Zadelkruk van Zadelkruk.net

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Zadelkruk van Zadelkruk.net

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 17:18

Hey bokkers,

ik kon niet echt iets vinden met de zoekfunctie dus dan maar een nieuw topic :D
Heeft er iemand ervaring met zo'n stoel van Zadelkruk.net? Om dat ze 'n stuk goedkoper zijn dan op andere sites. Lijkt me heel fijn om op te zitten, heb nu een zitbal. Maakt het verschil voor je nek/schouders/bovenrug? Aangezien ik hiervoor naar de kinesist geweest ben, en nu naar de osteopaat maar nog steeds last houd. Ik zit dus heel de dag in de klas, daar kan ik niks aan veranderen, maar misschien helpt het al voor thuis :)

Ik dacht aan deze: http://zadelkruk.net/product_info.php?c ... ucts_id=29

Ik hoop dat iemand kan helpen :D

Groetjes Katrijn

I hope your day is as nice as your butt! ;)


Telpeva

Berichten: 14595
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:47

Ik heb een zadelkruk staan, ook een goedkopere maar niet van dit merk.

De mijne heb ik niet door bestaande gezondheidsklachten gekocht, maar meer 'ter voorkoming van' omdat ik voor mijn werk veel zit. Wat ik wel merk bij de mijne is dat hij niet echt lekker onder een bureau past, hij is vrij breed, lomp, en eigenlijk ook vrij hoog. Mijn bovenbenen en knieën komen daarmee een beetje in de knel onder een bureau :o

Ik vind hem prima in gebruik, hij zit lekker genoeg om langere tijd op te zitten, maar zelf gebruik ik hem dus niet (meer) achter een bureau.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 23:18

Telpeva schreef:
Ik heb een zadelkruk staan, ook een goedkopere maar niet van dit merk.

De mijne heb ik niet door bestaande gezondheidsklachten gekocht, maar meer 'ter voorkoming van' omdat ik voor mijn werk veel zit. Wat ik wel merk bij de mijne is dat hij niet echt lekker onder een bureau past, hij is vrij breed, lomp, en eigenlijk ook vrij hoog. Mijn bovenbenen en knieën komen daarmee een beetje in de knel onder een bureau :o

Ik vind hem prima in gebruik, hij zit lekker genoeg om langere tijd op te zitten, maar zelf gebruik ik hem dus niet (meer) achter een bureau.


Hmm, dus je kon hem niet hoger of lager zetten?

I hope your day is as nice as your butt! ;)

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:33

Ik heb een trimsalon en moet ook regelmatig een tijdje zitten en daar heb ik ook zo'n kruk voor, ideaal! Heb lichte arthrose in de si-gewrichten en deze kruk zit heel fijn omdat je benen niet naar voren maar naar de zijkant zitten. Het is wel belangrijk dat de kruk in hoogte verstelbaar is.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 00:00

Remy schreef:
Ik heb een trimsalon en moet ook regelmatig een tijdje zitten en daar heb ik ook zo'n kruk voor, ideaal! Heb lichte arthrose in de si-gewrichten en deze kruk zit heel fijn omdat je benen niet naar voren maar naar de zijkant zitten. Het is wel belangrijk dat de kruk in hoogte verstelbaar is.


Dat is leuk om te horen :D diegene die ik op het oog had is verstelbaar.

I hope your day is as nice as your butt! ;)

Telpeva

Berichten: 14595
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:20

Jahoor, de mijne is ook in hoogte verstelbaar :) ik vind hem alleen niet echt lekker zitten als hij laag staat, vandaar mijn opmerking eerder hierboven. Als hij (te) laag staat dan hangen mijn benen gebogen ernaast en sleep ik met de voeten over de grond. Mijne staat 9 vd 10 keer op de hoogste stand, ik werk het liefste staand en als ik de kruk hoger zet kan ik dat een beetje nabootsen. Of dit ergonomisch goed is weet ik niet, zelf vind ik dit het lekkerst zitten. Hij staat bij mij achter een hoge tekentafel waar ik normaal gesproken staand achter werk, en als ik plannen heb om langer te werken achter die tafel dan pak ik de zadelkruk erbij zodat ik op comfortabele manier langer door kan werken.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 12:33

Telpeva schreef:
Jahoor, de mijne is ook in hoogte verstelbaar :) ik vind hem alleen niet echt lekker zitten als hij laag staat, vandaar mijn opmerking eerder hierboven. Als hij (te) laag staat dan hangen mijn benen gebogen ernaast en sleep ik met de voeten over de grond. Mijne staat 9 vd 10 keer op de hoogste stand, ik werk het liefste staand en als ik de kruk hoger zet kan ik dat een beetje nabootsen. Of dit ergonomisch goed is weet ik niet, zelf vind ik dit het lekkerst zitten. Hij staat bij mij achter een hoge tekentafel waar ik normaal gesproken staand achter werk, en als ik plannen heb om langer te werken achter die tafel dan pak ik de zadelkruk erbij zodat ik op comfortabele manier langer door kan werken.

Oke ik begrijp het :) maar ik heb wel een gewone bureau...

I hope your day is as nice as your butt! ;)


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Zadelkruk van Zadelkruk.net

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:36

Ik heb zo'n hele dure, maar t zit goed :j
Moet echt mijn rug gebruiken en die wordt sterker waardoor er minder spanning op de schouders en nek komt. Lekker onderuit zakken is niet mogelijk :)
Dus t is wel de moeite waard!

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 13:42

vuurneon schreef:
Ik heb zo'n hele dure, maar t zit goed :j
Moet echt mijn rug gebruiken en die wordt sterker waardoor er minder spanning op de schouders en nek komt. Lekker onderuit zakken is niet mogelijk :)
Dus t is wel de moeite waard!


Maar je hebt dus geen ervaring met eentje van deze site?

I hope your day is as nice as your butt! ;)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Zadelkruk van Zadelkruk.net

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:44

Ik kijk morgen even, heb zo'n kruk op het werk staan dus weet zo niet het merk.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:25

Omdat ED alleen voor paardgerelateerde onderwerpen is ga ik dit topic verplaatsen naar MW

ED --> MW

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Zadelkruk van Zadelkruk.net

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 17:48

Nog iemand met ervaringen? :D

I hope your day is as nice as your butt! ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelaa2, DenieesB, Frummel01, karlli, MarjanB, SemrushBot en 51 bezoekers