Ziggo WiFi Hotspots

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:43

Er viel hier pasgeleden een brief in de bus van Ziggo.
Nu heb ik die brief en folder zorgvuldig bekeken evenals de website die genoemd werd maar ik ben vrij huiverig wat dat betreft.

Het zou betekenen dat je modem 2 ip adressen uitzend waarvan er één voor jezelf is en één openbaar, waar iedereen met zo'n persoonlijke code dus op kan inloggen. Maar dit snap ik niet helemaal, is ieder modem daar dan zomaar toe in staat? Want wij hebben al een vrij oud modem, en zitten niet te wachten op een nieuwe.

Wij doen allemaal onze betalingen via internetbankieren en ik zou ook geen zin hebben dat er iemand aan onze gegevens komt. Moet er niet aan denken.
Zijn er meer mensen die hier huiverig over zijn? Of misschien mensen die hier al iets mee gedaan hebben en hun ervaringen kunnen delen?

Ik hoef namelijk niet per sé dat gratis internet overal. Zou wel fijn zijn, maar ik overleef het wel zonder hoor.
En dat tablet waar je kans op maakt zal me ook geen bal schelen, wil gewoon weten of er toch addertjes onder het gras zitten die ik niet opmerk..

De link met verdere info; www.wifispots.nl/startmetwifispots

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:46

Wij hebben het al een tijdje, al sinds het kan :) Echt heel fijn!
Het maakt niks uit voor je wifi enzo, het is gewoon een extra ding van ziggo. Je eigen wifi wordt er dus ook niet slomer van ofzo. Als je eenmaal de code hebt ingevoerd in bijv je mobiel, heb je het gewoon altijd en overal. je hoeft dus niet bij elk huis weer opnieuw de code in te vullen.
Volgens mij kan er vrij weinig mee gebeuren, omdat het gewoon een andere wifi is dan je 'thuis' wifi zegmaar.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:20

Het is volledig gescheiden van je eigen wifi, áls je al een wifimodem hebt. Heb je nog een modem zonder wifi heb je dus ook geen wifispot thuis :)

Niets om je zorgen over te maken, de bandbreedte die nodig is voor de wifispots gaat niet van je eigen internet af, is een volledig apart signaal naar Ziggo toe.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:29

Kan Ziggo je modem zomaar 'open' gooien of moet je daar zelf toestemming voor geven? Want die beslissing is niet aan mij om te maken(thuiswonend).

En kun je die codes die je bij de post hebt gekregen gewoon gebruiken zonder dat je eigen modem open staat?

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:34

Ja, Ziggo kan dat open zetten (onder andere omdat het hun modem is en hun lijn en het volkomen losstaat van je eigen gebruik), maar je kunt het wel uitzetten via je account. Je kunt dan zelf ook geen gebruik meer maken van Wifispots bij anderen.

Het is dat mijn modem het nog niet aan kan, maar ik vind het handig, en misschien ga ik binnenkort wel eens bedelen om een nieuwe :) Ik vind het namelijk best handig.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:17

Wat Shadow zegt wilde ik net ook zeggen idd :j Als je inlogt op je account van Ziggo, kun je 't zelf uit of aanzetten. Standaard staat 't kennelijk aan (daar 'schrok' ik namelijk ook even van).

Ik heb 't zelf totaal niet nodig. Heb een abonnement met 500 MB maar daar kom ik nooit aan :n

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:28

Shadow0, als jij nog een niet-wifi modem hebt krijg je wel gewoon wifispots codes hoor. Het gaat om het feit dat als je het zelf uit wil hebben, je er dan geen gebruik van kan maken. Jij hebt geen keus ;)

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:30

Wij hadden het 1 dag, Wifi werkt niet meer goed, dus weer uitgezet.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:12

Choiix, ik heb de wifispots-code inderdaad :) Maar ik vind het dusdanig handig, dat het ook wel via mijn verbinding geboden mag worden.

(_Tara_: ik heb geen data in mijn bundel, dus voor mij is zeker handig, voorals als het het haalt tot de bushalte :P )

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:16

Wij hebben ziggo en ons hele dorp bijna maar hoe krijg ik ingodsnaam wifi spots aan op mijn iphone?

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:19


Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:06

Shadow0, wacht nog even met zeuren bij Ziggo tot januari. Dan is de voorraad Cisco EPC3925 en Ubee EVW3200 op en leveren ze alleen nog maar de nieuwe 2,4+5GHz modems. Heb je meer aan ;)

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ziggo WiFi Hotspots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:15

Prima, dan wachten we nog even :)

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:28

Choiix schreef:
Shadow0, wacht nog even met zeuren bij Ziggo tot januari. Dan is de voorraad Cisco EPC3925 en Ubee EVW3200 op en leveren ze alleen nog maar de nieuwe 2,4+5GHz modems. Heb je meer aan ;)


Hoe kom je aan die info als ik vragen mag? :)
We leveren de 2.4-5 ghz modems allang uit namelijk.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:38

Bronnen binnen Ziggo. Doet er niet toe wie, maar laat ik het zo zeggen: Netwerk ID 5555, 372,00. Die regio komt mijn info vandaan. De Ubee EVW3200's zijn inmiddels al op maar er is nog een beperkt aantal Cisco's beschikbaar die 2.4GHz OF 5GHz hebben. De nieuwe Ubee's hebben netjes 2,4GHz en 5GHz tegelijk.