen. Anders gewoon headphone, lekkere muziek op? Vind ik altijd fijn.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:18

Is een scootertje niets voor je dan ? Fietsen van stal naar huis doe ik ook niet graag in het donker. Pak dan meestal de scooter. Voel ik me toch iets veiliger bij

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Fietsen in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:23

Heb altijd muziek ja, dat helpt wel. Moet 40 min fietsen, waarvan 20 min tussen het dorp en stad in. Niet dat ik er ook iets van verkrachting oid heb gehoord maar gewoon geen fijn stuk. Komt nooit iemand, is lang.
Een scooter krijg ik! Ik begin morgen met mijn autorijlessen, maar dat duurt nog wel even dus. Kijk er enorm naar uit, met mijn scooter ben ik niet meer zo afhankelijk. Want dat is een stuk veiliger op zon stuk toch?

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:25

VeraPopeye schreef:
Heb altijd muziek ja, dat helpt wel. Moet 40 min fietsen, waarvan 20 min tussen het dorp en stad in. Niet dat ik er ook iets van verkrachting oid heb gehoord maar gewoon geen fijn stuk. Komt nooit iemand, is lang.
Een scooter krijg ik! Ik begin morgen met mijn autorijlessen, maar dat duurt nog wel even dus. Kijk er enorm naar uit, met mijn scooter ben ik niet meer zo afhankelijk. Want dat is een stuk veiliger op zon stuk toch?


Scooter zou ik zelf fijner vinden. En dan is het stuk ook korter. Even volhouden tot je je rijbewijs hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:25

Ik ben 12 en mag ook niet in het donker fietsen, wil ik ook zeker niet.
Ik mag pas sinds mijn 10/11de alleen op de fiets ergens naar toe in de buurt, verbaas me ervan dat sommige kinderen uit mijn klas om 11 uur s'avonds nog in het centrum rond lopen.. bah zou dat niet durven en willen.

Maar ik zou als ik jou was dan als je een scooter krijgt gewoon met de scooter gaan, stel dat er wat gebeurd kun je sneller weg met je scooter dan op de fiets. ;)

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Fietsen in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:27

Ja het is nog even overbruggen, hopen dat het een beetje opschiet.
Zit er aan te twijfelen om af en toe maar gewoon in het donker te fietsen, maar voelt niet lekker

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:28

Ik vind ik het donker fietsen eigenlijk wel fijn, er gebeurd hier eigenlijk nooit iets. Maar van de manege (om half 8) naar de stad is alles verlicht.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:29

Ik ga altijd met de auto... Taxi chauffeur papa!

maximexfleur

Berichten: 882
Geregistreerd: 12-11-11
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:31

Ik ben 14 en woon Amstelveen, mijn verzorgpaard staat een kwartier fietsen van mijn huis. 's Winters fiets ik dan wel gewoon in de avond alleen naar huis. Ik fiets de weg dagelijks, soms ook met een vriendin, vind het eigenlijk helemaal niet eng. Voor het donker thuis zijn lukt voor mij ook echt niet, ben op de meeste dagen pas 16.00u thuis van school. In de winter wordt het rond half6 ofzo al donker en een uurtje bij de paardjes, dat red ik echt niet! :P Soms als ik mn ouders lief aankijk willen ze me wel brengen maar ik vind het ook niet zo erg om te fietsen.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:31

Ik woonde ook altijd op het platteland, nooit problemen gehad met in het donker fietsen. Mijn ouders vonden het ook niet erg dat ik in het donker fietste, anders hadden ze mij altijd overal heen moeten brengen. Das ook niks!
Moet zeggen dat ik ook totaal niet bang ben in het donker. Hardlopen doe ik ook het liefst in het donker.

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:32

ik fietste altijd naar huis met een kort springzweepje :D
was eerst vooral bedoeld voor een hond die mij onderweg vaak aanviel. toch voelde ik me de hele weg veilig, je kan er toch flinke klappen mee uitdelen!

