Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Silke
Berichten: 197
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: België, Rumst

Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 18:58

Hallo!

Ik weet niet of hier al een topic over is maar ik heb er geen van gevonden in ieder geval..
Nouja.. Ik heb net mijn rekkertjes gekregen bij een orthodontist en het doet mij al geen goed.
Ik vraag me af hoe dat bij jullie is verlopen...
Dus vertel maar jullie verhaal >=)
Het mijne komt er zeker nog!

whoever Said Diamonds are a girls' best friend,
Never met a horse <3


Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:20

Ik heb 2 jaar een beugel gehad, maar zoveel stelt het niet voor. Soms kan je mond wat geïrriteerd zijn, maar 'wie mooi wilt zijn, moet pijn leiden' zei mijn moeder dan altijd! Gewoon denken dat die paar jaartjes op je hele leven echt niets voorstellen en dat je straks wel een mooi gebit hebt :D

Ohja en een tip: als alles zo geïrriteerd is, is van die wassen oliebol voor op de blokjes echt een must!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:23

Ik weet niet wat er bij jou gedaan moest worden maar mijn onder en boven kaak moesten flink verbreed worden.
Ik zal je zeggen, bereid je voor op veel pijn, en neem alvast iets van ibuprofen of andere pijnstiling.
Het gaat zeer doen, echt waar.
Maar ik ben blij met het resultaat, mijn tanden hebben nu genoeg ruimte gekregen, en staan niet meer schots en scheef tegen elkaar gedrukt.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Elastiek

Berichten: 567
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:25

Ik heb nu zelf ook een beugel. Wat bedoel je met blokjes? Bedoel je zo'n blokje achter je tanden? (Boventanden) zodat je je slotjes beneden niet kapot bijt?
Die hebben ze namenlijk een tijdje geleden bij mij weggehaald. :D

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

_Silke
Berichten: 197
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: België, Rumst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 19:26

Ik heb het probleem dat mijn mond veel te klein is en dat daardoor al mijn tanden op mijn onderkaak tegeneen gedrukt zijn ...
Sins die rekkertjes tussen mijn kiezen zijn heb ik het gevoel dat ze nog meer tegeneengedrukt zijn :/

Wat bedoel je met een wassen oliebol??

Blokjes die op je tanden gelijmd zijn :)

whoever Said Diamonds are a girls' best friend,
Never met a horse <3

cursebreaker

Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:27

Nouja stelt niks voor.. eerlijk, ik heb er met periodes wel last van gehad hoor. De eerste dagen ns het zetten had ik er wel last van omdat het voor je tanden best wel heftig is als alles opeend aan elkaar gaat trekken. En toen ik de ook nder en bovenkaak met elastiekjes moesg verbinden ivm kaakverschil, heb ik dat ook gord gevoeld.. maar goed, ik heb nu wel rechte tanden en das ook wat waard natuurlijk. Maar t is niet dat je er niks van merkt.. er zijn periodes dat je het wel voelt. Maar nu heb ik er sowieso een godsgruwelijke hekel aan als ik pijn jn mn mond heb..

Die wassen dingrn voor op de plaatjes hielpen bij mij ook wel redelijk

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:27

Slotjes dus ;)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:27

Je kan bij de ortho van die was krijgen, daar kun je bolletjes van maken en op de blokjes drukken zodat de haakjes daarvan niet in je gehemelte/tandvlees ed prikken :)

HelmerG schreef:
Nouja stelt niks voor.. eerlijk, ik heb er met periodes wel last van gehad hoor. De eerste dagen ns het zetten had ik er wel last van omdat het voor je tanden best wel heftig is als alles opeend aan elkaar gaat trekken. En toen ik de ook nder en bovenkaak met elastiekjes moesg verbinden ivm kaakverschil, heb ik dat ook gord gevoeld.. maar goed, ik heb nu wel rechte tanden en das ook wat waard natuurlijk. Maar t is niet dat je er niks van merkt.. er zijn periodes dat je het wel voelt. Maar nu heb ik er sowieso een godsgruwelijke hekel aan als ik pijn jn mn mond heb..

Die wassen dingrn voor op de plaatjes hielpen bij mij ook wel redelijk


Nee tuurlijk, als de ortho het net allemaal weer had aangedraaid is het even geen pretje... Maar ik ben nu zo'n 5 jaar beugelloos en heb er geen nare herinneringen ofzo meer aan... Zo weer vergeten :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Nietes

Berichten: 626
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Enschede

Re: Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:30

Ik heb 6 maand kaakverbreder gehad en heb nu iets meer dan 2 jaar slotjes.
En op 12 December ben ik beugelloos *\o/*

Het is vaak alleen de eerste dag gevoelig na een bezoekje aan de ortho en daarna is het weer normaal, dus denk dat jij het ook wel overleeft :D

Flectere si nequeo superos, acheronta movebo.
Amor verus, numquam moritur.

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:31

Aha je bent er echt net mee begonnen!
Je hebt nu elastiekjes tussen je kiezen om ruimte te maken tussen je kiezen zodat daar straks ringetjes omheen kunnen om je beugel aan vast te maken. Daar komen de uiteindes van je ijzerdraad aan vast als je eenmaal je slotjes krijgt.
Krijg je ook een stangetjes langs je gehemelte? Dit heb ik wel gehad omdat mijn kaken flink verbreed moesten worden.
Helaas moet ik je ook vertellen, de pijn die je nu hebt van die elastiekjes is helaas nog niks in vergelijking met als je straks je echte beugel hebt..

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:38

Mijn verhaal?

Mijn beugel zou er anderhalf, maximaal 2 jaar in zitten. Ik had klepjes(soort blokjes, maar die schuiven ze open om het draadje te verwisselen).
Door mijn overbeet vonden ze het toch maar eens tijd om er ook elastiekjes bij te doen... Wat een ondingen, zeker als je zo vergeetachtig bent als ik. Dus toen ze erachter kwamen dat ik die vergat zijn ze even flink pissig geweest en hebben ze me dikkere elastiekjes gegeven.. Ja tuurlijk, want die vergeet ik niet? 8)7
Toen mijn overbeet niet minder werd besloten ze om hele enge dingen er in te zetten. Ik zal wel kijken of ik er een foto van kan vinden. Die deden pijn! Echt niet normaal meer. Een week daarna (toen de pijn net begon te zakken) besloten ze dat die te dun waren en hebben ze er dikkere in gezet. Ik kon mijn kiezen niet meer op elkaar zetten, en mijn mond bewegen deed pijn... Dus heb ik serieus een hele week op vloeibaar voedsel (smoothies) geleefd en toen ben ik begonnen aan brood zonder korstjes. Al die tijd dat ik die dingen heb gehad heb ik niet normaal kunnen eten. Het gepiep van die rotdingen hielp niet mee, werd er helemaal gek van.
Toen hebben ze wonder boven wonder die dingen weggehaald. Tegen die tijd was ik er wel klaar mee (al meer dan 2 jaar later) en bleven ze beloven dat ze er de volgende maand eruit mochten(dus in maart zeiden ze april, in april zeiden ze mei etc.) Toen hadden mijn moeder(die ondertussen al een fortuin aan die dingen uit had gegeven) en ik er echt genoeg van en is hij er eindelijk uit gegaan.
Het jammere is dat mijn tanden nog niet eens helemaal recht stonden en ik nu weer extreme overbeet heb en ik niet eens mijn voortanden recht op elkaar kan zetten.

Dus ik ben bang dat ik als ik een arme, geldloze student ben weer opnieuw kan beginnen.

Edit: Ik kan geen plaatje niet vinden..

Ohja, als je klepjes hebt is het leuk, die kan je zelf open en dicht doen...

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:39

Ik kreeg op mn 28e een beugel en heb echt heel veel pijn in mn mond gehad, maar geloof me, je bent het zo weer vergeten. Bij mij was het een voorbereiding op een operatie, dus ik was ook niet zomaar klaar.
Heel veel succes met het hele proces.


Enneh, toen ik je titel las, dacht ik dat je met buikspieroefeningen was begonnen om 'blokjes' te kweken :+

theeleuter

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:47

Haha, ik dacht ook dat je een six-pack aan het kweken was.

Ik heb ook lange tijd slotjes gehad, en pijn dat het deed als ik weer een dikker draadje kreeg of als het gewoon bijgesteld werd.

Mijn tip: Veel zachte dingen in huis halen (vla, soep, stamppot, brinta :P) en voor je gaat slapen een paracetamolletje, na een paar dagen doet het vaak minder pijn.

Het grappigste aan slotjes is als ze er uit gaan, dan heb je het gevoel alsof je tandvlees heel dik is :+

I'm too much Viking to ride a normal horse.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:09

Ik heb er net mijn beugel in. 1 draadje zit erin, morgen mijn tweede draadje. Inderdaad, lekker soep eten, na een kleine week kun je weer wat kauwen! :j

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:11

Als ze eruit gaan is het heerlijk!
Je tanden zijn ineens zo zacht! T zijn net watten ofzo!
En zo lekker glad!

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:17

fleurtjeuh schreef:
Als ze eruit gaan is het heerlijk!
Je tanden zijn ineens zo zacht! T zijn net watten ofzo!
En zo lekker glad!

Dat hoor ik van iedereen waarbij het eruit is. Ik raak er jaloers om. -O-

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:53

LZP -> MW

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:58

Ik heb ook een beugel gehad, ik denk anderhalf jaar. Bij een afspraak zei de ortho dat als ik stiekjes goed zou dragen, dat we bij de volgende afspraak bij het aandraaien een afspraak konden maken om hem er uit te laten halen. Nou wat denk je, ik natuurlijk die stieken dragen als een malle... Ik kom daar aan, wordt mij verteld ja ik denk nog 3 afspraken, dan mag hij er uit. Dat is wel geteld 3 x 6 weken wacht tijd, is 18 weken! Nou ik was erg pist. Toen ik thuis was alles los getrokken, alle draadjes en er zelfs 1 blokje afgekregen maar de lijm bleef achter. Ik dus een tijdje zo rond gelopen en bij de afspraak had ik wel een soort van 'gesprek'. Een vrouw zei, ja wat is je hobby, wat doe je graag? Ik zo: Ja paarden. Zegt die vrouw ja voor je paarden heb je toch ook verantwoordelijkheid, net als voor je beugel!! Nou toen had ik het he, idiootste vergelijking ooit en ben boos naar buiten gelopen. Moeder met die vrouw praten en die zei tegen haar dat ze nog kon proberen mij over te halen om de beugel te laten zitten. Mijn moeder had toen gezegd, ik zou het niet proberen, haal het erg maar uit. Dus die dag is er weer draad ingezet en 2 weken later er uit gehaald :D Later sukkels, tot nooit meer!!!!!!

Lynn_FDA

Berichten: 2015
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: in een huis

Re: Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:02

Ik heb ze afgelopen maandag gekregen
Alleen mijn achterste blokje blijft haken
De was blijft niet plakken bij mij

'You endure what is unbearable And you bear it. That is all.'
PROVE THEM WRONG
[JHK] De New Foresters houden van de mac #3 <-- goeie he

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:02

Batlow schreef:
Ik heb ook een beugel gehad, ik denk anderhalf jaar. Bij een afspraak zei de ortho dat als ik stiekjes goed zou dragen, dat we bij de volgende afspraak bij het aandraaien een afspraak konden maken om hem er uit te laten halen. Nou wat denk je, ik natuurlijk die stieken dragen als een malle... Ik kom daar aan, wordt mij verteld ja ik denk nog 3 afspraken, dan mag hij er uit. Dat is wel geteld 3 x 6 weken wacht tijd, is 18 weken! Nou ik was erg pist. Toen ik thuis was alles los getrokken, alle draadjes en er zelfs 1 blokje afgekregen maar de lijm bleef achter. Ik dus een tijdje zo rond gelopen en bij de afspraak had ik wel een soort van 'gesprek'. Een vrouw zei, ja wat is je hobby, wat doe je graag? Ik zo: Ja paarden. Zegt die vrouw ja voor je paarden heb je toch ook verantwoordelijkheid, net als voor je beugel!! Nou toen had ik het he, idiootste vergelijking ooit en ben boos naar buiten gelopen. Moeder met die vrouw praten en die zei tegen haar dat ze nog kon proberen mij over te halen om de beugel te laten zitten. Mijn moeder had toen gezegd, ik zou het niet proberen, haal het erg maar uit. Dus die dag is er weer draad ingezet en 2 weken later er uit gehaald :D Later sukkels, tot nooit meer!!!!!!


Heel stoer hoor.. Echt.. Zo verkloot je je eigen gebit voor de rest van je leven.. Maar ach he.. Volwassenen die jaren geleerd hebben tot ze zich onrthodontist mochten noemen, zullen het vast bij het verkeerde eind hebben.... 8)7

<3 Sneakers <3

Elastiek

Berichten: 567
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:05

Oei, zie je dat niet terug op je tanden nu dan?
Das iets om je gebit mee te verkloten...

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.


Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:05

Ik heb 3 jaar een beugel gehad. Ik heb mijn elastiekjes nooit gedragen, had ik eigenlijk beter wel gedaan want dan had mijn beugel er na een jaar al uit gemogen.. Maar achja, verstand komt met de jaren he _/-\o_
Voordat ik blokjes kreeg was mijn bovenkaak echter te smal, en heb ik een jaar lang met zo'n klep in mijn gehemelte moeten lopen wat mijn gehemelte uit elkaar duwde. Hierdoor had ik ook een gigantische spleet tussen mijn tanden gekregen (1,3cm!).
Ik raad je aan om heeeeel veel pijnstillers te nemen, vooral de eerste week. Maar daarna valt het wel reuze mee hoor :)

Why change the past, when you can own this day?

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:05

Nee hoor zeker niet, het staat knots recht, niks mis mee ;)

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:06

nine1987 schreef:
Batlow schreef:
Ik heb ook een beugel gehad, ik denk anderhalf jaar. Bij een afspraak zei de ortho dat als ik stiekjes goed zou dragen, dat we bij de volgende afspraak bij het aandraaien een afspraak konden maken om hem er uit te laten halen. Nou wat denk je, ik natuurlijk die stieken dragen als een malle... Ik kom daar aan, wordt mij verteld ja ik denk nog 3 afspraken, dan mag hij er uit. Dat is wel geteld 3 x 6 weken wacht tijd, is 18 weken! Nou ik was erg pist. Toen ik thuis was alles los getrokken, alle draadjes en er zelfs 1 blokje afgekregen maar de lijm bleef achter. Ik dus een tijdje zo rond gelopen en bij de afspraak had ik wel een soort van 'gesprek'. Een vrouw zei, ja wat is je hobby, wat doe je graag? Ik zo: Ja paarden. Zegt die vrouw ja voor je paarden heb je toch ook verantwoordelijkheid, net als voor je beugel!! Nou toen had ik het he, idiootste vergelijking ooit en ben boos naar buiten gelopen. Moeder met die vrouw praten en die zei tegen haar dat ze nog kon proberen mij over te halen om de beugel te laten zitten. Mijn moeder had toen gezegd, ik zou het niet proberen, haal het erg maar uit. Dus die dag is er weer draad ingezet en 2 weken later er uit gehaald :D Later sukkels, tot nooit meer!!!!!!


Heel stoer hoor.. Echt.. Zo verkloot je je eigen gebit voor de rest van je leven.. Maar ach he.. Volwassenen die jaren geleerd hebben tot ze zich onrthodontist mochten noemen, zullen het vast bij het verkeerde eind hebben.... 8)7

Heeft niks met stoer te maken, ik was dat ding spuugzat en dan ook nog een potje tegen mij staan liegen. Aju

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Het pijn en leed dat blokjes krijgen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:07

Ja en dat zal hij heeel bewust gedaan hebben.. Werkelijk.. 18 weken is ook echt een lifetime.. Afijn.. T is niet mijn gebit.. :D

<3 Sneakers <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 50 bezoekers

cron