Er kwam hier een meisje aan de deur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RobynOtten
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-11-13

Er kwam hier een meisje aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 21:56

Ja, er kwam hier een meisje van 11 die heel verlegen kwam vragen of die twee friezen in de wei van mij waren. Nou dat waren ze, en ze vroeg of ze ze mocht verzorgen. Nou weet ik niet of ze verantwoordelijk is , of dat ze er goed mee om kan gaan. Woensdag komt ze voor het eerst, maar wat als ze heel slordig is? Geen afspraken nakomt? Wel zag ik haar nadat ze dat gevraagd had nog een keer langs de wei komen om ze een appeltje te geven en foto's te maken. ( Ze heeft gevraagd of de foto's en appeltje mag/mogen.)

Heb ik goed gehandeld?

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Er kwam hier een meisje aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:59

Kennismaken kan altijd
Dan merk je wel of het gaat of niet

Anoniem

Re: Er kwam hier een meisje aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:00

Inderdaad, kennismaken kan geen kwaad. Ze klinkt als een lief meisje, maar als ze onverantwoordelijk is, ja, sorry, dan kun je haar wegsturen. Tenzij je zelf haar dingen wil bijleren etc. :)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:01

In je profiel staat dat je zelf ook 11 bent (en geen paarden hebt, maar dat terzijde :Y) ). Dan kun jij dus vast goed inschatten of iemand van 11 die verantwoordelijkheid aan kan. Ben je zelf altijd netjes en kom je je afspraken na?

RobynOtten
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 22:01

XxLMMxX schreef:
Kennismaken kan altijd
Dan merk je wel of het gaat of niet


Das waar, maar het lijkt me zo moeilijk te zeggen als ze onverantwoordelijk is.

Liefbeestje
Berichten: 151
Geregistreerd: 04-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:02

Ik ga ervan uit dat als ze zelf actie onderneemt om te gaan vragen of die Friezen van jou zijn, dat ze ze ook echt heel graag wil verzorgen...
Of het dan op persoonlijk vlak ook klikt, zul je moeten ervaren. Als je het niet goed vindt gaan kun je dat toch met haar bespreken ? Verandert er daarna niets kun je altijd besluiten ermee te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:02

Wacht... je bent zelf 11? Kan je dan niet met haar samen je paarden doen ofzo?

RobynOtten
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 22:02

rider schreef:
In je profiel staat dat je zelf ook 11 bent (en geen paarden hebt, maar dat terzijde :Y) ). Dan kun jij dus vast goed inschatten of iemand van 11 die verantwoordelijkheid aan kan. Ben je zelf altijd netjes en kom je je afspraken na?


Profiel van mijn dochter :) En de paarden zijn van mij , zij heeft enkel een verzorgshetlandertje.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:03

Je kunt het altijd even aanzien toch? Al is het alleen even een uurtje tutten met je paarden als je haar daarmee vertrouwd. Vind het eigenlijk wel leuk/goed van je :D

Papegara
Berichten: 1841
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:03

Klinkt als een lief meisje.
Wie weet kun je haar zelf iets leren toch.
Vaak zijn die meisjes al heel blij als ze een paardje mogen borstelen.

Rianne11_42

Berichten: 1510
Geregistreerd: 10-12-07
Woonplaats: Malden (Nijmegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:04

Ik zou even vragen of je het telefoonnummer van haar moeder mag, zodat je goed kunt overleggen en ook duidelijk kunt uitleggen wat jouw bedoeling/verwachting is. Ook als het dan verkeerd uitpakt of niet zoals gehoopt kan haar moeder het misschien tactisch uitleggen aan d'r dochtertje.

RobynOtten
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 22:04

Papegara schreef:
Klinkt als een lief meisje.
Wie weet kun je haar zelf iets leren toch.
Vaak zijn die meisjes al heel blij als ze een paardje mogen borstelen.


Ja haha, tegenwoordig vragen die mensen geld aan de verzorgers, volgensmij doen zij werk voor jou maar goed.

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:04

Ik denk het wel.
Er is hier ook iemand aan de deur geweest, voor onze vorige D-pony. Ze kwam wel vaker aan de weide aaien en stond regelmatig te kijken als hij gereden werd.
Ik heb haar toen gezegd om de woensdag erop terug te komen, samen met haar ouders als dat ging, anders in het weekend. (ze konden beide meekomen op woensdag, dus dat was handig)
Zo wist ik zeker dat de ouders er ook achter staan, want als zo'n meisje dat "zomaar" doet en ze mag er bv eens opzitten en valt... naja dan heb je weer een heel verhaal van ouders die niet op de hoogte zijn.
Ze is toen komen opdagen met haar ouders.
Ik heb hun toen alles laten zien, ook gezegd wat we wél en niet van haar verwachten. Bv niet uitmesten, wel bolletjes uit de stal halen. Niet voeren, dat doen we zelf. Nooit staarten of manen knippen, dat doen we zelf. Wel : borstelen, binnen of buiten zetten, eventueel rijden.
Daarna heb ik met hun afgesproken dat ze 4 keer op proef mocht komen en dat we dan zouden kijken hoe het bevalt. Voor ons, of wij met haar konden opschieten. Maar ook voor haar, of zij zich goed voelde bij ons en bij het paardje.
Meisje is hier 3 jaar gekomen en heeft toen een eigen paardje gekregen dat hier ook nog een jaar gestaan heeft. :-)

DRESSAGEFAN
Berichten: 346
Geregistreerd: 22-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:05

" Ik keek vanmorgen naar dit topic en ben naar iemand 100 meter van mijn huis af gegaan, en ik heb nu twee verzorgpaarden, met hilarische namen : Swenneke en Jetske . :j Ik ben nu al helemaal verliefd op ze. <3 /3

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3647_n.jpg "

Dit postte je enkele uren geleden...