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:34

Maar een kwartier is vrij dichtbij, dat scheelt wel denk ik.
Ik heb ook het gevoel dat het platteland anders is als het stuk waar ik over heen moet, maar dat kan ook aan mij liggen.
Haha ik zie me al met een zweep fietsen!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:35

Mijn verzorgpaarden staan gelukkig maar op 5 minuten fietsen, door een woonwijk, dus dat is geen probleem. De dichtsbijzijnde pensionstal, mocht ik ooit een eigen paard nemen, daarentegen is sowieso in een ander dorp en dan zal ik ook een stuk in het donker door de bossen of weilanden moeten fietsen wat ik nou ook niet echt niet zitten :o maarja alternatief is een peperdure manege :( En als ik er met de auto naar toe wil zou ik al zoveel kwijt zijn aan benzine en dergelijken dat ik m'n paard net zo goed op de manege kan zetten. Maarja, dat zijn zorgen voor later :+

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Fietsen in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:37

Hee jij rijd zoe van Cis toch?
Is in Oisterwijk niks dan? Wel wat stalletjes bij boeren. Ik moet naar Riel..

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:38

Ik ben 18 en heb mijn paard op 10/15 minuten fietsen staan. Daar ga ik ook vaak 's avonds na het werk/stage heen, ja dan is het dus stikdonker. Ikzelf vind het donker altijd vreselijk om te fietsen, heb het liefst muziek in maar dat doe ik niet omdat ik dan niks meer om me heen kan horen.

Hier wel het platteland, veel stukken onverlicht, veel open stukken ed er tussen. Nu hoef ik niet lang te fietsen, dat scheelt wel xd

Liefste zou ik samen met iemand fietsen, maar ja, wie ga ik elke dag mee slepen naar mn pony :')

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:38

Ik fiets altijd, het park vermijd ik 's avonds/'s nachts meestal door om te fietsen maar verder vind ik het geen enkel probleem. :n

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:39

Ja klopt :j Heb tot nu toe alleen nog maar op internet gezocht maar boeren zullen niet echt adverteren maar daar verdiep ik me wel in tegen de tijd dat ik een paard wil kopen haha

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:40

Als je maar zo kort hoeft ben je natuurlijk zo thuis of op stal.. Alhoewel het natuurlijk nog steeds niet fijn is! Maar ik krijg toch een enger gevoel bij 40 min.

Boooo, hoelang moet jij dan?

Ja NienkeV1994 viavia moet dat misschien wel te doen zijn. Ik weet ook wel iemand, dus als je tegen die tijd iets zoekt PB je maar haha

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:41

ik doe best veel in het donker anders kan ik niks ;)
maar ik heb ook ochtendkrant gedaan... bijv. (met 17) het donker vind ik best mee vallen. bos, platteland, dorp, :)
mijn ouders vonden het wel minder.... :P die zaten er meer mee. gewoon eens proberen ;)
het is maar donker he... en hoe lang het ook duurt, het wordt altijd weer licht :)
zelf vind ik muziek op helemaal niets :+ dan hoor je toch niet meer :P

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:41

Ik zal het onthouden! Bedankt :)

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Fietsen in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:43

Ik denk dat ik het van de week maar eens ga proberen, moet wel over industrie terrein enzo, maar van een keer ga ik vast niet dood.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:44

ik mag als 14 jarige gewoon naar de manege 4 kilometer verderop.. (maar dan is het nog licht ;) ) terug ga ik ook altijd alleen... (stiekem zonder fietslicht)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:44

Ik fiets best vaak in het donker, en eigenlijk vind ik dat ook wel lekker hoor. MP3 op en fietsen maar. Sommige stukken even wat beter opletten, maar over het algemeen vind ik het fijner dan in het licht fietsen. Maargoed, ik ben ook maar een apart geval volgens mij :')
Ik ben een van de weinigen zoniet de enige die het fijn vind om in het donker te fietsen en dan ook nog in mijn eentje.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:45

unihorses schreef:
ik doe best veel in het donker anders kan ik niks ;)
maar ik heb ook ochtendkrant gedaan... bijv. (met 17) het donker vind ik best mee vallen. bos, platteland, dorp, :)
mijn ouders vonden het wel minder.... :P die zaten er meer mee. gewoon eens proberen ;)
het is maar donker he... en hoe lang het ook duurt, het wordt altijd weer licht :)
zelf vind ik muziek op helemaal niets :+ dan hoor je toch niet meer :P


Ik denk altijd maar zo: als het nodig donker in de ochtend in, slapen de boefjes ook nog uit :Y)

'S avonds in het donker vind ik minder...