Céline la vie (Tuschinski x Wellington) weer eens!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Pansy_

Berichten: 2492
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Overijssel

Céline la vie (Tuschinski x Wellington) weer eens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 17:24

Al enige tijd ben ik weinig actief op bokt, maar ik vond het wel weer tijd voor een topic.
Inmiddels kennen al aardig wat bokkers Celine, mocht je het verhaal niet kennen, dan kun je die vast wel terugvinden op bokt.
Ik ben een tijdje wat minder actief geweest met de paarden, maar sinds een paar maanden ben ik weer lekker met Celine aan het trainen. Ik train haar 2x in de week.
Het gaat ontzettend goed! Ze wordt vrolijk, stoer, gretig, etc. Echt genieten! Ik blijf echt enorm blij met haar, ze is echt heel leuk! We hebben het samen ook steeds leuker.

De afgelopen 2 trainingen heeft mijn moeder wat stukjes gefilmd, en dat wilde ik jullie even laten zien. =)

Celine en ik starten nog niet op wedstrijden, als het allemaal verloopt zoals ik hoop, gaan we volgend jaar ergens een keer starten (waarschijnlijk in ieder geval na april).
Ik weet dat er nog veel verbeterpunten zijn, vandaar dat mijn moeder regelmatig filmt, dan kan ik het zelf terugzien. Celine blijft voor mij een moeilijk paard om te rijden, ze heeft heel veel karakter. Binnenkort hoop ik weer te gaan lessen.

Nou, hierbij de filmpjes en ook 2 foto's van even geleden. Ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten.

Afbeelding

Afbeelding

9 november - een klein stukje van het begin van de training


En gisteren, 13 november


Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Céline la vie (Tuschinski x Wellington) weer eens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:53

Wat een gaaf paard! Je houdt je handen netjes stil in het stukje draf en ze loopt relaxed.
In galop heb ik het idee dat ze er net niet lekker doorheen komt, haar hoofd is wat onrustig. Ik zou de galopstukken korter houden en als ze zo hard gaat vooral voltes rijden. Het gaat vooral om de overgangen. Probeer in galop je handen wel voor het zadel te houden en meer te dragen.

Allerliefste dikke bruine vriendin
16 maart 2001 ~ 25 mei 2021
Voor altijd in mijn hart

_Pansy_

Berichten: 2492
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 18:08

Dankjewel voor je reactie! Je hebt helemaal gelijk, ik probeer ook steeds vaker korte stukjes te galopperen (en draven), maar gezien haar achtergrond doe ik nog wat voorzichtig aan, omdat ik niet weer die stress wil. Daarnaast is het nog een jong paard, dus het onrust in het hoofd vind ik geen heel groot probleem, ik probeer er voorzichtig aan wat aan te werken. Maar je hebt helemaal gelijk hoor!
In galop is mijn houding echt nog lang niet zoals het moet, ik blijf het wat lastig vinden op haar, de ene keer gaat beter dan de andere keer. In draf moet er ook zeker nog aan mijn houding geschaafd worden, maar galop nog meer.
Wat betreft de galop (en draf), ik ben al enorm blij dat ze gretig wordt, ipv angstig en rennerig. Er zijn nog genoeg punten om aan te werken, maar de eerste doelen (dat ze plezier in haar werk heeft en de stress er niet meer is) hebben we behaald :) En daar ben ik al heel erg blij mee!

Peelie

Berichten: 13391
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Céline la vie (Tuschinski x Wellington) weer eens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 08:48

Persoonlijk vijd ik haar veel te lang gereden. Vooral in de gallop kan je goed zien dat ze helemaal uit elkaar valt. Ze "moet" meer door de kaak en hals, de achterkant zit wel goed, maar mag wat vlugger. Als ze wat compacter gereden zou worden dan is het een paard wat uiteindelijk heel makkelijk sluit denk ik zo.

Manieren om het achterbeen wat vlugger en meer onder de massa te krijgen is bijvoorbeeld volte sluiten en wijkend openen. Door het wijken op de.volte behoud je buiging en treed het binnenachterbeen meer onder en worden spieren gerekt en het is een leuke afwisseling.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 08:57

ey Jolanda , Dat is een tijdje geleden dat ik iets van je heb gezien maar wat zijn jullie vooruitgegaan zeg! _/-\o_ Echt heel mooi om tezien zeg!

