School en paard.

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 20:43

Hoe doen jullie het? Ik bedoel je schoolwerk combineren.

Ik zit nu in 1 VWO en heb ong per dag 1 uur aan huiswerk, en ik ga zoon 4 dagen per week naar mijn paard. Nu is dit goed te doen en kom niet in tijdnood oid.
Maar nu zie ik soms advertenties voorbij komen waarin staat dat ze hun paard moeten verkopen omdat ze door school geen tijd hebben.
Ik heb een 21 jarig paard dus die hoeft niet elke dag bereden te worden en zal over een paar jaar wel met pensioen gaan.

Nu vroeg ik me af, hoe combineren jullie het? In welke klas zitten jullie?

Groetjes Esmee


slangentje
Berichten: 55
Geregistreerd: 15-10-13

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:46

ik heb helaas geen eigen paard, dus je zal er weinig aan hebben, maar ik zit in 2 havo en rijd in t weekend. misschien is t een idee voor jou, als je over een tijdje echt geen tijd meer hebt om 4 keer per week te gaan een bijrijdster te nemen... maar n ideetje


esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 20:47

Ik ga zowieso 2 dagen in het weekend, mijn paard wordt best weinig bereden dus een bijrijder is ook niet echt nodig, het ging me meer om het tijd door brengen met je paard zeg maar.

flappiex1

Berichten: 130
Geregistreerd: 17-07-13

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:49

Ik heb een verzorgpony en zit in 1 havo/vwo.. In het weekend ga ik elke dag. Doordeweeks zit ik toch echt een beetje in tijd nood behalve op vrijdag dan ga ik ook! Gelukkig heb ik geen vaste dagen voor verzorgen :)

Flappie, Boris & Olaf <3

Ab2008
Berichten: 261
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:50

Ligt er ook aan of je er hard voor moet werken. In mijn klas zitten er die de havo op hun gemakje kunnen halen. Ik moet er iets harder voor werken, maar ik kan havo wel! Als je makkelijk leert heb je denk ik meer tijd over ;) Succes!

slangentje
Berichten: 55
Geregistreerd: 15-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:50

kun je dan niet vooruit werken in het weekend, dan heb je iets meer tijd, en dan hoef je ook helemaal niet zo lang te gaan maar zou je wel wat vaker kunnen...

Anoniem

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:51

Ik zit in 2gym en ga elke maandag en vrijdag naar mijn lease. De andere 4 dagen wordt hij gedaan door iemand anders en zondag heeft hij rust. Maar ik zou denk ik geen 4 dagen aankunnen in de week met al het huiswerk etc.

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:52

Ik ben op het moment tweedejaars student aan de universiteit en rijd 5 paarden. Niet allemaal full time, mijn eigen 5x per week en de paarden van anderen gemiddeld 2 keer. Daarnaast werk ik nog. Het codewoord is discipline. Gewoon bepalen wat je per dag af wilt hebben aan huiswerk; als ik aan een vak begin, maak ik het direct helemaal af. Ik volg gewoon alle colleges en heb alles voor de hele week klaar. Oh, en mijn vriend krijg ook nog genoeg aandacht :D

            Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar moeilijk - Victor Hoppe

pluklief

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:53

Ik heb sinds mijn 14e een eigen paard, hoe je het met tijd moet doen ligt heel erg aan je zelf. Ik had nooit moeite met leren dus dat ging altijd makkelijk waardoor ik zat tijd had voor mijn paard naast school. Nu studeer ik diergeneeskunde en is het iets meer plannen om het te combineren.

Wat belangrijk is, is goed plannen en zorgen dat je niet te veel tijd verspilt met computeren en tv kijken. Maar het meeste ligt aan de persoon zelf hoe snel je het school werk af krijgt.

Annemiek184

Berichten: 323
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Achterhuuuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:53

Ik ga meestal alleen in het weekeind, of als ik vroeg uit ben van school.. Ik zit in havo 4 en plannen is niet echt mn sterkste vak..

Tasja, you never fail to put a smile on my face.

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 20:54

Ik moet best hard mijn best doen in sommige vakken, ik zou ook liever naar havo gaan.

Vooruit werken doe ik meestal op een maandag, weekend lukt niet echt omdat ik op vrijdag bij mijn paard ben en de rest van de dagen bij mijn vader dus heb ik niet zoveel tijd voor huiswerk

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:54

Ik denk niet dat je je daar nu al zorgen over moet maken, aangezien je pas in de 1e zit en waarschijnlijk nog best veel vrije tijd hebt. Misschien een idee om een verzorger erbij te gaan nemen als je echt in tijdnood komt, die wat meer aandacht en knuffels kan geven als jij geen tijd hebt. En de mensen die advertenties zetten omdat ze geen tijd hebben ivm school, zitten meestal ook op een vervolgopleiding. :)
Ik zit in de 3e van havo en kwam zo'n 5 a 6 keer per week naar stal. Sinds Diego weg is en ik een ander verzorgpaard heb gevonden, kom ik zo'n 2 keer per week, maar ik red het prima.

no hay mas dios que dios

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:55

Mijn paard staat in Groningen en ik ben door de week in Deventer, Overijssel. Door de week heb ik een bijrijdster en in het weekend ben ik er :) Ik zit in het eerste jaar van het HBO - Archeologie

*pum**pum**pum**pum**pum*

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 20:56

LolietaDiego schreef:
Ik denk niet dat je je daar nu al zorgen over moet maken, aangezien je pas in de 1e zit en waarschijnlijk nog best veel vrije tijd hebt. Misschien een idee om een verzorger erbij te gaan nemen als je echt in tijdnood komt, die wat meer aandacht en knuffels kan geven als jij geen tijd hebt. En de mensen die advertenties zetten omdat ze geen tijd hebben ivm school, zitten meestal ook op een vervolgopleiding. :)
Ik zit in de 3e van havo en kwam zo'n 5 a 6 keer per week naar stal. Sinds Diego weg is en ik een ander verzorgpaard heb gevonden, kom ik zo'n 2 keer per week, maar ik red het prima.


Hoe combineer jij het dan? Hoeveel uur besteed jij aan huiswerk?
Zou je mischien een voorbeeld planning van jezelf willen plaatsen?

xAnika

Berichten: 1562
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Wijnegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:56

Ok, misschien heb je hier niet zo veel aan maar.. Ik zit in groep 8/6de leerjaar en heb een 3 kwartier huiswerk en ben 4-5/7 dagen bij m'n verzorgpaardjes.. 2 dagen in het weekend en meestal maandag, donderdag en vrijdag (om de 2 weken, anders heb ik les) en soms op woensdag voederen ofzo.. Het zijn trouwens 5 Fjorden waarvan 3 eigenaarspaardjes (dus waar ik niets mee moet doen) en dan 2 paardjes die ik afwisselend rijd, en dan soms nog eens iets legde Shetlanders. :)

Faro
Little fangirl of Nalanta!

xAnika

Berichten: 1562
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Wijnegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:57

xAnika schreef:
Ok, misschien heb je hier niet zo veel aan maar.. Ik zit in groep 8/6de leerjaar en heb een 3 kwartier huiswerk en ben 4-5/7 dagen bij m'n verzorgpaardjes.. 2 dagen in het weekend en meestal maandag, donderdag en vrijdag (om de 2 weken, anders heb ik les) en soms op woensdag voederen ofzo.. Het zijn trouwens 5 Fjorden waarvan 3 eigenaarspaardjes (dus waar ik niets mee moet doen) en dan 2 paardjes die ik afwisselend rijd, en dan soms nog eens iets met de Shetlanders. :)

Faro
Little fangirl of Nalanta!

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:58

Ik ga iedere dag naar mijn eigen pony en in het weekend nog 2 dagen naar mijn verzorgpaard. Ik zit in gymnasium 2 en normaal gesproken is mijn weekend drukker dan doordeweeks met school ;p.

Edit: Overigens zijn dit wel beide jonge pony's en ben ik met mijn eigen binnen een uur klaar, voor mijn verzorgpaard ben ik wat langer kwijt.

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 20:59

Pacific schreef:
Ik ga iedere dag naar mijn eigen pony en in het weekend nog 2 dagen naar mijn verzorgpaard. Ik zit in gymnasium 2 en normaal gesproken is mijn weekend drukker dan doordeweeks met school ;p.


Hoeveel uur besteed jij per dag aan huiswerk?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:00

Ik zit in 6 ASO (ik denk dat dat overeen komt met Gymnasium bij jullie?) en stippel op voorhand mijn vaste dagen uit. Zo ga ik 4 keer per week rijden en de dagen dat ik niet rij longeer ik. Ik ben ook erg strikt in mijn dagen ivm met huiswerk: heb ik bijvoorbeeld veel huiswerk op een dag dat ik ga rijden, dan zorg ik ervoor dat dat huiswerk op voorhand af is zodat ik zonder probleem kan gaan rijden. En natuurlijk heb ik ook mijn lieve mama die mij steeds helpt wanneer ik echt grote projecten heb of examens :).

Why change the past, when you can own this day?

MaNdiii

Berichten: 1770
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:01

Ik heb het altijd goed weten te combineren. Nu heb ik wel een beetje voordeel dat mijn moeder sowieso elke dag naar de paarden ging. Ik heb de Havo gedaan daarna HBO en doe nu een master aan de universiteit Inc. Schakeljaar . Het enige wat je wel echt goed moet doen is plannen. Maak bv. aan het begin van de week een planning dagen waar je veel hw. heb ga je bv. Niet rijden.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:02

Goed plannen. Strak schema houden en in tussenuren huiswerk maken, niet altijd niets doen. Veel in de les proberen te maken. Ik zit nu in 4VWO en zit ongeveer 1,5 uur per dag aan m'n huiswerk. Ik heb geen eigen paard, maar kan wel zeggen dat je het nog aardig druk gaat krijgen.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:02

esmee_2001 schreef:
Pacific schreef:
Ik ga iedere dag naar mijn eigen pony en in het weekend nog 2 dagen naar mijn verzorgpaard. Ik zit in gymnasium 2 en normaal gesproken is mijn weekend drukker dan doordeweeks met school ;p.


Hoeveel uur besteed jij per dag aan huiswerk?


Euh, ik maak op vrijdag alles wat ik voor de volgende week op krijg en in de week zelf verschilt het ontzettend. Half uurtje, maar twee uur of langer komt ook voor als ik veel toetsen moet leren. Ik ga altijd 's middags naar mijn pony en 's avonds doe ik huiswerk. Verder leer ik vaak in de bus.

Joeppower

Berichten: 348
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:02

Ik zit in 3 VWO en ik ga altijd meteen na school naar mijn pony, vaak ben ik dan voor het avondeten weer thuis en daarna begin ik aan mijn huiswerk dit heb ik in ongeveer 2 uur gedaan. Leren doe ik vaak pas na het maakwerk :')
Maar qua tijd lukt het prima!

Floor van de Berghege <3

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 21:05

Ohja, helemaal vergeten erbij te zetten.

Mijn ouders zijn gescheiden en ik ben elke dag savonds bij mijn vader en daar krijg ik binnenkort een bureau zodat ik daar ook huiswerk kan maken.

wwr

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:05

heidy_wilco schreef:
Mijn paard staat in Groningen en ik ben door de week in Deventer, Overijssel. Door de week heb ik een bijrijdster en in het weekend ben ik er :) Ik zit in het eerste jaar van het HBO - Archeologie

Haha, voor mij het omgekeerde :P
Mijn paarden staan in Deventer en door de week ben ik in Groningen (derde jaar universiteit).
Papa is zo lief om de paarden door de week te rijden.
Het is op zich prima te combineren. Ik rijd maandagochtend voor ik naar Groningen vertrek en donderdagavond rijd ik weer. Dit is alweer het derde jaar dat het zo gaat.
Maar toen ik nog op de middelbare zat reed ik gewoon beide dagen 2 pony's en af en toe 3.
Als je goed plant is het prima te doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers