Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 17:03

Hoi Bokkers,

Ik zit tegenwoordig echt snel in geldnood, ik heb vaak dingen zoals make-up en extra sieraden/kleding die ik wil kopen,
maar ik heb ook zo vaak dat ik meer geld wil besteden aan bv een hulpteugel etc. Kortom, ik kom geld te kort!

Ik krijg 4 euro zakgeld per week, wat meestal op gaat aan make-up en aan eten. Make-up is echt iets wat ik niet wil afschaffen,
maar ik koop nogal veel eten na school. Ik moet 2 uur per dag fietsen en dan nog een lange schooldag, dan ben je heel snel
geneigd om naar de winkel te gaan als je hongerig op de fiets zit. Je zou zeggen, neem gewoon eten van thuis mee, maar ik krijg
hier nooit een hap van door m'n keel. Het liefst heb ik alles vers en ik ben niet dol op boterhammen of fruit mee naar school.

Nu moet je niet hierna denken dat ik een eet-verslaving heb, want dat heb ik juist niet, mijn vraag was, hoe verdien ik meer geld
of hoe kan ik het beste sparen? Klusjes doen in huis verdient niet veel als ik kijk hoeveel tijd ik daaraan kwijt ben. Voor de wc schoonmaken
krijg ik 1 euro, over veel geld valt er dus niet te spreken..

Alle tips/plannen zijn zeer welkom! :D

JM :#


Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:04

oppassen, reclame lopen?

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:05

oppassen, krantenwijk? :)
Met 13 jaar mag je nog niet zoveel volgensmij!

Yom
Berichten: 3750
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:05

als 13 jarige mag je niet veel meer dan een krantenwijk, dus geef je daar voor op

verder kun je misschien oppassen, honden uitlaten, boodschappen doen, auto's wassen en dat soort dingen

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 17:06

Oppassen lijkt mij het leukst, alleen ken ik niemand met kleine kinderen. Krantenwijk zat ik al naar te kijken, hoeveel verdien je daar gemiddeld mee en hoeveel tijd ben je ermee kwijt?

JM :#

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:07

ik denk toch eten mee nemen van huis. Bespaart je enorm veel geld. En die dan hongerig opeten op je fiets. Met honger smaakt alles lekker.
Verder doe je al best veel met 4 euro. Werken mag je nog niet.

It's more important to love, than it is to hate....---->Prince
Bink v hayo, Veel plezier bij je nieuwe baasje
Raika, mn gele fjordendame op de eeuwige velden. 't ga je goed meis,
voor altijd bij mij.

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:08

krantenwijk mag je nog niet met jou leeftijd, maar reclame of een zondagsblaadje wel, ben je zo'n 2 a 3 uur mee bezig, t verdient niet veel, maar je zult het ermee moeten doen
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 16-11-13 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:08

Hang een briefje in bijv. de supermarkt voor oppassen!

StalNollie

Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:10

ik vind je verwent overkomen, als je iets wil zul je gewoon brood van thuis mee nemen. er zit geen schimmel in hoor.

en ben blij dat als je helpt in huis er geld voor krijgt?

ik zou eerder vragen om advies om beter de spenderen, dus hoe je beter met je geld kan omgaan, zeker voor later erg belangrijk. want je stelt nu je prioriteiten ergens anders

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:10

Waar woon je? Ik kan soms wel eens een oppas gebruiken.
Lieshorses schreef:
Oppassen lijkt mij het leukst, alleen ken ik niemand met kleine kinderen. Krantenwijk zat ik al naar te kijken, hoeveel verdien je daar gemiddeld mee en hoeveel tijd ben je ermee kwijt?

Mama van al 2 prachtige zonen en 1 prachtig mooie dochter <3 <3 <3
En een prachtig 4e wondertje op komst, UD 17/09/´22 <3

StalNollie

Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:13

oppassen is niet niks vind 12/13 wel erg jong,

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:14

StalNollie schreef:
ik vind je verwent overkomen, als je iets wil zul je gewoon brood van thuis mee nemen. er zit geen schimmel in hoor.

en ben blij dat als je helpt in huis er geld voor krijgt?

ik zou eerder vragen om advies om beter de spenderen, dus hoe je beter met je geld kan omgaan, zeker voor later erg belangrijk. want je stelt nu je prioriteiten ergens anders

t is een 13 jarige :')

Annabel

Berichten: 4867
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:14

Ik verdien nu met mijn kranten wijk ong €50. Dit houd in met 2 kranten (met ingevouwen folder) en nog de normale folders erbij :)

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:15

Miepie77 schreef:
krantenwijk mag je nog niet met jou leeftijd, maar reclame of een zondagsblaadje wel, ben je zo'n 2 a 3 uur mee bezig, t verdient niet veel, maar je zult het ermee moeten doen

Ik mag krantenwijk en folders rondbrengen, heb mijn leeftijd erbij gezet. :j (ben 13)
Zondagsblaadje verdient het beste hoorde ik, hellaas heb ik er nog geen :Y)

Hey, jij ook hier?

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:16

Ik vind dit zeker niet verwent overkomen hoor !
Ik hoor niet veel 13-jarigen die voor hun eigen geld wil werken !

Echt tips heb ik niet, kun je niet iets verkopen wat je niet meer gebruikt? :)

Als liefde het enigste word,
waar je je aan vast kunt houden ♡

Blog Wolter&Angelique
https://www.facebook.com/WolterAngelique-1997556280328153/


Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:16

Waarom krijg je van het eten thuis geen hap van door je keel?
Iedere keer eten kopen, tikt snel aan. Ik heb het ook een periode gedaan, iedere dag een broodje. Maar als je dan op het einde van de maand beseft dat je 100 euro hebt uitgegeven alleen aan broodjes en flesjes water, dan schroef je dat snel terug.
4 euro per week zou voor een 13-jarige echt genoeg moeten zijn om extra spullen te kopen. En je krijgt een euro iedere keer als je de wc schoonmaakt? Meid toch, ik moest gewoon van kindsaf mee helpen in het volledige huishouden en daar kreeg ik niets voor. Ik denk dat je jouw prioriteiten anders gaat moeten stellen. Zolang geld niet uit de grond groeit, zul je je uitgaven moeten aanpassen aan wat je verdient.

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:18

Even bij de briefjes in de supermarkt kijken? En er 1tje ophangen? Met oppassen of zo? Even googlen over baantjes?

Hey, jij ook hier?

Susie1992

Berichten: 166
Geregistreerd: 22-08-10
Woonplaats: Oene

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:25

Bij bv de buren helpen met schoonmaken van het huis!

Kasselder Susie 20-04-1992/ 17-11-2011
Carla van de Kalverkamp alias Zoë heeft een hengstveulen 25-04-16 Odin
Eranthis van de Beekhoeve
Stassmey fra Nornabaeli heeft een merrieveulen 27-04-16 Eistla

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:27

4 euro per week, ik krijg 10 euro in de maand :oo Misschien toch maar gaan wennen aan eten mee naar school nemen? Want dat bespaard al veel en ik weet niet wat voor en hoeveel de make-up je gebruikt en kost?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 17:30

@StalNollie, Verwend, valt ook wel weer mee hoor. Ik krijg meegenomen brood gewoon niet makkelijk door m'n keel. Als er op school broodjes kroket worden verkocht en mensen
lopen daar mee rond krijg je nóg minder zin in je brood. :')

En ik zeg daarnaast ook niet dat 1 euro te weinig is, maar ik wil graag echt meer geld erbij. Met 3 euro en 2 uur aan schoonmaken kan ik nog steeds niet veel hoor..
Maargoed, oppassen heb ik vaker gedaan bij een vriendin en veel mensen rond mijn leefdtijd passen op hoor, we weten wel hoe dat moet.

