hoeveel ruiters?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:15

Wat vinden jullie het maximum aantal verschillende ruiters per maand op 1 paard?
Ik nodig regelmatig vriendinnen uit die eens mee komen rijden en daarom vraag ik mij het af :D

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3


LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Re: hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:17

hangt van paard af, mijn paard word gek als er te veel verschillend emensen op haar rijden en laat er dan ook heel weinig op rijden

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:19

LiannePuthzy schreef:
hangt van paard af, mijn paard word gek als er te veel verschillend emensen op haar rijden en laat er dan ook heel weinig op rijden

De mijne wordt er niet gek van tenzij je te veel op en afstapt :)

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:19

Als je nagaat hoeveel mensen er in een week op een manegepaard zitten. Als we uitgaan van twee lessen (soms wel meer) zijn dus twee mensen per dag, keer 7 dagen en dat keer 4. Dat zijn er dan al 56 in de vier weken. En volgens mij zijn er heel wat maneges waar de paarden vaker dan twee keer lopen. Of je paard het leuk vind is een ander verhaal.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:20

Niet veel. Mijn moeder zusje en ik. Soms de instructrice van ons en 1 x heeft een vriendin een buitenritje gemaakt :j

IG: @arabierjoep

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:21

Koekeroekus schreef:
Als je nagaat hoeveel mensen er in een week op een manegepaard zitten. Als we uitgaan van twee lessen (soms wel meer) zijn dus twee mensen per dag, keer 7 dagen en dat keer 4. Dat zijn er dan al 56 in de vier weken. En volgens mij zijn er heel wat maneges waar de paarden vaker dan twee keer lopen. Of je paard het leuk vind is een ander verhaal.

Die paardjes worden helemaal verpest door die vele ruiters :j

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:22

Isabel_k schreef:
Niet veel. Mijn moeder zusje en ik. Soms de instructrice van ons en 1 x heeft een vriendin een buitenritje gemaakt :j

op mijn paardje: ik, een vriendin en 1 keer in de 2 maanden mijn zus en nog een vriendin

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

mika11

Berichten: 11102
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:23

Op mijn paard rijdt niemand anders, dat wil ik ook niet. :)


Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:24

Als vaste ruiters zou ik er niet meer dan twee (dus ik en een bijrijder) op willen.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:24

mika11 schreef:
Op mijn paard rijdt niemand anders, dat wil ik ook niet. :)

Ik kan nog niet helemaal perfect rijden dus laat ik liever andere mensen het deel doen dat ik niet kan :)

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:24

Geryon schreef:
Als vaste ruiters zou ik er niet meer dan twee (dus ik en een bijrijder) op willen.

Bij mij is dat ook :) ik 1 of 2 keer in de week en dan nog een vriendin samen met mij 1 keer in de week

Aswan Febe en Liske mijn eigen drolletjes voor altijd! <3

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:25

Ik heb het liefst dat er niemand anders op komt, maar voor een keer eventjes er op zitten en een rondje stappen vind ik niet erg.

Selina

Berichten: 14258
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:26

Voor een keertje vind ik het niet erg als mijn vriendin/zusje/vriendje even uitstapt, maar voor vast is 2/3 wel genoeg. Ik & de eigenaresse rijden op "mijn" paard.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:27

Alleen ik, niemand anders, weetje, alles wat ik in maanden erin had gereden, reed zij er in een uur uit. Nu vertrouw ik er niemand meer op :)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:53

Ik zou het niet te vaak doen, ik rijd nu helemaal niet meer, maar deed het sowieso nooit.
Nu heb ik geen eigen pony's gehad dus zal dat nog anders liggen, maar zelfs met een eigen pony zou ik er niet telkens vriendinnen op laten. Af en toe een keer zou geen probleem zijn, maar zeker niet met regelmaat.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:01

Verschilt per paard. Mijn paard is een allemansvriendje en het maakt hem niet zoveel uit wie er op hem rijdt. En hij raakt ook echt niet in de war of over de zeik van af en toe iemand anders op z'n rug. Maar ik laat natuurlijk niet zomaar iedereen op mijn paard. Veel verschillende vaste ruiters lijkt me voor elk paard minder, dat is toch verwarrend met het verschil in rijstijl. Mijn paard heeft twee eigenaren, dus hij heeft sowieso twee vaste ruiters. Verder stapt onze instructrice er regelmatig op. Omdat we les hebben van dezelfde instructie verschilt onze manier van rijden ook niet zo sterk.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:03

