2e hands prive auto leasen.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

2e hands prive auto leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:08

Aangezien mijn auto steeds vaker naar de garage moet en ik geen geld heb om een andere te kopen ben ik eens aan het rondkijken om te leasen.
Nieuw is me iets te prijzig, maar ik zag dat het ook mogelijk is om 2e hands te leasen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En weet iemand een goede site waar ze kleine goedkope auto's aanbieden om te leasen.
Ik kon zelf alleen maar luxere auto's vinden.
En zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten?


Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:10


“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: 2e hands prive auto leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:12

Belangrijk is inderdaad wat je budget is.

Ik lease mijn auto privé en mijn maandbedrag is inclusief verzekering, wegenbelasting en onderhoud. Ik kan de auto na 3 jaar weer kosteloos inleveren mocht 'ie niet bevallen. Anders kan ik 'm voor een aardige prijs overnemen.

Vind het een hele fijne constructie. Het enige wat ik zelf nog moet betalen is benzine. De rest is allemaal geregeld. En, voor dat geld had ik ook geen nieuwe auto kunnen kopen. Via een financiering van de bank was ik alleen aan rente al meer geld kwijt geweest.

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Re: 2e hands prive auto leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:13

mag ik vragen waar dat is _nelleke_??

#Ladytrucker #Proud

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: 2e hands prive auto leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:15

Bij de toyota dealer. Loopt allemaal via leaseplan.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:15

Mijn max is denk 150 euro.
Meer kan ik echt niet missen.
Maar met 150 word het al vrij krap voor me, dus het liefst minder.
Probleem is ook een beetje dat ik ongeveer 20.000 km per jaar rij en dan word het bij de nieuwe al een stuk duurder.

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: 2e hands prive auto leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:55

150 inclusief benzine, wegenbelasting en verzekering of excl?


KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: 2e hands prive auto leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 17:00

Ja voor 150 euro moet het wel inclusief zijn (behalve benzine).

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 07:23

Sabinee__ schreef:
Wat is je prijs? Zag laatst geloof ik een nieuwe Citroën C1 voor 130,- euro per maand dacht ik..

Edit:
http://www.citroen.nl/auto/personenauto ... ate-lease/

139,- euro, sorry :D

Maar dit is exclusief verzekering en wegenbelasting.

Ik heb ook gekeken naar privélease, maar het is toch erg duur vergeleken bij een goedkoop tweedehandsje rijden.
Ik ben zelf nu omgerekend 130 euro per maand kwijt voor aankoop auto, wa-verzekering met pechhulp, wegenbelasting en onderhoud. Maar dat weet je ook niet van te voren, want ik kan het aankoopbedrag van mijn auto delen door 72 maanden, omdat ik hem nu al zes jaar heb. En ook het onderhoud kan goedkoop of duur uitvallen, maar ik ben gemiddeld 50 euro per maand kwijt geweest over die zes jaar. Ik heb een Nissan Micra uit 1996, een auto met nieuwwaarde van zo'n 10.000 euro.

Ik heb nog nergens een privélease gezien van 130 euro waar ook het onderhoud, verzekering en wegenbelasting bij in zit. Dus blijft het toch voordeliger om een goedkope oudere auto te kopen en deze op te rijden :)


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: 2e hands prive auto leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:21

Ik lease prive, betaal 220 oid per maand.
Alles is helemaal doorgerekend, betaal nu in drie jaar net zoveel als wat ik bij mijn vorige auto heb betaald. Alleen nu per maand. Goedkoper kan eigenlijk niet, autorijden is nu eenmaal duur!
Vergeet niet welke kosten je anders allemaal hebt: afschrijving, onderhoud, APK, belasting, verzekering etc

[o]

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2e hands prive auto leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:36

Ik wil graag even meelezen hier, omdat ik ook aan het rondkijken ben naar iets dergelijks. Goedkoper rijden dan ik nu doe, kan bijna niet, maar over een tijdje zal de auto toch wel aan vervanging toe zijn en ik weet niet of ik daarop wil wachten. Ik wil ook absoluut geen nieuwe auto, maar de zekerheid dat alles incl is lijkt me wel fijn aan het leasen. Geen verrassingen. De auto's die ik tegenkwam zijn allemaal van die kleintjes, dat viel me wel op. Ik zoek een vergelijkbare auto met degene die ik nu heb (Mitsubishi carisma 1.9 tdi), ruime wagen voor het gezin en degelijke bak voor naar het werk (ik reis dagelijks 180 km voor het werk), dat zijn dus wel zo'n 50.000 km per jaar.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anomien, Cerosa, GrapeshotBot, Kla4tje, kreekie, Majabeestje, Mizora, Sastaic en 26 bezoekers