CV aanleveren voor specifiek evenement, hoe indelen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

CV aanleveren voor specifiek evenement, hoe indelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 22:55

Vanuit mijn studie wordt er binnenkort een groot evenement georganiseerd, waarbij verschillende recruiters vanuit grote bedrijven aanwezig zijn. Nu is het de bedoeling dat je voor dit evenement een CV aanlevert, uit alle CV's worden dan mensen geselecteerd die met de recruiters in gesprek gaan. Ik zelf zie het momenteel meer als een orientatiedag, gewoon om eens te zien hoe het gaat en wat te netwerken.

Nu moet ik natuurlijk wel een fatsoenlijk CV aanleveren. In principe heb ik een behoorlijk up-to-date CV, die ik voor sollicitaties soms licht aanpas. Nu kwamen bij mij alleen een aantal vragen op:
- ik heb een unisex naam, heb nu op mijn cv gezet, bij personalia, "geslacht: vrouwelijk". Kan dit?

- mijn ouders hebben een melkveebedrijf waarin ik al een aantal jaar meewerk, hoe vermeld ik dat op mijn CV? De recruiters die komen zijn echt meer van de (multi)nationals, maar ik denk dat het ook zeker een plus kan zijn dat je al jaren thuis meewerkt, of toch weglaten?

- ik heb in het verleden natuurlijk ook bijbaantjes als kassawerk etc gedaan. Dit zijn er twee. Zet ik die apart op mijn CV of maak ik er (ivm niet echt relevant en interessant) één kopje van, zoiets als "diverse bijbanen, bedrijf x en bedrijf y. Werkzaamheden x en y." ?

- ik heb een e-mailadres wat aan een (inactieve) website is gekoppeld. Met een niet-gangbaar iets achter de @ dus. Kan ik deze gewoon gebruiken, of kan ik beter een g-mail adres hierop zetten? Ik ben een beetje bang dat ik dan dingen mis (in de toekomst, als ik echt reacties verwacht), aangezien ik m'n gmail niet gebruik..

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op of mening over wil geven. Vast bedankt!


_Mikey_
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: midden in 't Groene Hart

Re: CV aanleveren voor specifiek evenement, hoe indelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:58

pff. moeilijk. In ieder geval is geslacht totaal niet relevant. Gewoon weghalen. Ze moeten je beoordelen op je kwaliteiten, niet op geslacht.

*duit in het zakje gedaan, terug onder steen*


simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:59

imd schreef:
Vanuit mijn studie wordt er binnenkort een groot evenement georganiseerd, waarbij verschillende recruiters vanuit grote bedrijven aanwezig zijn. Nu is het de bedoeling dat je voor dit evenement een CV aanlevert, uit alle CV's worden dan mensen geselecteerd die met de recruiters in gesprek gaan. Ik zelf zie het momenteel meer als een orientatiedag, gewoon om eens te zien hoe het gaat en wat te netwerken.

Nu moet ik natuurlijk wel een fatsoenlijk CV aanleveren. In principe heb ik een behoorlijk up-to-date CV, die ik voor sollicitaties soms licht aanpas. Nu kwamen bij mij alleen een aantal vragen op:
- ik heb een unisex naam, heb nu op mijn cv gezet, bij personalia, "geslacht: vrouwelijk". Kan dit?

Antwoord: zou ik inderdaad erbij zetten. Of een pasfoto bij je cv, zie je tegenwoordig ook veel en dan is neem ik aan te zien dat je vrouw bent? ;)

- mijn ouders hebben een melkveebedrijf waarin ik al een aantal jaar meewerk, hoe vermeld ik dat op mijn CV? De recruiters die komen zijn echt meer van de (multi)nationals, maar ik denk dat het ook zeker een plus kan zijn dat je al jaren thuis meewerkt, of toch weglaten?

Antwoord: onder Werkervaring, of bij de Profielbeschrijving van jezelf. Dat je zelfstandig kunt werken en dan dit vermelden.

- ik heb in het verleden natuurlijk ook bijbaantjes als kassawerk etc gedaan. Dit zijn er twee. Zet ik die apart op mijn CV of maak ik er (ivm niet echt relevant en interessant) één kopje van, zoiets als "diverse bijbanen, bedrijf x en bedrijf y. Werkzaamheden x en y." ?

Antwoord: kopje maken Overige werkervaring.

- ik heb een e-mailadres wat aan een (inactieve) website is gekoppeld. Met een niet-gangbaar iets achter de @ dus. Kan ik deze gewoon gebruiken, of kan ik beter een g-mail adres hierop zetten? Ik ben een beetje bang dat ik dan dingen mis (in de toekomst, als ik echt reacties verwacht), aangezien ik m'n gmail niet gebruik..

Antwoord: ik zou een goedwerkend emailadres nemen. Veel sollicitatie info gaat toch via mail.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op of mening over wil geven. Vast bedankt!

Zie de antwoorden hierboven!
Veel succes!

Love - language - leadership

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: CV aanleveren voor specifiek evenement, hoe indelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 23:03

@Mikey, aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant krijg ik vaak mails met "geachte heer ... ". Dat wil ik graag voorkomen eigenlijk :P
@simodi, jouw antwoorden komen wel overeen met hoe ik zelf al dacht inderdaad. Ik zal nog eens puzzelen.

IK kreeg net nog een ideetje: mijn linkedin is aardig uitgebreid en netjes up-to-date. Is een QR code naar mijn profiel een pluspunt of een streber/doe maar normaal iets? :P

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: CV aanleveren voor specifiek evenement, hoe indelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:06

Als ze een cv vragen zou ik niet met links gaan werken. Ze willen in een oogopslag in je cv kunnen lezen wat je kunt.
Niks zo vervelend als zelf moeten gaan doorklikken om de nodige info te krijgen ... Grote kans dat ze je dan juist links laten liggen.

Love - language - leadership

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: CV aanleveren voor specifiek evenement, hoe indelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 02:34

Ik zie voor mijn werk heel veel cv's en niks zo irritant als een unisex naam, waar geen geslacht bij vermeld staat.
Zeker doen! Voor de rest ben ik te moe om inhoudelijk te reageren, maar ik kom er nog op terug :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 12 bezoekers