Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 17:16

Jaja, het is dan toch eindelijk gebeurd, onze gelderse vent hebben we dan ook uit de opfok mogen halen.
Al met al is het voor ons een heel 'gedoe' geweest, en hoe we hem uiteindelijk terug hebben gekregen is voor ons nog steeds onbegrijpelijk. Geen vertrouwen in de mens, angstig en al met al een zielig hoopje 'hengst' stond er in onze stal.

Aan de slag dus :o ! De eerste avond heeft hij lekker mogen slobberen, en inmiddels heeft hij zijn slobber bekroont tot favoriete maaltje :

Afbeelding

Afbeelding
Het deurtje open vond meneer helemaal geweldig :D

De dag erop ben ik in alle rust met hem bezig gegaan, wat resulteerde in een nieuwsgierig,blijer paard. Op de foto's zitten halsters en lijnen er aan omdat hij leiden niet kende en het zo makkelijker was hem terug te krijgen :)

Afbeelding

Afbeelding
Eerste keer in de bak ging super _/-\o_

Afbeelding
En ook de dag erop in de weide gedroeg hij zich perfect :j

En weer een dag verder zijn we inmiddels zover met het halster dat hij maar 1 halster op hoeft :
Afbeelding

En staat hij zo voor het donker altijd als eerste te wachten (slapend of niet ;) ) om naar binnen te gaan :
Afbeelding

Inmiddels is hij 9 dagen op stal en ontwikkelt hij zich enorm positief tot een vrolijk meewerkend en nieuwsgierig paard :j Na zijn vreugderondje in de wei :

Afbeelding

Kent hij inmiddels ook de 'poseerstand' :

Afbeelding

Afbeelding

Om vervolgens maar weer met pijn en moeite het gevecht aan te gaan met de harde wind die hij niet zo apprecieert :o :+ :
Afbeelding

Afbeelding
En het baasje zijn verleidelijke blik toe te werpen voor ze zich weer stort op het dagelijkse klusje : stal ontdoen van zijn uitwerpselen en opschudden tot een fijn bedje voor de nacht 8-)

Het is een genot hem op stal te hebben, en we gaan gewoon zo door met hem leren dat mensen toch echt wel heel erg leuk zijn :D

Hij doet het toch best goed voor het 'staatsgevaarlijke onbetrouwbare valse paard met een knik in de kop' ?? (dat wat men hem noemde bij zijn opgroeiadres -O- )

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:25

Wat is hij mooi geworden, heb al eens eerder foto's van hem gezien en was benieuwd hoe hij zou worden. Een Sirius x Wilson staatsgevaarlijk? Dat kan ik me ECHT niet voorstellen! Beide brave paarden, wel Gelders en werklustig, je moet gewoon weten hoe je er mee om moet gaan. Ik neem aan dat die opfok niet meer op jullie klandizie hoeft te rekenen....Veel succes met hem weer vertrouwen geven, maar dat komt vast wel goed!

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 17:30

Dank je Agnes ! Er is ook niets van waar hoor, het is een best verlegen paard waar je met rust en geduld mee bezig moet zijn, anders kruipt hij terug in zijn 'schulp' , maar het is verder een ontzettende sociale goedzak :j

Nee, daar gaat never nooit meer een paard naar toe van ons :n

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:47

Hij ziet er super uit Chey, je ziet de rust in het lijf en dat koppie komen.

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:07

Zo te zien zit er niks dan goeds in, hartstikke leuk paard, ik blijf hem volgen! Kan vanaf nu alleen maar beter gaan!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:29

Joh! Wat een verschil al in die paar dagen!
Fijn hoor :-)

Ik vind hem leuk! Eeuwig zonde dat hij zo'n start heeft gehad. Zegt veel over hem dat het nu zo hard de goede kant opgaat :-)

_Jolien_

Berichten: 1199
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:44

Gin is een leukerd!! Veel plezier met hem maar dat gaat vast lukken!

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:43

Citaat:
Hij doet het toch best goed voor het 'staatsgevaarlijke onbetrouwbare valse paard met een knik in de kop' ?? (dat wat men hem noemde bij zijn opgroeiadres

Wat akelig dat de mensen die je vertrouwde en betaalde om op je paard te passen er zo akelig over praatten.

Gin is van de hel in de hemel gekomen, wat zal hij blij zijn.

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 11:28

Estera : Echt wel he :j Hij begint ook steeds meer het 'ritme' hier door te krijgen en minder in de stress te schieten

Agnes : Leuk dat je hem blijft volgen !! We hopen hem eventueel klaar te krijgen voor de Attestkeuring halverwege februari, want December komt door alles nu gewoon veel te vroeg, helaas :(

Olympia : Zegt inderdaad genoeg denk ik zo toch ? Niets mis mee, met dat hele dier niet :n Baal zelf ook nog steeds ontzettend, maar ben in ieder geval blij dat hij snel opknapt en weer vrolijkheid uitstraalt :j

Jolien : Dank je ! Gaat helemaal goed komen ! :D

Kaatje : Nou, of niet.... Ik wist wel dat hij ietwat 'verlegen' was, wat je al snel tot angst kunt laten komen als je er niet even wat geduld in stopt, maar dit sloeg wel alles....
Hij is inderdaad erg vrolijk en het is ook echt een genot om hem op stal/in de wei te hebben met zijn vrolijke koppie :j

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:53

Citaat:
We hopen hem eventueel klaar te krijgen voor de Attestkeuring halverwege februari,

Veel succes toegewenst.

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:10

Kaatje schreef:
Citaat:
We hopen hem eventueel klaar te krijgen voor de Attestkeuring halverwege februari,

Veel succes toegewenst.

:j gewoon er voor gaan!

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:33

Prachtig paard! Je ziet hem helemaal openbloeien!
De eerste foto vind ik hem nog wat 'zielig' kijken.
Lijkt me een heel eerlijk paard, benieuwd hoe ie het verder gaat doen.
Ik blijf jullie volgen ;)

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:28

Die draffoto in de weide, wat is hij ontzettend leuk en gaaf zeg!! Echt een knapperd. Die tweede foto, met zijn hoofd uit stal, is ook een favoriet. Wat een enorm vriendelijke mooie blik heeft hij daar <3

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:10

Wat een knapperd! Echt een Uvo look a like (zie profiel)
<3 veel plezier van hem!!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:25

Is hij al gekeurd Chey? :)

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 01:34

Dank je Kaatje !! :)
Gaan we doen Agnes ! Wie weet :D

@ Alarm : Dank je voor je leuke reactie, hij komt inderdaad steeds meer los met de dag :j Erg bijzonder om te zien hoe snel dat ook eigenlijk gaat :D !

@ Tancreda : Ook al zo'n leuke reactie, dank je :D Hij is inderdaad erg lief en vriendelijk :j Ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen in ieder geval :j

@ Snackie : Oh ja, ik zie het ! Ook al zo'n prachtige vos ! Dat plezier gaan we doen hoor !! :D

@ PLetje : Hij gaat eind deze maand op de foto, ik wil hem eerst aan dingen om hem heen laten wennen op een rustige manier, dan weten we meer :)

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:01



Gin vond gisteren het spelen in de bak erg leuk ! Al een beetje moe, want natuurlijk was ik de camera vergeten, en toen ik hem eenmaal had had hij zoiets : ja eh, ik heb me net 5 minuten uitgesloofd hoor, te laat _-:(

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MMWPIGGM.jpg

Gek ventje :9

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:50

Kom op gas er op, aan het werk met die knol, als ik hem zo snel even bekijk lijkt hij net zoveel kwaliteit te hebben als de Nassau vorig jaar op de keuring (veruit het beste paard maar niet gelders genoeg) alleen zit jij er te veel mee te miepen je vergeet dat het een jonge hengst is, terwijl je er op sommige momenten bijna bang voor lijkt te zijn.

Breng hem weg of haal er iemand bij die er echt verstand van heeft (geen handige buurman of hoefsmid) en zorg dat je hem klaar krijg voor februarie.

Als je dit zelf gaat doen komt hij er door gebrek aan ervaring en kennis nooit 100% voor te staan, en dan zie ik de topic's al wel weer komen het eerste excuus de opfok is al geboren, misschien krijgen we de fokker nog die de eerste opvoeding niet goed heeft gedaan of schuiven we het op zijn genen opa is een makelijke op slechte eigenschappen op af te schuiven.

Nogmaals je paard verdiend het en we hebben al genoeg slecht voorgestelde hengsten gehad in het verleden waaar de jury dan maar doorheen moet kijken maar zo werkt het niet DR' AN!!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:08

Stoffel, heb je zelf geen hengst die mee kan lopen? Je weet zo goed hoe het moet.

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:14

Ik heb mensen in directe omgeving die begeleiding bieden die al eerder hengsten hebben klaargemaakt/voorgebracht.

Dierenarts gaf aan dat het niet te realiseren is dit dier in December klaar te hebben. Vandaar dat het volgende doel februari is.

Mijn paard verdiend het om met respect behandelt te worden en de tijd te krijgen om van een grote achterstand bij te trekken. Dat is hoe ik het zie. Daarbij wil ik geen paard uitbrengen op de keuring en er als aanfluiting vanaf komen, ik wil een dier laten zien wat goed voorbereid is. En dat is waar we nu mee bezig zijn.

Angst voor mijn paarden heb ik niet, zie ook niet waar dit uit op te maken is ?

Of u het als excuus ziet of niet, het maakt wel degelijk uit hoe een dier de opfok uit komt en wat er aan vooraf is gegaan ten opzichte van de tijd die je nodig gaat hebben hem klaar te krijgen voor de hengstenkeuring.

Kwaliteit van het dier loopt niet weg, dat is er volgend jaar ook nog. Liever eventueel een jaar wachten en een goed voorbereid dier voor te stellen met een goede basis, dan hem nu maar klaar te schoppen voor de keuring en de rest van zijn leven met een 'beschadigd' paard te zitten en riskeren dat de juiste voorbereiding er niet is geweest.

Albert

Berichten: 5730
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:19

Als je een kans wilt maken met deze hengst moet je hem professioneel voorbereiden en voor laten brengen.
Voor dit jaar ben dan al te laat, dat klopt, maar ook voor februari ben je eigenlijk al te laat om hem goed te krijgen denk ik.
Begrijp mij goed hij ziet er niet fout uit, maar heeft een heel lange weg te gaan om er keuringsklaar tiptop bij te staan.
Laatst bijgewerkt door Albert op 14-11-13 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:20

Hij zou ook professioneel klaar gemaakt worden.

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:25

Dat is ook waarom hij teruggetrokken is voor December.

En zoals al eerder is aangegeven : hij gaat wel in professionele training zodra er meer duidelijkheid is (lees o.a. : goed op de foto's ). Hij is nu al onder goede begeleiding aan het bijtrekken, foto's worden eind van de maand gemaakt. Vanuit daar wordt de vervolgtraining uitgestippeld en zullen we zien hoe het zich ontwikkelt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:32

Ook al gaat hij niet mee met de shift van december. Ik ben het wel met Stoffel eens dat ie nu wel aan de bak moet.
Volgend jaar is hij een jaar ouder en wordt er van hem verwacht dat hij meer laat zien.

Maar het is een leuk dier.

Wilsons staatsgevaarlijk...kan ik me niet voorstellen. Tja tit een Gelderse hengst....die is effe wat imponerender dan een
H.aflingertje.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 14-11-13 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:35

Ik snap dat je het liever niet wilt horen, maar ergens kan ik stoffel wel wat begrijpen... Je komt wel erg voorzichtig over ;)

Hij is misschien nu wat sullig en afwachtend, maar om daar nu het opfok adres de schuld van te geven... Wie is nu de baas over je paard? Hoe vaak ben je wezen kijken bij hem afgelopen opfok- periode?
Heb je andere berichten even gelezen en natuurlijk is het heel vervelend hoe het (blijkbaar) gelopen is, maar niet achterom kijken, niet miepen en je plan trekken!