Mijn paard is van mijn zusje, mijn moeder en mij. Wij rijden alledrie, en er rijden ook nog 2 vriendinnen van mij (af en toe) op. Het ene meisje is bang voor paarden, en begint net een beetje haar vertrouwen terug te krijgen dus dat is 1 rondje stappen. Verder rijdt er eigenlijk niemand op haar, behalve een vriendin van mijn moeder als we op vakantie zijn.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:13

Ik zou max 2 of 3 zeggen. Nu is dat voor ieder paard en eigenaar anders. Persoonlijk zou ik het niet zo fijn vinden voor mijn paard. Iedere ruiter heeft toch z'n eigen manier en natuurlijk went een paard daar ook wel aan. Op mijn paard rijd verder niemand anders. Ze heeft in haar hele leven nog maar 2 ruiters gehad(en nog iemand alleen stappen). Ze is ooit helemaal in paniek geraakt van een andere ruiter die er niet eens op kon komen zocht toen een bijrijder is dus niets van terecht gekomen lag niet aan de ruiter maar ze kan nogal explosief zijn als de spanning haar te veel word. Dus dat zoek ik niet meer.

Wat vooral van belang is wat wil je ermee. Wil je dat andere haar gewoon eens laten stappen of wil je dat ze ook serieus met je paard aan de slag gaan.
Als het alleen om stappen gaat lijkt het me niet zo erg om er meer verschillende op te zetten maar als je wil dat je paard ook echt gereden word kan dat voor een paard ook verwarrend zijn als er met regelmaat verschillende opzitten. Zelfde als met hoe zwaar de training is bv. Als er veel verschillende ruiters zijn en je moet elkaar ook allemaal nog op de hoogte houden wat de ene die dag gedaan heeft. Het is toch van belang dat je na een zware training de volgende dag wat rustiger aan doet bv.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:47

Op mijn paard rij ik alleen, als ik er bij ben mogen vriendinnen wel eens een sprong nemen, en als ik 's winters een dagje geen tijd heb vraag ik aan mijn nicht of een iets 'oudere' vriendin of ze even op Heart willen rijden, maar van die mensen weet ik dat ze goed kunnen rijden.

Het zal waarschijnlijk per paard afhangen, ik denk ook dat manege paarden die het gewoon zijn er minder problemen mee zullen hebben dan een paard dat het niet gewoon is.
Maar op je eigen paard zou ik niet teveel mensen laten rijden.:)

Urielle

Berichten: 50067
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:50

Een keer uitstappen of een instructeur die een keer opstapt, of als je weinig tijd hebt een bijrijder erbij kan ik best inkomen (voor mezelf alleen het eerste), maar het is geen manegepaard waar iedereen maar op- en afstapt?!

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:52

Ik heb er straks 3 voor mijn paard.. Vind dat eigenlijk te veel aan de ene kant.... Alhoewel die van mij wel doorheeft wat ie bij wie mag :') dus ik rij zelf gewoon niet zolang ik 2 ruiters heb :) (dat omdat ik de enige ben die rondhobbelt en niet serieus rijd... wel lekker laag en over zijn rug... maar voor de rest... Dus ik wandel tot ene verzorgster een eigen paard heeft en geen tijd meer om die van mij te rijden :)

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:52

ik redt het niet met 1 bijrijder dus heb er 2. Iedereen rijdt dus 1 tot 3x per week zeg maar, manier van rijden is afgestemt op het paard, zelfde instructrice en ik merk als ik er zelf weer opstap vanzelf of mijn paard verkeerd gereden zou zijn.
Maar bij vorkeur natuurlijk max.2

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: hoeveel ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:20

Mijn merrie is heel eenkennig en vindt het maar niets als er iemand anders op haar rug kruipt. Dus hoogstens uitstappen .. maar gezien ze nog jong is en smal gebouwd gaan er alleen lichtgewichte mensen op, weeg zelf ook maar 47 kilo :P

Maar ik denk dat je het per paard moet bekijken. Ik zou zelf persoonlijk gek worden van allerlei verschillende mensen, iedereen rijdt anders namelijk.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 37 bezoekers