Mijn nieuwe paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Mijn nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 16:54

Hoi,

Ik vond het wel leuk om mijn nieuwe paarden te laten zien. Ik heb nog geen mooie hoogstandjes op de foto gezet maar daar neem ik eigenlijk nooit de tijd voor. Ik heb ze nu bijna twee maanden en het begint een beetje te dagen dat ze van mij zijn. Avanti is een Haflinger en Rakker uiteraard een shetlander.

Zo liggen ze samen 's ochtends.
Afbeelding

Rakker aan de wandel
Afbeelding

Eerste keer op Avanti, ik kijk ontzettend boos maar het was ook ergggg spannend en mijn moeder vond het maar wat leuk om grappen te maken over het feit dat ik een luie rijder ben.

Afbeelding

Afbeelding

Ik had overigens een cap op, toen ik wat meer vertrouwen kreeg heb ik die afgedaan want ik had er een te leen die te groot was.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Mijn nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:03

Leuk hoor, bekende stal ook volgens mij.. (klootwijk?)
Vraag me alleen af waarom je na 2 maanden eigen paarden te hebben, nog geen passende cap hebt aangeschaft? Niet verkeerd bedoeld overigens, maar vroeg het me gewoon af haha..
Of zijn het verzorgpaarden?

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Mijn nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 17:07

Ja klopt ze staan op Klootwijk, ze stonden daar ook al met de vorige eigenaresse. Dit was voor het proefrijden, ik heb inmiddels een cap. Ik was eigenlijk niet van plan om zo snel al te gaan proberen, ik wilde eigenlijk ook maar 1 paard haha. Maar ze waren zo lief dat ik uiteindelijk heb gereden en ze wilde hebben.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Mijn nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:35

Ik vind je zadel behoorlijk beroerd liggen, en als dat het niet is zit jij nog veel beroerder.
Je hebt een enorme stoelzit.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Mijn nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:13

Dat klopt, ik heb een zenuwaandoening en kan dus eigenlijk niet meer fatsoenlijk rijden. Maar dat weerhoud mij er niet van om plezier te hebben met paarden en daarom heb ik deze paarden gekocht, omdat ze braaf zijn. Het zijn, nogmaals, foto's van het uitproberen van de paarden. Paard heeft geen hinder aan mijn zit, ik kan echter niet mooi zitten in een dressuurzadel.

Sette

Berichten: 1084
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:21

Toch denk ik dat een goede zadelmaker je wel een eind op weg kan helpen :j .Vind het wel een leuke combi,

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Mijn nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:23

Dit zadel ligt goed hoor, er is iemand naar komen kijken omdat ik over wilde stappen op boomloos. Had alleen niet genoeg centen, zadel mag opgevuld worden maar verder ligt hij goed. Krijg er ook nooit commentaar over op stal. Moet zeggen dat ik ook eigenlijk verder niet rijd met ze nu, ben een keer naar buiten gegaan en dat was leuk, maar verder is het nu gewoon wennen en wandelen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Mijn nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:49

Je zadel lijkt zo te zien van voren veel te smal waardoor hij omhoog komt.
Waarom boomloos ? dat is niet perse beter dan een boomzadel. Zeker met jou houding is een boomzadel prettiger voor het paard dan een boomloos zadel.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Mijn nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 21:58

Mijn houding komt omdat ik een dressuurzadel niet gewend ben en daarom mijn beugels te kort heb gehouden om te kunnen wennen. Ik houd nu ook op over het zadelgebeuren. Ik kies voor boomloos omdat ik dat prettiger vind zitten. Ik vind het knap dat je van zo'n afstand kan zien dat dit zadel niet lekker ligt, als de zadelmaker mij alleen zegt dat het moet worden opgevuld. Einde discussie voor mij nu, waardeer de tips maar ik ben degene die moet beslissen wat daarmee gedaan wordt.