Ik wil een pony!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maxima100302
Berichten: 94
Geregistreerd: 26-09-13

Ik wil een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 20:54

Hoi ik weet het... Jullie denken vast : o daar komt vast weer zo'n penny meisje aanzetten met de vraag hoe ze haar ouders overtuigt een pony te kopen. (Dt is wel een beetje zo) Maar toch
Ik zal even beginnen over mezelf : ik ben 11 jaar , zit 4 jaar op paardrijden, heb 2 jonge broertjes en ben paardenverslaafd. Ik wil zo graag een pony!! Maar het mag niet van mijn moeder :(
Hebben jullie tips ? Want ik wil het zo graag, en dan niet alleen om te rijden maar om ook een band mee op te bouwen vrijheidsdressuur doen en lol maken natuurlijk! Met geld zo het net kunnen maar wel met moeite. Ik vraag bijna iedere dag wel of ik er 1 mag maar het mag steeds niet :( Mijn moeder zij zelfs een keer , zodat ik alles zeker moet doen en regelen! Dat zou ik haar echt nooit toevertrouwen hoor! Ik heb ook een keer zelfs een lijst gemaakt met ALLES wat je nodig hebt , en het goedkoopste uitgezocht. Ik wil het liefs een haflinger omdat die ook goedkoper zijn ik ze gewend ben en het me het handigst lijkt. Dus tips ofzo alsjeblieft? Want ik ben echt paarden gek en ik weet ook ALLES af van de verzorging ( inentingen hoefsmit wormenkuren poetsen veearts) /3 en jaa... Ik wil het heel erg graag! En ik zal 7/24 klaar staan voor mijn pony!!! Ik rij trouwens bij een manege en de vriendin van mijn moeder heeft ook een paard samen met haar dochter:)

LiannePuthzy

Berichten: 6959
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:55

het is 24/7
topic staat verkeerd
en als het niet van je moeder mag mag het niet, paarden kosten echt veel geld
koste stalling, meestal op een manege al ruim 150 euro per maand
koste dierenarts
koste paardenrandarts
kosten hoefsmid eens in 8 weken (30/40 euro)
en haflingers zijn echt niet goedkoper
goedkoop is trouwens duurkoop, goedkope zadels liggen namelijk niet goed van wege scheve bomen ect.
hoofdstellen kan wel
dekens geen idee
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 15-11-13 21:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:56

En het geld-gedeelte? Een paard is heel duur, zeker 300 euro per maand.

Waarom zoek je geen leuke verzorgpony? :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:57

Paarden kosten gewoon heel veel geld. En ik snap jouw ouders heel goed, want als het met het geld net zou kunnen, dan zou je dus nooit meer leuke dingen kunnen doen met je familie. En dat mag jij niet erg vinden, maar je ouders waarschijnlijk wel. En je hebt ook nog twee broertjes!
Ik snap ook heel goed dat je ouders dan zoiets hebebn van tjah, zij krijgt een paard en dat kost heel veel geld, maar jouw broertjes dan? En helemaal als je pony ziek wordt, moet er ook genoeg geld zijn voor een dierenarts!

Zoek een leuke verzorgpony waar je leuke dingen mee kan doen.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:57

dit gaat je waarschijnlijk niet lukken. je kunt mensen niet dwingen om op droog brood te leven.
een paard is duur, vooral de onderhoud, de aanschaf is vaak nog wel te overzien maar daarna.

wat niet mag, mag niet.
je moeder zal dit niet doen om jou te pesten, eerder omdat ze misschien het niet zal redden kwa geld?
of een andere reden ;)

anders ga je opzoek naar een lieve verzorgpony?

Elastiek

Berichten: 567
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:57

Als het niet mag van je moeder is er weinig tegen in te brengen. Bokt kan je moeder niet overhalen.

Cheiba
Berichten: 1867
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:57

Waarom zou een haflinger goedkoper zijn??
Idd zoek een leuke verzorgpony

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:57

Wat krijgen je broertjes dan? Want als jij een pony zou krijgen, zouden je broertjes ook wat moeten krijgen eigenlijk om scheve verhoudingen te voorkomen :)
Dus het is niet alleen jij die iets wilt, maar je broertjes willen dan ook een groot en duur cadeau. Want een pony is gewoon duur.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:58

ik heb dit zelf ook hoor!
zou het ook wel willen, maar het is gewoon niet haalbaar klaar.

daarom heb ik 2 verzorgpaardjes waar ik bijna alles mee mag, net zo leuk!

slangentje
Berichten: 55
Geregistreerd: 15-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:58

1 tip, hou op met vragen! ik heb al 13 jaar gesmeekt op n hond, kreeg m voor mn 13e verjaardag, ik was toen ook gestopt met de hele tijd smeken om n hond, ook door andere reden dat ik dr kreeg, maar t is niet niks, en echt super irritant als iemand iedere dag vraag of ie iets mag, mijn tips ;)

KittyDylan

Berichten: 8881
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:59

Een paard kost veel geld, daar moet je ook over nadenken voor de aanschaf.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:59

Net als alle andere topics krijg je ook dezelfde tips.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:59

slangentje schreef:
1 tip, hou op met vragen! ik heb al 13 jaar gesmeekt op n hond, kreeg m voor mn 13e verjaardag, ik was toen ook gestopt met de hele tijd smeken om n hond, ook door andere reden dat ik dr kreeg, maar t is niet niks, en echt super irritant als iemand iedere dag vraag of ie iets mag, mijn tips ;)


Toen jij werd geboren was het eerste dat je zei toen je eruit kwam; ik wil een hooohooooond!! :D
Maar het klopt wel wat je zegt, niets zo vervelend als elke keer dat gezeur :o dus dat werkt averechts.

maxima100302
Berichten: 94
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:01

chimello schreef:
Net als alle andere topics krijg je ook dezelfde tips.

Welke topics ?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Ik wil een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:01

Hoe je een pony voor elkaar krijgt voor je ouders

LiannePuthzy

Berichten: 6959
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:02

maxima100302 schreef:
chimello schreef:
Net als alle andere topics krijg je ook dezelfde tips.

Welke topics ?


alle andere topics waar 10/11/12 jarige meisjes zeuren omdat ze geen pony mogen van hun ouders

maxima100302
Berichten: 94
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:02

LiannePuthzy schreef:
het is 24/7
topic staat verkeerd
en als het niet van je moeder mag mag het niet, paarden kosten echt veel geld
koste stalling, meestal op een manege al ruim 150 euro per maand
koste dierenarts
koste paardenrandarts
kosten hoefsmid eens in 8 weken (30/40 euro)
en haflingers zijn echt niet goedkoper
goedkoop is trouwens duurkoop, goedkope zadels liggen namelijk niet goed van wege scheve bomen ect.
hoofdstellen kan wel
dekens geen idee

Over dat zadel, ik zoek dan het liefst een pony inclusief zadel hoofdstel etc.

mika11

Berichten: 11106
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:02

maxima100302 schreef:
chimello schreef:
Net als alle andere topics krijg je ook dezelfde tips.

Welke topics ?


Er zijn tientallen topics met meisjes van jouw leeftijd die een pony willen, en daar een topic over maken.
Als je 3 jaar wacht, mag je zelf gaan werken en kun je zelf mee betalen.
Dat lijkt me handiger, nu zouden je ouders alles moeten betalen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:03

Welke topic's :') Alle andere topics over meiden zoals jij die denken dat een eigen paard hebben geweldig is.

Tips ga ik niet geven , dan zou ik in herhaling vallen :j

slangentje
Berichten: 55
Geregistreerd: 15-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:05

vuurneon schreef:
slangentje schreef:
1 tip, hou op met vragen! ik heb al 13 jaar gesmeekt op n hond, kreeg m voor mn 13e verjaardag, ik was toen ook gestopt met de hele tijd smeken om n hond, ook door andere reden dat ik dr kreeg, maar t is niet niks, en echt super irritant als iemand iedere dag vraag of ie iets mag, mijn tips ;)


Toen jij werd geboren was het eerste dat je zei toen je eruit kwam; ik wil een hooohooooond!! :D
Maar het klopt wel wat je zegt, niets zo vervelend als elke keer dat gezeur :o dus dat werkt averechts.


nou heb met ongeveer mn 2 al wel eens n hond naar binnen gesmokkeld :$ misschien was k zelfs nog jonger, dus misschien geen 13 maar zeker minimaal 10 jaar :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:06

maxima100302 schreef:
LiannePuthzy schreef:
het is 24/7
topic staat verkeerd
en als het niet van je moeder mag mag het niet, paarden kosten echt veel geld
koste stalling, meestal op een manege al ruim 150 euro per maand
koste dierenarts
koste paardenrandarts
kosten hoefsmid eens in 8 weken (30/40 euro)
en haflingers zijn echt niet goedkoper
goedkoop is trouwens duurkoop, goedkope zadels liggen namelijk niet goed van wege scheve bomen ect.
hoofdstellen kan wel
dekens geen idee

Over dat zadel, ik zoek dan het liefst een pony inclusief zadel hoofdstel etc.

En als dat zadel niet goed ligt, moet er een zadelmaker bij komen. Kost ook weer geld. of je krijgt een verkeerd zadel mee, en moet alsnog een nieuw zadel etc..

Gewoon heel veel onverwachtse kosten. enne LP, ligt aan de regio, ik sta voor t dubbele per maand :j

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:06

Bovendien ben je op deze jonge leeftijd wel enorm afhankelijk van iedereen; moeder voor het geld, maar je hebt ook ondersteuning nodig bij de verzorging. Denk ook niet dat je in het donker zelf nog heen mag :)
Een 11 jarige zonder echte ervaring alleen los laten bij paarden vind ik zelf geen strak plan, daar is nog teveel begeleiding bij nodig. Kan wel, moeten er wel mensen zijn die dat willen :j

Stel je staat goedkoop; 100 euro per maand, maar een goede pony incl toebehoren kost ook al snel 1000+ euro. Dan moeten je broertjes ook een compensatie krijgen :)
Dat wordt een dure grap!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-11-13 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:06

.. zucht ..
neem een verzorgpony, neem een leasepony.
Ga eerst even uitrekenen hoe je alles bij elkaar wilt halen.
Als je moeder het niet eens is met je pony denk ik ook niet dat ze ook maar 1 euro wilt meebetalen.
En je hebt er nu det tijd voor, maar over 5 jaar ook?
Oftewel;
heb je er goed over nagedacht, en dan niet alleen rooskleurig?
Wat verdien je bijvoorbeeld per maand? Wat kan je kwijt, daarmee bedoel ik,
wat heb je over per maand, want jij wilt ook nieuwe kleren, een keer stappen, uit eten,
stad in, je telefoon rekening betaald je moeder nu misschien, maar over een tijdje niet meer.
:)

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:07

Ik zou idd beginnen met een verzorgpony, toen ik jou leeftijd had, heb ik letterlijk alle huizen waar een pony(of paard, kon me niks schelen, al wist ik het antwoord al) afgevraagd. Na zeker 20 huizen afgezocht (echt niet overdreven) zonder succes wist ik geen adres bij mij in de buurt meer. Toen vertelde mijn manege eigenares dat ze iemand kende die een verzorgster zocht. En ja hoor! Ik had een verzorgpony. Alleen was hij nogal ver weg en moest ik stoppen, na een half jaar. Maar wat een geweldig half jaar had ik met hem! Nu ben ik veel op de manege, waar ik klusjes en zo doe. Gwn om bij paarden te zijn. Al moet ik 15 minuten naar me manege fietsen. Ik heb het er voor over! Als je veel op e manege helpt denken andere ook snel van, zij houd veel van paarden! En dan word je misschien eerder als verzorgster gevraagd.
Succes! Ik weet hoe je je voelt. Ben ook een extreme versie paardengek ;)

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:08

Ik wilde ook altijd zo graag een pony, maar ik heb er nooit echt om gezeurd. Maar ik ben ZO blij dat mijn ouders geen pony hebben gekocht! Ik zou niet weten hoe ik dat nu zou moeten combineren met school en studie, en geld... Een pony kost eigenlijk minimaal €300 per maand, en dan moet je nog een behoorlijke hoeveelheid geld achter de hand hebben voor onverwachte kosten zoals dierenarts, osteopaat etc. In de aanschaf is een pony echt niet duur, maar het geld en de tijd die er daarna in gaat zitten...

Ik had/heb het geluk dat ik steeds bijrijdpaarden aangeboden kreeg/krijg, ik kon zelfs kiezen! 5 paardeneigenaren wilden mij als bijrijder, haha! Ik ben nu ook gestopt met bijrijden ivm studie.
Vorig jaar hebben we op het punt gestaan om aan een paard te beginnen. Mijn toenmalige bijrijdpaard (met hoefkatrolontsteking) moest weg, met pensioen. De eigenaresse had er geen tijd meer voor ivm kinderen en studie, en ik had een hele goede band met dat paard. Ze wilde hem dus gratis aan mij geven, omdat ze dacht dat hij nergens anders een betere plek zou kunnen krijgen. Ik heb nog nooit zo'n klik met een paard gehad, ik heb er dus serieus over nagedacht met mijn ouders om hem over te nemen. Uiteindelijk hebben we aan de eigenaresse aangeboden om half-half te doen; ik (en ouders) zouden dan de helft van de kosten op ons nemen, en zij de helft, ook zouden we de 'tijd' dan delen, dus dat ik 3-4x per week ga, en zij ook. De eigenaresse kon jammergenoeg niet op dit aanbod ingaan, omdat ze echt geen tijd had. Toen is paardlief verhuisd naar België, waar hij van zijn pensioen staat te genieten. Ik zie hem nog zo'n 2x per jaar nu. Maar ook voor dit paard had ik uiteindelijk geen tijd en geen geld gehad.

Ga maar eerst lekker veel leren over paarden en een verzorgpaardje zoeken. Zo krijg je een beetje het idee hoe het is om een paard te hebben. Zou leasen niet iets voor je zijn?
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 15-11-13 21:11, in het totaal 2 keer bewerkt