Ponykamp probleem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Ponykamp probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 14:44

Hallo,

Ik ben op zoek naar een ponykamp of trektocht. Nou had ik een aantal leuke gevonden( de bongerd, manege de schuurgraaf, het peerdespul en laarbrug), maar ik kon daar nog niet de informatie over vinden die ik wou weten.
-Wat zijn de activiteiten buiten het rijden om?
-Is de leiding aardig?
-Zijn de pony's leuk en worden ze goed behandeld?
-Wat doe je precies met het rijden?

Als jullie nog een ander kamp weten;
Ik ben volgend jaar 14, ik wil samen met vriendinnen, de jongste vriendin is volgend jaar bijna 12, ik vind ijslanders erg leuk, ik hou wel van een beetje crossen, het liefst ergens in de buurt van Drenthe.

Alvast bedankt voor alle informatie! (:

When nothing goes right --> go left <--


Sweetgirl1
Berichten: 4542
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Ponykamp probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:50


Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Heidi95

Berichten: 157
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ponykamp probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:04

Klein oever is een super leuk kamp! Je hebt daar de hele dag activiteiten waar je vrijwillig aan mee kan doen, je hoeft dus helemaal niks maar je verveelt je ook niet. Er is ook een eigen zwembad. De leiding is super aardig, ik ben namelijk zelf leiding daar haha :P Ik ben er zelf altijd als kampkind heen geweest toen ik jonger was, ik vond de pony's altijd geweldig! Je hebt daar 2 uur per dag les, en je maakt 2 keer in de week een buitenrit. De eerste helft van de week heb je dressuur les, en de 2e helft springles. ook is het er altijd super gezellig natuurlijk :D

With a little help from my friends. < 3

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Ponykamp probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:06


Remy

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:14

Sweetgirl1 schreef:
Stal t reelaer is wel leuk
Daar doen ze jongeren trektochten en ponykampen enz

http://www.reelaer.nl/


Ja die vond ik ook erg leuk, maar wel heel duur..
Zal er zeker nog aan denken, bedankt!

When nothing goes right --> go left <--

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:16

Heidi95 schreef:
Klein oever is een super leuk kamp! Je hebt daar de hele dag activiteiten waar je vrijwillig aan mee kan doen, je hoeft dus helemaal niks maar je verveelt je ook niet. Er is ook een eigen zwembad. De leiding is super aardig, ik ben namelijk zelf leiding daar haha :P Ik ben er zelf altijd als kampkind heen geweest toen ik jonger was, ik vond de pony's altijd geweldig! Je hebt daar 2 uur per dag les, en je maakt 2 keer in de week een buitenrit. De eerste helft van de week heb je dressuur les, en de 2e helft springles. ook is het er altijd super gezellig natuurlijk :D


Dat klink erg leuk(:
Bedankt!

When nothing goes right --> go left <--

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:17

_Patriciaa schreef:
Het Fjordenpaard is erg leuk!
Het kamp is erg gevarieerd, je doet vanalles!
Kijk maar eens op de site: http://rchetfjordenpaard.nl/ponykamp/


Ik ben al 2 keer bij het Fjordenpaard geweest, ik vond het erg leuk. Maar omdat ik nu alle activiteiten al weet vond ik het minder leuk om er heen te gaan. Bedankt voor je reactie(:

When nothing goes right --> go left <--

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:20

Heidi95 schreef:
Klein oever is een super leuk kamp! Je hebt daar de hele dag activiteiten waar je vrijwillig aan mee kan doen, je hoeft dus helemaal niks maar je verveelt je ook niet. Er is ook een eigen zwembad. De leiding is super aardig, ik ben namelijk zelf leiding daar haha :P Ik ben er zelf altijd als kampkind heen geweest toen ik jonger was, ik vond de pony's altijd geweldig! Je hebt daar 2 uur per dag les, en je maakt 2 keer in de week een buitenrit. De eerste helft van de week heb je dressuur les, en de 2e helft springles. ook is het er altijd super gezellig natuurlijk :D


ook 2 jaar geleden in de zomer? Toen was ik daar ook!

spiritajax
Berichten: 100
Geregistreerd: 07-09-13
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:21

Ponyhof Aagtekerke ! :+
Je gaat iedere dag op het strand rijden, geweldige leiding + pony's, echt hele leuke activiteiten, zoals pimp je pony, veel buitenritten, wedstrijden, pony racejes, enz enz.
De burght organiseerd ook leuke kampen, maar ík vind die van Ponyhof 1000 x leuker :j

http://www.ponyhof.nl ;)

Never give up, and riding NH.
Igor, Spirit & Ajax <3

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:23

spiritajax schreef:
Ponyhof Aagtekerke ! :+
Je gaat iedere dag op het strand rijden, geweldige leiding + pony's, echt hele leuke activiteiten, zoals pimp je pony, veel buitenritten, wedstrijden, pony racejes, enz enz.
De burght organiseerd ook leuke kampen, maar ík vind die van Ponyhof 1000 x leuker :j

http://www.ponyhof.nl ;)


Ponyhof leek me ook erg leuk, helaas willen mijn ouders niet zover rijden. Heb je nog meer informatie over de burght?