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:03

Haar achterhand zou nog wat meer body moeten krijgen. Kijk eens op www.atletischerijkunst.nl Monique heeft hele leuke oefeningen op de site staan, die de achterhand versterken. Monique rijdt zelf ook bitloos. Jullie zijn een leuke combi.

we verwachten Welsh Corgi pups medio juni 2019

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Céline la vie (Tuschinski x Wellington) weer eens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:58

Leuk om te zien, en gaaf dat je haar bitloos rijdt! Hoe bevalt het met dit hoofdstel? Ik vond dat die van mij wat zwaar werd in mijn hand. Haar tere neus kreeg er ook een wondje van, en ik ben toen een keer overgestapt op een kingekruist hoofdstel omdat de micklem niet om kon vanwege dat wondje. Ik merkte dat met het kingekruiste hoofdstel de aanleuning een stuk vanzelfsprekender was: mijn paard was direct lichter in de hand en rustiger in haar hoofd.

Je handen hou je al mooi stil, dat geeft je paard rust aan de voorkant. Is denk ik een kwestie van ervaring dat ze nog naar een houding aan het zoeken is. Ik zou wel proberen om in de galop wat rustiger te zitten, je schommelt nog heel erg met je bovenlijf als het ware.

Super dat je zo bewust met je paard en haar spanning bezig bent. Bij die van mij heeft het ook heel lang geduurd voor we echt ergens waren, maar ik kan uit ervaring spreken dat geduld zal lonen! Heel veel succes en ik ben benieuwd naar je volgende fotoserie!

paarden369
Berichten: 115
Geregistreerd: 09-06-13
Woonplaats: zutphen

Re: Céline la vie (Tuschinski x Wellington) weer eens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:43

Leuk paardje

LauravW22

Berichten: 56
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Céline la vie (Tuschinski x Wellington) weer eens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:05

Wat een mooi paard zeg! Mooie gangen ook! Ik zou proberen wat minder te duwen met je lichaam in galop. Probeer je schouders meer naar achteren en beneden te duwen. Dan span jij je rug aan waardoor je niet zo mee beweegt met je bovenlichaam. Heb ik ook last van gehad hihi! Gewoon lekker blijven zitten en niet teveel willen doen dat scheelt altijd een hele hoop ;)

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:49

leuk paard, jullie zijn een leuke combi!

Ik vind wel dat je je paard, vooral in de galop, veel te lang laat worden.
Pak je teugels misschien wel 20 cm korten en draag je handen hoger en meer voor je.
Rij meer overgangen en meer voltes, probeer je paard meer onder je te krijgen.
Veel succes!

Leef: neem en geef!

safari
Berichten: 54
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Céline la vie (Tuschinski x Wellington) weer eens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:09

Mooi paard zeg!
Ik had de filmpjes in eerste instantie niet gezien en vroeg me dus af waarom ze allemaal over de galop hadden. Nu snap ik het, er staat veel galop op :P
Ik begrijp dat je nog aan het opbouwen bent en kan me daarom goed voorstellen waarom je je teugels langer hebt. Dan zou ik de galop stukken veel korter houden en ontspanning flink belonen.
Je hebt een mooie zit!
Ik denk dat jullie nog ver kunnen komen, je kan zien dat je paard kwaliteit heeft!

_Pansy_

Berichten: 2492
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 21:37

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik kan het met jullie eens zijn wat betreft heel veel dingen :j Bedankt voor de tips. Er zijn ook nog genoeg verbeterpunten. Celine is nog een jong paard, en ons niveau ligt ongeveer tussen het zadelmak zijn en de B in. Dus ik kan heel leuk meer willen, maar soms kan het gewoon nog niet. Komt vanzelf. :)
Over het hoofdstel ben ik tot nu toe erg tevreden! Ik reed met een hackamore, maar ik vond haar daar snel wat diep van gaan lopen en ik durfde er bijna niet aan te komen voor. Met dit hoofdstel heeft ze een constantere aanleuning, maar goed, het is niet echt een vergelijk met de hackamore. Ik heb wel het riempje onder de neusriem door (dus geen side-pull), daardoor heeft het ongeveer dezelfde werking als een hackamore, maar dan minder heftig.
Gisteren hebben we voor het eerst een sprongetje genomen onder het zadel, en dat ging super relaxed en goed! En dat terwijl ze in het begin (en daarna lange tijd helaas, ik kreeg het er niet uit) al in de stress schoot van een balkje op de grond.. Ben echt heel blij dat we nu zelfs een sprongetje kunnen nemen onder het zadel! Komt vanzelf allemaal, we zitten in ieder geval op de goede weg, en dat alleen is al genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers