is mijn dochter verwend?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

is mijn dochter verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 13:34

Mijn dochter is 11 en is een grotere dierengek dan ik ben. Gelukkig, voor haar, vinden pa en moe dat niet erg. Mijn zoon van 8 is gek op lego en heeft dan ook een ,niet normale, verzameling.

Beide kids hebben hun eigen kat. De rooie, Angel, is van mijn dochter en de grijze, Gucci, is van mijn zoon
Afbeelding

Afgelopen oktober heeft mijn dochter haar eigen pony gekregen. SACHA
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu......op 5 december......krijgt ze......BUFFY
Afbeelding

Boomertje, teef...

Gaan wij te ver in haar dierenliefde? Ze is altijd buiten en met beesten bezig en wij hebben liever dat dan een computerverslaving. Maar...........

Is ze verwend of gewoon gezegend. _/-\o_

Alle reacties welkom


CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: is mijn dochter verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:35

Gezegend....
Super hoor. Leren ze veel van.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Re: is mijn dochter verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:37

Ik zeg ook gezegens als ze er goed voor zorgt!


Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:37

Ja vind verwend breed woord...Zorgt ze zelf ook voor alle dieren? dus de kattenbak doen als die er is, voeren, water geven eventueel dierenarts zelf er mee heen? de hond gaat ze die ook uitlaten voeren borstelen etc? Zorgt ze ook voor t paard zelf als in borstelen,voeren,opzadelen,rijden,alles eromheen? Dan vind ik verwend niet echt...ik vind persoonlijk verwend alleen als alles ook eromheen voor haar gedaan word en zij zelf dus niet alle verantwoordelijkheden neemt die bij t dier horen. Ik kom zelf ook uit een tijd als kind die op haar 6e een pony kreeg, 2 katten had rondlopen(van mijn ouders maar toch) vogels had etc maar ik zorgde altijd zelf voor mijn dieren dat werd er wel bij geleerd...Dus ik vind gezegend een passender woord :)

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:37

In mijn ogen gezegdend. Op mijn dertiende kreeg ik een dalmatierpup en op mijn veertiende een paard. Als je als ouder zeker weet dat je kind er vol voor blijft gaan en de verantwoordelijkheid kan dragen, lekker doen. Zolang er geen scheve verhoudingen zijn tussen broer en zus lijkt het mij geen probleem?

Ik kreeg mijn pony ook voor 5 december.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:37

Als ze ervoor zorgt, niet verwend maar juist een kind met heel veel verantwoordelijkheidsgevoel! Nee hoor, top, wij hadden vroeger ook altijd al veel dieren!

biancatjuh27

Berichten: 317
Geregistreerd: 18-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:38

gezegend, ik ben er een enorme voorstander van dat kinderen opgroeien met dieren indien het mogelijk is

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:38

Judith_ schreef:
In mijn ogen gezegdend. Op mijn dertiende kreeg ik een dalmatierpup en op mijn veertiende een paard. Als je als ouder zeker weet dat je kind er vol voor blijft gaan en de verantwoordelijkheid kan dragen, lekker doen. Zolang er geen scheve verhoudingen zijn tussen broer en zus lijkt het mij geen probleem?

Ik kreeg mijn pony ook voor 5 december.


ook mee eens ! Hier was t wel zo als de één wat krijgt krijgt de ander ook wat.

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:38

vind niet verwend mits ze ook mee helpt met de keer zijde van zoveel dieren hebben (mesten onderhoud borstel kattebak uitlaten in weer en wind ) vind ik heb niet verwend

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Sanet

Berichten: 7846
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:39

Er zit een duidelijk verschil tussen verwend worden en verwend zijn :) .
Ik denk dat jullie dochter heel blij is met de dingen die ze krijgt, zolang ze daar ook dankbaar voor blijft, is ze m.i. niet verwend.

Zolang ze goed (met hulp uiteraard) voor de beestjes zorgt, lekker buiten bezig is, lijkt me alleen maar goed. Beter dan de hele dag op hun kont op de bank met een zak chips en een spelcompter voor hun neus, geen zuchtje frisse lucht of lichaamsbeweging.
Ik denk juist dat het heel goed is voor kinderen om de verantwoordelijkheid over een beest te hebben (ook als het regent, sneeuwt.... of er een vieze kattenbak is).

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:40

Gezegend! Zolang ze wel een stukje verantwoordelijkheid mee krijgen, dus zelf de hond trainen en uitlaten. Daarnaast ook begrijpen dat een paard niet de hele dag op stal kan staan en daar dus ook voor moet zorgen in weer en wind! Verder vind ik het super voor je kinderen en enorm goed voor hun ontwikkeling!

Sabbientje

Berichten: 4679
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:40

Zolang je dochter weet hoeveel het kost om alles te onderhouden is ze gewoon gezegend.

maar zodra ze gaat reageren met "Mijn zadel hoef ik niet in te vetten, als hij kapot gaat krijg ik toch wel een nieuwe" dan word het verwend.

Oliebollie

Berichten: 1842
Geregistreerd: 22-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:40

Hier zeggen wij 'verwend zijn is niet erg, als ze zich er maar niet naar gaan gedragen'.

Ik ben zelf ook onwijs verwend en dat weet ik van mezelf, maar je zal mij nooit horen zeggen dat ik het beter heb als iemand anders..

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:40

Mioux schreef:
Ja vind verwend breed woord...Zorgt ze zelf ook voor alle dieren? dus de kattenbak doen als die er is, voeren, water geven eventueel dierenarts zelf er mee heen? de hond gaat ze die ook uitlaten voeren borstelen etc? Zorgt ze ook voor t paard zelf als in borstelen,voeren,opzadelen,rijden,alles eromheen? Dan vind ik verwend niet echt...ik vind persoonlijk verwend alleen als alles ook eromheen voor haar gedaan word en zij zelf dus niet alle verantwoordelijkheden neemt die bij t dier horen. Ik kom zelf ook uit een tijd als kind die op haar 6e een pony kreeg, 2 katten had rondlopen(van mijn ouders maar toch) vogels had etc maar ik zorgde altijd zelf voor mijn dieren dat werd er wel bij geleerd...Dus ik vind gezegend een passender woord :)



+1

en trouwens katten zijn van niemand want zei zijn de baas in huis de katten hebben bedienden geen baasjes :7

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:40

Zo lang ze goed opgevoed wordt, zich niet verwend gedraagt, en de beesten altijd verzorgt (en niet alleen wanneer het haar uitkomt) vind ik dat ze gezegend is.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:42

AfricanLady schreef:
Mioux schreef:
Ja vind verwend breed woord...Zorgt ze zelf ook voor alle dieren? dus de kattenbak doen als die er is, voeren, water geven eventueel dierenarts zelf er mee heen? de hond gaat ze die ook uitlaten voeren borstelen etc? Zorgt ze ook voor t paard zelf als in borstelen,voeren,opzadelen,rijden,alles eromheen? Dan vind ik verwend niet echt...ik vind persoonlijk verwend alleen als alles ook eromheen voor haar gedaan word en zij zelf dus niet alle verantwoordelijkheden neemt die bij t dier horen. Ik kom zelf ook uit een tijd als kind die op haar 6e een pony kreeg, 2 katten had rondlopen(van mijn ouders maar toch) vogels had etc maar ik zorgde altijd zelf voor mijn dieren dat werd er wel bij geleerd...Dus ik vind gezegend een passender woord :)



+1

en trouwens katten zijn van niemand want zei zijn de baas in huis de katten hebben bedienden geen baasjes :7



haha klopt zeker! Al is mijn kat Mioux zeker wel een kat met ID crises want ze luistert als een hond :)

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:43

Het ligt er een beetje aan.

Een verwend kind is voor mij een kind dat niet waardeert wat ze heeft, en het allemaal maar normaal en vanzelfsprekend vindt dat alles voor haar geregeld wordt...en pissig wordt als ze een keer niet haar zin krijgt.

Heeft een kind het geluk dat ze veel krijgt, maar waardeert ze het wel, beseft dat ze heel veel geluk heeft en dat het niet vanzelfsprekend is....kortom: wordt het geen ettertje erdoor, dan is gezegend een beter woord vind ik inderdaad :j

Over het algemeen ben je als kind denk ik meer gezegend als je leert dat je ergens voor moet werken, dan dat het je zomaar in de schoot geworpen wordt en alles voor je geregeld wordt :)

NiG

Berichten: 341
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:43

Zolang je maar in je achterhoofd houdt dat het eigenlijk jouw dieren zijn en niet die van je dochter.
Kinderen kunnen tot op zekere hoogte voor hun dier zorgen, maar uiteindelijk moet je dit als ouder goed in de gaten houden en op tijd inspringen als er iets mis gaat.
(heb in de dierenartspraktijk helaas te veel half dode konijnen gezien die 'goed verzorgd werden door de kinderen' en 'opeens' half dood lagen - met andere woorden - ouders keken er te weinig zelf naar om)

Je geeft zelf aan geen grote dierengek te zijn - wat gebeurd er met de dieren als je dochter op een dag geen interesse meer heeft in de dieren?

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 13:44

Mioux schreef:
Ja vind verwend breed woord...Zorgt ze zelf ook voor alle dieren? dus de kattenbak doen als die er is, voeren, water geven eventueel dierenarts zelf er mee heen? de hond gaat ze die ook uitlaten voeren borstelen etc? Zorgt ze ook voor t paard zelf als in borstelen,voeren,opzadelen,rijden,alles eromheen? Dan vind ik verwend niet echt...ik vind persoonlijk verwend alleen als alles ook eromheen voor haar gedaan word en zij zelf dus niet alle verantwoordelijkheden neemt die bij t dier horen. Ik kom zelf ook uit een tijd als kind die op haar 6e een pony kreeg, 2 katten had rondlopen(van mijn ouders maar toch) vogels had etc maar ik zorgde altijd zelf voor mijn dieren dat werd er wel bij geleerd...Dus ik vind gezegend een passender woord :)


Goeie..... *\o/* had ik wel kunnen vermelden.....

Willow zorgt idd voor alle dieren. Ze worden beter verzorgd dan ik...(een kopje koffie krijgen komt bij de helsdeuren weg :7 :D :D ) ze is 6 dagen in de week op stal. En dan wordt er elke keer geknuffeld, geborsteld 3a4x gereden en veel gespeeld...ook moet Sacha de mannelijke ruin het ontgelden met vlechtjes en strikjes (jaja dames ik heb een penny!) Zelfs mest ze elke keer uit (alleen drollen) terwijl sacha op een all-in stal staat.

De kattebak en voer doet ze om de dag, elke ochtend voor school en smiddags laat ze MIJN rotweiler uit en is boos als ik het zelf doe.

Dierenarts doe ik, mevr laat de veearts er niet bij en staat ze te huilen want "het is zo zielig"

Dus ja, ze neemt de verantwoordelijkheid

De verhoudingen tussen broer en zus kloppen wel. Alleen krijgt mijn zoon andere dingen dan beesten. En willow geeft ookaltijd aan dat als hij wil paardrijden, hij altijd op sacha mag.

Verder ben ik ook een enorme dierengek incl paarden, alleen is mijn dochter nog veeeeeeeel erger _/-\o_ dus als zij van huis is zorg ik ervoor. Zij vraagt het wel altijd uit haarzelf trouwens.

Ze weet dat voor niks de zon op gaat, maar soms denkt ze er niet over na, maar goed ze is dan ook nog maar 11. Het blijft een kind.
Laatst bijgewerkt door Precyll op 15-11-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: is mijn dochter verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:49

Nou super dan toch percyll!! Als zij netjes (met of zonder hulp) voor haar diertjes zorgt vind ik helemaal niet dat verwend t woord is voor je dochter!!

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:55

Gezegend als ze ook daadwerkelijk meehelpt in de verzorging / minder leuke taakjes.
(kattenbak schoonmaken (als die er is), hondje uitlaten in de regen, stal uitmesten)

Verwend als ze enkel de lusten heeft; ze iedere maand een nieuw setje krijgt voor de pony, niet zelf opzadelt, weigert het paard binnen te zetten als het in de modder staat etc.

Natuurlijk hoef je van een kind niet verwachten dat ze daar altijd zin in hebben. Je mag ze ook wel een beetje verwennen, maar het moet niet zo zijn dat zij een hond krijgt en er vervolgens alleen maar naar omkijkt als zij zin heeft ermee te spelen. Hetzelfde geldt voor de pony, als het minder mooi weer is, moet die ook verzorgd, als het rijden niet zo lekker gaat is dat NIET de schuld van de pony etc..

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Re: is mijn dochter verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:57

Aan de hand van het aantal dieren dat jullie hebben kan bokt toch niet oordelen of je dochter verwend is?

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:58

Precyll schreef:
Goeie..... *\o/* had ik wel kunnen vermelden.....

Willow zorgt idd voor alle dieren. Ze worden beter verzorgd dan ik...(een kopje koffie krijgen komt bij de helsdeuren weg :7 :D :D ) ze is 6 dagen in de week op stal. En dan wordt er elke keer geknuffeld, geborsteld 3a4x gereden en veel gespeeld...ook moet Sacha de mannelijke ruin het ontgelden met vlechtjes en strikjes (jaja dames ik heb een penny!) Zelfs mest ze elke keer uit (alleen drollen) terwijl sacha op een all-in stal staat.

De kattebak en voer doet ze om de dag, elke ochtend voor school en smiddags laat ze MIJN rotweiler uit en is boos als ik het zelf doe.

Dierenarts doe ik, mevr laat de veearts er niet bij en staat ze te huilen want "het is zo zielig"

Dus ja, ze neemt de verantwoordelijkheid

De verhoudingen tussen broer en zus kloppen wel. Alleen krijgt mijn zoon andere dingen dan beesten. En willow geeft ookaltijd aan dat als hij wil paardrijden, hij altijd op sacha mag.

Verder ben ik ook een enorme dierengek incl paarden, alleen is mijn dochter nog veeeeeeeel erger _/-\o_ dus als zij van huis is zorg ik ervoor. Zij vraagt het wel altijd uit haarzelf trouwens.

Ze weet dat voor niks de zon op gaat, maar soms denkt ze er niet over na, maar goed ze is dan ook nog maar 11. Het blijft een kind.


nou dan wordt ze misschien wel verwend, maar dan is ze zeker geen verwend nest :P Als ze zich zo verantwoordelijk opstelt mag ze ook best een beetje verwend worden!

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: is mijn dochter verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:02

*\%/* alleen maar goed van je dochter...Dus...Nee, ze is niet verwend!!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

komiekbinkie
Berichten: 139
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:03

Beter verwend dan verwaarloosd toch? Mijn dochters hadden ook beiden op jonge leeftijd een pony, nu een paard en de oudste betaald nu alles zelf nu ze werkt.
Maar ze roken niet, gaan weinig de hort op, geen tijd om de hele dag aan de computer te zitten en geen tijd (en geen geld) om de hele dag in het winkelcentrum te hangen.
Ik denk dat de verantwoording voor dieren de kinderen juist veel bewuster maakt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 4 bezoekers