When nothing goes right --> go left <--


StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:24

Ik ben ooit naar Laarbrug geweest en naar de Bongerd. Bij Laarbrug vond ik het fijn dat je met zijn zessen op een kamer zit met eigen badkamer. Minder vond ik dat je geen 'eigen' paard had, je moest vaak delen met iemand anders. Naast het rijden waren er niet zo veel activiteiten. Het kan inmiddels al veranderd zijn hoor, is al een aantal jaartjes geleden.
De Bongerd ben ik twee keer geweest, die vond ik leuker dan Laarbrug. De paarden en ponies hebben veeeeel weidegang. Ook mag je er zelfstandig op het terrein rijden. Er waren ook wat meer activiteiten. Wel erg weinig douches en wc's voor iedereen, je krijgt ook maar 5 minuten om te douchen.

De leiding verschilt per week, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik vond de Bongerd erg leuk.

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:26

StableDoor schreef:
Ik ben ooit naar Laarbrug geweest en naar de Bongerd. Bij Laarbrug vond ik het fijn dat je met zijn zessen op een kamer zit met eigen badkamer. Minder vond ik dat je geen 'eigen' paard had, je moest vaak delen met iemand anders. Naast het rijden waren er niet zo veel activiteiten. Het kan inmiddels al veranderd zijn hoor, is al een aantal jaartjes geleden.
De Bongerd ben ik twee keer geweest, die vond ik leuker dan Laarbrug. De paarden en ponies hebben veeeeel weidegang. Ook mag je er zelfstandig op het terrein rijden. Er waren ook wat meer activiteiten. Wel erg weinig douches en wc's voor iedereen, je krijgt ook maar 5 minuten om te douchen.

De leiding verschilt per week, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik vond de Bongerd erg leuk.


En hoe zijn de lessen en buitenritten op beide maneges?

When nothing goes right --> go left <--

Heidi95

Berichten: 157
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:26

Talindos schreef:
Heidi95 schreef:
Klein oever is een super leuk kamp! Je hebt daar de hele dag activiteiten waar je vrijwillig aan mee kan doen, je hoeft dus helemaal niks maar je verveelt je ook niet. Er is ook een eigen zwembad. De leiding is super aardig, ik ben namelijk zelf leiding daar haha :P Ik ben er zelf altijd als kampkind heen geweest toen ik jonger was, ik vond de pony's altijd geweldig! Je hebt daar 2 uur per dag les, en je maakt 2 keer in de week een buitenrit. De eerste helft van de week heb je dressuur les, en de 2e helft springles. ook is het er altijd super gezellig natuurlijk :D


ook 2 jaar geleden in de zomer? Toen was ik daar ook!


2 jaar geleden was ik er zeker ook! toen nog als kampkind :)

With a little help from my friends. < 3

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:32

StellaxBDD schreef:
StableDoor schreef:
Ik ben ooit naar Laarbrug geweest en naar de Bongerd. Bij Laarbrug vond ik het fijn dat je met zijn zessen op een kamer zit met eigen badkamer. Minder vond ik dat je geen 'eigen' paard had, je moest vaak delen met iemand anders. Naast het rijden waren er niet zo veel activiteiten. Het kan inmiddels al veranderd zijn hoor, is al een aantal jaartjes geleden.
De Bongerd ben ik twee keer geweest, die vond ik leuker dan Laarbrug. De paarden en ponies hebben veeeeel weidegang. Ook mag je er zelfstandig op het terrein rijden. Er waren ook wat meer activiteiten. Wel erg weinig douches en wc's voor iedereen, je krijgt ook maar 5 minuten om te douchen.

De leiding verschilt per week, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik vond de Bongerd erg leuk.


En hoe zijn de lessen en buitenritten op beide maneges?