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:05

RobynOtten schreef:
rider schreef:
In je profiel staat dat je zelf ook 11 bent (en geen paarden hebt, maar dat terzijde :Y) ). Dan kun jij dus vast goed inschatten of iemand van 11 die verantwoordelijkheid aan kan. Ben je zelf altijd netjes en kom je je afspraken na?


Profiel van mijn dochter :) En de paarden zijn van mij , zij heeft enkel een verzorgshetlandertje.



RobynOtten schreef:
Ik keek vanmorgen naar dit topic en ben naar iemand 100 meter van mijn huis af gegaan, en ik heb nu twee verzorgpaarden, met hilarische namen : Swenneke en Jetske . :j Ik ben nu al helemaal verliefd op ze. <3 /3

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/601617_189123474609788_354993647_n.jpg


Het zijn jouw verzorgpaarden :?

Anoniem

Re: Er kwam hier een meisje aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:05

Ik moest idd ook al aan dat topic denken!

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:06

Overleg met je ouders, want zeker onder de 14 is de eigenaar verantwoordelijk als er wat mis gaat. Juridisch gezien zijn verzorgers een nachtmerrie als paardeneigenaar.

Kennismaken kan inderdaad gewoon, of het wat kan worden zal van de combinatie (paarden en mensen) en opvoeding paarden afhangen.

Papegara
Berichten: 1841
Geregistreerd: 12-08-12

Re: Er kwam hier een meisje aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:07

Oké,
Apart dit..

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:07

Huh ? Wat raar maar weer.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:07

Gewoon een aantal keer samen afspreken in het begin en duidelijk uitleggen wat je van haar verwacht en wat niet. Met de ouders erbij dan wel.
Edit: Oh dit is wel apart...
TS: Denk je dat je zelf onverantwoordelijk bent ofzo?

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:10

een kans geven kan altijd, wat zal ze blij zijn geweest :D
wie weet heb je er wel heel veel aan, mijn ervaring is dat de jonge meiden doorzetten en blijven komen, en de iets oudere waarvan je een hoop verantwoordelijkheid verwacht na een paar keer niet meer komen opdagen zonder dit te melden.
kijk even hoe ze is met de paarden, en hoe ze in jouw tijdsschema past want zou een 11 jarige nog niet zelfstandig met mijn paarden laten aanklooien. gaat het goed hebben jullie er beiden wat aan. zij kan helpen met klusjes en wat extra aandacht, en jij helpt haar ook enorm.

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:13

DRESSAGEFAN schreef:
" Ik keek vanmorgen naar dit topic en ben naar iemand 100 meter van mijn huis af gegaan, en ik heb nu twee verzorgpaarden, met hilarische namen : Swenneke en Jetske . :j Ik ben nu al helemaal verliefd op ze. <3 /3

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3647_n.jpg "

Dit postte je enkele uren geleden...


Toch merkwaardig.
Zijn dit nu jouw verzorgpaarden, of wat moeten we er ons bij voorstellen.
Anders heeft het toch geen zin om dit topic te openen ?

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:16

Snap dit topic niet?
Is dit serieus of vertel je hier je eigen verhaal, en wil je weten wat andere zouden doen als er een 11 jarig meisje aan de deur kwam??
Als jij de verzorgster bent, en bepaalt of er een meisje bijkomt had ik je als paarden eigenaar allang weggestuurd. Of als je een topic opende dat het jou paarden zijn, terwijl het mijn paarden zijn had ik je ook even in gesprek genomen :j

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:17

Je mag niet als moeder en dochter op 1 account zitten toch? ;)

Als het echt zo is: Uitnodigen kan nooit kwaad, en het is erg fijn als je als meisje van 11 een pony krijgt om te verzorgen weet ik uit eigen ervaring :D Maar hoe lang gaat zij al met pony's om? ligt er ook aan hoe jouw paarden zijn? uitproberen kan je altijd doen, en dan kijken hoe het gaat..

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:19

Er is aan mij ook wel eens een meisje (was wel al een jaar of 13-14) komen vragen of ze mijn paardje mocht verzorgen en/of eventueel rijden. Ik heb toen beleefd neen gezegd, ik heb liever niet dat mensen die ik niet ken bij mijn paarden komen, en al zeker niet wanneer ik niet in de buurt ben. Maar daar blijft iedereen vrij in natuurlijk, sommige mensen komt het misschien zelf goed uit om een bijrijder te hebben..
Kennismaken zal vast geen kwaad kunnen, maar ik zou als ik jou was er wel steeds bij blijven en niet te veel vrijheid geven met het paard. Sommige mensen maken daar nogal eens graag misbruik van.