Sinds kort weer in pensionstal heel de dag op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Sinds kort weer in pensionstal heel de dag op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 12:22

Mijn paardje staat sinds kort weer op een pensionstal daar heb ik al eerder gestaan maar hij kreeg een peesbless. Dus moest hij op de wei daar heeft hij een jaar gestaan maar nu ben ik weer terug bij de pensionstal maar nu staat hij heel de dag op stal en hij mag een paar uurtjes per dag op de wei maar hij heeft hele dikke benen (stalbenen) nu had ik een vraag wat kan ik hier het beste aan doen?? want wil niet dat hij nog een keer iets aan zijn benen krijgt HELP!!!! /3


Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Sinds kort weer in pensionstal heel de dag op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:24

Een andere stal zoeken!

Zoé van Palice (San Remo x Gribaldi) 2004 Z2 startg.
PrinceTino A.K. ( Kaiser Weltino x San Remo) 2020
Sinne d’ Alice A.K. ( Lord Diamond x San Remo) 2022

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Sinds kort weer in pensionstal heel de dag op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:26

Die reactie is hier boven vind ik een beetje kort door de bocht.

Hoelang staat hij nu dagelijks buiten?
Zou hij langer naar buiten kunnen?

[O]

Henderike_1
Berichten: 92
Geregistreerd: 15-05-12
Woonplaats: kollumerzwaag

Re: Sinds kort weer in pensionstal heel de dag op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:29

Wanneer die niet veel buiten kan staan wegens het niet mogen of kunnen van de pension stal. Zelf met je paard te gaan wandelen zodat hij in beweging is. Of een stap molen misschien in de buurt.??
Misschien een oplossing.

Houden van mijn topperjess Esther Jill, Fabienne Indra, Kyjoena en Sadeke.

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 12:32

felicity schreef:
Die reactie is hier boven vind ik een beetje kort door de bocht.

Hoelang staat hij nu dagelijks buiten?
Zou hij langer naar buiten kunnen?

Hij mag 2 uurtjes per dag naar buiten en ik rijd bijna elke dag langer naar buiten mag niet

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 12:33

Henderike_1 schreef:
Wanneer die niet veel buiten kan staan wegens het niet mogen of kunnen van de pension stal. Zelf met je paard te gaan wandelen zodat hij in beweging is. Of een stap molen misschien in de buurt.??
Misschien een oplossing.

De stapmolen is een goede optie die hebben ze ook op stal

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:33

Veel wandelen

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:37

felicity schreef:
Die reactie is hier boven vind ik een beetje kort door de bocht.

Hoelang staat hij nu dagelijks buiten?
Zou hij langer naar buiten kunnen?


Zo kort door de bocht is het nou ook weer niet.

Als je niets anders kun regelen en je wilt toch het beste voor je paard, dan zit er inderaad maar 1 ding op: een andere stal zoeken.

Brilletje
Berichten: 609
Geregistreerd: 17-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:39

Hij is denk ik nu gewend aan lekker veel lopen. Elke dag extra nog in de stapmolen dan. Maar als dat ook niet helpt en je rijd ook al iedere dag, dan zijn er niet veel andere opties dan op zoek te gaan naar een stal waar hij lekker wel veel naar buiten kan.

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:39

felicity schreef:
Die reactie is hier boven vind ik een beetje kort door de bocht.

Hoelang staat hij nu dagelijks buiten?
Zou hij langer naar buiten kunnen?


Dit inderdaad.
En mocht hij niet langer naar buiten kunnen, zou je kunnen overwegen om een andere stal te zoeken waar hij langer de wei op mag.
Of (als je veel tijd hebt) ga lekkere wandelingen maken, een stapmolen/paddock zoeken (in de buurt).

A mind is like a parachute, it only works when it is open

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Sinds kort weer in pensionstal heel de dag op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:40

Waarom ga je terug naar die pensionstal als je vind dat je paard niet vaak genoeg buiten komt? Je informeert toch van te voren hoe vaak alle paarden buiten komen?

mistery30
Berichten: 291
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: lommel (belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:41

Ik zou ook voor een andere stal gaan, als hij zo last van zijn benen krijgt , mijne stonden 8 uur per dag buiten en dan reed ik ook nog en de stapmolen , maar das al lang geleden ,paard heb ik niet meer

Toen ik de mens leerde kennen,ging ik van de dieren houden

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Sinds kort weer in pensionstal heel de dag op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:43

even kijken na de voeding ? kan ook reactie daar op zijn.. (hoeft niet)

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:44

Amaris schreef:
felicity schreef:
Die reactie is hier boven vind ik een beetje kort door de bocht.

Hoelang staat hij nu dagelijks buiten?
Zou hij langer naar buiten kunnen?


Zo kort door de bocht is het nou ook weer niet.

Als je niets anders kun regelen en je wilt toch het beste voor je paard, dan zit er inderaad maar 1 ding op: een andere stal zoeken.


Vind ik ook hoor.

Mijn paard staat lekker hele dag buiten met een vaste paddockmaatje. Staat dus savonds/snachts op stal, nooit heeft hij stalbenen.

Maar meestal als jouw paard al vaker stalbenen heeft is het niet meer 100% weg te krijgen als het weer op stal staat zal het weer net zo hard terugkomen doordat de vaten al uitgerekt zijn en dus vollopen als het op stal gaat voor de nacht en er stilstaat.

In jouw geval is het beste dat je paard het jaarrond op het land staat of op stal staat met een uitlooppaddock, zodat hij naar behoefte zelf kan lopen in en uit de stal enz. enz. en vooral veel mee gaan stappen en buiten laten.


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:45

Ik zou toch al vast een beetje rond kijken voor wat anders. Natuurlijk kun je wel in de stapmolen zetten maar daar zet je een paard toch ook geen uur in. En ik weet niet of je dat dan zelf zou moeten doen of dat de mensen van stal dat regelen. Want je hebt er alleen wat aan volgens mij als je het over de dag gaat verdelen. Dus 's ochtends buiten, 's middags stapmolen en 's avonds rijden bv. Als je alles achter elkaar doet dan staat je paard als nog vrij lang achter elkaar stil.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 12:45

naomi_g1998 schreef:
Waarom ga je terug naar die pensionstal als je vind dat je paard niet vaak genoeg buiten komt? Je informeert toch van te voren hoe vaak alle paarden buiten komen?

Ik mocht niet meer op de wei waar die stond en dit was de enige oplossing in de buurt en ben er wel blij mee want heb allemaal voordelen maar die dikke benen is het enige nadeel

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 12:46

snorkel1986 schreef:
even kijken na de voeding ? kan ook reactie daar op zijn.. (hoeft niet)

Goede tip

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Sinds kort weer in pensionstal heel de dag op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:48

Kan ook, van teveel kuil kunnen ze dikkere achterbenen krijgen.

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 12:49

Tigra_ schreef:
Ik zou toch al vast een beetje rond kijken voor wat anders. Natuurlijk kun je wel in de stapmolen zetten maar daar zet je een paard toch ook geen uur in. En ik weet niet of je dat dan zelf zou moeten doen of dat de mensen van stal dat regelen. Want je hebt er alleen wat aan volgens mij als je het over de dag gaat verdelen. Dus 's ochtends buiten, 's middags stapmolen en 's avonds rijden bv. Als je alles achter elkaar doet dan staat je paard als nog vrij lang achter elkaar stil.

Verdelen is een goede tip ik ga het proberen

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 12:51

Ragdollcat schreef:
Kan ook, van teveel kuil kunnen ze dikkere achterbenen krijgen.

Hij krijgt driekwart hooi en een kwart kuil want hij had ook diaree maar zo kan hij er aan wennen

Martinedd

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: In de rimboe in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:54

Citaat:
Ik mocht niet meer op de wei waar die stond en dit was de enige oplossing in de buurt en ben er wel blij mee want heb allemaal voordelen maar die dikke benen is het enige nadeel


Welke voordelen zijn dit, als ik vragen mag?

{ Hondenschool Martine }
puppy, gedrag en gehoorzaamheidscursussen
http://www.hondenschoolmartine.nl

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 12:56

Martinedd schreef:
Citaat:
Ik mocht niet meer op de wei waar die stond en dit was de enige oplossing in de buurt en ben er wel blij mee want heb allemaal voordelen maar die dikke benen is het enige nadeel


Welke voordelen zijn dit, als ik vragen mag?

Hij krijgt goed te eten en ik kan in de binnenbak rijden maar er is ook een buitenbak en een springwei ik mag 1 uur perdag gratis meedoen met de les er is een stapmolen en een longeercirkel er zijn ook paddocks en grote stallen met lekker veel stro maar ook vlas en je kunt lekker opwarmen in de bar x

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:58

Vooral voordelen voor jou dus en niet voor het paard...

Ik denk niet dat je die dikke benen moet zien als enige nadeel. Ik denk dat je het totale welzijn van je paard hierin moet meenemen.

Fenore van Gipsy Spirit

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:03

Dikke benen is vrijwel altijd een gevolg van verkeerd voer; kuilgras is geen paardenvoer en de kans is heel groot dat hij daar die dikke benen van krijgt. Eerlijk gezegd zou dat nadeel alle voordelen van die stal in 1 x teniet moeten doen. Probeer eens alleen goed droog hooi te voeren en weinig krachtvoer.
De voordelen die je opsomt gelden alleen voor jou; je paard geeft niets om die stal met stro of vlas, die staat liever meer buiten. De stapmolen staat het dier ook niet om te springen en die bar...............
Kiezen of delen dus; voer veranderen en kijken of dat scheelt en anders zal er niks anders opzitten dan een andere plek te zoeken.........

Aser
Berichten: 203
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:16

Havens heeft Kentucky Lite E in het voeder assortiment zitten dit heeft als neveneffect dat het ook helpt tegen dikke stalbenen. Ik heb het mijn paard jaren gevoerd en bij haar hielp het echt. Natuurlijk de benen waren niet dun maar ze werden significant minder dik. Ook stappen op het harde helpt de pezen te sterken en kan blessures voorkomen. Dikke stalbenen worden dunner. Daarnaast gaf ik hem ook nog wel is (in tijden dat ze dgn achtereen op stal moest staan bv hartje winter/storm een knol wat je in de erwtensoep doet , lijkt op een biet, dat werkt vocht afdrijvend en at mijn paard met smaak op. En een andere tip is zorgen dat je paard min. 2x per dag uit zijn hok komt en beweegt (minimaal stapt tot haar benen weer dun zijn)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 1 bezoeker