Lessen op Laarbrug vond ik niet echt goed, die werden door de leiding gegeven. Op de Bongerd krijg je les van instructeurs/-trices, dat was wel fijn. Buitenritten waren bij beide wel leuk, bij de Bongerd heb je ook een dagtocht.

spiritajax
Berichten: 100
Geregistreerd: 07-09-13
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:33

Bij de burght rijd je niet heel de week op dezelfde paarden. Maar je mag wel een verzorgpony kiezen die week dat je dus heel de week hetzelfde paardje verzorgd, maar rijden doe je dus steeds op een ander paardje. Je kan ook naar van die penny weekeinden, dan krijg je ook een penny pakket enzo. En allemaal verassingen en heel veel extra activiteiten.

Met de gewone ponykampen rij je 2x per dag, springen, dressuur, buitenritten en spelletjes. Ook zonderzadel rijden en je kan fnrs diploma rijden. Ook is er een bonte avond.

Als je echt niet naar ponyhof mag, zou ik voor de burght kiezen. Ik zelf ben er nog nooit geweest, maar vriendinnen van mij hebben er al wel een paar keer een super leuk kamp gehad!

(Weet je wat nog leuker is? PonyparkCity! Daar heb je heel de dag je eigen pony waar je op kan rijden enzo maar dan zit je dus in een huisje op dat park en dan moet je dus samen met je ouders daar enzo, maar het is echt gewoon de beste plek ever :+)

Never give up, and riding NH.
Igor, Spirit & Ajax <3

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:38

StableDoor schreef:
Lessen op Laarbrug vond ik niet echt goed, die werden door de leiding gegeven. Op de Bongerd krijg je les van instructeurs/-trices, dat was wel fijn. Buitenritten waren bij beide wel leuk, bij de Bongerd heb je ook een dagtocht.


Okee bedankt voor de informatie (:

When nothing goes right --> go left <--

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:40

spiritajax schreef:
Bij de burght rijd je niet heel de week op dezelfde paarden. Maar je mag wel een verzorgpony kiezen die week dat je dus heel de week hetzelfde paardje verzorgd, maar rijden doe je dus steeds op een ander paardje. Je kan ook naar van die penny weekeinden, dan krijg je ook een penny pakket enzo. En allemaal verassingen en heel veel extra activiteiten.

Met de gewone ponykampen rij je 2x per dag, springen, dressuur, buitenritten en spelletjes. Ook zonderzadel rijden en je kan fnrs diploma rijden. Ook is er een bonte avond.

Als je echt niet naar ponyhof mag, zou ik voor de burght kiezen. Ik zelf ben er nog nooit geweest, maar vriendinnen van mij hebben er al wel een paar keer een super leuk kamp gehad!

(Weet je wat nog leuker is? PonyparkCity! Daar heb je heel de dag je eigen pony waar je op kan rijden enzo maar dan zit je dus in een huisje op dat park en dan moet je dus samen met je ouders daar enzo, maar het is echt gewoon de beste plek ever :+)


Hoe vonden je vriendinnen de buitenritten? (veel stap of juist wat meer actie)

When nothing goes right --> go left <--

spiritajax
Berichten: 100
Geregistreerd: 07-09-13
Woonplaats: Vlissingen

Re: Ponykamp probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:43

Er zijn volgens mij speciale ritten voor de wat gevordeden, die mogen dan van de zandvlaktes afgalopperen enz, dus je word in groepen gesplitst

Never give up, and riding NH.
Igor, Spirit & Ajax <3

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:45

spiritajax schreef:
Er zijn volgens mij speciale ritten voor de wat gevordeden, die mogen dan van de zandvlaktes afgalopperen enz, dus je word in groepen gesplitst


Okee dat is wel leuk =D bedankt!

When nothing goes right --> go left <--

Nassy1998
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:48

Bij Les Chevaux in Buinen hebben ze ook een ponykamp en jeugdtrektocht!

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 15:51

Nassy1998 schreef:
Bij Les Chevaux in Buinen hebben ze ook een ponykamp en jeugdtrektocht!


Ik ben net, afgelopen dinsdag, gestopt met rijden daar. Ik vond het een erg leuke manege, maar omdat ik daar alle pony's, leiding enzo al ken vindt ik het minder leuk om daar heen te gaan. Wel bedankt!

When nothing goes right --> go left <--

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Re: Ponykamp probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 18:17

Iemand bekent met een trektocht bij schuurgraaf?

When nothing goes right --> go left <--

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6623
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Ponykamp probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:18

Ik wil je de Eekwal in Emmen aanraden! :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

flodske

Berichten: 91
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: België

Re: Ponykamp probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:21

Manege Bergemo is ook een aanrader! :j

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:24

Erve Meenderinkboer een absolute topper, in een ander topic heb ik toen een heel verslag getypt over wat je elke dag doet. :)
Het ligt in Markelo Overijssel dus dat is ook niet heel erg ver.

The smell of earth after rain!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers