Les Filmpje,, tips graag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sill____

Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Hoogezand

Les Filmpje,, tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:10

Hallo

Bedankt voor het klikken
Hier een filmpje van de les die afgelopen maandag hadden.
Ik zou van jullie graag tips, tops, opmerkingen, aanmerkingen,enz enz.

We zijn 1x L1 gestart a longe time ago haha maar we gaan het zeer binnenkort weer oppakken.
Momenteel hebben we een keer per week les en rijden we voor 3 keer mee clinic van jan Willem.

Zwake punten:

Benen lang laten
Zo nu en dan een onrustige hand
Aangalloperen

http://youtu.be/Ekb98nLS6WY

Groetjes Silvia

Ps. Schouder binnenwaarts is nog in aanbouw

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Re: Les Filmpje,, tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:14

Inderdaad wat jij zegt en je duimen omhoog. Verder ben ik jaloers op jouw houding ;)

Sill____

Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Hoogezand

Re: Les Filmpje,, tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:17

Dankje ☺️ ik zal de tip mee nemen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:18

Soms trek jij je handen naar buiten (bedoel je dat met onrustige hand?)... of lijkt dat zo?
Edit: Vind het er onrustig uitzien. Je prikt steeds met je sporen in je pony's buik, en het ziet er overhaast uit.. Nee vind 't niet zo'n fijn beeld geven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-13 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:20

Ik vind het beeld nog veel te onrustig, in alle opzichten. Uit jouw zit is nog winst te halen, de aanleuning is niet stabiel, onrustig been en overhaaste gangen van de pony waarbij 'ie ook veel te vaak duikt als gevolg van jouw behoorlijk grote hulpen met je hand.
Ik zou veel meer rust willen zien, dan vind ik belangrijker dan nieuwe kunstjes (want dat zijn het zolang de basis niet op orde is).
Werk aan je zit en het effect daarvan op je paard, en je tempocontrole, en op nette wijze aan de aanleuning. Dan heb je binnen no time een heel ander plaatje.

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:24

Jullie zijn een leuke combinatie. De aanleuning is wel nog erg onrustig. Tijdens je stap-draf overgang wordt je pony wat strak. Als je wat meer aandacht gaat geven aan goede overgangen rijden wordt de rest vanzelf beter. Succes met je wedstrijden in ieder geval!

Sill____

Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:29

Ja ook maar het viel me ook op erg grote ophoudingen te maken ( ik schrok hier best van het lijkt haast op zagen zo nu en dan ).
Sonja door de leasen van jan Willem werken we daar hard aan het is ook al zal je het niet zeggen al behoorlijk verbeterd maar ik weet whay Your talking About.
Tanks voor de tips

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: Les Filmpje,, tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:14

Mij vielen je onrustige handen en onderbenen erg op. Misschien is het beter als je eerst begint met meer overgangen rijden en daarna pas met de voorhand.