Verkopen heb ik wel een paar keer succes mee gehad, heb ooit een rijbroek voor 15 euro verkocht, een dekje voor 5 euro, maar nu
is er ineens veel minder interesse naar. :')

JM :#

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:30

Idd, watvoor make-up gebruik je? Welke merken etc.? :)

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:32

Lieshorses schreef:
@StalNollie, Verwend, valt ook wel weer mee hoor. Ik krijg meegenomen brood gewoon niet makkelijk door m'n keel. Als er op school broodjes kroket worden verkocht en mensen
lopen daar mee rond krijg je nóg minder zin in je brood. :')

En ik zeg daarnaast ook niet dat 1 euro te weinig is, maar ik wil graag echt meer geld erbij. Met 3 euro en 2 uur aan schoonmaken kan ik nog steeds niet veel hoor..
Maargoed, oppassen heb ik vaker gedaan bij een vriendin en veel mensen rond mijn leefdtijd passen op hoor, we weten wel hoe dat moet.

Verkopen heb ik wel een paar keer succes mee gehad, heb ooit een rijbroek voor 15 euro verkocht, een dekje voor 5 euro, maar nu
is er ineens veel minder interesse naar. :')

Waarom niet? Zitten er dingen op die je niet lekker vind...?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 17:32

Ik heb ook 2 pony's en heb vaak zat dat ik graag een nieuw dekje wil kopen, dan is 4 euro per week terwijl je
ook nog andere spullen wilt kopen toch helemaal niet zo overdreven veel? Of heb ik het verkeerd?

Qua make-up verschilt de prijs, soms is iets in de aanbieding, soms koop ik andere dingen, maar gemiddeld
ben ik denk 15,00 per maand kwijt aan make up.

JM :#

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:33

Lieshorses schreef:
Ik heb ook 2 pony's en heb vaak zat dat ik graag een nieuw dekje wil kopen, dan is 4 euro per week terwijl je
ook nog andere spullen wilt kopen toch helemaal niet zo overdreven veel? Of heb ik het verkeerd?

Qua make-up verschilt de prijs, soms is iets in de aanbieding, soms koop ik andere dingen, maar gemiddeld
ben ik denk 15,00 per maand kwijt aan make up.

Oh okee, make-up valt mee :)
Kijk je wel eens op marktplaats voor spullen voor je paarden?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 17:34

Dat, maar ook gewoon omdat het vaak gewoon slecht smaakt, ik krijg bv platgeplet brood met kaas die niet meer
vers is écht niet door m'n keel..




eclair98 schreef:
Lieshorses schreef:
@StalNollie, Verwend, valt ook wel weer mee hoor. Ik krijg meegenomen brood gewoon niet makkelijk door m'n keel. Als er op school broodjes kroket worden verkocht en mensen
lopen daar mee rond krijg je nóg minder zin in je brood. :')

En ik zeg daarnaast ook niet dat 1 euro te weinig is, maar ik wil graag echt meer geld erbij. Met 3 euro en 2 uur aan schoonmaken kan ik nog steeds niet veel hoor..
Maargoed, oppassen heb ik vaker gedaan bij een vriendin en veel mensen rond mijn leefdtijd passen op hoor, we weten wel hoe dat moet.

Verkopen heb ik wel een paar keer succes mee gehad, heb ooit een rijbroek voor 15 euro verkocht, een dekje voor 5 euro, maar nu
is er ineens veel minder interesse naar. :')

Waarom niet? Zitten er dingen op die je niet lekker vind...?

JM :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, Anomien, C_estmoi, carineken, Eefje_Sammy, Eretria, Fiesta14, GoogleAdsense, IASCrawler, Jet, JoT, Larissajulia, LiDi, Merel___, Misslev, rayoow, Selina, Siebel, SUSANNEx, Traiectum en 66 bezoekers