Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 15:09

Sinds vorige week hebben we een hondje van 5 maanden erbij uit het asiel. Ze kon nog vrijwel niks en moet dus eigenlijk alles nog leren.
Wel is ze super slim dus deze week is ze qua zindelijkheid al op een niveau dat ze bij de deur gaat staan, het commando zit kent, weet dat ze beneden moet blijven als we even naar boven zijn (al komt ze nog wel is achterop, maar ze gaat dan vanzelf weer naar beneden als je haar gewoon negeert).
We kregen de tip om haar in een bench te doen als we weg zijn en s nachts. Dus dit hebben er vd week ook al flink geoefend, ik had van iemand een puppyren gehuurd voor een week zodat haar ruimte iets groter is en ze rustig kon wennen. Aan het 'opgesloten' idee. Dat is me goed bevallen want ze heeft minimaal gepiept, en gaat nu dus uit haarzelf in haar mandje in de bench liggen dus weet al dat dat haar plekje is. S nachts gaat de bench wel dicht en heb ik de eerste nachten op de bank geslapen, en vanacht weer in m'n eigen bed en bleef ze ook weer vrij rustig gelukkig. Vd week moet het ren echter weer terug en moet ze dus in de bench als we weg zijn, daar verwacht ik geen problemen mee. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe lang jullie jullie pup in de bench hielden voor je het aandurfde haar los te laten als je weg was? Vandaag loopt ze al steeds vrij rond wanneer ik naar boven ben, en merk dat dit gewoon goed gaat, daarstraks zag ik alleen een slipper bij het mandje in de buurt waar hij normaal niet staat ;)
We hebben er overigens nog een oudere hond bij, maar zij was al 2 toen we haar kregen dus heeft nooit in een bench gezeten.


sonova

Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:13

Onze beagle is nu 15 maand en ik laat haar alleen korte tijd los lopen in huis, als ik even een korte tijd weg ben, zeg maar maximaal een half uur, anders gaat ze zeker in de bench :j , ze gaat dan ook zekert ongein uithalen als ze te lang alleen is. Als we eens een hele dag weg gaan gaat ze in de stal.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:18

ik heb nog nooit een hond in een kooi gehad,maar ze gaan altijd mee met ons,tot ze een maand of 5 zijn ,daarna is het meestal zo dat we ze een keer alleen bij de andere honden laten als we kort weggaan,en zo steeds langer..

is tot nog toe altijd goed gegaan..

heel vroeger deden we de hond in de hal als we weggingen,daar kon ze niets slopen,mss is dat een idee? eerst in een ruimte te laten waar de hond zo weinig mogelijk schade oid kan aanrichten?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:20

hier ook nog nooit een pup in de bench gehad..................

overdag lopen ze hier ook vanaf de 1ste paar weken lekker los rond. Wat kimmetje zegt vind ik wel een goede in de hal waar ze niets kunnen slopen.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 15:22

Maar merk je dan niet dat je hondje gefrustreerd raakt? Ik vind een bench eigenlijk veel te klein voor een hond (en dan heb ik haar al in de grootste maat, en zelf is het een dwergpincher)
Maarja het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ze leert dat ze dingen stuk mag maken, dus vandaar de vraag. Maar mijn doelstelling is wel, bench zsm de deur uit..

@kimmie, meenemen naar het werk is helaas geen optie, we proberen haar natuurlijk wel zoveel mogelijk te laten zien dus als ze mee kan, dan gaat ze ook mee. In de hal is zeker een optie, maar ik denk dat dat haar weer meer stress zal geven omdat ze dan haar 'grote zus' niet kan zien, en m'n andere hond erbij in de hal vind ik weer sneu voor haar, want die is wel gewoon gewend los in huis te zitten dus die ziet dat dan ms weer als straf?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:23

hier hebben onze honden over 30 jaar tijd nog nooit iets gesloopt..en verbleven altijd in huis..wellicht een kwestie van goed opvoeden?

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 15:26

Helemaal met je eens, maar opvoeden lukt niet in 1 dag en moet je de tijd voor nemen.
En mocht ze is een slipper opeten zul je me nog niet horen hoor, zolang ze maar niet, zoals 1 van m'n ouders honden ooit heeft gedaan, bij thuiskomst de complete vulling uit de bank hebben getrokken :P

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:31

Mijn DH was 3 maanden oud toen ie los in huis sliep en zindelijk was :)
Had van begin af al een hekel aan de bench en jengelde altijd alles bijeen...
Ik ben persoonlijk geen voorstander van de bench maar was noodzaak toen.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:34

denk dat je het anders gewoon eens kort moet proberen? dus een keer een minuut of 10 alleen laten en dan samen in de huiskamer?

even goed moe maken van te voren helpt vaak ook wel,dan gaan ze wel slapen :)

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:35

Een bench is zeker niet erg! Tot een jaar kunnen ze er zeker 's nachts in. Tenminste, als je zeker wilt zijn, dat er niets stuk gaat. En niets vies wordt!
Ook als je weg gaat is een bench handig. Je merkt vanzelf, dat er niets meer stuk gaat.

Hope Springs Eternal

xShannentje
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-10-11
Woonplaats: omgeving breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:38

Wij hebben de honden nooit in een bench gedaan

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 15:46

Dat doe ik dus vandaag al kimmie, vanochtend tijdens het douchen is ze gewoon los gebleven, stofzuigen/schoonmaken boven Idem dito en moet zo op kraamvisite bij de buren dus denk dat ik het gewoon probeer. Toen in net ff ging checken tijdens het stofzuigen lag ze ook gewoon lekker in haar mandje, in de bench, te slapen dus zoveel zal ze niet doen denk ik. Het is zeker niet de bedoeling dat ze maar net los loopt als we er op zitten te kijken, het is geen goudvis in een kommetje dus ze moet wel gewoon lekker kunnen lopen.
Mijn vraag is meer bedoelt voor de langere periodes als s nachts en tijdens het werk, hoe lang duurde het bij jullie voor je hond zo lang los in huis kon blijven?
Laatst bijgewerkt door boeflover op 16-11-13 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lepolight

Berichten: 764
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België-Oudenaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:47

Johanna59 schreef:
Een bench is zeker niet erg! Tot een jaar kunnen ze er zeker 's nachts in. Tenminste, als je zeker wilt zijn, dat er niets stuk gaat. En niets vies wordt!
Ook als je weg gaat is een bench handig. Je merkt vanzelf, dat er niets meer stuk gaat.

Dat hoort bij honden hebben..
Af en toe iets kapot en regelmatig vies ! :D

Happiness is a direction not a destination.

Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:53

Wij hebben onze hond met een maand of 5 hele dagen los laten lopen. Daarvoor zat hij in de keuken als we overdag weg waren. Slapen met een maand of 4 los. Onze bench staat er nogsteeds en hij ligt er nog regelmatig in, met net deurtje open. Hij vindt het dus wel een fijne en veilige plek.

Wij kregen ons reutje met 3 maanden trouwens.

04-03-2015 ons mooie meisje Lana <3

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:54

Wij hebben onze pup eerst ook in de bench gedaan als we weg gingen & 's nachts.
Toen hij niet meer overal op kauwde en niets meer vernielde hebben we hem los in de keuken gelaten en dat is vanaf het begin goed gegaan gelukkig :)

Hij zit 's nachts overigens nog wel in de bench. Hij is in het donker heel erg waaks (bang) dus kan 'ie in de bench gewoon z'n rust pakken. Heb ook nooit het idee dat hij het vervelend vindt.. Hij gaat er makkelijk in & ligt vaak nog languit als we bij hem komen.

Marena van Steenbergen, M1+8

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:01

Mijn honden (3) zitten nooit in benches en slopen ook niet, ik denk dat het vooral belangrijk is dat je rustig opbouwt.Ik heb ze alleen dat ze met 8 weken binnenkwamen de eerste paar dagen met een doos naast mn bed gehad en toen rustig weer richting huiskamer en hun mandje.

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:16

lepolight schreef:
Johanna59 schreef:
Een bench is zeker niet erg! Tot een jaar kunnen ze er zeker 's nachts in. Tenminste, als je zeker wilt zijn, dat er niets stuk gaat. En niets vies wordt!
Ook als je weg gaat is een bench handig. Je merkt vanzelf, dat er niets meer stuk gaat.

Dat hoort bij honden hebben..
Af en toe iets kapot en regelmatig vies ! :D


Dat hoort bij honden hebben, af en toe iets stuk?
Dat probeer je toch te voorkomen. Ze mogen knagen en bijten op dingen die je ze geeft en daar speciaal voor zijn. Maar niet op je persoonlijke dingen. Zou te gek voor woorden zijn.
Het helpt ook erg goed, om je kwetsbare meubels in te smeren met cribox. Ze bijten er dan niet meer op.
Ook hondenkussens kunnen er mee behandeld worden. Scheelt een hoop kosten.

Hope Springs Eternal

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:18

mijn pup heeft net als mijn laatst herplaatser de eerste tijd in een bench gezeten. Dit is gebeurd totdat ik het vertrouwde dat ze niets sloopte en begon dus met korte tijd los alleen thuis. Inmiddels al jaren geen bench meer in huis voor mijn eigen honden. Heb nu ook een goede puppenren (1 meter hoog) en die gebruik ik nog liever dan een bench tegenwoordig als ik eens een opvanger heb. Deze kan ik namelijk makkelijk groter of kleiner maken of ze in een ruimte op sluiten door panelen in het deurgat te zetten enz.

