Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Relaxed schreef:Mri, dat van die mail herken ik ook.. Als collega's er op een bepaald moment niet meer uitkomen (lees: ze moeten verder kijken dan hun neus lang is) mailen ze mij of ik er ff naar wil kijken. Dan moet ik idd eerst de hele mailconversatie doorspitten en het liefst ook nog allerlei bijlages voor ik kan zoeken naar een antwoord.. Een goede tip om te onthouden dus!
Ik ben ook te vaak geneigd om zelf mails af te handelen, die niet bij mijn werk horen.. Dan denk ik ach, kleine moeite, doe ik wel ff.. Maar op de een of andere manier haal je je er altijd veel meer werk mee op je hals.
Cassidy schreef:Heb je vaak te maken met collega's die met vragen aan je bureau staan die uiteindelijk toch niet zo dringend blijken te zijn? Dan voer een spreekuur in: eens of twee keer in de week van 10 tot 12 kunnen ze je bereiken. Dan heb je iig al de eerste schifting al gemaakt.
Verder heb ik geleerd dat als dingen "NU" en "METEEN" moeten en ik kom er achter dat degene deze vraag al drie maanden lang op zijn bureau heeft liggen (offerte voor het een of voor het ander) dan ga ik ook geen stap harder zetten. Kwestie van opvoeden. Van het verkopende personeel en van de klant
Mri schreef:Ik kreeg zelfs mails met: "can you help * naam klant* to proces his order?" (met deze klant in de CC)
Collega kreeg terug van mij: "wat moeten wij hiermee? klant moet net als iedereen via de site bestellen"
Waarop terug kwam:"ja, hij is een universiteit, ik weet niet wat hij wil, kan je even contact met hem opnemen?"