Ik deed het voornamelijk om ze niet te leren slopen maar ook om te maken dat hun en ik veilig weg konden. Alle snoeren e.d. weg werken stel dat ik er eens 1 vergeet...... stel dat hij per ongeluk bij medicatie kan komen enz.

Ze hebben er ook nooit onder geleden want de bench is het paradijs in huis voor de honden en geen straf hok.

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:23

lepolight schreef:
Johanna59 schreef:
Een bench is zeker niet erg! Tot een jaar kunnen ze er zeker 's nachts in. Tenminste, als je zeker wilt zijn, dat er niets stuk gaat. En niets vies wordt!
Ook als je weg gaat is een bench handig. Je merkt vanzelf, dat er niets meer stuk gaat.

Dat hoort bij honden hebben..
Af en toe iets kapot en regelmatig vies ! :D


dat kapot moet dan een glas zijn wat van de tafel gezwiept wordt met een staart (had ik bij mijn eerste 2 boxers geen last van) en dat vies dat is idd regelmatig echter slopen hebben geen van mijn honden ooit gedaan gelukkig. Wel wat bijtsporen aan de deur gezien mijn vorige hond zo de deuren open deed die tegen de deurpost aan zaten i.p.v. in het slot zaten. Echter dat vind ik dan weer geen slopen.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:21

Hier ook geen bench liefhebber. En we hebben hem dan ook al vanaf het begin los in huis maar hij is dan ook maar max 2-3 uurtjes alleen was al heel snel zindelijk en sloopt niks. Ik weet het we zijn gezegend.
Hij slaapt wel boven bij mij op de kamer in de bench maar die staat dan open.

packer
Berichten: 316
Geregistreerd: 12-12-09
Woonplaats: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:25

Bij mij nooit los in huis als ik er niett ben, heb een bijkeuken waar de honden verblijven. Dit zijn ze van jongs af aan gewend, en weet ik zeker dat ze niets kapot maken in huis. Heb er een van 5 maand en eentje die is 1 jaar.

Sem en Lana, mijn hondekinders


Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:46

Je moet daar ook geen tijd/leeftijd aan willen koppelen. Het gaat er om dat je het gewoon goed opbouwt. Als de hond niks doet als je boven bent, zou ik hem 's nachts ook gewoon los laten.

Met weggaan er op letten hoe je andere hond reageert. Als die bij het moment van weggaan gewoon heerlijk relaxed is, dan zal de pup ook niet snel onrustig worden. Ga eerst gewoon eens boodschappen doen oid en vul 2 kongen, zodat ze eventjes bezig zijn.
Het alleen zijn op zich is meestal niet het probleem met slopen, het moment van weggaan is vaak de trigger. Hond raakt onrustig, wilt bij de baas zijn, kan niet en gaan die frustratie ergens op los laten.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:52

Je gaat een hond toch geen uren achter elkaar in een bench doen met de deuren dicht? gewoon in de gang of een ruimte die hond proof is.

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:55

Caira schreef:
Je gaat een hond toch geen uren achter elkaar in een bench doen met de deuren dicht? gewoon in de gang of een ruimte die hond proof is.


Niet iedereen heeft zo'n ruimte. Mijn hele benedenverdieping is open, dus ik heb geen hondproof ruimte beneden. Mijn 6 maanden oude pup zat eerst in een puppykennel, tot hij daar overheen klom. Toen hebben we het verhoogd, maar na een paar weken kwam hij daar weer overheen. Nu zit hij dus wel in een bench (of in de kennel buiten, anders zit hij in de 1,5m hoge plantenbak :+ ), want hij sloopt wel. Ook als ik 2 tellen naar boven ga sloopt hij al. Het gaat steeds beter, maar nog niet goed genoeg om hem los te laten. (nu moet ik eerlijk bekennen dat hij ook geen uren alleen zit in de bench, dan zit hij in een hele ruime kennel buiten)

Zodra hij van alles afblijft als ik even naar boven ga, ga ik het langzaam opbouwen. Het verschilt gewoon enorm per hond. Mijn schoonouders hadden hun pup binnen een paar weken al los, die pakte alleen soms kranten die mijn schoonouders niet opruimden. Mijn pup pakt ook behang en gipsplaten, hoewel hij daar nu vanaf blijft.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Pup, vanaf wanneer los in huis als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:59

Goh de precieze leeftijd weet ik niet meer, de eerste weken zat hij wel in de bench en die had dan ook wel openstaande deuren op een gegeven moment hoor. Ik wilde alleen niet dat hij nog in zijn knaag-fase aan de snoeren van de radio en dergelijke zou knagen als ik even naar de winkel was.
Dat ging over en ging goed en dus bleef hij los in huis. Tot hij een maand of 7 was en ging puberen en alles ging slopen, aarrggh!!! Toen is de bench weer terug gekomen om de schoenen, de plinten e.d. te redden tot het gepuber klaar was en sindsdien is de bench nooit meer terug gekomen.

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lightninggg, YandexBot en 105 bezoekers